Trzęsie kierownicą powyżej 120 km/h

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez gregster » 12 cze 2009, 23:21

Witam wszystkich posiadaczy mazdy. Ja posiadam swoją od kwietnia tego roku. Mam 323f 1.8 16v z 91r. i jest pewien problem, który strasznie mi dokucza a mianowicie przy prędkości od 120 km/h zaczyna delikatnie a przy 130-140 jest już gwałtowne bicie w kierownicy i karoserii wyczuwalne ewidentnie z przodu samochodu, niezależnie od przyśpieszenia i stałej prędkości bicie jest takie same. Zwalniając z prędkości 160 km/h i niezależnie czy jest na biegu czy na luzie trzęsie całą Madzią. Również przy hamowaniu też jest to bicie ( nie wyczuwalne pod pedałem tylko w karoserii) z tym, że powyżej 100 km/h, poniżej nic się nie dzieje z samochodem ani przy hamowaniu ani przy przyspieszaniu.

Do tego co zrobiłem i wymieniłem aby zlikwidować tą usterkę :
– nowe tarcze i klocki
– wszystkie luzy w zawieszeniu czyli * tuleje wahacza * sworznie* amortyzatory są w bardzo dobrym stanie
– ustawiona zbieżność

Poza tym stacja diagnostyczna stwierdziła brak luzów na zawieszeniu.

Co wykluczam:
– opony – wyważone – tylne opony przełożone na przód i wciąż to samo
– łożyska – przy skręcie w lewo bardzo delikatny szum i brak luzów w kole

Co przypuszczam:
– poduszki silnika – bo są trochę sparciałe
– przegub lewy – ponieważ jest stukanie przy skręcie prawo z tym, ze od czasu do czau i minimalnie
– poduszka skrzyni biegów – nie sprawdzone bo nie ma jak

Za wszystkie pomysły z góry jestem wdzięczny. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 15 cze 2009, 20:32 przez gregster, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 22:31
Posty: 6
Auto: Mazda 323f 1.8 16v 91r.

Postprzez tomciokr » 12 cze 2009, 23:34

Kołpaki masz założone na koła? Też mogą być przyczyną bicia kół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez seetak » 12 cze 2009, 23:56

Witam,

gregster napisał(a):Co wykluczam:
– opony – wywazone – tylne opony przelozone na przod i wciaz to samo


A może ja się nie znam, ale od kiedy to opony wyważają przy 120 km/h ?
Z tego co mi wiadomo, to są wyważane przy nieco mniejszych prędkościach, co nie znaczy, że przy wyższych nie będzie się nic z nimi działo. Jeśli chcesz wyeliminować opony, załóż kola od kogoś, kto nie ma takich problemów.

Się spytam po cichutku: może zbieżność?

Ewentualnie to coś, co łączy skrzynie z kołami, no jak to się nazywa? Drążki?

Sam mam podobny problem w nieco innym samochodzie i ciekawy jestem rozwiązania :D
tęsknię za mazdą... za polskimi drogami... nie tęsknię za polskimi kierowcami!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 11:06
Posty: 38
Skąd: Goleniów / Gjovik
Auto: passat 1.9TDI syncro i 323F1.5

Postprzez SebaT74 » 13 cze 2009, 00:12

Wyważanie a wyważanie to jest różnica :)

z tarczami jest tak że nowe też moga bić, ale ja stawiam na felerne opony
Co byśmy robili bez naszych magdalenek :)
Kupie 4 felgi stalowe do BA Z5

Moje autka!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 00:22
Posty: 37
Skąd: Rybnik
Auto: 323F 1.6 16V BG i 1.5 BA

Postprzez bikus » 13 cze 2009, 01:18

opony... moze stare juz i maja bicie ktore dopiero przy 120 jest na tyle duze ze kiera lata...
seetak napisał(a):Ewentualnie to coś, co łączy skrzynie z kołami, no jak to się nazywa? Drążki?

skrzynie z kolami to albo poloski albo zwrotnica, drazki to raczej maglownice z kolami :D
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez vipsoke » 13 cze 2009, 08:24

Ja miałem tak przy poprzednim samochodzie opony nie dość że były niewyważone to były do tego do wyrzucenia bo były na nich niewielkie wybulenia.Kierownica mi miotało i cały samochód się strasznie trzasł przy wyższych prędkościach,myślałem ze się rozpadnie.Sprawdź opony dokładnie i końcówkę drążka kierowniczego bo ona tez lubi się tak objawiać.
Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2009, 17:53
Posty: 22
Skąd: Starachowice
Auto: Mazda 323 S BA 1.5 16V

Postprzez seetak » 13 cze 2009, 08:42

o to, to to:
bikus napisał(a):poloski

wlaśnie o pólośki mi chodziło, dzięki bikus
tęsknię za mazdą... za polskimi drogami... nie tęsknię za polskimi kierowcami!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 11:06
Posty: 38
Skąd: Goleniów / Gjovik
Auto: passat 1.9TDI syncro i 323F1.5

Postprzez Marek 161BD081 » 13 cze 2009, 09:09

SebaT74 napisał(a):Wyważanie a wyważanie to jest różnica usmiech

z tarczami jest tak że nowe też moga bić, ale ja stawiam na felerne opony


Kiedyś miałem takie "fajne" oponki, że praktycznie co miesiąc mogłem je wyważać.
Ale jak dla mnie to jest ewidentnie niewyważona opona – podjedź do wulkanizacji aby jeszcze raz to wyeliminować.
Zobacz też na ile równe są opony i czy nie mają bicia.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Rafał » 13 cze 2009, 13:14

Sprawdź jeszcze, czy masz dolegający otwór felgi do piasty. Jeżeli po włożeniu koła w szpilki jest luz na piaście to kwestia wyrobienia dystansów aby ten luz zlikwidować.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez bikus » 14 cze 2009, 00:15

Rafał napisał(a):Sprawdź jeszcze, czy masz dolegający otwór felgi do piasty. Jeżeli po włożeniu koła w szpilki jest luz na piaście to kwestia wyrobienia dystansów aby ten luz zlikwidować.


wlasnie moze otwor centrujacy w feldze jest wiekszy od tego na piascie i wtedy kola beda chodzily przy wiekszej predkosci... kolega Melkhior tak mial u siebie ze jak mu zle pierscienie zalozyli (o 1mm) to przy 100km/h mu kola bily
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Troll Bagienny » 14 cze 2009, 20:30

gregster popraw temat na zgodny z regulaminem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2007, 17:31
Posty: 1509
Skąd: Zielona Góra/Wrocław

Postprzez gregster » 14 cze 2009, 22:14

Przepraszam ale nie moge znaleść regulaminu?? prosze o wskazówki.
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 22:31
Posty: 6
Auto: Mazda 323f 1.8 16v 91r.

Postprzez nicek777 » 14 cze 2009, 23:17

U mnie problem stanowily wyzabkowane opony. Huczaly przy praktycznie kazdej predkosci a najgorzej przy 30km/h. Autem bujalo wtedy lewo prawo. Wywalilem te opony kupilem inne wywazylem i moj problem zniknal teraz przy 180km/h nie czuje praktycznie zadnych wibracji na kierownicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Troll Bagienny » 14 cze 2009, 23:21

gregster napisał(a):prosze o wskazówki.

Proszę bardzo, tu jest wszystko dokładnie opisane :) >>REGULAMIN<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2007, 17:31
Posty: 1509
Skąd: Zielona Góra/Wrocław

Postprzez gregster » 15 cze 2009, 20:09

Z oponkami ogólnie wykluczam ponieważ zmieniałem tylne na przód i wciąż ten sam efekt trzęsie przodem i tylko przodem wiec musi być to coś innego. Może poduszki silnika?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2009, 22:31
Posty: 6
Auto: Mazda 323f 1.8 16v 91r.

Postprzez Kameleon8989 » 16 cze 2009, 02:49

ja bym sprawdził dokładnie zwrotnice ("uszy")
Szerokości...
°°§zaĽëňstwo°°
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2009, 23:39
Posty: 46
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323f BG

Postprzez Miron1213 » 17 cze 2009, 00:00

moim zdaniem może to być wina przegubu (czasami wystarczy wyjąć i przesmarować) albo braku lub źle dobranych dystansów
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 17:11
Posty: 40
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX 96r.

Postprzez Miron1213 » 17 cze 2009, 00:02

sorki nie dystansów tylko pierścieni centrujących <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 17:11
Posty: 40
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX 96r.

Postprzez mad_man » 17 cze 2009, 16:13

hmm to i ja sie dorzuce z moja koncepcja moze i dziwna... do niedawna takze u mnie bilo cos... i to tak dziwnie...
wymienione mialem/mam...
koncowki drazkow kier, koncowki stabilizatora, gumy stabilizatora,gumy na wahaczach, swoznie, amorki, i... nadal bilo, juz myslalem ze to tarcze... niedawno wymienilem w koncu poduchy amorow i... przestalo... :]
fakt moze to i zbieg okolicznosci... jednakze calkiem inaczej....proponuje sprawdzic na stacji diagnostycznej... niech gosciu porusza Ci kolami a Ty poobserwuj jak sie zachowuja te poduchy... bo w sumie nic nie napisales w jakim sa stanie...
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez seetak » 19 cze 2009, 20:31

seetak napisał(a):Jeśli chcesz wyeliminować opony, załóż kola od kogoś, kto nie ma takich problemów.

:D
a przy okazji może wyjaśnić się sprawa z pierścieniami centrującymi, co usilnie podpowiadają inni... <głaszcze>
tęsknię za mazdą... za polskimi drogami... nie tęsknię za polskimi kierowcami!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 11:06
Posty: 38
Skąd: Goleniów / Gjovik
Auto: passat 1.9TDI syncro i 323F1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323