Trzęsie kierownicą powyżej 120 km/h
1, 2
Witam wszystkich posiadaczy mazdy. Ja posiadam swoją od kwietnia tego roku. Mam 323f 1.8 16v z 91r. i jest pewien problem, który strasznie mi dokucza a mianowicie przy prędkości od 120 km/h zaczyna delikatnie a przy 130-140 jest już gwałtowne bicie w kierownicy i karoserii wyczuwalne ewidentnie z przodu samochodu, niezależnie od przyśpieszenia i stałej prędkości bicie jest takie same. Zwalniając z prędkości 160 km/h i niezależnie czy jest na biegu czy na luzie trzęsie całą Madzią. Również przy hamowaniu też jest to bicie ( nie wyczuwalne pod pedałem tylko w karoserii) z tym, że powyżej 100 km/h, poniżej nic się nie dzieje z samochodem ani przy hamowaniu ani przy przyspieszaniu.
Do tego co zrobiłem i wymieniłem aby zlikwidować tą usterkę :
– nowe tarcze i klocki
– wszystkie luzy w zawieszeniu czyli * tuleje wahacza * sworznie* amortyzatory są w bardzo dobrym stanie
– ustawiona zbieżność
Poza tym stacja diagnostyczna stwierdziła brak luzów na zawieszeniu.
Co wykluczam:
– opony – wyważone – tylne opony przełożone na przód i wciąż to samo
– łożyska – przy skręcie w lewo bardzo delikatny szum i brak luzów w kole
Co przypuszczam:
– poduszki silnika – bo są trochę sparciałe
– przegub lewy – ponieważ jest stukanie przy skręcie prawo z tym, ze od czasu do czau i minimalnie
– poduszka skrzyni biegów – nie sprawdzone bo nie ma jak
Za wszystkie pomysły z góry jestem wdzięczny. Pozdrawiam
Do tego co zrobiłem i wymieniłem aby zlikwidować tą usterkę :
– nowe tarcze i klocki
– wszystkie luzy w zawieszeniu czyli * tuleje wahacza * sworznie* amortyzatory są w bardzo dobrym stanie
– ustawiona zbieżność
Poza tym stacja diagnostyczna stwierdziła brak luzów na zawieszeniu.
Co wykluczam:
– opony – wyważone – tylne opony przełożone na przód i wciąż to samo
– łożyska – przy skręcie w lewo bardzo delikatny szum i brak luzów w kole
Co przypuszczam:
– poduszki silnika – bo są trochę sparciałe
– przegub lewy – ponieważ jest stukanie przy skręcie prawo z tym, ze od czasu do czau i minimalnie
– poduszka skrzyni biegów – nie sprawdzone bo nie ma jak
Za wszystkie pomysły z góry jestem wdzięczny. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 15 cze 2009, 20:32 przez gregster, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 12 cze 2009, 22:31
- Posty: 6
- Auto: Mazda 323f 1.8 16v 91r.
Witam,
A może ja się nie znam, ale od kiedy to opony wyważają przy 120 km/h ?
Z tego co mi wiadomo, to są wyważane przy nieco mniejszych prędkościach, co nie znaczy, że przy wyższych nie będzie się nic z nimi działo. Jeśli chcesz wyeliminować opony, załóż kola od kogoś, kto nie ma takich problemów.
Się spytam po cichutku: może zbieżność?
Ewentualnie to coś, co łączy skrzynie z kołami, no jak to się nazywa? Drążki?
Sam mam podobny problem w nieco innym samochodzie i ciekawy jestem rozwiązania
gregster napisał(a):Co wykluczam:
– opony – wywazone – tylne opony przelozone na przod i wciaz to samo
A może ja się nie znam, ale od kiedy to opony wyważają przy 120 km/h ?
Z tego co mi wiadomo, to są wyważane przy nieco mniejszych prędkościach, co nie znaczy, że przy wyższych nie będzie się nic z nimi działo. Jeśli chcesz wyeliminować opony, załóż kola od kogoś, kto nie ma takich problemów.
Się spytam po cichutku: może zbieżność?
Ewentualnie to coś, co łączy skrzynie z kołami, no jak to się nazywa? Drążki?
Sam mam podobny problem w nieco innym samochodzie i ciekawy jestem rozwiązania
tęsknię za mazdą... za polskimi drogami... nie tęsknię za polskimi kierowcami!!!
- Od: 15 gru 2007, 11:06
- Posty: 38
- Skąd: Goleniów / Gjovik
- Auto: passat 1.9TDI syncro i 323F1.5
Wyważanie a wyważanie to jest różnica
z tarczami jest tak że nowe też moga bić, ale ja stawiam na felerne opony
z tarczami jest tak że nowe też moga bić, ale ja stawiam na felerne opony
- Od: 14 cze 2008, 00:22
- Posty: 37
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323F 1.6 16V BG i 1.5 BA
opony... moze stare juz i maja bicie ktore dopiero przy 120 jest na tyle duze ze kiera lata...
skrzynie z kolami to albo poloski albo zwrotnica, drazki to raczej maglownice z kolami
seetak napisał(a):Ewentualnie to coś, co łączy skrzynie z kołami, no jak to się nazywa? Drążki?
skrzynie z kolami to albo poloski albo zwrotnica, drazki to raczej maglownice z kolami
Ja miałem tak przy poprzednim samochodzie opony nie dość że były niewyważone to były do tego do wyrzucenia bo były na nich niewielkie wybulenia.Kierownica mi miotało i cały samochód się strasznie trzasł przy wyższych prędkościach,myślałem ze się rozpadnie.Sprawdź opony dokładnie i końcówkę drążka kierowniczego bo ona tez lubi się tak objawiać.
Nic na siłę, lewy pas, gaz i płynę
- Od: 23 maja 2009, 17:53
- Posty: 22
- Skąd: Starachowice
- Auto: Mazda 323 S BA 1.5 16V
SebaT74 napisał(a):Wyważanie a wyważanie to jest różnica usmiech
z tarczami jest tak że nowe też moga bić, ale ja stawiam na felerne opony
Kiedyś miałem takie "fajne" oponki, że praktycznie co miesiąc mogłem je wyważać.
Ale jak dla mnie to jest ewidentnie niewyważona opona – podjedź do wulkanizacji aby jeszcze raz to wyeliminować.
Zobacz też na ile równe są opony i czy nie mają bicia.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Sprawdź jeszcze, czy masz dolegający otwór felgi do piasty. Jeżeli po włożeniu koła w szpilki jest luz na piaście to kwestia wyrobienia dystansów aby ten luz zlikwidować.
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Rafał napisał(a):Sprawdź jeszcze, czy masz dolegający otwór felgi do piasty. Jeżeli po włożeniu koła w szpilki jest luz na piaście to kwestia wyrobienia dystansów aby ten luz zlikwidować.
wlasnie moze otwor centrujacy w feldze jest wiekszy od tego na piascie i wtedy kola beda chodzily przy wiekszej predkosci... kolega Melkhior tak mial u siebie ze jak mu zle pierscienie zalozyli (o 1mm) to przy 100km/h mu kola bily
gregster popraw temat na zgodny z regulaminem
- Od: 4 sty 2007, 17:31
- Posty: 1509
- Skąd: Zielona Góra/Wrocław
U mnie problem stanowily wyzabkowane opony. Huczaly przy praktycznie kazdej predkosci a najgorzej przy 30km/h. Autem bujalo wtedy lewo prawo. Wywalilem te opony kupilem inne wywazylem i moj problem zniknal teraz przy 180km/h nie czuje praktycznie zadnych wibracji na kierownicy.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
gregster napisał(a):prosze o wskazówki.
Proszę bardzo, tu jest wszystko dokładnie opisane >>REGULAMIN<<
- Od: 4 sty 2007, 17:31
- Posty: 1509
- Skąd: Zielona Góra/Wrocław
ja bym sprawdził dokładnie zwrotnice ("uszy")
Szerokości...
°°§zaĽëňstwo°°
°°§zaĽëňstwo°°
- Od: 19 lut 2009, 23:39
- Posty: 46
- Skąd: katowice
- Auto: Mazda 323f BG
hmm to i ja sie dorzuce z moja koncepcja moze i dziwna... do niedawna takze u mnie bilo cos... i to tak dziwnie...
wymienione mialem/mam...
koncowki drazkow kier, koncowki stabilizatora, gumy stabilizatora,gumy na wahaczach, swoznie, amorki, i... nadal bilo, juz myslalem ze to tarcze... niedawno wymienilem w koncu poduchy amorow i... przestalo...
fakt moze to i zbieg okolicznosci... jednakze calkiem inaczej....proponuje sprawdzic na stacji diagnostycznej... niech gosciu porusza Ci kolami a Ty poobserwuj jak sie zachowuja te poduchy... bo w sumie nic nie napisales w jakim sa stanie...
wymienione mialem/mam...
koncowki drazkow kier, koncowki stabilizatora, gumy stabilizatora,gumy na wahaczach, swoznie, amorki, i... nadal bilo, juz myslalem ze to tarcze... niedawno wymienilem w koncu poduchy amorow i... przestalo...
fakt moze to i zbieg okolicznosci... jednakze calkiem inaczej....proponuje sprawdzic na stacji diagnostycznej... niech gosciu porusza Ci kolami a Ty poobserwuj jak sie zachowuja te poduchy... bo w sumie nic nie napisales w jakim sa stanie...
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
seetak napisał(a):Jeśli chcesz wyeliminować opony, załóż kola od kogoś, kto nie ma takich problemów.
a przy okazji może wyjaśnić się sprawa z pierścieniami centrującymi, co usilnie podpowiadają inni...
tęsknię za mazdą... za polskimi drogami... nie tęsknię za polskimi kierowcami!!!
- Od: 15 gru 2007, 11:06
- Posty: 38
- Skąd: Goleniów / Gjovik
- Auto: passat 1.9TDI syncro i 323F1.5
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości