Padające Skrzynie.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marcin1mazda » 1 mar 2009, 18:13

Witam Mam Problem ze skrzyniami w Mazdzie 323f 1,8 GT <wcześniej był 1,8 sohc>. Problem polega na Tym że mam Auto od 1,5 roku i padła mi już 6-ta skrzynia. Wcześniej na silniku 1,8 sohc padło 5 skrzyń. Ręce mi już opadają. za każdym razem pada mechanizm różnicowy. zaczyna żęzić a po jakichś 2-3tyg do miesiąca strzela całkiem i albo robi dziury w skrzyni albo rozwala sie w środku i nic trzeba kolejną skrzynie wsadzać :/ co zrobić żeby przestały padać. i jakie koszty sie z tym wiążą ? proszę o pomoc.
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez keczu » 1 mar 2009, 18:56

Rozumiem ze jak tak hurtem wymieniasz skrzynie to sa to uzywane zespoly,jaki olej stosujesz ATF czy typowy przekladniowy?
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Marcin1mazda » 1 mar 2009, 19:52

keczu napisał(a):jaki olej stosujesz ATF czy typowy przekladniowy?

Taki olej Leje Za każdym Razem :

http://sklep.oleje.pl/cgibin/shop?info=203&sid=3451ecee
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez skorpek » 1 mar 2009, 20:21

Marcin1mazda napisał(a):co zrobić żeby przestały padać.


wujek, emeryta zastosuj :P
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Postprzez keczu » 1 mar 2009, 22:03

Z tego co mi sie wydaje (a moze mi sie tylko wydawac bo nie dokladnie taki silnik mialem) to do wyboru jest opcja z olejem ktory zalewasz lub typowym uzywanym w automatach.Mialem BG z silnikiem 1.6 dawno temu i zachcialo mi sie wymienic olej w skrzyni chociaz wszystko bylo ok.Zalalem taki jak ten ktorego uzywasz,ale jak spuszczalem "stary" to wlasnie byl ATF,no i po jakis 5tys.polecialy mi lozyska,poza tym byl tu jakis post odnosnie 626 i wlasnie Jaksa polecal tylko ten olej(ATF) do manualnej skrzyni.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Marcin1mazda » 2 mar 2009, 02:09

keczu napisał(a):Zalalem taki jak ten ktorego uzywasz,ale jak spuszczalem "stary" to wlasnie byl ATF,no i po jakis 5tys.polecialy mi lozyska,poza tym byl tu jakis post odnosnie 626 i wlasnie Jaksa polecal tylko ten olej(ATF) do manualnej skrzyni.

Czyli ten którego zalewam to jest shit? i mam Zalać ATF?
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Seventh_Star » 2 mar 2009, 14:26

Stara prawda – stosować tylko sprawdzone materiały, a nie jakieś "wynalazki".
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:58
Posty: 106
Skąd: gdzieś w Pyrlandi
Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04

Postprzez keczu » 3 mar 2009, 23:25

Marcin1mazda napisał(a):Czyli ten którego zalewam to jest shit? i mam Zalać ATF?

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=69784
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Lukano » 4 mar 2009, 09:46

Miałem GT, lekko się nie jeździło i skrzynia wytrzymała. Więc albo olej zły, albo noga ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Jacek176 » 4 mar 2009, 11:22

Skoro producent zaleca lać olej 75w90 przeznaczony do skrzyń manualnych to dlaczego kombinować i lać inny? Wątpie żeby to pomogło, raczej będzie jeszcze gorzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez BratCukierka » 4 mar 2009, 12:50

nie wiem jak to jest ale na wlepce w bf jest wyraźnie że lać ATF a w bg bym musiał zobaczyć
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez MichalS80 » 13 paź 2010, 19:01

Posiadam 323 1.6 8V BG. W instrukcji zalecaja do skrzyni olej mineralny 75 W90 w specyfikacji Gl4 lub Gl5. W niskich temperaturach dopuszczaja stosowanie oleju ATF Dexron II. Takze nie wiem co zastosowac. Oleju mineralnego 75 W 90 nie spotkalem, wszystkie ktore widzialem to syntetyki i polsyntetyki. Jeszcze pytanie czy jak spuszcze stary olej i bedzie czerwony to znaczy ze jest to ATF?
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 12:30
Posty: 83
Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89

Postprzez Jacek176 » 17 paź 2010, 07:59

Poważnie jest napisane, że musi być mineralny? Ja znalazłem tylko info, że ma być 75W90 i specyfikacja GL4 lub GL5 bez uszczegóławiania czy ma to być minerał syntetyk czy półsyntetyk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ROMAN-R87 » 24 paź 2010, 08:01

75/90 to jest pelny syntetyk, ATF jest mineralny(ale jest tez ATF SHC-czyli syntetyk)-olej do skrzyni nalezy bezwzglednie stosowac toki jaki przewidzial producent bo jak nie to sa pozniej klopoty
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez win386 » 24 paź 2010, 13:29

Nieprawda. 75W90 to tylko norma. Nie ma niczego wspólnego z tym czy dany olej jest wytworzony na bazie syntezy, krakingu czy mineralizacji.
Na moje wszystkie skrzynie jakie do tej pory padały były zwyczajnie wyeksploatowane. Dyferencjał siada najczęściej od przebiegu i zbyt małej ilości oleju w skrzyni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2010, 21:25
Posty: 83
Skąd: Poznań-Wlkp
Auto: R2 4V

Postprzez maku109 » 29 paź 2010, 22:08

Do skrzyń najlepiej stosować taki olej jaki zaleca producent tegoż podzespołu. Nie kombinować.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2010, 12:48
Posty: 21
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16v 65KW

Postprzez .:MarciN:. » 21 lis 2010, 01:25

A może skrzynia z B6T pomoże? Tylko nie wiem szczerze mówiąc jak z dostępnością...

Jest jakieś lekarstwo na skrzynie z B-serii. Szykuję się do swapu na GT, ale te opinie (jak wiadomo nie jednego forumowicza) mnie przerażają... Marzyłem o 1.8T ale widzę, że oznacza to pożegnanie z niezawodnością...

Ciekawy kontrast, bo skrzynie z K-serii są przecież bardzo wytrzymałe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Jacek176 » 22 lis 2010, 22:03

.:MarciN:. napisał(a):A może skrzynia z B6T pomoże? Tylko nie wiem szczerze mówiąc jak z dostępnością...
Sam sobie odpowiedziałes ;) Dostępność: zerowa.

.:MarciN:. napisał(a):Jest jakieś lekarstwo na skrzynie z B-serii.
Jest: wymiana przynajmniej raz w roku ;) Ja wymieniam skrzynię razem z co drugą wymianą oleju <lol> Ostatnio skrzynie od 1.3 kupiłem za 150PLN razem z przesyłką także koszty nie są jakies porażające ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Mazdaxxx » 22 lis 2010, 22:35

zalezy jak sie jezdzi moje 1.3 zjadło 6 skrzyn za niecałem 9 miesiecy ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez .:MarciN:. » 23 lis 2010, 16:57

Zaczynam powoli myśleć, że lepiej przeszczepić do 323 V-ke, jeśli chce się więcej mocy i niezawodność. Mazda musi mi służyć do codziennej jazdy, a po przeszczepie na GT i wyjeździe na dłuższe wakacje nie chciałbym żeby skrzynia padła mi np. 1tys. km od domu :/.

Dodam, że moja skrzynia jeździ w moim aucie już od prawie 250tys... Jedynka zaczyna ciężko wchodzić powoli, słychać również czasem na biegu jałowym oraz przy wciśniętym sprzęgle puste stukanie z okolic skrzyni... Chyba nadchodzi powoli jej kres... do tej pory, na najdłuższych nawet trasach mnie nie zawiodła.

Jak rozumiem nikt jeszcze nie wpadł na sposób ich wzmocnienia? Tutaj nasuwa się pytanie – ile wytrzymują skrzynie w autach, które mają przeszczepiony silnik z GTX'a i napęd na przód... Przecież są tam skrzynie od GT.

Eh... a B seria taka fajna – silniki luz – tylko ta pięta achillesowa w postaci skrzyni. Na co tu swapować :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 384 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323