Padające Skrzynie.
1, 2
Witam Mam Problem ze skrzyniami w Mazdzie 323f 1,8 GT <wcześniej był 1,8 sohc>. Problem polega na Tym że mam Auto od 1,5 roku i padła mi już 6-ta skrzynia. Wcześniej na silniku 1,8 sohc padło 5 skrzyń. Ręce mi już opadają. za każdym razem pada mechanizm różnicowy. zaczyna żęzić a po jakichś 2-3tyg do miesiąca strzela całkiem i albo robi dziury w skrzyni albo rozwala sie w środku i nic trzeba kolejną skrzynie wsadzać :/ co zrobić żeby przestały padać. i jakie koszty sie z tym wiążą ? proszę o pomoc.
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
keczu napisał(a):jaki olej stosujesz ATF czy typowy przekladniowy?
Taki olej Leje Za każdym Razem :
http://sklep.oleje.pl/cgibin/shop?info=203&sid=3451ecee
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Marcin1mazda napisał(a):co zrobić żeby przestały padać.
wujek, emeryta zastosuj
pozdrawiam skorpek
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.
SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
- Od: 9 sie 2008, 21:35
- Posty: 2061
- Skąd: Łask
- Auto: śleć :-D
Z tego co mi sie wydaje (a moze mi sie tylko wydawac bo nie dokladnie taki silnik mialem) to do wyboru jest opcja z olejem ktory zalewasz lub typowym uzywanym w automatach.Mialem BG z silnikiem 1.6 dawno temu i zachcialo mi sie wymienic olej w skrzyni chociaz wszystko bylo ok.Zalalem taki jak ten ktorego uzywasz,ale jak spuszczalem "stary" to wlasnie byl ATF,no i po jakis 5tys.polecialy mi lozyska,poza tym byl tu jakis post odnosnie 626 i wlasnie Jaksa polecal tylko ten olej(ATF) do manualnej skrzyni.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
keczu napisał(a):Zalalem taki jak ten ktorego uzywasz,ale jak spuszczalem "stary" to wlasnie byl ATF,no i po jakis 5tys.polecialy mi lozyska,poza tym byl tu jakis post odnosnie 626 i wlasnie Jaksa polecal tylko ten olej(ATF) do manualnej skrzyni.
Czyli ten którego zalewam to jest shit? i mam Zalać ATF?
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Stara prawda – stosować tylko sprawdzone materiały, a nie jakieś "wynalazki".
- Od: 25 lut 2008, 13:58
- Posty: 106
- Skąd: gdzieś w Pyrlandi
- Auto: Premacy 1,8 '03
Tribute 2,3 '04
Marcin1mazda napisał(a):Czyli ten którego zalewam to jest shit? i mam Zalać ATF?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=69784
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
nie wiem jak to jest ale na wlepce w bf jest wyraźnie że lać ATF a w bg bym musiał zobaczyć
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Posiadam 323 1.6 8V BG. W instrukcji zalecaja do skrzyni olej mineralny 75 W90 w specyfikacji Gl4 lub Gl5. W niskich temperaturach dopuszczaja stosowanie oleju ATF Dexron II. Takze nie wiem co zastosowac. Oleju mineralnego 75 W 90 nie spotkalem, wszystkie ktore widzialem to syntetyki i polsyntetyki. Jeszcze pytanie czy jak spuszcze stary olej i bedzie czerwony to znaczy ze jest to ATF?
- Od: 22 lis 2009, 12:30
- Posty: 83
- Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89
Poważnie jest napisane, że musi być mineralny? Ja znalazłem tylko info, że ma być 75W90 i specyfikacja GL4 lub GL5 bez uszczegóławiania czy ma to być minerał syntetyk czy półsyntetyk.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
75/90 to jest pelny syntetyk, ATF jest mineralny(ale jest tez ATF SHC-czyli syntetyk)-olej do skrzyni nalezy bezwzglednie stosowac toki jaki przewidzial producent bo jak nie to sa pozniej klopoty
pozdrawiam
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Nieprawda. 75W90 to tylko norma. Nie ma niczego wspólnego z tym czy dany olej jest wytworzony na bazie syntezy, krakingu czy mineralizacji.
Na moje wszystkie skrzynie jakie do tej pory padały były zwyczajnie wyeksploatowane. Dyferencjał siada najczęściej od przebiegu i zbyt małej ilości oleju w skrzyni.
Na moje wszystkie skrzynie jakie do tej pory padały były zwyczajnie wyeksploatowane. Dyferencjał siada najczęściej od przebiegu i zbyt małej ilości oleju w skrzyni.
- Od: 6 maja 2010, 21:25
- Posty: 83
- Skąd: Poznań-Wlkp
- Auto: R2 4V
A może skrzynia z B6T pomoże? Tylko nie wiem szczerze mówiąc jak z dostępnością...
Jest jakieś lekarstwo na skrzynie z B-serii. Szykuję się do swapu na GT, ale te opinie (jak wiadomo nie jednego forumowicza) mnie przerażają... Marzyłem o 1.8T ale widzę, że oznacza to pożegnanie z niezawodnością...
Ciekawy kontrast, bo skrzynie z K-serii są przecież bardzo wytrzymałe...
Jest jakieś lekarstwo na skrzynie z B-serii. Szykuję się do swapu na GT, ale te opinie (jak wiadomo nie jednego forumowicza) mnie przerażają... Marzyłem o 1.8T ale widzę, że oznacza to pożegnanie z niezawodnością...
Ciekawy kontrast, bo skrzynie z K-serii są przecież bardzo wytrzymałe...
Sam sobie odpowiedziałes Dostępność: zerowa..:MarciN:. napisał(a):A może skrzynia z B6T pomoże? Tylko nie wiem szczerze mówiąc jak z dostępnością...
Jest: wymiana przynajmniej raz w roku Ja wymieniam skrzynię razem z co drugą wymianą oleju Ostatnio skrzynie od 1.3 kupiłem za 150PLN razem z przesyłką także koszty nie są jakies porażające.:MarciN:. napisał(a):Jest jakieś lekarstwo na skrzynie z B-serii.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Zaczynam powoli myśleć, że lepiej przeszczepić do 323 V-ke, jeśli chce się więcej mocy i niezawodność. Mazda musi mi służyć do codziennej jazdy, a po przeszczepie na GT i wyjeździe na dłuższe wakacje nie chciałbym żeby skrzynia padła mi np. 1tys. km od domu :/.
Dodam, że moja skrzynia jeździ w moim aucie już od prawie 250tys... Jedynka zaczyna ciężko wchodzić powoli, słychać również czasem na biegu jałowym oraz przy wciśniętym sprzęgle puste stukanie z okolic skrzyni... Chyba nadchodzi powoli jej kres... do tej pory, na najdłuższych nawet trasach mnie nie zawiodła.
Jak rozumiem nikt jeszcze nie wpadł na sposób ich wzmocnienia? Tutaj nasuwa się pytanie – ile wytrzymują skrzynie w autach, które mają przeszczepiony silnik z GTX'a i napęd na przód... Przecież są tam skrzynie od GT.
Eh... a B seria taka fajna – silniki luz – tylko ta pięta achillesowa w postaci skrzyni. Na co tu swapować
Dodam, że moja skrzynia jeździ w moim aucie już od prawie 250tys... Jedynka zaczyna ciężko wchodzić powoli, słychać również czasem na biegu jałowym oraz przy wciśniętym sprzęgle puste stukanie z okolic skrzyni... Chyba nadchodzi powoli jej kres... do tej pory, na najdłuższych nawet trasach mnie nie zawiodła.
Jak rozumiem nikt jeszcze nie wpadł na sposób ich wzmocnienia? Tutaj nasuwa się pytanie – ile wytrzymują skrzynie w autach, które mają przeszczepiony silnik z GTX'a i napęd na przód... Przecież są tam skrzynie od GT.
Eh... a B seria taka fajna – silniki luz – tylko ta pięta achillesowa w postaci skrzyni. Na co tu swapować
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości