Stukanie przy hamowaniu (przednie koła) – jak usunąć usterkę?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marcin88 » 24 paź 2008, 19:52

Witam.
Mam problem z hamulcami przednimi w mojej mazdzie 323, zaczęło się od tego jak skończyły mi się klocki i je wymieniłem wszystko było by ok gdyby pedał hamulca nie zaczął kopać jednak stwierdziłem że klocki muszą się dotrzeć. Po jakimś czasie oprócz kopania zaczęło mi dziwnie stukać przy lekkim naciskaniu hamulca nie wiedząc co to może być wymieniłem tarcze oraz sprężyny zabezpieczające klocki po tym zabiegu ustało kopanie oraz stuki ale ostatnio zostałem zmuszony ostro zahamować przez kobietę :] i stuki wróciły. Dodaję ze hamulce bardzo dobrze działają nacisnę na pedał i koła stoją w miejscu lecz ten stukot strasznie mnie denerwuje. I nie wiem czemu ale jak np. auto stoi przez noc to rano przy hamowaniu nic nie słychać a jak już dłużej pojezdze to stukot znowu słychać.
Mam nadzieję że ktoś mi pomoże.
Ostatnio edytowano 27 paź 2008, 13:17 przez Marcin88, łącznie edytowano 1 raz
Marcin88
 

Postprzez NoMaD » 26 paź 2008, 22:26

Witam mam ten sam problem niestety i tez nie wiem jak usunac usterke;/ powymianialem wszystko chyba i dalej to jest;/
NoMaD
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 09:19
Posty: 192
Skąd: Szwedy/Domostawa/Nisko
Auto: 323F BG 1.6 --->323F BG 1.8---> 323F BA 1.5 ---> chwilowo toyota yaris I

Postprzez Bladyy78 » 27 paź 2008, 10:51

Sprawdź amortyzator to najczęstsza przyczyna takich zjawisk, możesz mieć tez sworzeń wahacza nie dokręcony albo wybity.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez Blade » 27 paź 2008, 11:50

dodatkowo popraw temat zanim skończy w koszu i zerknij na regulamin.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=4302
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Marcin88 » 27 paź 2008, 13:28

Wydaje mi się że jeżeli był by to amortyzator to cały czas by to stukało a nie jak trochę się hamulce nagrzeją. Mam pewną teorię iż dzieje się tak bo wymieniłem klocki i tarcze co zmieniło miejsce pracy tłoczka o jakiś niecały centymetr ponieważ obie części były zużyte. Teraz jestem na etapie czekania iż samo przejdzie jak tylko tłoczek się trochę wyrobi. A tak na marginesie bo zauważyłem ze tarcza na pieście trochę się rusza mam co prawda na tarczy dziurę z gwintem żeby ją przykręci (może ta tarcza pasuje do różnych modeli) ale znowu na pieście nie mam do czego, jednak jak dokręcę koło to raczej tarcza nie ma szans się ruszać tzn przynajmniej tak mi się wydaje co wy o tym myślicie? Czy to może powodować te stuki?
Marcin88
 

Postprzez Piorun » 2 lis 2008, 01:02

atarcz anie jest krzywa przypadkiem? nie drzy Ci kierownica? Sprawdz tez czy klocki nie maja jakiś dziwnych ubytkow...
"Elbląskie mazdowanie"

Czas na ZMIANY


I kto jest teraz debeściak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2007, 21:55
Posty: 383
Skąd: sercem Elbląg, ciałem Warszawa
Auto: Peugeot 307 2,0 HDI

Postprzez slawek323 » 2 lis 2008, 01:16

tarcze w mazdzie śa dokręcane mniejszą srubą musisz zobaczyć czy na piaście nie ma pozostałości po takiej srubie i tak samo ustawić tarcz, inaczej może sruba wystawac lekko i tarcz nie będzie w pełni przylegać do piasty
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez fotos » 2 lis 2008, 10:34

Ja miałem tak samo po wymianie klocków co prawda w mx3 ale to chyba to samo będzie.
Zobacz czy Twoje klocki nie mają zbyt dużych luzów.
Ja musiałem wymienić cały uchwyt z tłoczkiem.
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez Marcin88 » 2 lis 2008, 11:01

Tarcze są proste i kierownica nie drzy a klocki ścierają się równomiernie. Jeśli chodzi o dokręcanie to nie ma na pieście śladu śruby wiec wcześniejsze chyba tez nie były dokręcane. Klocki idealnie leżą nie maja luzów.
Marcin88
 

Postprzez Mikula » 2 lis 2008, 12:15

Miałem to samo u siebie stukot w lewym kole przy delikatnym hamowaniu
i równiez zaczelo stukac po wymianie klocków, pozniej mysłałem ze tarcze sa krzywe lecz to nie to, wymieniłem te sprezynki mocujace klocek i to rowniez nie to.
Prawdopodobnie zacina ci sie zacisk na prowadnicach , badz sam cylinderek.
Musisz rozebrac zacisk z którego dobiegaja odglosy, prowadnice (2 sforznie i dwie sruby na których trzyma sie zacisk ) po których chodzi zacisk dokładnie oczscic z rdzy, to samo z cylinderkiem potem nasmarowac prowadnice i cylinderek specjalnym smarem do zacisków a na koniec jesli masz popekane te gumki zabezpieczajace przed woda i kurzem tez je powymieniac:)
Najlepiej zrobic taki zabieg po dwóch stronach. Zaciski powinny dac reka przesówac po prowadnicach lekko.
Zacisc bedzie chodzil lekko i nie bedzie miał oporów przy delikatnym dohamowywaniu z tad te stuki
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323