Stukanie podczas krecenia kierownica na postoju
dopiero teraz udało mi sie byc z autkiem u mechanika no i za wile nie wiem nic sie tam nie dzieje strasznego jest lekki luz na lewym przegubie do tego jakas poduszka została wymieniona cos dokręcone przy stabilizatorze i tyle stuk pozostał ale znacznie mniejszy niestety tylko tyle mi sie udało zrobic i dowiedziec
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
sprawdź czy nie masz wyrobionego otworu od koncowki drążka ... albo czy nie masz wstawionej koncowki od innego modelu samochodu... mi koles sprzedal raz koncowki od forda bo katalogowo sie zgadzaly a okazalo sie ze trzpień koncowki byl o 1 mm mniejszy od otworu i poprostu wpadal gdzie powinien siedziec sztywno... nawet po dokreceniu koncowka stukala....
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Witam! Mam identyczny problem jak pisano wczesniej i mechanior powiedział mi że to jakiś krzyżak maglownicy czy cos takiego. Czy idzie jakoś złagodzić lub wyeliminować opisane wczesniej stuki?
Długo sie na tym pociagnie?
Przejmować się tym czy jeździć dalej?
Dodam ze przy predkościach powyżej 110 km/h kiera drga (moze to być spowodowane jakością opon)
Macie jakies pomysły?
Długo sie na tym pociagnie?
Przejmować się tym czy jeździć dalej?
Dodam ze przy predkościach powyżej 110 km/h kiera drga (moze to być spowodowane jakością opon)
Macie jakies pomysły?
- Od: 31 sie 2008, 23:54
- Posty: 335
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323 F BA Z5 95'
Jeszcze raz wspomne Bo niewiem co robić
Dziś jadąć A4 przy predkości 160 samochód zaczał drgać dość mocno
I niewiem co jest grane.
Co może być nie tak orientuje sie ktoś?
Czy to magiel juz na końcu wytrzymałości
Może opony które mam już wiekowe i nieco łysawe
Albo może felgi źle wywarzone?
Pomocy
Dziś jadąć A4 przy predkości 160 samochód zaczał drgać dość mocno
I niewiem co jest grane.
Co może być nie tak orientuje sie ktoś?
Czy to magiel juz na końcu wytrzymałości
Może opony które mam już wiekowe i nieco łysawe
Albo może felgi źle wywarzone?
Pomocy
- Od: 31 sie 2008, 23:54
- Posty: 335
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323 F BA Z5 95'
Ja obstawiam końcówki drążków albo same drążki albo raczej chciałbym żeby to były one. W renówce miałem coś takiego, zaczęło się od małego stukania a finalnie miałem luz na kierownicy z dobre 2 cm ! tragedia. U mnie też da się to wyczuć tylko na postoju i raczej tylko z lewej strony, jak odpalę auto to już tego tak nie czuć. Łączniki stab. i sworznie mam wymienione więc odpadają...
- Od: 22 gru 2007, 23:50
- Posty: 178
- Skąd: Stargard Szczeciński
- Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.
Ponawiam bo nie daje mi to spokoju Przedstawie problem raz jeszcze.
Posiadam stuki gdzieś z okolić przodniej osi. (to nie końcówki).
Problem polega na tym ze na zgaszonym silniku przy poruszaniu kierownicą wystepują stuki, na zapalonym silniku jest to samo, przy jeździe po dziurach równiez a także przy wysokich predkościach strasznie szarpie kierownica.
Spece z warsztatu wspominali coś o krzyżaku.
I tu mam pytanie czy ten krzyżak może być na wymarciu? Bo sam niewiem o co chodzi a nie chce inwestować w niepotrzebne rzeczy.
Czy to może raczej maglownica??
Posiadam stuki gdzieś z okolić przodniej osi. (to nie końcówki).
Problem polega na tym ze na zgaszonym silniku przy poruszaniu kierownicą wystepują stuki, na zapalonym silniku jest to samo, przy jeździe po dziurach równiez a także przy wysokich predkościach strasznie szarpie kierownica.
Spece z warsztatu wspominali coś o krzyżaku.
I tu mam pytanie czy ten krzyżak może być na wymarciu? Bo sam niewiem o co chodzi a nie chce inwestować w niepotrzebne rzeczy.
Czy to może raczej maglownica??
- Od: 31 sie 2008, 23:54
- Posty: 335
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323 F BA Z5 95'
Witam ja tez mam u siebie podobny problem. Tylko ze przy skrecie w lewo dynamicznym krotkim ruchu cos rytmiczne stuka. Ale w moim przypadku po odpaleniu nadal słychac.
-
Barbados
U MNIE W 96 BA TEZ MAM TAKIE STUKI ZLAPALEM REKA DROZEK KIEROWNICY I KOLEGA RUSZAL KIEROWNICA I WYRAZNIE CZUC ZE TO DRAZEK . CZY KTOS TO WYMIENIAL I POMOGLO MI STUKA NA WLACZONYM I WYLACZONYM SILNIKU I TO NAPEWNO DRAZEK A PRZY PREDKOSCI 120 SA DRGANIA NA KIEROWNICY I TO JWTS PEWNO PRZYCZYNA TEGO LUZU
- Od: 26 sie 2007, 18:18
- Posty: 4
vit napisał(a):Drażki ja również sprawdzałem wszystko sztywno siedzi a stuki sa nadal
A sprawdzałeś łożysko w maglownicy? Te w które wchodzi kolumna kierownicza. Ja z tego co mówili mam je wybite i też stuka przy machaniu i wibruje. Po 10 jadę z tym do speca, na ocenę i naprawę.
vit napisał(a):gadula a nie orientujesz sie jakie mniej wiecej koszta by były za wymiane tego łożyska?
Dopiero po 10 będę wiedział. Ale żeby wymienić te łożysko, trzeba maglownicę odkręcać
Witam
Po ostatnich moich jazdach postanowiłem zajechać do mojego znajomego na "oględziny" zawieszenia, gdyż powtarzające sie stuki nie dawały spokoju sumieniu.
Okazało się, że również uszkodzona jest maglownica a do tego łożysko na prawym McPersonie ( nie wiem czy dobrze napisałem ) i guma na przedniej części wahacza.
Widać, że uszkodzenia maglownicy i łożysk ( o gumach nie wspomnę ) idzie już na skalę masową, ale nie ma co się dziwić przy Naszych drogach .
I tu wychodzą pytania:
1) Jaki jest orientacyjny koszt łożyska do tego McPersona
2) Czy maglownica a konkretnie jej chyba jakieś drążki, krzyżak nie wiem ... musi być, nowa czy może być regenerowana.
Ewentualnie możecie polecić jakiego szpeca od Maglownic z Łodzi bądź okolic ?
3) Czy ta guma z przedniej części wahacza jest wymienialna ? czy qrde trzeba kupić nowy wahacz
Dużo trochę tego .. no ale o Madzie trzeba dbać .. a lepiej późno niż później ..
Po ostatnich moich jazdach postanowiłem zajechać do mojego znajomego na "oględziny" zawieszenia, gdyż powtarzające sie stuki nie dawały spokoju sumieniu.
Okazało się, że również uszkodzona jest maglownica a do tego łożysko na prawym McPersonie ( nie wiem czy dobrze napisałem ) i guma na przedniej części wahacza.
Widać, że uszkodzenia maglownicy i łożysk ( o gumach nie wspomnę ) idzie już na skalę masową, ale nie ma co się dziwić przy Naszych drogach .
I tu wychodzą pytania:
1) Jaki jest orientacyjny koszt łożyska do tego McPersona
2) Czy maglownica a konkretnie jej chyba jakieś drążki, krzyżak nie wiem ... musi być, nowa czy może być regenerowana.
Ewentualnie możecie polecić jakiego szpeca od Maglownic z Łodzi bądź okolic ?
3) Czy ta guma z przedniej części wahacza jest wymienialna ? czy qrde trzeba kupić nowy wahacz
Dużo trochę tego .. no ale o Madzie trzeba dbać .. a lepiej późno niż później ..
BEZ MAZDY NIE MA JAZDY ;]
- Od: 15 cze 2008, 17:50
- Posty: 24
- Skąd: Pabianice ;]
- Auto: Mazda 323F 1,5 + LPG 98r
3) Czy ta guma z przedniej części wahacza jest wymienialna ? czy qrde trzeba kupić nowy wahacz
Wymienialna, i najlepiej inwestować z tym w oryginały.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości