Geometria kół przednich

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rogalmini » 30 mar 2007, 21:23

Przekopałem forum, ale na nurtujące mnie pytanie nic nie znalazłem. Szykuje mi się geometria kół. Czy geometria w 323 jest taka sama dla benzynowych i diesli ?
W necie wynalazłem takie dane, czy będą odpowiednie dla mojej?

Warunki pomiaru: pojazd nie obciążony
Zbieżność kół przednich: 1Đ5 mm
– sposób regulacji: przy końcówce drążka kierowniczego
Pochylenie kół przednich, regulowane:
– do modeli 1986: 0ˇ48Ő ± 45Ő
– od modeli 1987: 0ˇ49Ő ± 30Ő
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, nie regulowane
– do modeli 1986: 1ˇ35Ő ± 45Ő
– od modeli 1987: 2ˇ09Ő ± 45Ő
Pochylenie sworznia zwrotnicy: 12ˇ22Ő (nie regulowane)
Zbieżność kół tylnych: 0ˇ
– sposób regulacji: obracanie podkładki dystansowej
ząbkowanej przy wahaczu
Pochylenie koła tylnego: – 1±10ŐĐ+0ˇ20Ő (nie regulowane)
Kąt skrętu koła zewnętrznego:
– do modeli 1986: 33ˇ ± 2ˇ
– od modeli 1987: 32ˇ
Kąt skrętu koła wewnętrznego:
– do modeli 1986: 40ˇ ± 2ˇ
– od modeli 1987: 39ˇ
Pozdrawiam
Rogal

..a to robię jak się nudzę :)
http://www.youtube.com/profile?user=RogalMINI
Początkujący
 
Od: 25 mar 2007, 22:08
Posty: 22
Skąd: Ełk
Auto: mazda 323 BG, 1.7D PN, 1992r

Postprzez Blade » 30 mar 2007, 21:39

Znaczy że chcesz sam ustawiać geometrię? Bo jak nie to w punkcie gdzie ustawiają geometrię komputerowo maja odpowiednie dane. Moim zdaniem będą różnice w ustawieniach – różna waga jednostek napędowych a więc różny nacisk na osie itd.
Poza tym z tego co sie orientuję to parametry geometrii zawieszenia są w pewnych "widełkach". Mechanik ustawia tak aby było równo i mieściło się w normie przewidzianej dla modelu..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez rogalmini » 30 mar 2007, 21:55

szaleńcem nie jestem <glupek2> jadę do warsztatu. Ale tak na zaś wolę się na to przygotować by mi kół na Frombork nie ustawili, zamiast na Malbork <lol>
Pozdrawiam
Rogal

..a to robię jak się nudzę :)
http://www.youtube.com/profile?user=RogalMINI
Początkujący
 
Od: 25 mar 2007, 22:08
Posty: 22
Skąd: Ełk
Auto: mazda 323 BG, 1.7D PN, 1992r

Postprzez topik » 30 mar 2007, 22:10

Witam!Jeżeli masz kod silnika PN, moc 40kW to wygląda to tak:
Stan samochodu rozładowany
Zbieżność kół, przód 2+-3 mm
Pochylenie kół,przód -0st05' +– 45'
-0st45' +– 45'(1992->)
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy,przód 2st05' +– 45'
2st35' +– 45'(1992->)
K.P.I.,przód 12st25'
12st10'(1992->)
Zbierzność kół,tył 2+-3 mm
Pochylenie kół,tył -0st20' +– 45'

Legenda:
+– plus minus
st stopnie
[/url][/list][/list][/code][/quote]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez rogalmini » 31 mar 2007, 19:16

wielkie dzięki, teraz już wiem o co walczyć bo kierownica chodzi mi jak w starze 28. No i jeszcze małe pytanko, bo nie chcę mnożyć wątków. Przy ruszaniu na skręconych kołach , jednostka napędowa zaczyna "skakać" czy to wina poduszek silnika?
Pozdrawiam
Rogal

..a to robię jak się nudzę :)
http://www.youtube.com/profile?user=RogalMINI
Początkujący
 
Od: 25 mar 2007, 22:08
Posty: 22
Skąd: Ełk
Auto: mazda 323 BG, 1.7D PN, 1992r

Postprzez topik » 31 mar 2007, 20:14

Witam!To mogą być poduszki silnika-sprawdz je.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez rogalmini » 2 kwi 2007, 19:41

zbieżność zrobiona. zasadniczo wszystko ok, tylko kręcenie kierownicą nadal jest strasznie ciężkie. Czy to w tym modelu normalne? Poza tym po wyjściu z zakrętu kierownica "odkręca" się sama, żadnych luzów , auto jeździ na wprost.
Pozdrawiam
Rogal

..a to robię jak się nudzę :)
http://www.youtube.com/profile?user=RogalMINI
Początkujący
 
Od: 25 mar 2007, 22:08
Posty: 22
Skąd: Ełk
Auto: mazda 323 BG, 1.7D PN, 1992r

Postprzez Pioteq25 » 29 lip 2007, 21:40

Wybieram się na ustawienie geometrii w środę i chciałbym z góry znać dane, bo też lubię mieć tą "pewność" że jest cacy. Czy ktoś posiada takie dane do 323F BA 1.5? Niestety nie mam pod ręką infotecha czy też automaty :(
P.S. znalazłem manuala do 323BJ i czy w BA sposób regulacji (poza danymi) jest identyczny? tego co widzę pochylenie przedniego koła jest regulowane w górnej części amortyzatora?
Z góry dzięki za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez zieba1982 » 27 lis 2008, 14:02

Proszę o wskazówki:
Kupiłem auto i ściąga w lewo,wymienione tarcze i klocki,ustawiona zbieżność i geometria,przód i tył,diagnosta stwierdził że zawieszenie bdb i PROSTE,przełożyłem koła z tylnej osi na przód ale nie po skosie X gdyż mam kierunkowe opony,felgi proste i takie same,ciśnienie też,przy hamowaniu jedzie prosto,przy rozpędzaniu też ale już przy zwalnianiu na biegu lub na luzie czy jazdy po prostu na wprost ściąga
Jedyna myśl jaka mam jeszcze to może jak założę zimówki coś się zmieni,ale przecież przekładałem koła (wina opony) i nic to nie dało,wcześniej miałem 323F BG B6 i tam można było kieraka nie trzymać,a tu jest problem(nie do zniesienia) dodam opony letnie 185/65/R14 DZIĘKUJĘ za pomoc i propozycje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez Blade » 27 lis 2008, 18:06

zieba1982, sprawdź wyważenie kół. Jaki jest stan amortyzatorów i sprężyn? Może masz zapieczony któryś hamulec? Jedno koło kręci się wolniej i ściąganie... Obstawiam jednak niewyważone koło..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez zieba1982 » 27 lis 2008, 18:35

hmmm jechałem tym autem 400 km ,większość autostradą z różną prędkością do 160km i nic na kierownicy nie czułem(żadnego drgania,bicia),przednie koła podnosiłem jak zmieniałem felgi to kręciłem kołami i nic nie hamowało,na dodatek sprawdzałem na trasie czy oby właśnie się nie grzeją tarcze i bębny ale były zimne,nie sprawdzałem tylko tylnych kół ale jutro zobaczę.Sprężyny raczej dobre auto stoi równo i odpowiednio wysoko,a amory nie sprawdzałem na stacji ale jak sie pobuja autem to jest prawidłowo czyli powoli powraca do stanu normalnego,miałem kiedyś rozwalone amory więc mogę porównać,na wszelki wypadek jutro jeszcze raz podniosę auto i zobaczę te hamulce WIELKIE DZIĘKI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez Tekman » 4 cze 2009, 13:55

Pioteq25 napisał(a):Wybieram się na ustawienie geometrii w środę i chciałbym z góry znać dane, bo też lubię mieć tą "pewność" że jest cacy. Czy ktoś posiada takie dane do 323F BA 1.5?.

Zna ktoś odpowiedź na to pytanie?
I czy nie wiecie czy czasem nie trzeba ustawiać geometrii dla 323F BA pod obciążeniem?
Słyszałem że tak też może być.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 11:51
Posty: 22
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 323 F (BA) 1,5 16V 1998r

Postprzez zieba1982 » 4 cze 2009, 19:40

no po wielu próbach mam rozwiązanie,to opony,,, zamontowałem od kumpla koła i jak ręką odjął, więc zakupiłem opony używane w staniem bdb i po kłopocie ,,,bardzo dziwne objawy jak na opony.wszystko ok. teraz zabieram sie za pierścienie tłokowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323