Stukot przy ruszaniu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Cysiek » 29 gru 2006, 14:10

Kiedy ruszam słychać odgłos jak by ktoś walił młotkiem w spód samochodu. Mam wybity dolny sworzeń wachacza z przodu czy to on może powodować taki odgłos. Poduszki sprawdzone i wszystkie są dobre. Nie spotkałem się nigdy z czymś takim że jak sworzeń jest wybity to może być taki odgłos. Dzieje się to tylko przy ruszaniu głównie przy skręconych kołach ale na wprost też.Może ktoś miał podobne objawy
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Alexs » 29 gru 2006, 14:54

przy luzie na sworzniu raczej nie ma aż takiego stukotu, może przegub wewnętrzny ten przy skrzyni jeśli na wprost, natomiast jeśli przy skręconych kołach to te boczne, proponuję sprawdzić wszystkie, ale jeśli to przeguby i stukają już to stan jest krytyczny, lada moment się ukręci i zablokuje koła,
pozdr.
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Cysiek » 29 gru 2006, 15:00

Zapomiałem dodać że przegub prawy mam do wymiany, ale żeby to przegub tak walił to raczej dziwne :| Już prędzej bym się spodziewał, że to od tego sworznia. Ten odgłos nie występuje przy każdym ruszaniu. zależy jak rusze jak szybciej to puknie jak normalnie to jest cisza
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Alexs » 29 gru 2006, 15:29

niom, kiedy ruszasz szybciej i "strzelasz ze sprzęgła" to jest narażony na większy wysiłek i go słychać, może tez być to odgłos chrobotania, u mnie walił może dwa tygodnie i przy ostrzejszym starcie się zmielił :–(,
pozdr.
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Cysiek » 29 gru 2006, 15:34

Alexs napisał(a):może tez być to odgłos chrobotania

chrobotanie jest, ale mnie chodzi o ten stukanie.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Alexs » 29 gru 2006, 15:50

tak, stukanie przede wszystkim u mnie było, przy uszkodzonym wew. przegubie stukot był mniej więcej w prawej połowie samochodu z przodu, pod nogami jakby, tyle mogę pomóc. Stukot tylko przy ruszaniu, dość głośny.
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez GofNet » 29 gru 2006, 17:08

Cholerny moduł FORUM. Za pierwszym razem po naciśnięciu przycisku <Wyślij> wyskoczył komunikat "Nie określono tytyłu tematu". No to ja go jeszcze raz. Wtedy on: "Nie możesz po tak krótkim czasie wysyłać postu". No to ja go jeszcze raz i masz... Dwa identyczne posty. Zawsze mnie to irytowało...

Post właściwy poniżej...
Ostatnio edytowano 29 gru 2006, 17:11 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez GofNet » 29 gru 2006, 17:08

Stawiam na przegub(y) zewnętrzny(e). Jak skręcasz w lewo, to powinno grać po prawej stronie a jak w prawo, to po lewej stornie.

Jazda z uszkodzonymi przegubami jest niebezpieczna. Jak w pewnym momencie padnie Ci całkowicie, to już tylko pomoc drogowa pozostanie (150-250zł w plecy). Pomyśl nad tym, jak będziesz następnym razem chciał dynamicznie ruszyć przy skręconych kołach.

Na wprost, to możesz (na sprawnych przegubach) sobie piszczeć do woli. Im to nie zaszkodzi. Jednak gdy masz koła skręcone, to podczas gwałtownego ruszania lub ruszania z poślizgiem przeguby cierpia najbardziej. Jestem wręcz przekonany, że gdyby ktoś dał mi nowy przegub, to na upartego w tydzień bym go zakatował. Ale czy to mądre?

Ja jak ruszam ze skrzyżowania, to poganiam, gdy jadę na wprost. Gdy mam koła skręcone (skręcam w lewo lub prawo), to do momentu wyprostowania kół nie garuję. Szkoda auta i kasy...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Przeguby wewnętrze są zazwyczaj długowieczne sporadycznie się zdarza, że padnie, ale jest to zazwyczaj niedopatrzenie właściciela, niżli standardowa usterka eksploatacyjna występująca po określonym przebiegu.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Cysiek » 29 gru 2006, 17:38

Rozmawiałem ze Smirnoffem i powiedział, że przy uszkodzonym sworzniu mogą dziać się takie historie.Bo wtedy jest luz na zwrotnicy ( tak chyba zrozumiałem )Co do przegubów wewnętrznych to powiedział że to mało prawdopodobne.. GofNet co do przegubu to mam padnięty prawy, bo jak skręcam w lewo to słychać pykanie z prawej strony.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Alexs » 29 gru 2006, 22:21

GofNet napisał(a):Jazda z uszkodzonymi przegubami jest niebezpieczna. Jak w pewnym momencie padnie Ci całkowicie, to już tylko pomoc drogowa pozostanie (150-250zł w plecy).


no nie jest tak drastycznie, ja miałam zmielony wewnętrzny i najnormalniej w świecie mnie na lince kolega zacholował do Jaksy, a jak się ktoś upiera, że mazda nie ma nic a nic hamulcy przy wyłączonym silniku to można go włączyć i na luzie spoko da radę, nie wiem jak z zewnętrznymi , wewnętrzny blokował mi koła tylko na biegu


Cysiek napisał(a):Rozmawiałem ze Smirnoffem i powiedział, że przy uszkodzonym sworzniu mogą dziać się takie historie.


to wymień ten sworzeń czy tam cały wahacz jak się nie da samego sworznia, będziesz miał pewność, ja stawiam na przegub tym bardziej,ze jeśli przy ruszania to tak jak i GofNet zgodnie twierdzę, że one najbardziej pracują przy ruszaniu i je slychać
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Cysiek » 4 sty 2007, 12:54

Jednak to był dolny sworzeń wahacza. :)
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323