Opony Letnie, Zimowe-Rozmiary

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dispar » 22 wrz 2006, 15:52

sorki , pokopałem nieco, gumy to 205/50/15 a nie .../55/... i nie mam kasiory na zakup innego rozmiaru alusów. Co do ich szerokości , to nie mierzyłem ani nie patrzyłem na symbol, ale magik od gum mówił, że wejdą nawet 185/50/15 tylko czy na takimi niskim profilu zimą się dobrze jeździ? Może dziwne pytanko, ale pierwszy raz w życiu jeżdżę na takich "naleśnikach" :D
Początkujący
 
Od: 15 sie 2006, 22:04
Posty: 8
Skąd: Piła
Auto: mazda 323f 1,5 16v/dohc 1997

Postprzez Lazir » 27 paź 2008, 03:04

Zbliża się listopad i warto zaopatrzyć się w opony zimowe. Jak na razie znalazłem coś takiego: http://www.oponeo.pl/...

Czy taka opona będzie dobra dla eFki i 1.8?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 03:11
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda6 2.3 TOP SPORT 2006

Postprzez arkusz » 10 lis 2008, 10:57

Witam.

Jaki jest zalecany rozmiar opon zimowych przez producenta do Mazdy MX3 1.6 91r.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 22:44
Posty: 51
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.

Postprzez 2585000 » 26 kwi 2010, 20:02

Koledzy/kolezanki,
mam problem, mianowicie jakie opony kupic do mojej Madzi? Chodzi o letnie, chcialem je wsadzic do 13" stalowki.
myslalem nad 175/70 albo 175/65, jakie beda najlepsze? pzdr
Początkujący
 
Od: 25 paź 2009, 14:55
Posty: 21
Skąd: Wałcz/ Poznań
Auto: Madzia 323f BG 1.6 8V 1989r

Postprzez artur_lbn » 27 kwi 2010, 07:00

fajnie będzie wyglądało 195/50 ale spokojnie wkładaj 175/60 albo i 175/55
Początkujący
 
Od: 5 lut 2010, 06:34
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1991r

Postprzez Markiz » 27 kwi 2010, 08:12

Ori rozmiar to 175/70 R13.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez piwo » 29 kwi 2010, 18:26

dokladnie.195/50/13 bedzie kosmicznie malutkie koleczko tak samo jak przy 175/60/13 czy 175/55/13
takie kolko moze do tico sie nadaja ale nie do mazdy.
jak nie cchesz 175x70x13 to mozan wziasc 185x65x13 185x70x13 195x65x13 chodsz te szersze rozmairy na felde 13calowej seryjnej 5,5 calowej beda komicznie wygladac.
wkaldaj 175x70x13
najtansze sa i ori rozmiar
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4737 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez protas83 » 6 maja 2010, 17:39

witam... ja u siebie mam 195/50R15 i wyglada kozacko... dotego fele alu i obnizone zawieszenie. polecam
Tylko Chuck Norris wie ze moja mazda jest szybsza od jego kopnięcia :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2010, 16:48
Posty: 16
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 323F 1.8 16v 91r. 103 km

Postprzez Krzysiek Mazda » 6 maja 2010, 22:18

Witam moge polecic do Efki 185/55/15,albo 195/50/15 fajnie sie jezdzi i ladnie wyglada.Do silnika 1,6 8V polecam te troche wezsze 185/55/15 ja mam silnik 1,8 16V i na tych 195 troche stracil na przyspieszeniu ale minimalnie w porownaniu do seryjnych 175/70/13-Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez Kioto » 7 maja 2010, 22:07

Krzysiek Mazda napisał(a):Witam moge polecic do Efki 185/55/15,albo 195/50/15 fajnie sie jezdzi i ladnie wyglada.Do silnika 1,6 8V polecam te troche wezsze 185/55/15 ja mam silnik 1,8 16V i na tych 195 troche stracil na przyspieszeniu ale minimalnie w porownaniu do seryjnych 175/70/13-Pozdrawiam :)




cos mi sie nie wydaje zeby silnik B6 czy 16 stka czy 8 ka stracil na przyspieszeniu a jesli tak to kierowca tego nie wyczuje ... nie jest to taka ruznica znowu wielka by auto tracilo na czyms bo gdyby tak bylo to z 4 osobami w srodku to bys z miejsca nie mogl ruszyc ,,,wydaje ci sie kolego i tyle :P
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez Krzysiek Mazda » 8 maja 2010, 17:31

Do Kioto napisalem prawde tak jak jest i wcale mi sie nie wydaje kolego a pare samochodow juz mialem,potrafie wyczuc nawet te male roznice bo najwazniejsze w dobrym prowadzeniu jest wlasnie dobrze czuc samochod.W Efce odczuwam na przyspieszeniu na oponach 195/50/15 i to zaraz na pierwszej jezdzie gdzie zmieniam z zimowych 175/70/13,po przejechaniu paru kilometrow juz sie czlowiek przyzwyczaja do sytuacji.Przekonaj sie sam,sprawdz to kiedys a pozniej wypowiadaj swoje(madrosci).Mazde 323F mam z sentymentu,jestem elektromechanikiem a mechanikiem od lat z pasji do samochodow,pisze na tym forum zeby doradzic innym w czyms pomoc ale przez takich jak ty to czlowiekowi sie odechciewa szczerych opini wiec chyba juz tu nie zawitam-Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez Daro_GST » 8 maja 2010, 18:40

zgadzam się z kolegą Krzysztofem <spoko> i nie przejmuj się takich buraków tu pełno. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez protas83 » 8 maja 2010, 21:57

Krzysiek Mazda napisał(a): W Efce odczuwam na przyspieszeniu na oponach 195/50/15 i to zaraz na pierwszej jezdzie gdzie zmieniam z zimowych 175/70/13


zgadzam się również z Krzyśkiem... ja tez zmieniałem zimówki 175/70/13 na letnie 195/50/15 i odrazy odczułem zmianę prędkości i prowadzenia... troszkę mi ciężko było kręcić kierownica (pomimo wspomagania) ale już się przyzwyczaiłem :D :D :D pozdrawiam <jupi>
Tylko Chuck Norris wie ze moja mazda jest szybsza od jego kopnięcia :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2010, 16:48
Posty: 16
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 323F 1.8 16v 91r. 103 km

Postprzez Krzysiek Mazda » 8 maja 2010, 22:15

Dzieki wam chlopaki :) dobrze ze nie brakuje tu tez madrych ludzi i mysle ze jesli w czyms bede mogl pomoc to na pewno tez was nie zostawie w potrzebie,a wracajac do tematu szerokosci opon to czym szersza powierzchnia opony to wydziela sie wiekszy styk z nawierzchnia-tarcie z tego wynika tez ze droga hamowania troche sie skroci i lepiej bedzie trzymal tez w zakretach,praw fizyki nie da sie oszukac-Pozdrawiam prawdziwych milosnikow samochodow z dusza marki MAZDA.
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez Kioto » 8 maja 2010, 22:52

no tak kazdy jest elektromechanikiem mechanikiem a na forum sie pyta hehehe ciekawe czemu ,,,,,wez jak masz nie zagladac to nie zagladaj i tyle ,,, czuc ruznice to mozesz jak ciagniesz przyczepe 700 kg a nie o 4 cm szersze opony ,,,czyjesz ruznice ale moze ale w prowadzeniu nie w przyspieszeniu ,,, a samochodow mialem jak dotej pory 6 wlasnych i z jakies 400 od kiedy mam wlasna lakiernie wiec nie madruj sie jaki to wspanialy jestes opona sie styka szersza powierzchnia tak oczywiscie na prosty rozum to niby macie racje ale wiekszosc pewnie jezdzi z otwartymi oknami wozi skrzynke z nazedziami i w sumie niepotrzene elementy tapicerki po co wam fotele radio a tak wogole radio bo zuzywa prad obciazajac silnik to moze je powyzucajcie bedziecie mieli super przyspieszenie kurde mowicie otych oponach tak jak by mialy znaczenie w tym przyspieszaniu a wiekszosc wozi wiele rzeczy ktore tez pogarszaja przyspieche a nawet maja pozapiekane suwaki szczek na hamulcach z przodu i nawet otym nie wiedza co tez niezle hamuje samochod ,,, zreszta mazda 323BG zostawia nie jedna honde i bme na swiatlach i to z silnikiem B6 wiec jak mu spadnie przyspieszenie to itak to nic nie zmieni bo itak bedzie szybsza od bmki 316 <rotfl> ech rajdowcy
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez Krzysiek Mazda » 8 maja 2010, 23:19

Wiesz co Kioto cos ci powiem tak sobie przemyslalem sprawe i nie moge zostawic kogos kto potrzebuje pomocy w problemie przez kogos takiego jak ty,moze jestes i dobrym lakiernikiem ale uwierz mi ze szerokie lacze-opony moga naprawde odebrac troche na przyspieszeniu,duze znaczenie ma tez moc oraz pojemnosc silnika chodzi mi o moment niutonometrowy Itd.Czyli im wiekszy silnik tym te szerokosc opony mniej odczujesz na przyspieszeniu i odwrotnie.Dam ci przyklad to zaloz do Cinkusia 700 opony Np.195/50/14 i zobaczysz ze ten samochod juz wogule nie chce jechac-No ale co tam ty wiesz lepiej.
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez piwo » 8 maja 2010, 23:27

a tak poza tym tarcie nie zalezy od powierzchni :) fizyki sie nie oszuka :) 195 nie ma wiekszej przyczepnosci niz 175.przyczepnosc zalezy od wspolczynioka tacia(materialku z jakiego zbudowana opona) i nacisku (czyli wagi auta).to tak na uboczu taka uwaga.
btw auto wolniej rozpedza sie na szerszych oponach to fakt a wynika z tego ze taki komplet kol jest ciezszy.i nie chodzi tu bynajmniej o wieksza mase auta a o wiekszy moment bezwladnosci kol.kola to przeniesieniu napedu i masa ich sie liczy.to tak jakbysmy zwikeszyli znacznie mase kola zamachowego o pare kg.tez auto straciloby na dynamice.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4737 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Krzysiek Mazda » 8 maja 2010, 23:43

Piwo dobrze gadasz o tych wspolczynnikach Itd.ale jeszcze dodam ze szerokosc tez ma znaczenie im opona szersza tym styk z podlozem jest wiekszy,przyczepnosc opony obliczamy na wzorze Tzw.koperty im opona szersza tym Tzw.powierzchnia styku z nawierzchnia ma wiekszy wymiar w cm2.
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 21:35
Posty: 67

Postprzez piwo » 9 maja 2010, 00:10

ma wiekszy styk no i?moze i miec km2 styku tarcie sie nie zwiekszy :) oczywiscie ja juz sie tak nabijam bo powierzchnia tez ma znaczenie.wieksza powierzchnia opony lepiej sie studzi i truniej rpzegrzac opone a wspolczynnik tarcia silnie zalezy od temperatury.chwilowe przegzranie opony tzw pisk przy paleniu gumy i wspolczynnik tarcia maleje kilku krotnie a wiec i przyczepnosc.poprzez wieksza powierzchnie ciezej przegrzac gume :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4737 (222/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez YaRQ » 9 maja 2010, 13:10

Piwo dobrze pisze... ja mam w gt opony 195 i wiele 'większych' bym nie zakładał ;]


a ten wpis 5 postów wyżej poprosze po polsku bo nie wiadomo co to ma być...
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323