Problem z sondą lambda (323F BG)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez makben » 12 kwi 2004, 23:15

Miałem kłopot z obrotami na PB w mojej madzi (300 obrotów, ciemny brązowo – czarny dym z rury wydechowej) i troszkę dzisiaj (pomimo święta) dzięki uprzejmości PatrykaK posprawdzałem. Przełączyłem w tryb testu i:
1. Wentylator się nie załączył – czyli ok
2. Regulacja obrotów bypassem powietrza nie daje efektów, tzn obroty się zwiększają, ale wciąż silnik pracował nierówno, tak jakby palił na 3 gary

Po dłużeszej dedukcji wypiąłem z kostki sondę lambda i obroty oraz jakośc pracy silnika nic się nie zmieniły – dalej bardzo źle. Stąd wnioskuję, że padła sonda lambda, bo gdyby była ok, obroty powinny się zmienić po jej wypięciu, a dalej było tak samo. Bradzo proszę o potwierdzenie moich (w końcu laika) wywodów. Mam rację?

I druga sprawa. Jeśli mam rację, to czy ktoś już w mazdach czyścił sondę lambda, czy to daje efekt? Miałem kiedyś kłopot z sondą w Renacie i po wyczyszczeniu wróciło do normy.

Będę wdzięczny za odpowiedzi.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez marek » 13 kwi 2004, 01:11

Sprawdź czy sonda daje napięcie (dobry (w sensie "szybki") woltomierz jest do tego potrzebny)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Długi » 13 kwi 2004, 08:04

Najlepszy jest oscyloskop, ale tak naprawdę wystarczy woltomierz analogowy (ze wskazówką), brak reakcji na odłączenie lambdy nie oznacza jej uszkodzenia
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez makben » 13 kwi 2004, 08:31

Dobra, sprawdze i dam znać. Dzięki za pomoc.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez LulekDM » 13 kwi 2004, 08:38

Witam
Miałem także ostatnio problem z sondą lambda, mechanik ją jakoś odłączył aby sie sama przeczyściła i po kilkuset km. pojechałem z powrotem, niestety trzeba ja było wymienić na nową i jest OK.
Pozdro
PS. No i wystarczyło kupić do mojego modelu uniwersalną czterożyłową sondę lambda – cena 50% niższa :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2004, 09:03
Posty: 13
Skąd: Wodzisław Śl.
Auto: Mazda 6 GH 1,8; Mazda 3 BL 1,6

Postprzez makben » 13 kwi 2004, 09:37

Sprawdziłe. Sonda jest... martwa. Próbkomierz sondy lambda – jakoś tak się nazywało to urządzenie – wskazywało 0V cały czas. Stąd wniosek – wymiana sondy.

Mam jednak jeszcze inne pytanie. mECHANIK, KTÓRY MI MIERZYŁ SONDE, ZAJMUJE SIĘ WTRYSKAMI I GAŹNIKAMI I JEST W TYM REWELACYJNY, ale też drogi. I mówił mi żebym przyjechał na diagnostykę samochodu po zmianie sondy (przypuszczam, ze chce zarobić) bo i tak na pewno trzeba bedzie wszystko regulowac. Po drugie mówił mi, żeby zrobić odcięcię sondy lambda po każdorazowym przełączeniu na gaz (mam LPG ze śrubą), żeby komputer nie wariował. Czy ma rację?

Stwierdził ponadto, że sonda padła ze względu na gaz – za wysoka temperatura i sie przegrzewa. Co Wy na to?
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez Długi » 13 kwi 2004, 09:47

Może tak być
Ale.....
Sonda pokaże 0V przy zbyt niskim ciśnieniu paliwa, nieszczelności w kolektorze dolotowym lub wydechowym
pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez makben » 13 kwi 2004, 19:56

Więc tak Długi: Ciśnienie paliwa ok. Mała nieszczelność na wydechu na uszczelce tuż za sondą, ale tak mały, że nie powinno mieć to wpływu (tak mi się wydaje, nieszczelność słychać i czuć dopiero przyok. 4000 obrotów). Tak więc wszystkie znaki na niebie wskazują sondę... Mam rację?

Co ciekawe, zauważyłem, że w ciqucento jest bardzo podobna sonda (z zewnątrz) i wtyczki (są one niestety odwrotnie podpięte: ta wtyczka, która jest u mnie przy sondzie tam jest z drugiej strony). Czy ktoś już dobierał inną sondę? Czy można wogóle dobierać inne sondy, czy musi być z konkretnego auta? Bo przypuszczam, że do CC jest wiele tańsza niż do mazdy. Próbowaliśmy ją dzisiaj przełożyć, ale za cholere nie da sie mojej sondy wykręcić, czeka mnie chyba ściąganie kolektora razem z kolankiem rury wydechowej i imadło (na kanale we dwóch ciągneliśmy i ani drgnie). Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez xXx » 13 kwi 2004, 23:02

Kup sondę uniwersalną, ale pamiętaj że sobdy podaj sygnałw róznacy hgranicach napięciowych i dla mazda jest to od 0 do 1 Volta.

Pozdro

P.S. Muszą zgadzać się też przewody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez makben » 13 kwi 2004, 23:20

Ok. dzieki bardzo za pomoc.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323