Korozja rury wlewu paliwa.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez LUP » 4 lis 2005, 13:39

Ku przestrodze.
Zwracajcie uwagę na rurę wlewu paliwa i umiejscowiony obok niej oddzielacz oparów, jak również na cienkie rurki odpowietrzające zbiornik paliwa.Całe to ustrojstwo biegnie od zbiornika paliwa, wzdłuż rury wlewowej do wlewu pod klapką. Żeby to zobaczyć należy zdemontować tylne lewe koło, plastikowe nadkole(jak ktoś ma) i plastikową osłone rury wlewu znajdujące się właśnie w tylnej części lewego tylnego nadkola.Wszystkie te metalowe rury i rurki rdzewieja na potęgę, u mnie doszło do tego że podczas nalewania paliwa lało sie spod samochodu!!! Dziury były ogromne i w rurze wlewowej i we wszystkich rurkach odpowietrzających jak równiez w oddzielaczu oparów(ślepy odcinek rurki zakończony sklepieniem zakończony przy wlewie od wewnątrz).Śmierdziało paliwem wewnątrz i na zewnątrz samochodu!!!
Zdobyłem używki,odrdzewiłem, pomalowałem farbą antykorozyjną i po montażu spryskałem preparatem do konserwacji podwozia.
Zwracam na to uwagę bo czekajac na naprawę u mojego mechanika przygladnąłem sie takiej naprawianej z innego powodu 626 z 90 roku i miała dokładnie to samo!!! :(

LUP
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez Sagitari » 9 lis 2005, 01:03

Tak, rzeczywiście tak jest. A jak okręcę korek to widzę odrazu naloty korozji wewnątrz rury. Z czasem mogą się zrobić z tego spore dziury.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2005, 00:43
Posty: 76
Skąd: Pruszków
Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.

Postprzez olsen » 18 sie 2009, 18:45

Mam to samo. Niedawno kupiłem za grosze. było przypicowane i nawet nie wnikałem. Emeryt wyglądał na uczciwego. wlew jest tak przerdzewiały, że nie mogę korka włożyć. Mazdy się nie psują i jeździ:) ale jest prowizorka. żaden mechanik mi tego nie chce zrobić. blacharz tez nie. śmierdzi benzyną. co robić? sos! :) Elektrykę zrobiłem sam ale za to nie się biorę.
olsen
 

Postprzez slodki666 » 18 sie 2009, 21:04

U mnie też to było.
Doszło do tego, że miałem 1/4 baku paliwa, a auto mi gasło na środku skrzyżowania i nie dało się odpalić. Okazało się, że rura była przerdzewiała i szlam z drogi w zimie dostawał się do baku. Skutkiem czego było przytarcie się pompy paliwa i konieczność jej wymiany !!!! :(
Po wymianie rury wlewowej zalecam również płukanie baku (może tam być sporo piachu), i wymianę filtru paliwa.
Pozdrawiam
Słodki666
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2008, 13:01
Posty: 8
Skąd: Starachowice
Auto: 323BG 1.8/16V 92r

Postprzez Sagitari » 18 sie 2009, 23:31

żaden mechanik mi tego nie chce zrobić. blacharz tez nie. śmierdzi benzyną. co robić? sos!


Olsen, poprostu znajdź odpowiedniego blacharza albo dobrego spawacza. Ja swój wlew zdemontowałem i dałem na wzór osobie, która zna się dobrze tylko na spawaniu. Gość odtworzył cały wlew, zrobił to nawet lepiej niż fabrycznie. Główna rura wlewowa nadawała się do naprawy, natomiast rurki odpowietrzające dorobił z miedzi i dospawał. Ta zaślepiona rura z boku została zrobiona ze zwykłej blachy 1mm. Moja robota to tylko solidne zabezpieczenie antykorozyjne i montaż. Co do montażu to jedna uwaga – nie warto zakładać z powrotem tej małej plastikowej osłony rury wlewu, ponieważ gromadzi się pod nią błoto i to ona też przyczynia się do korozji wlewu. Lepiej zakupić komplet plastikowych nadkoli do BG i wtedy mamy kompleksową ochronę całych wnęk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2005, 00:43
Posty: 76
Skąd: Pruszków
Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.

Postprzez kot » 19 sie 2009, 09:45

u mnie w b6 było to samo. tankuje sobie na stacji ładnie a pod autem kałuża.... myślałem że to bak ale okazało się , że wlasnie rura wlewu paliwa byla tAK zjedzona przez rdze że gdy ją złapałem to złamałem na dwie części. dostałem używkę z mazdy z niemiec-bez porównania. praktycznie ideał. a mi auto gasło przy skręcie w prawo i gdy było mało benzyny. teraz ok. nie umiem dostać nigdzie jednak tych rurek odpowietrzjących.
PS. LUP Możesz mi załatwić te rurki? bo rurę wlewu paliwa mam praktycznie igłę. A dalej mi czuć oparami w samochodzie. proszę o info
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2005, 12:45
Posty: 58
Skąd: Ruda Śląska Wirek
Auto: 323 BG 1.6-LPG i DWIE 626 1,8

Postprzez mjkreda » 30 cze 2010, 11:35

Witam,
Poszukuję rury wlewu paliwa do Mazdy 323 hatchback, r.91, silnik 1,3 ale znalazłem taki element do modelu 323F.
Jedyny problem to to, że nie wiem czy ten element jest taki sam dla obu modeli i bedę wdzięczny za podpowiedź. Podobnie z rurą wlewu do wersji 1,6 i 1,3 benzyna – czy obie są takie same (bo w necie dominują części do silników 1,6)

Pozdrawiam
mjkreda
 

Postprzez bac90 » 30 cze 2010, 13:50

Raczej z innej wersji silnikowej ci podejdzie, jesli buda jest taka sama. A czy z 323f to nie mam pojecia. Poszukaj na allegro takiej rury nowki i sprawdz czy sprzedawca wymienil modele: 323 bg z silnikiem ... i np 323f bg z silnikiem... Tak chyba najlatwiej sprawdzisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2010, 17:46
Posty: 84
Skąd: Świętochłowice
Auto: Mazda 323 BG 1.7D 1989r.
Mazda 323F BG 1.6 8V 1990r.

Postprzez rojex123 » 30 cze 2010, 20:03

jest taka sama napewno te modele mają dużo podobnych części
Początkujący
 
Od: 29 lut 2008, 22:51
Posty: 27
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BG 1.6;16v

Postprzez Pabllo » 8 lip 2010, 23:54

ja kiedys do mojej starej 323 bg gt kupilem rure wlewu paliwa od 323f
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez mateusz17 » 31 mar 2011, 18:53

Witam

S. O. S. Bardzo proszę o pomoc!

Poszukuję rury wlewu paliwa (od wlewu do baku) do mojej Madzi323 BG C 1,3 benz. 16V i nigdzie nie mogę jej znaleźć. Pomocy! Poradźcie coś, proszę :)
mateusz17
 

Postprzez Mazdaxxx » 31 mar 2011, 22:53

rura wlewu paliwa podejdzie Ci od każdej Mazdy 323 z lat 89-94 o oznaczeniu BG tzn z 323 BG hb/sedan/protege z silnikami 1.3i 8v 67Ps , 1.3i 16v 75Ps , 1.3gaźnik 16v 73Ps , 1.6i 8v 84Ps , 1.6i 16v 88Ps , 1.6gaźnik 16v 86Ps , 1.8i 16v DOHC GT128/135Ps , 1.8i 16v SOHC 101PS (tylko Protege) , 1.8i DOHC Turbo GTX/GTR 2wd/4wd. oraz od 323f BG z silnikami 1.6i 8v 84Ps , 1.6i 16v 88PS , 1.6gaźnik 16v 86Ps , 1.8i 16v SOHC 101Ps , 1.8i 16v DOHC GT 128/135 Ps.

PS Wlewy paliwa od wersji Gaźnikowych budową są identyczne poza samym wlewem i korkiem paliwa tzn wersje z Gaźnikiem maja szerszą końcówkę wlewu przez co inny korek wlewu natomiast wersje wtryskowe mają węższy wlew po to aby lać tylko bezołowiową ( dawniej była także benzyna ołowiowa która na stacjach miała szerszy pistolet którą go gaźników można było lac ale juz do wtrysku nie ) teraz juz nie ma benzyny ołowiowej dlatego nie ma się co przejmować jaki wlew do jakiego samochodu zakładamy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez lukaszbroda » 1 kwi 2011, 08:14

wysłałem Ci wiadomość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez MarioM » 15 maja 2011, 13:30

Witam
Ja również poszukuję rury wlewu paliwa do 323 sedana, rocznik 91, silnik 1.3 16V.

Z góry wielkie dzięki za pomoc
Mario
MarioM
 

Postprzez keedy » 5 lip 2011, 13:26

Witam.

Jako, że tez szukam takiej rurki, podpinam się pod ten temat.

Jednocześnie witam wszystkich obecnych na forum mazdo-wiczów ;–)

Pozdrawiam.
keedy
 

Postprzez Pabllo » 7 lip 2011, 14:26

witka dla Was, ostatnio do swojego 323 bg kupilem taka rure na ebay.de, nowa calkiem, koszt nie maly, tez nie duzy, dokladnie 280zl po przeliczeniu.

tutaj linki:
http://cgi.ebay.de/BENZINEINFULLSTUTZEN ... 5064wt_986


http://cgi.ebay.de/MAZDA-323-BG-BENZINE ... 5082wt_986
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Wrazle » 21 wrz 2011, 20:57

280 zł /?? to samemu robiąc by cię to wyszło duuuużo taniej ,
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2011, 20:26
Posty: 6
Auto: MAzda 323F 93.

Postprzez Hanczak » 21 wrz 2011, 23:54

Ja bardzo chętnie usłyszę jak to wyremontować na własną rękę :) U mnie posypało się całe odpowietrzenie i też czeka mnie wymiana :/
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez pawcio1017 » 25 wrz 2011, 14:07

A czy jak przerdzewieje ta rura to mozliwe jest pozornie "większe spalanie" poprzez odparowywanie benzyny z baku?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Wrazle » 28 wrz 2011, 18:08

nie . jest zawór na baku . co do pracy nad rurą wlewu na własną rękę dam w sobotę Fotki i opis wraz z wymianą całego osprzętu odpowietrzającego :) który napewno wam zgnił jeśli i zgniłą wam rura :)

koszt wsępny już wam podam :)
rura z szrotu koszt 5zl (zależy od złomowiska) powiedzcie że szukacie rur to znajdzie ich pełno albo sami poszukajcie :)

koszt 1 rury aluminiowej która podchodzi od baku do wlewu 5zł (Castorama) okr 12x1m
3 rurki odpowietrzające 6X1m 2,5zł

wężyki miałem w garażu ale to koszt max 5zł , Taśma skot 1,2zł
zaciski miałem nie wiem ile kosztują pewnie grosze także :>

rurki wyginałem sam więc nie czepiać się że krzywo ,polecam kaloryfer do wyginania :P

Fotki daM w sobotę bo wlew zamontowałem na luz żeby dolać paliwa ,a jutro nie mam czasu w pt chyba raczej też nie więc piątek :)
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2011, 20:26
Posty: 6
Auto: MAzda 323F 93.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323