Prędkościomierz – Rzęzi przy niskiej temperature.
1, 2
Gdy rano zaczynam jechać, to od 30km/h prędkościomierz zaczyna mi chrobotać i tak przez cały czas.
Wcześniej tego nie było, bo sądzę, że to od niskiej temperatury, bo później już około godziny 12-stej tak nie robi. Rzęzi tylko rano, jak jest zimno. Czy ktoś wie, jak to naprawić, bo zimą chyba oszaleję przez niego.
_____________________________
323F BG B6 1,6 1.598ccm 16v 1992r.
Wcześniej tego nie było, bo sądzę, że to od niskiej temperatury, bo później już około godziny 12-stej tak nie robi. Rzęzi tylko rano, jak jest zimno. Czy ktoś wie, jak to naprawić, bo zimą chyba oszaleję przez niego.
_____________________________
323F BG B6 1,6 1.598ccm 16v 1992r.
- Od: 21 lip 2005, 17:10
- Posty: 44
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 323f 1,6 16V 92
Witaj!
Mam ten sam dzwięk w mojej Madzi (taka sama, jak Twoja). Też wymyśliłem, że to od niskiej temperatury. Nie pomaga żadne walenie, uderzanie, czy pukanie . Po wyrzuceniu na 'luz' nie przestaje, więc to może od linki prędkościomierza. Gdy samochód się nagrzeje, chrobotanie mija.
Jak będę miał chwilę, to planuję tam zaglądnąć, bo bardzo mnie to irytuje.
Mam ten sam dzwięk w mojej Madzi (taka sama, jak Twoja). Też wymyśliłem, że to od niskiej temperatury. Nie pomaga żadne walenie, uderzanie, czy pukanie . Po wyrzuceniu na 'luz' nie przestaje, więc to może od linki prędkościomierza. Gdy samochód się nagrzeje, chrobotanie mija.
Jak będę miał chwilę, to planuję tam zaglądnąć, bo bardzo mnie to irytuje.
-
fuXio
Tak, tak, to linka prędkościomierza, też tak miałem. Wystarczy rozkręcić licznik. Prysnąć trochę WD-40 na linkę w miejscu, gdzie wchodzi do licznika i powinno być dobrze .
[url=http://www.wszystkodokuchni.pl]Akcesoria meblowe – zawiasy, prowadnice, tandembox, systemy drzwi przesuwnych, BLUM PEKA SEVROLL SIBU GTV SIRO[/url]
- Od: 30 sie 2004, 13:47
- Posty: 193
- Skąd: Białystok
Witam. Podczepię się pod post bo mam częściowo podobny problem. U mnie rzęzi a do tego zamyka szafę. Nieźle się przestraszyłem po tym jak w miasto wjechałem ponad 240 km/h Rozkręciłem licznik – i nic. Może ktoś wie co może być tego powodem?
- Od: 19 sie 2007, 11:58
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323F 1.6i 16V LPG seq
Landi napisał(a):zamyka szafę
Landi napisał(a):Może ktoś wie co może być tego powodem?
Wcisniety w podloge gaz?
A tak na serio to pewnie cos z linka, u mnie czasami obrotomierz pokazuje 0 by po chwili zamknac skale – wszystko jak stoje na swiatlach
Xenocyd napisał(a):A tak na serio to pewnie cos z linka, u mnie czasami obrotomierz pokazuje 0 by po chwili zamknac skale – wszystko jak stoje na swiatlach
a co ma do tego obrotomierz, przeciez to jest inna bajka, obrotomierz to przeciez elektroniczny jest
- Od: 5 maja 2008, 22:40
- Posty: 87
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V
Więc tak zrobiłem: palnąłem pięścią w obudowę od góry, trochę przestało. Później jednak po rozkręceniu wyczyszczeniu i przesmarowaniu coś krótko rzężnęło a teraz jest spokój. tak myślę – może linka się wysunęła albo brud? W każdym razie na teraz mam spokój i mknę prawie w ciszy
- Od: 19 sie 2007, 11:58
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323F 1.6i 16V LPG seq
Spróbuj rozebrać plastiki poniżej kierownicy gdy je zdejmiesz będziesz miał małą dziure przez którą dostaniesz sie do linki od predkościomierza z tyłu za licznikiem i będziesz mógł ją odpiąć z zabezpieczenia i wyciągnąć licznik . U mnie pomogło
- Od: 21 sie 2008, 00:54
- Posty: 6
- Skąd: Golina/Konin/WLKP
- Auto: Madzia 323F BG 1.6 16V
TALREP napisał(a):mialem to w zeszla zimę. dostalem sie do linki ze wszystkich czterech stron i npakowalem tam smaru ile wlezie. problem zniknal i jest cichutko
Kiedyś pisano o tym . Ludzie mieli spokój do czasu jak nie wywali smaru do licznika.
- Od: 5 maja 2006, 17:00
- Posty: 87
- Skąd: Bartoszyce
- Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002
W mojej madzi mx3 93r prod. pewnego ranka, zimno było kilkanaście stopni mrozu, nagl licznik przy 50 km/h zaczął strasznie trzeszczeć i pokazywać dziwną prędkość, przy lekkim dodaniu gazu pokazywał już ok 100km/h i jęczał strasznie, i do tego wskazówka od prędkości strasznie skakała. Teraz mąż odkręcił mi linkę i jeżdżę bez prędkości na liczniku.
Jak myślicie czy to wina licznika?
Lina wygląda dobrze.
POMOCY
Jak myślicie czy to wina licznika?
Lina wygląda dobrze.
POMOCY
-
monika1984w
Hej, u mnie prędkościomierz działa ok, licznik dzienny też, ale zawiesił mi się ostatnio licznik główny przebiegu. Możliwe że cofany czy to każda 323F tak ma? Poza tym po odkręceniu linki w celu zrobienia zegarka i licznika (co się udało) zaczęło mi znów brzęczeć. Spróbuje przesmarować smarem maszynowym i psiuknąć WD-40 na wejście linki i do pancerza (napisze czy pomogło). Oczywiście reszta w porządku. Jeśli ktoś miał takie problemy jak ja to proszę o udzielenie pomocy.
MAZDA 323F BG:
1991r – SOHC 1.8 – 16 VALVE – 103KM
1991r – SOHC 1.8 – 16 VALVE – 103KM
- Od: 12 sie 2009, 22:54
- Posty: 60
- Auto: MAZDA 323F BG 91r SOHC 1.8 16V
Mam odpowiedz na hrabotanie prędkościomierza.... U mnie nie było oleju w skrzyni biegów albo bardzo mało jest nalany nowy i nic nie hałasuje.. Widać linka prędkościomierza aby nie zaśniedziała jest smarowana w skrzyni biegów u mnie jest już ok
Mazda, jestes taka piękna i szybka...Szkoda ze tyle pijesz...
- Od: 29 kwi 2008, 09:32
- Posty: 31
- Skąd: Chojnice
- Auto: Mazda 323F 94r, czarny, 1.6 16
dołączę się do postu kolegi. ja również wymieniałem olej w skrzyni i okazało się ze miałem go trochę za mało. po zalaniu nowego lina już nie chrobotała.
chociaż w moim przypadku zaraz po tym (tydzień) oddałem auto do naprawy (siadła pompa sprzęgła) gostki powiedzieli mi też ze miałem za mało olejuw skrzyni i że dolali prawie litr ( dziwna sytuacja tym bardziej że ja wlałem na maxa tydzień wcześniej, plam nie zostawiam po sobie) i ostatnio linka już nie chrobocze bo wcale się nie kręci . podejrzewam że to ślimak.
mimo to zgadzam się jeszcze raz z kolegą wyżej ze niski poziom oleju w skrzynce powoduje rzegotanie linki. linka jest smarowana olejem ze skrzyni tym samym ślimak jest zarazem korkiem wlewowym do skrzyni. ślimak trzyma się na jednej śrubce 8mm. po jego odkręceniu plastikowy trybik powinien być umoczony w oleju jeśli nie jest to oznacza że jest go za mało w skrzyni. info z książki pojazdu.
pozdrawiam
chociaż w moim przypadku zaraz po tym (tydzień) oddałem auto do naprawy (siadła pompa sprzęgła) gostki powiedzieli mi też ze miałem za mało olejuw skrzyni i że dolali prawie litr ( dziwna sytuacja tym bardziej że ja wlałem na maxa tydzień wcześniej, plam nie zostawiam po sobie) i ostatnio linka już nie chrobocze bo wcale się nie kręci . podejrzewam że to ślimak.
mimo to zgadzam się jeszcze raz z kolegą wyżej ze niski poziom oleju w skrzynce powoduje rzegotanie linki. linka jest smarowana olejem ze skrzyni tym samym ślimak jest zarazem korkiem wlewowym do skrzyni. ślimak trzyma się na jednej śrubce 8mm. po jego odkręceniu plastikowy trybik powinien być umoczony w oleju jeśli nie jest to oznacza że jest go za mało w skrzyni. info z książki pojazdu.
pozdrawiam
- Od: 23 mar 2009, 13:57
- Posty: 13
- Skąd: łódź
- Auto: mazda 323F 1.6 91r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość