Strona 1 z 1

Problem przy wymianie zwrotnicy tył 323F BG GT

PostNapisane: 2 paź 2012, 01:55
przez tyla
witam,

wymieniajac dzisiaj (a raczej starajac sie) zwrotnice z tylu natrafiłem na problem ze śrubą numer 6

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

nie potrafię jej wybić – nakretka poszła bez problemu ale zadne walenie mlotem nic nie daje :(
Macie jakies pomysly ?

Czy jesli przy demontazu dojdzie do uszkodzenia tej sruby idzie ją gdzies dokupic ?
Przy okazji – jak sie wymienia tuleje wahaczy z tylu ? Bo jak mam rozebrane to odrazu to moge zrobic

pozdrawiam

Re: Problem przy wymianie zwrotnicy tył 323F BG GT

PostNapisane: 2 paź 2012, 13:41
przez podmuch
Za mojego doświadczenia wynika jedno :
sciagasz piaste , beben zwrotnica na warsztat i palnik, oczywiście popalisz pare tuleji
raz tylko to rozbijałem i nigdy wiecej
śruba dostępna w ASO :)

PostNapisane: 2 paź 2012, 15:03
przez tyla
bez sciagniecia tej sruby zwrotnicy nie wezme "na warsztat" :(

te tuleje ile kosztuja ? czy da sie je samemu wymienic ?

PostNapisane: 3 paź 2012, 11:50
przez Wojooo
weź sobie duzy klucz popsikaj śrube jakims wd40 albo innym smarowidlem i rozruszaj ja (tak jak bys chcial ja wykrecic) potem powbijaj i powybijaj mlotkiem powoli powinno isc.

a jak zapiekla sie w tulejce metalowej od simerbloka. to musisz ja uciac gumówka.

PostNapisane: 3 paź 2012, 20:51
przez tyla
Wojooo napisał(a):weź sobie duzy klucz popsikaj śrube jakims wd40 albo innym smarowidlem i rozruszaj ja (tak jak bys chcial ja wykrecic) potem powbijaj i powybijaj mlotkiem powoli powinno isc.

a jak zapiekla sie w tulejce metalowej od simerbloka. to musisz ja uciac gumówka.


nie da sie rozruszac tej śruby – psikane wszystkim i pukane mlotami z kazdej strony. Po prostu szybciej objedzie łeb sruby niz sie ja odkreci

"a jak zapiekla sie w tulejce metalowej od simerbloka. to musisz ja uciac gumówka"
co to jest simerblok ? i co to jest gumówka ?

Re: Problem przy wymianie zwrotnicy tył 323F BG GT

PostNapisane: 3 paź 2012, 22:06
przez adriano2747
heh język polski jest wspaniały ! :) gumówka to szlifierka kątowa kolego :) próbuj jeszcze palnikiem

Re: Problem przy wymianie zwrotnicy tył 323F BG GT

PostNapisane: 7 paź 2012, 15:58
przez damian
najlepiej będzie jak wyjmiesz całą belkę (nie ma z tym dużo roboty (będzie jedynie problem żeby wykręcić przewody hamulcowe bez ich uszkodzenia, ale dla własnego bezpieczeństwa po tylu latach lepiej wymienić je na nowe). jak belka będzie na wierzchu, wtedy można bez obaw przypalać palnikiem i jest też lepsze podejście żeby przywalić młotkiem.

PostNapisane: 7 paź 2012, 16:06
przez tyla
czy podgrzanie palnikiem nie uszkodzi tulei wahaczy ?

PostNapisane: 7 paź 2012, 21:53
przez sebek-71
Raczej uszkodzi, bo ciepło, żeby wniknęło w tuleję musi przeniknąć przez gumę, a ta wiadomo już będzie na śmietnik...
Kup nową i po kłopocie...

PostNapisane: 7 paź 2012, 22:45
przez tyla
ale jak wyglada wymiana takiej tulei ?

Re: Problem przy wymianie zwrotnicy tył 323F BG GT

PostNapisane: 7 paź 2012, 23:00
przez honda2911
jak wypalisz środek tuleji to bierzesz spawarke i to co zostalo w wahaczu obspawujesz w środku na obkolo i jak wystygnie to sie skurczy i sam wyleci a nowa wbijasz na prasie lub przy pomocy mlotka

Re: Problem przy wymianie zwrotnicy tył 323F BG GT

PostNapisane: 10 paź 2012, 01:32
przez Wojooo
jak nie masz spawarki mozesz naciac w srodku brzeszczotem(pilka do metalu) i tez wyjdzie ladnie simerblock to pełna nazwa "tuleji"