Wahacze tylne – wymiana

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pipino » 31 paź 2011, 20:48

Czy ktoś wymieniał tylne wahacze w 323 BG? Interesuje mnie czy sa one identyczne w sedanie i hatchabcku? Mam sedana i musze wymienić, bo jeden skorodował, ale wymienię parę, bo pewnie drugi tez pojdzie. Czy przy takiej wymienie jeszcze potrzebne są jakieś nowe elementy?
Początkujący
 
Od: 3 cze 2010, 13:50
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.7

Postprzez joka33 » 2 lis 2011, 19:31

na 99% takie same,

" Czy przy takiej wymienie jeszcze potrzebne są jakieś nowe elementy?" – sprawdź ogólny stan zawieszenia przy okazji wymiany, czy nie ma gdzieś luzów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 04:30
Posty: 36
Skąd: Lublin
Auto: Touareg V8

Postprzez patryk240 » 2 lis 2011, 20:23

Ja się podłącze do tematu bo mam do wymiany tuleje wahaczy przednich i mam takie pytanie czy koniecznie potrzebna jest prasa czy ktoś z was robił to inaczej jakoś ?? Proszę o patenty :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 02:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez TALREP » 2 lis 2011, 20:35

co do tylnych wahaczy poprzecznych to sporym problemem może okazać się wybicie śrub, którymi mocowane są one do telniej belki. Ja u siebie przekładałem prawą stronę z używanej belki, którą już miałem i nie udało mi się uratować żadnej ze śrób. Po dokładnym kilkukrotnym wypsikaniu środkiem penetrującym próbowałem wybijać punktakiem, później młotkiem po nakręceniu nakrętki, na wszystkie możliwe sposoby starając się powoli rozruszać, a śruby i tak później się do niczego nie nadawały i musiałem kupić nowe. To tyle jeśli chodzi o ewentualne dodatkowe zakupy :)
co do wahaczy wzdłużnych to było to juz poruszane kilkukrotnie na forum – kłopot jest ze śrubami mocującymi je do podłużnic, lubią się "przekręcić" w blaszanym gnieździe i później jedynym ratunkiem okazuje się szlifierka :)

Patryk240 – z przodem nie pomogę bo u siebie nie miałem przyjemności :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 15:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez gogo » 2 lis 2011, 21:10

patryk240 napisał(a):Ja się podłącze do tematu bo mam do wymiany tuleje wahaczy przednich i mam takie pytanie czy koniecznie potrzebna jest prasa czy ktoś z was robił to inaczej jakoś ?? Proszę o patenty :P

Zależy które tuleje:P
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 19:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez patryk240 » 2 lis 2011, 21:24

gogo napisał(a):
patryk240 napisał(a):Ja się podłącze do tematu bo mam do wymiany tuleje wahaczy przednich i mam takie pytanie czy koniecznie potrzebna jest prasa czy ktoś z was robił to inaczej jakoś ?? Proszę o patenty :P

Zależy które tuleje:P

No pisałem przednich wahaczy na każdym wahaczu masz po 2 tuleje łącznie 4 na dwóch i chyba jak się wymienia tuleje to nie pojedynczo więc chodzi mi o tuleje na przednich wahaczach :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 02:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez gogo » 4 lis 2011, 07:34

Nie wiedziałem że chcesz wymienić wszystkie czyli dwie na wahacz, dlatego pytałem :) Tylne tuleje przedniego wahacza kiedyś wymieniałem, da radę bez prasy. Przednich nigdy nie ruszałem.
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 19:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez TALREP » 4 lis 2011, 08:15

masz w domu hydrauliczny lewarek? o taki jak ten ---> http://allegro.pl/podnosnik-hydrauliczn ... 64139.html trochę pomysłowości, punkt podparcia i poradzisz sobie bez specjalistycznej prasy.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 15:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez patryk240 » 4 lis 2011, 17:15

TALREP napisał(a):masz w domu hydrauliczny lewarek? o taki jak ten ---> http://allegro.pl/podnosnik-hydrauliczn ... 64139.html trochę pomysłowości, punkt podparcia i poradzisz sobie bez specjalistycznej prasy.

Nie mam ale wujek 12km odemnie ma :D Dzięki wielkie super patent :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 02:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez honda2911 » 20 gru 2011, 15:43

TALREP napisał(a):co do tylnych wahaczy poprzecznych to sporym problemem może okazać się wybicie śrub, którymi mocowane są one do telniej belki. Ja u siebie przekładałem prawą stronę z używanej belki, którą już miałem i nie udało mi się uratować żadnej ze śrób. Po dokładnym kilkukrotnym wypsikaniu środkiem penetrującym próbowałem wybijać punktakiem, później młotkiem po nakręceniu nakrętki, na wszystkie możliwe sposoby starając się powoli rozruszać, a śruby i tak później się do niczego nie nadawały i musiałem kupić nowe. To tyle jeśli chodzi o ewentualne dodatkowe zakupy :)
co do wahaczy wzdłużnych to było to juz poruszane kilkukrotnie na forum – kłopot jest ze śrubami mocującymi je do podłużnic, lubią się "przekręcić" w blaszanym gnieździe i później jedynym ratunkiem okazuje się szlifierka :)

Patryk240 – z przodem nie pomogę bo u siebie nie miałem przyjemności :)

no i jak wkońcu pozbyłeś się tych śrub ???
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez doogkurczak » 29 mar 2014, 17:23

skoro [jakie?] sruby nie chcą się wykręcić to gdzie je nabyłeś? tylko oryginalne czy może są jakieś zamienniki? jakie są tego ceny?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2013, 22:18
Posty: 17
Auto: 323F 2.0DiTD 2003

Postprzez honda2911 » 18 kwi 2014, 16:35

mi znajomy dorobił te śruby
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron