Mróz a otwierane światła w 323F

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez maly1989 » 3 paź 2009, 13:15

Ja również szykuje się do pierwszej zimy z tymi wiatrołapami z przodu. Na wszelki wypadek przesmaruje wszystkie przeguby mechanizmu podnoszenia świateł. Myślę, że wszystko będzie ok, tym bardziej, że auto jest w codziennej eksploatacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 22:08
Posty: 181
Skąd: Białystok
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
2002 2,5l KL 164KM

Postprzez keczu » 3 paź 2009, 13:29

Jason X napisał(a):Jedyna opcja, która nie jest możliwa to zapalone reflektory przy schowanych światłach.

To tez jest mozliwe.Mi spalil sie bezpiecznik podczas jazdy i zamknely sie swiatelka chociaz ciagle swiecily :| .
Nie pamietam ktory ,ale mialem tak dwa razy.Dziwne bo na chlopski rozum to powinne zostac otwarte i nie dac sie zamknac.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez keczu » 3 paź 2009, 13:32

..
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez siba14 » 3 paź 2009, 14:26

a propos podnoszenia świateł to wie ktoś może jak zdemontować silniczek (mam zamiar wymienić bo się nie zamyka) z lewego światła i czy od innej mazdy ale prawy też będzie działać\pasować normalnie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 paź 2009, 14:10
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1.6 89KM 1991

Postprzez gogo » 3 paź 2009, 19:54

Jason X napisał(a):
grabu122 napisał(a):Proszę mnie uświadomić <jelen>


Jedyna opcja, która nie jest możliwa to zapalone reflektory przy schowanych światłach.

Jest możliwa jeśli ktoś ma zrobionego sleep eyes'a
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Jason X » 3 paź 2009, 20:15

Ale "śpiące oczka" są i tak połowicznie wysunięte, a nie zupełnie schowane :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 16:48
Posty: 50
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)

Postprzez Lukano » 4 paź 2009, 00:41

Jason X napisał(a):Ale "śpiące oczka" są i tak połowicznie wysunięte, a nie zupełnie schowane usmiech

To już jak chcesz to ustawiasz.
Sleepy eyeses to poprostu przerwa w obwodzie. Podpinasz sie właśnie pod ten bezpiecznik pod maską, który się spalił keczu w którym miejscu zatrzymasz tak będą. W ten sposób można regulować ile mają sie podnieśc. Lub może być, że całkiem się nie podniosą, a będą świecić.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez gogo » 4 paź 2009, 09:24

Lukano napisał(a):
Jason X napisał(a):Ale "śpiące oczka" są i tak połowicznie wysunięte, a nie zupełnie schowane usmiech

To już jak chcesz to ustawiasz.
Sleepy eyeses to poprostu przerwa w obwodzie. Podpinasz sie właśnie pod ten bezpiecznik pod maską, który się spalił keczu w którym miejscu zatrzymasz tak będą. W ten sposób można regulować ile mają sie podnieśc. Lub może być, że całkiem się nie podniosą, a będą świecić.

Dokładnie tak, czyli mogą być całkowicie zamknięte i się palić :D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Jason X » 4 paź 2009, 09:28

A jak są połowicznie otwarte to chyba wypadałoby zmienić ustawienie reflektora? Wtedy będzie świecił przecież w dół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 16:48
Posty: 50
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)

Postprzez gogo » 4 paź 2009, 09:57

Hmmmmm, na tym raczej nie powinno się śmigać bo wiadoma sprawa ze światło jest skierowane w dół i nic nie widać, no i niebiescy mogą interweniować. To jest raczej dobre na "stójkę" lub też gdy ktoś ma światła do jazdy dziennej tak jak np ja (wtedy mozna sobie na tym polatać), ludzie często zwracają uwagę i mówią "co zepsuło się?" :D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Radek89 » 4 paź 2009, 10:37

Jak ja śmigam na dziennych to inni efkowicze czasem mi mrugają , tak jakby chcieli przypomnieć że jadę ..... bez świateł <lol> A ja wtedy wysuwam oczka i pokazuje siema :D

Ja nie wiem , czy nie wszyscy wiedzą że istnieje coś takiego jak lampy dzienne ??:D

A co do świateł i zimy .... Wszelka elektryka i elektronika działa nawet lepiej w niskich temp. niż w wysokich. Ja śmigałem nad ranem do szkoły i bywało -20 i jedyny problem jaki wtedy miałem to ... lód i letnie łyse opony <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Jason X » 4 paź 2009, 18:41

Szkoda, że w 323F BA nie dali otwieranych świateł :D Jest to o tyle dziwne, bo podobno ta wersja była projektowana w zakładach Porsche...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 16:48
Posty: 50
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)

Postprzez Radek89 » 5 paź 2009, 06:57

Ja tam polubiłem ten patent. Następne moje auto też będzie miało ,,oczka" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Lukano » 5 paź 2009, 08:16

Radek89 napisał(a):Ja tam polubiłem ten patent.

Ja tez tylko mogły by sie jeszcze zamykać ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Jason X » 5 paź 2009, 16:10

Lukano napisał(a):Ja tez tylko mogły by sie jeszcze zamykać ;)


Czyli twój mechanizm otwierania świateł jest już nie do naprawienia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 16:48
Posty: 50
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)

Postprzez fazzi » 5 paź 2009, 16:32

Efekt sleepy eyes na szybko można zrobić tak, że wyjmuje się bezpiecznik lamp, a następnie kręci śrubami silników kilka obrotów (dowolnie można dopasować). Lampki zostają w tej samej pozycji niezależnie od włączonych/wyłączonych świateł. Opcja trochę kłopotliwa, ale tania i prosta ;)
Kiedyś w mojej eFci miałem problemy z jednym reflektorem. Podnosił się i zamykał z opóźnieniem w stosunku do drugiego. Powodem były sparciałe przewody (w miejscu gdzie się zginają przy otwieraniu). Ogólnie cały mechanizm nie jest moim zdaniem najlepszy. Po tych problemach rozebrałem całą konstrukcję i są 3 słabe punkty:
1. Oś całego reflektora – u mnie otwory mocujące były już tak rozjechane, że cały reflektor osiadł i miał luzy. Musiałem rozwiercić (żeby było to okrągłe) i dopasować tulejkę żeby wycentrować na powrót całą ośkę.
2. Pantografy – co jakiś czas dobrze jest prysnąć WD40 w te białe grzybki. Moje były tak zużyte że musiałem wszystko rozebrać i przesmarować. Kiedy któryś pęknie przy rozbieraniu można go wkleić Kropelką ;)
3. Wspomniana instalacja elektryczna – na to rady nie ma. Każdy przewód kiedyś będzie trzeba wymienić. W razie problemów warto najpierw dla sprawdzenia poruszać tym przewodem. Jak lampa zaskoczy to mamy powód usterki. Trzeba tylko uważać na ręce ;)
Po tych wszystkich problemach, pomimo że podobały mi się bardzo te lampki, stwierdziłem że nigdy więcej. Sporo problemów i większe spalanie przy jeździe na światłach (zwłaszcza >120 km/h). Ale nadal jak mijam eFkę to patrzę z sentymentem – świetnie to wygląda :D
Aha – jak działały to żaden śnieg/lód/gradobicie i inne plagi nie były im straszne :)[/b]
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Jason X » 5 paź 2009, 19:24

fazzi napisał(a):Po tych wszystkich problemach, pomimo że podobały mi się bardzo te lampki, stwierdziłem że nigdy więcej.


Dlaczego? Może w innych samochodach (Toyota Celica, Toyota MR-2 czy Ford Probe) mechanizm ten jest doskonalszy? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 16:48
Posty: 50
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX (1992 r.)

Postprzez Lukano » 5 paź 2009, 21:52

Jason X napisał(a):Czyli twój mechanizm otwierania świateł jest już nie do naprawienia?

Wszystko jest do naprawienia ;)
tylko trzeba chcieć i mieć kiedy.
Miałem dwie BG i z żadną nigdy nie było poblemów ze światłami. Ale były używane na co dzien. Jak to wszystko sie zastanie, a potem nagle na wiosnę chcemu ruszyć to jest problem jak w mojej obecnej ;)
fazzi napisał(a):Wspomniana instalacja elektryczna – na to rady nie ma. Każdy przewód kiedyś będzie trzeba wymienić.

U mnie to jest problemem. Cała mechanika itp sa w stanie BDB.
Tylko problemem nie są przewody przy lampie. Te są ok bo przełożone z wtyczką do innej BG działają.
Gdzieś dalej w instalacji. A ja nie wiem jak one biegną.
No i dochodzi to że:
jak wciskam przycisk zamyka się i otwiera jedna. A przy włączeni, wyłączeniu świateł nie reagują obydwie.
Jason X napisał(a):mechanizm ten jest doskonalszy? zeby

No akurat w Probe jest taki sam, czyli mazdy, ;) W koncu to mx-6 w innej obudowie ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Radek89 » 5 paź 2009, 22:01

U mnie z mechanizmami , mam zero problemów :d Nawet po dzwonie jak włączałem i wyłączałem to coś tam pod pogiętą maską się ruszało :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Lukano » 5 paź 2009, 22:26

Ja jak znajdę jak tam leci instalacja i założę nowe przewody tez nie będę miał ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323