Który przewód odpowiada za podświetlenie zegarów?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zygizwro » 19 lut 2011, 13:14

Przerabiam podświetlenie w Mazdzie 323F BG z 93 roku na diodowe i potrzebuje wiedzieć które przewody odpowiadają za podświetlenie zegarów? Pod licznikiem były 3 kostki. Który pin to masa a który + ?
Avatar użytkownika
 
Od: 28 paź 2010, 22:59
Posty: 43
Auto: Mazda 323F BG 94 r.

Postprzez Mazdaxxx » 19 lut 2011, 14:47

witam ... ja jak zmieniałem podświetlanie na diody to powykręcałem żarówki to po foli na której sa nadrukowanie ścieżki z tyłu licznika znalazłem plus i minus a raczej wlutowałem się z plusem przed 1wsza żarówka a minusem przed ostatnią i wszystko cacy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez zygizwro » 19 lut 2011, 21:14

Ja chce zmienić żarówki na ledowe a jak wiadomo ważna jest polaryzacja. Chce podpiąć zasilacz tylko nie wiem pod jaki pin i wtedy będę wiedział jak wsadzać żarówki.
Avatar użytkownika
 
Od: 28 paź 2010, 22:59
Posty: 43
Auto: Mazda 323F BG 94 r.

Postprzez Mazdaxxx » 20 lut 2011, 02:34

a nie prościej podpiąć zegar nie podpinać linki włączyć światła i na chybił trafił :P robiłem tak kiedyś łapa wchodzi wszystko widać zero kombinacji ... ps tak w ogóle to podpowiem Ci coś... na co jeszcze mało kto tu wpadł ;) rozbierz zegar pościągaj wskazówki odkręć tarcze z tyłu tarcz jest zielony nadruk filtr dzięki czemu podświetlanie jest zielone weź papier ściery 240 i szlifuj tył tarczy jak zedrzesz zielony filtr to jakie włożysz diody na taki kolor będzie świecić :) niestety bez tego zabiegu albo zielone diody albo białe i świeci na jasno zielono inne sie nie sprawdzają wychodzi jakaś sraka przez zielony filtr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez zygizwro » 20 lut 2011, 09:44

planowałem właśnie zielone
Avatar użytkownika
 
Od: 28 paź 2010, 22:59
Posty: 43
Auto: Mazda 323F BG 94 r.

Postprzez jaro23 » 20 lut 2011, 17:14

Mazdaxxx napisał(a):a nie prościej podpiąć zegar nie podpinać linki włączyć światła i na chybił trafił :P robiłem tak kiedyś łapa wchodzi wszystko widać zero kombinacji ... ps tak w ogóle to podpowiem Ci coś... na co jeszcze mało kto tu wpadł ;) rozbierz zegar pościągaj wskazówki odkręć tarcze z tyłu tarcz jest zielony nadruk filtr dzięki czemu podświetlanie jest zielone weź papier ściery 240 i szlifuj tył tarczy jak zedrzesz zielony filtr to jakie włożysz diody na taki kolor będzie świecić :) niestety bez tego zabiegu albo zielone diody albo białe i świeci na jasno zielono inne sie nie sprawdzają wychodzi jakaś sraka przez zielony filtr


Witam Cie! z ciekawości rozkręciłem stare zegary z myślą o nauce ścierania warstwy zielonej u siebie madzi na sprawnych zegarach. rozebrałem i co zobaczyłem warstwa zielona od strony na która się patrzy nie od tylu.

Zdjęcia dla ciekawskich:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez zygizwro » 20 lut 2011, 17:28

już znalazłem który kabel. Zgodzę się bez starcia tej warstwy nawet najlepsze diody nie pomogą. Ja postanowiłem mieć zielony. Miałem w poprzednim aucie Renault 19 niebieskie. Wrażenie robią ale za bardzo oczojebne w nocy nawet po sciemnieniu.

Projekt narazie wygląda tak:
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 28 paź 2010, 22:59
Posty: 43
Auto: Mazda 323F BG 94 r.

Postprzez Mazdaxxx » 21 lut 2011, 00:14

jaro23 właśnie widzę że w zegarach z hb jest inaczej... w zegarach z f-ki jest tak jak pisałem... mam gdzies zegary z hb z obrotomierzem to jutro rozbiorę i sprawdzę....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez afti » 21 lut 2011, 22:33

Kolego zygizwro@
...mi podpowiedz,jak wyciągnąć licznik,i gdzie najwygodniej rozpiąć linke prędkościomierza,muszę się dostać do zegara,przestał świecić.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 12:13
Posty: 48
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 323F
1.6 16V
rok 1994

Postprzez zygizwro » 21 lut 2011, 23:32

powiem tak:
jak masz "normalne" ręce to bez odpinania linki nawet nie próbuj wyciągać zegarów.
Najprostszym sposobem jest odpięcie linki ale nie przy skrzyni tylko w mniej-więcej połowie jej długości pod maską. Pod taka przesuwaną plastikową osłoną jest odpięcie. Wyciągnij aku napewno ci to ułatwi. Jak mi się uda to zrobię jutro fotki to będzie ci łatwiej.

Proszę bardzo:
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 28 paź 2010, 22:59
Posty: 43
Auto: Mazda 323F BG 94 r.

Postprzez pitterpan » 23 lut 2011, 00:40

O kolego zygizwro a powiedz jak u Ciebie w tamtym miejscu jest połączone? Jakiś zatrzask, czy raczej luźno schodzi i wchodzi?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:31
Posty: 97 (2/0)

Postprzez zygizwro » 24 lut 2011, 22:47

Jakoś mi się udało to odłączyć. Ciężko opisać jak. Chyba bardziej przez przypadek. Natomiast z podłączeniem jest już inaczej. Powinno się to jakoś zatrzasnąć ale ja tylko włożylem mocniej i gitara. Nie spada. Są tam jakieś nacięcia i rowki ale linka nie jest elastyczna żeby idelanie to spasować.
Avatar użytkownika
 
Od: 28 paź 2010, 22:59
Posty: 43
Auto: Mazda 323F BG 94 r.

Postprzez pitterpan » 25 lut 2011, 11:56

no właśnie pytam, bo u mnie też tak było...
Jakoś się odłączyło, a podłączyć to tylko naszło, i właśnie się zastanawiam czy jakiegoś zatrzasku nie ułamałem...
A może jeszcze ktoś się wypowie jak u niego tam jest?
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:31
Posty: 97 (2/0)

Postprzez zygizwro » 27 lut 2011, 19:39

Ale nie rozumiem kolegi. Jak działa wskazanie prędkości to po co kombinować, że coś jest nie tak włożone? <glupek2>
najważniejsze dla mnie jest to, że działa a nie, że wydaje mi się, że linkę nie połączyłem nie tak.
Avatar użytkownika
 
Od: 28 paź 2010, 22:59
Posty: 43
Auto: Mazda 323F BG 94 r.

Postprzez pitterpan » 27 lut 2011, 22:26

No tak, tak, nic nie kombinuje, tylko pytam z czystej ciekawości ;P
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:31
Posty: 97 (2/0)

Postprzez patrzyk » 5 mar 2011, 19:38

słuchajcie mam Mazde 323 BG 1.6 i nie wiem jakie diody dobrać pod licznik zeby wymienić wszystkie wraz z diodami pod rezerwe paliwa i tam gdzie jest poziol paliwa i temperatury silnika... szukalem na forum ale nic pomocnego nie znalazłem.. chodzi mi o dokladne oznaczenia zarowek zeby tam wstawić diody co by to lepiej wygladało :)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez patrzyk » 6 mar 2011, 18:42

raczej sie nie doczekam odpowiedzi na to pytanie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez pitterpan » 6 mar 2011, 19:21

Wyjmij żaróweczki i jedź do sklepu i je pokaż, a oni już Ci dobiorą...
Przynajmniej ja tak zrobiłem jak u siebie wymieniałem.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:31
Posty: 97 (2/0)

Postprzez kid » 6 mar 2011, 21:05

Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2008, 18:58
Posty: 8
Skąd: Łódź
Auto: 323f (BG) 1.6 16V 93'

Postprzez Mazdaxxx » 7 mar 2011, 21:50

zarówki w desce masz takie same jak w postojówkach wsuwane w oprawke a potem przekrecane jedziesz do sklepu z takimi rzeczami prosisz o tyle postojówek diodowych ile potrzeba w jakim chcesz koloe o jakie tam chcesz mocy bo sa takie co maja po 4-6 diód w jednej żarówce wyciagasz licznik wykrecasz oprawki z zarowkami wymieniasz same zarówki na wtyk zakrecasz i po sprawie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323