Ogrzewanie – leci ledwo chlodne powietrze a nie gorace

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez sly1234 » 31 maja 2009, 21:51

tutaj praktycznie wszystko już jest

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38692

od siebie dodam:

1. róbcie dokładnie jak kbilski

2. Należy niestety zdjąć deskę całą (podszybie z tym miejscem na głośniczek) inaczej nie wyciągnie się całej rozdzielni z nagrzewnicą

3. istotna rzecz o której należy wspomnieć to aby dało radę zdjąć deskę należy również pościągać słupki przednie po obu stronach. Słupki mocowane są na specjalne spinki "zatrzaski" – delikatnie śrubokręt płaski plus paluszki.

4. i jeszcze jedna ważna sprawa. Szczególnie dla posiadaczy "madzi z klimą" (modele 323f BA ). Zanim będzie można wyjąć obudowę z nagrzewnicą trzeba wypiąć (mocowanie na 3 śruby 10mm) parownik klimatyzacji. Wiąże się to również z odpięciem przewodów klimy od parownika w komorze silnika!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez jjmag » 2 cze 2009, 10:38

Kamillis w twoim przypadku obstawiał bym pompę wodną i zakamieniony układ poprostu za słabo wymusza ci obieg płynu na wolnych obrotach
Tatusiu czy ten samochód jest chory?
Nie synku to jest dizel.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2009, 13:40
Posty: 74
Skąd: okolice Białej Podlaskiej
Auto: mazda323f BG 1,6 16V

Postprzez artrinio » 27 paź 2009, 20:20

Witam! Zakupilem dla siostry mx-3 92r. Wiadomo auto ma swoje lata... nie dziala cieply nawiew, dmucha slabiutko, i nawet gdy sielnik jest rozgrzany dmuchane powietrze jest zimne ----> idzie zima i wypadalo by sie tym zajac.... Mialem kiedys 323F BG i tez nawiew byl slaby, ale nie przywiazywalem do tego zbytnio uwagi, gdyz jestem factem i spartanskie warunki nie sa mi obce.
Zapytanie do posiadaczy mx-3 co zrobic by dzialalo ogrzewania tak jak nalezy? moze cos z nagrzewnica? lub moze trzeba odpowietrzyc system chlodzenia silnika? moze wymienic caly plyn w chlodnicy?


Pozdrawiam i oczekuje pomocy :)
Była grafitowa Efka ---> jest srebrny H.C. III 2006r. ***–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 13:06
Posty: 68
Skąd: Zwoleń
Auto: Hyundai Coupe GK '06r. ---> 2.0 DOHC 143 HP

Postprzez karolradkow » 27 paź 2009, 20:45

no pewnie nagrzewnica trzeba wyciagnac i oczyscic jesli jest jeszcze co jak nie to sie zaaopatrzyc w taka i wymienic ale calej tej roboty nie polecam duzo roboty:(
mazda szybciej stoi niż inne auta jeżdżą:):)

http://karolradkow.mybrute.com

ktoś walczy:):)
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 21:49
Posty: 277
Skąd: Radków Monachium
Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti

Postprzez Khamel » 27 paź 2009, 21:11

Też mam MX3 92r. SOHC. U mnie z ogrzewaniem jest słabo, też nad tym się zastanawiałem. Słyszałem, że najlepszym rozwiązaniem jest na początku przeczyścić cały nawiew... i nagrzewnice.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 22:26
Posty: 34
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MX-3 1.6 SOHC 92'

Postprzez artrinio » 27 paź 2009, 22:11

Tak, ale kolezanka miala takowa czynnosc robiona w 323F i duupa.... :P nie pomoglo.... zaraqz po oczyszczeniu niby grzalo troszke lepiej, ale za miaesiac znow ta sama slaba akcja :|
Nie wiem, ale slyszalem ze mazda ma dobre ogrzewanie, ale starsze egzemplarze nie koniecznie :|
Była grafitowa Efka ---> jest srebrny H.C. III 2006r. ***–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 13:06
Posty: 68
Skąd: Zwoleń
Auto: Hyundai Coupe GK '06r. ---> 2.0 DOHC 143 HP

Postprzez karolradkow » 27 paź 2009, 23:00

to musisz chyba siostrze kupic dobra kurtke teraz:)
mazda szybciej stoi niż inne auta jeżdżą:):)

http://karolradkow.mybrute.com

ktoś walczy:):)
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 21:49
Posty: 277
Skąd: Radków Monachium
Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti

Postprzez artrinio » 27 paź 2009, 23:15

Nawet nie denerwuj :| :P miejmy nadzieje tylkio, ze tej zimy nie bedzie skandynawskich mrozow :P <lol>
Była grafitowa Efka ---> jest srebrny H.C. III 2006r. ***–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2007, 13:06
Posty: 68
Skąd: Zwoleń
Auto: Hyundai Coupe GK '06r. ---> 2.0 DOHC 143 HP

Postprzez karolradkow » 27 paź 2009, 23:19

hehe no to tego Ci zycze a raczej siostrze:):) ale sniegu moze troche popadac bo juz go brakuje:) dobra koniec OT
mazda szybciej stoi niż inne auta jeżdżą:):)

http://karolradkow.mybrute.com

ktoś walczy:):)
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 21:49
Posty: 277
Skąd: Radków Monachium
Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti

Postprzez qzym » 11 lis 2009, 17:03

Przejrzałem posty w temaciku nagrzewnicy, ale nigdzie nie wspomniano z czego jest nagrzewnica wykonana- tylko sugestie- aluminium czy też miedż.
Więc pytam wprost- z jakiego materiału jest nagrzewnica w M323F????
Uzależnia to oczywiście – jakiego srodka użyć do odsyfiania .
Przewody doprowadzające są wykonane z mosiądzu co sugerowało by nagrzwwnicę wykonaną z miedzi.
Ale czy tak jest ?????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Tasior » 11 lis 2009, 19:06

qzym To że są z mosiądzu to znaczy że mogą współpracować zarówno z nagrzewnicą aluminiową jak i miedzianą. Stawiałbym na aluminium, bo sporo jest płynów do chłodnic które mogą pracować z chłodnicą aluminiową, a więc i nagrzewnicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez qzym » 11 lis 2009, 19:17

Zgadzam sie z opinią. Jednakże połaczenia aluminium z mosiadzem jest trudne do wykonania. W mojej ocenie jest miedziana ale ???
Pytanie jest skierowane do tych forumowiczów, którzy wymieniali nagrzewnicę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez gogo » 11 lis 2009, 22:38

Naokoło miedz lecz rureczki którymi płynie płyn aluminium
http://allegro.pl/item809742219_nagrzew ... 23_bg.html
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez qzym » 11 lis 2009, 22:52

Właśnie ten gościu mi odpisał, że miedź!!!!
Też ją znalazłem na allegro !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez TomekPerformance » 4 sty 2010, 10:40

A ja już nie wiem co to jest u mnie. Nie grzeje mi jak jest zimo. Wymieniłem termostat- nic nie dało. Przepłukałem nagrzewnice- to samo ...NIC. Jak jest poniżej 0 stopni to mam zimne powietrze ale jak na dworze robi sie cieplej to i u mnie grzeje. Im cieplej tym cieplejsze powietrze leci. Jedna rzecz jaka mnie zainteresowała to to że jak płukałem nagrzewnice to zacząłem dmuchać w nią ustami a kolega przełączał to na ciepłe to na zimne. Z tego co wiem to powinienem odczuć różnicę w dmuchaniu a nie czułem większej zmiany.
Czy ma ktoś jakiś pomysł co to? Czy za paskiem tym a desce rozdzielczej jest jakieś urządzenie które reguluje temperaturę, jakaś zapadka?
Dziwne jest to że grzeje jak jest ciepło na dworze.
Mam to w modelu Mx3 1.6 16V z 1995.
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez Milak1986 » 16 sty 2010, 20:15

Pozwolicie drodzy maniacy MAZDY, że podzielę się swoim rozgoryczeniem na temat – nazwijmy to – ciepła w mojej 323f BA z 94 r i tu wydaje mi się istotną informacją – Z KLIMĄ.
Mianowicie.
Kupiłem auto to było jeszcze wystarczająco ciepło, by używać nagrzewania kabiny. Przyszła tegoroczna, mroźna zima i zaczął się "klops". Kostucha zawitała w aucie. Zacząłem przyglądać się powyższemu tematowi, bo nie życzę sobie -20 st C w moim autku.
Mazda po odpaleniu nagrzewa się szybko i temperatura silnika wskazuje nieco ponad połowę, więc norma. Nie szaleje typu opada czy rośnie niezależnie czy stoję czy jadę – niby OK. Podczas postoju potrafi wyjść nieco cieplejsze powietrze, ale jak jadę, to już jest zimne – ustawione ciepło na full(klapki raczej dobre, bo reaguje na zmniejszanie ciepła – efekt... "leci szron na najzimniejszym :) ". Bolało mnie to, więc pojechałem do mechanika i wziął 60 PLZ za wymianę termostatu. Oczywiście pogorszyło to sytuację, bo teraz nawet podczas postoju nie grzeje :( Dobrze, że chociaż temperaturę nadal dobrze utrzymuje. Kazał założyć ścianę chłodnicy kartonem – nie pomaga...
Dzisiejszego dnia zauważyłem, że jak ustawię na recyrkulację powietrza(czyt. że nie wieje z zewnątrz, tylko w środku), to po pewnym czasie – w miarę szybko – zaczyna grzać i powiedzmy, że mnie taka temperatura zadowala.
Ale jeszcze nawiążę do tego ciepła, ok jak wieje wewnątrz kabiny i jest coraz cieplej, ale natychmiast zachodzą mi szyby. więc znów przełączam na powietrze z zew. żeby widzieć drogę i momentalnie ochładza te cenne ciepło.
Takiej sytuacji na forum jeszcze nie widziałem, bo z tego co czytałem, to albo grzała, albo nie, chyba że nikt nie przyglądnął się takiej sytuacji.
REASUMUJĄC... HELP MNIE!!
Milak1986
 

Postprzez qzym » 16 sty 2010, 20:23

Sprawdź rurki nagrzewnicy, pewno zafajdana i brak cyrkulacji cieczy przez nagrzewnicę.
Po podniesieniu maski i odpaleniu silnika dotknij ręka rurek nagrzewnicy, w kabinie ustaw lekki nawiew. jak zimne lub ledwo ciepłe to znaczy że nagrzewnica zapchana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Rafał » 19 sty 2010, 23:58

–>
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Hvil » 20 sty 2010, 20:35

eee?? dmuchales w rurke od ukladu chlodzenia wchodzaca do nagrzewnicy?? czy w dojscie powietrza w kabinie do nagrzewnicy:–) bo jak w rurke od chlodniczego to przesuwajac kolega nc nieotwieral ci bo tam zawsze krazy woda sterujesz tylko obiegiem powietrza wokolo tej spiralki. Po 1 termostat czy nie jest zawsze w pozycji open(zawieszony), po 2 czyszczenie nagrzewnicy, po 3 czy niemasz za malo plynu (bulgotanie jakby woda sie przelewala w nagrzewnicy), po 4 czy aby nie wlewales zadnego "Kreta" do czyszczenia do ukladu chlodzenia i nagrzewnice zatkalo na amen tym co wyżarł taki płyn. Po ostatnie:-D moze masz jakis pseudo filtr dorobiony w ktorym momencie ukladu nawiewow i ci zakitowal sie przez tyle lat i powietrze wstrzymuje, ja mialem filtr od odkurzacza nalozony za dmuchawa...ale ktos zapomnial folii oderwac i mi praktycznie zatkal nawiew od dmuchawy dalej folia:-D
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez pixello1 » 21 sty 2010, 13:11

witam,jestem nowy na forum ale co nieco już przy maździ zrobiłem.miałem ten sam problem.płukałem nagrzewnice,wymieniałem termostat,pompe wody,trójniki,węże,sprawdzałem klapki....itd okazało się że nagrzewnica była zasyfina od zewnątrz,i dużo syfu (z powodu braku filtra pyłkowego w tych modelach)w obudowie nagrzewnicy.przedmuchałem ją kompresorem i odkurzyłem i ogrzewanko jak ta lala.
pixello1
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323