323 bg 1.3 wymiana licznika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez murzyn91 » 26 sty 2012, 16:26

Witam, chciałbym prosić o pomoc w wymianie licznika albowiem zakupiłem sobie licznik z obrotomierzem i chcę go włożyć zamiast zwykłego seryjnego ale mam problem z jego demontażem. Odkręciłem wszystkie śrubki, deska lata ale nie mogę jej wyjąć, przełożyć przez kolumnę kierowniczą.Z niej tej plastiki zdemontowałem ale nadal nie chce przejść...można zna ktoś jakiś sposób jak to wyjąć bez łamania plastików? ;d Pozdrawiam
murzyn91
 

Postprzez Markiz » 26 sty 2012, 23:30

Kolumnę musisz odkręcić. 4 śruby i po problemie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez patryk240 » 27 sty 2012, 21:10

Markiz napisał(a):Kolumnę musisz odkręcić. 4 śruby i po problemie.

Dokładnie 4 śruby od dołu jest przykręcona kolumna kierownicza jak je odkręcisz cała kierownica pójdzie do dołu tylko trzymaj ją żebyś kabli sobie nie uszkodził
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez murzyn91 » 28 sty 2012, 15:06

Dzięki za podpowiedzi, jak tylko mróz trochę odpuści spróbuje to ogarnąć ;) Pozdrawiam.
murzyn91
 

Postprzez pawcio1017 » 29 sty 2012, 11:29

Jak będziesz zmieniał to pamiętaj, że jeśli masz silnik 1.3 to nie będzie Ci i tak działała kontrolka od rezerwy oraz od hamulca ręcznego. Żeby działała rezerwa musiałbyś zmienić pompe paliwa na pompe z silnika 1,6 (miały osobny czujnik rezerwy) a żeby działała kontrolka od ręcznego musisz przepiąc zolto-zielony kabel z lewej kostki do kabla niebieskiego w prawej kostce. Reszta jest plug in play <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez sebek-71 » 29 sty 2012, 13:45

pawcio1017 napisał(a):Jak będziesz zmieniał to pamiętaj, że jeśli masz silnik 1.3 to nie będzie Ci i tak działała kontrolka od rezerwy oraz od hamulca ręcznego. Żeby działała rezerwa musiałbyś zmienić pompe paliwa na pompe z silnika 1,6 (miały osobny czujnik rezerwy) a żeby działała kontrolka od ręcznego musisz przepiąc zolto-zielony kabel z lewej kostki do kabla niebieskiego w prawej kostce. Reszta jest plug in play <oczko>

Tzn zamienić te kable miejscami,czy tylko ten żółto-zielony do niebieskiego podpiąć??
Trochę dziwne,bo wyczytałem gdzieś na forum,że niektórzy przekładali i wszystko chodziło od razu,ja mam 1,3 16V bez obrotka,ale chcę przełożyć z też 1,3 z obrotkiem.
Ciekawe czy wszystko zadziała,ale to jak zrobi się cieplej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1116 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez krzaku90 » 29 sty 2012, 16:54

Ja przekladalem i reczny dzialal normalnie, tylko razem z kontrolka od recznego zapalala sie jakas inna rowniez czerwona, nie pamietam juz bo madzi nie ma.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez patryk240 » 29 sty 2012, 22:04

A ja przekładałem i wszystko działa jak należy :P Moja generacja bg niema czujnika rezerwy i czujnika płynu spryskiwaczy a tak ręczny działa elegancko i wszystko co powinno jedyny problem mam z kontrolką światła przeciwmgielnego raz jest a raz jej niema ale tak samo miałem na poprzednim liczniku :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez lukaszbroda » 30 sty 2012, 09:30

murzyn – wpierw zaloz i zanim poskręcasz sprawdz czy wszystkie kontrolki dzialaja procz rezerwy i plynu spryskiwaczy a potem pytaj.bo jak sa widzisz jednym dziala inny nie.mnie tez nie dzialala kontrolka recznego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez pawcio1017 » 30 sty 2012, 10:20

Mi sie wydaje że mogły być różnice we wiązkach/licznikach przedlift-polift. <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez psychol » 19 lut 2012, 12:41

mi działała od ręczne a na rezerwe benzyny i płynu od sprysków zrobiłem sobie upgrade'a, zostały mi z poprzedniej mazdy, ale myślę że koszt niewielki.TRZEBA JESZCZE PEMIETAĆ O ODKRĘCENIU LINKI PRĘDKOŚCIOMIERZA:p
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2010, 00:52
Posty: 69
Skąd: ok CB
Auto: mazda 323BG 91 1.3

Postprzez sebek-71 » 19 lut 2012, 16:05

Właśnie wczoraj wymieniłem licznik na taki z obrotomierzem i... wszystko działa <jupi>
Kontrolka od ręcznego,spryskiwacz...no jeszcze nie wiem jak rezerwa, bo muszę wyjeździć paliwo, ale gdyby się okazało, że nie działa, mam pompę z czujnikiem :P
Cała zabawa z wymianą trwała może z godzinkę(trudny dostęp do linki prędkościomierza z tyłu za licznikiem), ale na szczęście udało się ;)
Licznik miałem z takiej samej madzi jak moja 323 1,3 16V 1993r---nawet rocznik się zgadzał.
A co do różnic w wiązkach, to pewnie są, bo u jednych działa wszystko, a u innych nie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1116 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Mazdaxxx » 19 lut 2012, 17:23

ja miałem 1.3 na gaźniku z 89r i była tam orginalnie deska z obr i rezerwa działała i czujnik od płynu potem miałem 1.3 na wtrysku z 90r i przekładałem deske to owszem czujnik do ilości plynu nie działał tak samo jak rezerwa ale kontrolka ręcznego/ małej ilości płynu działa poprawnie co do czujnika rezerwy to okazało sie to proste do zrobienia wyciągłem pompe i nie zależnie od wieku samochodu miejsce na czyjnik i kostka na 2 piny do rezerwy jest w każdej maździe wystarczy owy czujnik przykręcić (1 śrubka) i podpiąć bez względu czy auto ma wtrysk i pompe w baku czy też gaźnik i samego (smoka) w baku to czujnik jest taki sam 323/323f bg w sumie miałem okazje wyciągać pompe i w 626 2.5 i w 323f ba i wszędzie te czujniczki są identyczne jakby ktoś potrzebował ich to mam pare ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez patryk240 » 20 lut 2012, 11:48

Czyli wystarczy czujnik zamontować i będzie rezerwa a nie wiesz może ile litrów jest w baku jak zapala się rezerwa?? Ile byś chciał za taki czujniczek ?? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez sebek-71 » 20 lut 2012, 11:53

Rezerwa zapala się, tzn zaczyna świecić ciągle, jak jest ok.9l paliwka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1116 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Mazdaxxx » 20 lut 2012, 12:51

wydobyłem własnie czujnik z 323f i znalazłem jeszcze 2gi z wersji gaźnikowej i powiem tak ten z gaźnika trzeba wymienić z całym tym usrojstwem z 2ma rurkami co sie wkreca do baku bo jest przymocowany do tego na stałe a z wersji wtryskowej się wykeca razem z pływakiem i jest na kostce :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Golec » 19 mar 2012, 11:06

Ma ktoś może ten czujnik rezerwy i taki licznik? Moja mazda będzie teraz jeździć kobieta i mam przeczucie, ze bez kontrolki rezerwy nie domyśli się, ze czasami trzeba zatankowac :p
Początkujący
 
Od: 19 mar 2012, 09:50
Posty: 17
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 323 BG 1.3 Kat Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323