323 bg 1.3 wymiana licznika
Strona 1 z 1
Witam, chciałbym prosić o pomoc w wymianie licznika albowiem zakupiłem sobie licznik z obrotomierzem i chcę go włożyć zamiast zwykłego seryjnego ale mam problem z jego demontażem. Odkręciłem wszystkie śrubki, deska lata ale nie mogę jej wyjąć, przełożyć przez kolumnę kierowniczą.Z niej tej plastiki zdemontowałem ale nadal nie chce przejść...można zna ktoś jakiś sposób jak to wyjąć bez łamania plastików? ;d Pozdrawiam
-
murzyn91
Markiz napisał(a):Kolumnę musisz odkręcić. 4 śruby i po problemie.
Dokładnie 4 śruby od dołu jest przykręcona kolumna kierownicza jak je odkręcisz cała kierownica pójdzie do dołu tylko trzymaj ją żebyś kabli sobie nie uszkodził
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Jak będziesz zmieniał to pamiętaj, że jeśli masz silnik 1.3 to nie będzie Ci i tak działała kontrolka od rezerwy oraz od hamulca ręcznego. Żeby działała rezerwa musiałbyś zmienić pompe paliwa na pompe z silnika 1,6 (miały osobny czujnik rezerwy) a żeby działała kontrolka od ręcznego musisz przepiąc zolto-zielony kabel z lewej kostki do kabla niebieskiego w prawej kostce. Reszta jest plug in play
pawcio1017 napisał(a):Jak będziesz zmieniał to pamiętaj, że jeśli masz silnik 1.3 to nie będzie Ci i tak działała kontrolka od rezerwy oraz od hamulca ręcznego. Żeby działała rezerwa musiałbyś zmienić pompe paliwa na pompe z silnika 1,6 (miały osobny czujnik rezerwy) a żeby działała kontrolka od ręcznego musisz przepiąc zolto-zielony kabel z lewej kostki do kabla niebieskiego w prawej kostce. Reszta jest plug in play
Tzn zamienić te kable miejscami,czy tylko ten żółto-zielony do niebieskiego podpiąć??
Trochę dziwne,bo wyczytałem gdzieś na forum,że niektórzy przekładali i wszystko chodziło od razu,ja mam 1,3 16V bez obrotka,ale chcę przełożyć z też 1,3 z obrotkiem.
Ciekawe czy wszystko zadziała,ale to jak zrobi się cieplej
A ja przekładałem i wszystko działa jak należy Moja generacja bg niema czujnika rezerwy i czujnika płynu spryskiwaczy a tak ręczny działa elegancko i wszystko co powinno jedyny problem mam z kontrolką światła przeciwmgielnego raz jest a raz jej niema ale tak samo miałem na poprzednim liczniku
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
murzyn – wpierw zaloz i zanim poskręcasz sprawdz czy wszystkie kontrolki dzialaja procz rezerwy i plynu spryskiwaczy a potem pytaj.bo jak sa widzisz jednym dziala inny nie.mnie tez nie dzialala kontrolka recznego
- Od: 13 mar 2010, 17:52
- Posty: 156
- Skąd: krotoszyn-wlkp
- Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II
Mi sie wydaje że mogły być różnice we wiązkach/licznikach przedlift-polift.
Właśnie wczoraj wymieniłem licznik na taki z obrotomierzem i... wszystko działa
Kontrolka od ręcznego,spryskiwacz...no jeszcze nie wiem jak rezerwa, bo muszę wyjeździć paliwo, ale gdyby się okazało, że nie działa, mam pompę z czujnikiem
Cała zabawa z wymianą trwała może z godzinkę(trudny dostęp do linki prędkościomierza z tyłu za licznikiem), ale na szczęście udało się
Licznik miałem z takiej samej madzi jak moja 323 1,3 16V 1993r---nawet rocznik się zgadzał.
A co do różnic w wiązkach, to pewnie są, bo u jednych działa wszystko, a u innych nie
Kontrolka od ręcznego,spryskiwacz...no jeszcze nie wiem jak rezerwa, bo muszę wyjeździć paliwo, ale gdyby się okazało, że nie działa, mam pompę z czujnikiem
Cała zabawa z wymianą trwała może z godzinkę(trudny dostęp do linki prędkościomierza z tyłu za licznikiem), ale na szczęście udało się
Licznik miałem z takiej samej madzi jak moja 323 1,3 16V 1993r---nawet rocznik się zgadzał.
A co do różnic w wiązkach, to pewnie są, bo u jednych działa wszystko, a u innych nie
ja miałem 1.3 na gaźniku z 89r i była tam orginalnie deska z obr i rezerwa działała i czujnik od płynu potem miałem 1.3 na wtrysku z 90r i przekładałem deske to owszem czujnik do ilości plynu nie działał tak samo jak rezerwa ale kontrolka ręcznego/ małej ilości płynu działa poprawnie co do czujnika rezerwy to okazało sie to proste do zrobienia wyciągłem pompe i nie zależnie od wieku samochodu miejsce na czyjnik i kostka na 2 piny do rezerwy jest w każdej maździe wystarczy owy czujnik przykręcić (1 śrubka) i podpiąć bez względu czy auto ma wtrysk i pompe w baku czy też gaźnik i samego (smoka) w baku to czujnik jest taki sam 323/323f bg w sumie miałem okazje wyciągać pompe i w 626 2.5 i w 323f ba i wszędzie te czujniczki są identyczne jakby ktoś potrzebował ich to mam pare ;p
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
wydobyłem własnie czujnik z 323f i znalazłem jeszcze 2gi z wersji gaźnikowej i powiem tak ten z gaźnika trzeba wymienić z całym tym usrojstwem z 2ma rurkami co sie wkreca do baku bo jest przymocowany do tego na stałe a z wersji wtryskowej się wykeca razem z pływakiem i jest na kostce
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość