Wita
Wiem, że istnieje wiele wątków odnośnie zmiany klasy lepkości oleju, jednak prosiłbym o wasze wypowiedzi/sugestie gdyż jedna kwestia pozostaje wątpliwa.
Posiadam Mazdę 323 1.7D z 1990r, od kilku lat jeździ już oleju mineralnym 15W40, wg. moich obserwacji silnik praktycznie nic nie spala oleju, a jeśli już to w minimalnych ilościach, poziom stopniowo się obniża, dolewki do rzadkość, wg. mnie większość oleju idzie przez odmę do filtra powietrza, który jest cały zaolejony (przypadłość tego silnika)
Silnik nie posiada wycieków, co nie znaczy, że się nie "poci" wiem, że olej półsyntetyczny ma dobre właściwości myjące, boje się o uszczelniacze które najprawdopodobniej mają 21 lat! i mogą się trzymać szczelność tylko dzięki nagarowi!
Proszę o wasze opinie, czy lać półsyntetyk 10W40 czy też nie, główny powód zmiany to lżejsza praca zimnego silnika.
Zmiana oleju Mineralny –> Półsyntetyk Mazda 1.7
Strona 1 z 1
- Od: 24 lip 2010, 13:00
- Posty: 43
- Skąd: Łódź
- Auto: Była323 BG 1.7 D 1990r.
Jest Volvo V40 1.9 TD
Ja w swojej starej Gd tez nad tym rozmyslalem.Mozesz wlac polsyntetyk 15w40 marki Comma -dostepny w Intercarsie lub jak znajdziesz Carlube 15w40 .Obydwa oleje to polsyntetyki .Z moich obserwacji po wymianie : silnik minimalnie lzej w zimie kręcił , a przebiegu miałem wtedy okolo 360 kkm "teoretycznie" ,aha no i praca silnika sie jakby zmieniła _wyciszyło go troche takjakby
Co do 10w40 to sie troche obawialem i postanowilem nie ryzykowac
Decyzja nalezy do Ciebie .Powodzenia
Co do 10w40 to sie troche obawialem i postanowilem nie ryzykowac
Decyzja nalezy do Ciebie .Powodzenia
[color=#FF8040][/color]Dość rdzy ! -następny t-34 :D
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość