1.7 D Uszkodzenie chłodnicy – samo z siebie czy to skutek innej awarii?

Postprzez Traper » 11 kwi 2017, 15:47

Proszę o opinię mających pojęcie o mechanice, a najlepiej kogoś kto przerabiał problemy z wyciekami płynu chłodniczego i lokalizował przyczyny takich przypadłości. Posiadam BG 1.7 dieselka i pomimo wielu problemów związanych z jego użytkowaniem doprowadziłem to auto do stanu umożliwiającego bezproblemową jazdę. Ale jeden samochód weteran to za mało ;–) przymierzam się do zakupu drugiej takiej samej mazdy. Wstępnie dogadane mam oględziny fajnego autka i za korzystną cenę, ale z wadą. Mianowicie uszkodzona jest chłodnica, pękła i wyleciał płyn. Niby prosta sprawa, chłodnicę mam z odzysku z dawcy, mogę jechać z tą chłodnicą, założyć do uszkodzonego samochodu, przejechać się i jeśli wszystko będzie ok, dokonać zakupu. Ale to byłoby za proste. Bynajmniej ja nie sprzedałbym swojej mazdy za grosze dlatego że pękła mi chłodnica i wyleciał płyn, wydaje mi się że byk musi być ukryty gdzie indziej. W związku z tym mam takie pytania :
1. Co mogło spowodować pęknięcie chłodnicy (zakładając że nie rozpadła się sama z siebie, ze starości)? Przeczytałem wszystkie pokrewne tematycznie wątki i były w nich opisane problemy, że uszkodzenie uszczelki pod głowicą powoduje zwiększenie ciśnienia płynu i wyrzucanie go. Czy to mogło być przyczyną pęknięcia chłodnicy?
2. Gdybym jednak zaryzykował wyjazd i żonglowanie chłodnicami, to gdyby coś było nie tak z silnikiem, po jakim czasie by się to objawiło? Pół godziny jazdy po mieście i dobre zagrzanie silnika wystarczy żeby ujawniły się objawy uszkodzonej uszczelki? Z tego co wiem to należą do nich nadmierne grzanie się silnika, wywalanie płynu chłodniczego i sos z oleju pod korkiem chłodnicy, jest coś jeszcze na co trzeba zwracać uwagę?
3. Chłodnica którą posiadam jest trochę inna, dawca był hatchbackiem a auto w którym miałaby być zastosowana to sedan. Niby przody sedana i hatcha niczym się nie różnią, silnik też ten sam, ale nawet na oko widać że chłodnica w hatchu jest większa niż w sedanie. Ma to jakieś znaczenie?
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2016, 10:52
Posty: 5
Auto: Mazda 323 BG 1.7 D 1992

Postprzez sebek-71 » 12 kwi 2017, 10:00

Uszkodzona uszczelka pod głowicą raczej nie ma wpływu na pęknięcie czy przeciekanie chłodnicy.Prędzej uszkodzeniu uległy by przewody gumowe.
Ja na 99% obstawiam uszkodzenie chłodnicy-zmęczenie materiału ze starości albo po prostu zgniła.Sprawdź w którym miejscu jest to pęknięcie, bo jeśli przy plastiku na górze na łączeniu to odp. masz...
Chłodnice w obu modelach htb i sedan(dizle)– powinny być jednakowe.Może ktoś założył do benzyny 1,8 i coś kombinował, bo już też takie mody widziałem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323