odcina przy skręcie?!

Postprzez mażdzica » 18 cze 2010, 20:24

witam
moja mazda przeszła ostatnio mały remont.
przy okazji wymiany przewodów hamulcowych okazało sie że przydałoby sie wymienić także zbiornik paliwa.
zakupiłem używke na allegro i tu zaczęly sie schody....

otóż po zamotnowaniu i zużyciu ok pół baku paliwa auto na zakrętach w prawo?! podjazdach itp zaczęło przerywac,
zmieniłem więce pompe na inną używke i problem został tyle że przy troche mniejszym poziomie benzyny

sprawa wygląda tak że kiedy benzyny zostaje tak ok 10-12 l przy skęceniu w prawo ,gwałtownym przyspieszaniu ,nierównościach wzdłużnych (koleiny) przerywa dostawe pb do silnika?!

przy pełnym baku a także gdy jeżdże do tych 10-12 prawie rezerwy wszystko jest ok

ktoś ma pomysł co to jest?

mój mechanik rozkłada ręce ,zamontował nawet nową pompę paliwa (zamiennik) i nic....

moim zdaniem albo kupiłem trefny zbiornik (może naprawiany,klepany) albo żle mi go zamontowali?


prosze o porade i podpowiedż gdzie można zakupić zbiornik do mojej madzi bo do tej pory znajduje nowe tylko dla sedana a nie wiem czy dla hatchbacka będzie pasował??
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez Jaksa » 18 cze 2010, 22:17

Zbiornika zle nie mozna zamontowac , mozna zamienic przewody ( nie pamietam dokładnie jak jest w BG to juz odlegle czasy ) paliwowe zasilanie na powrot .... generalnie szukal bym problemu w samym sbiorniku / sitku i.t.p.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mażdzica » 18 cze 2010, 23:10

Jaksa napisał(a):Zbiornika zle nie mozna zamontowac , mozna zamienic przewody ( nie pamietam dokładnie jak jest w BG to juz odlegle czasy ) paliwowe zasilanie na powrot .... generalnie szukal bym problemu w samym sbiorniku / sitku i.t.p.


więc pompe całą w sumie wymieniłem 2 razy 1 używka i teraz nowa ,sitko wyczyszczone ,wymieniony także filtr paliwa (na koszt mechanika).

dziwne jest to że problem występuje tylko i wyłącznie kiedy w zbiorniku zostanie ok 10 litrów!!!!
przy pełnym baku i do połowy jest miód?

potem zaczyna odcinać przy skretach tylko w prawo a potem przy podjazdach i nierównościach i przyśpieszeniach.

tak myśle czy zbiornik od sedana bg jest inny od hatchbacka??

bo szukam nowego zbiornika to podają ciągle że do sedana????

gdyby przewody były zamienione to na jałowym i w ogóle chyba nie zależałoby to od ilości paliwa?? cały czas byłoby żle??

nie wiem co zrobić
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez Jaksa » 18 cze 2010, 23:19

gdyby przewody były zamienione to na jałowym i w ogóle chyba nie zależałoby to od ilości paliwa?? cały czas byłoby żle??

Powrot nie musi zasysac z dna zbornika to tylko zlew nadmiaru paliwa – nie wiem i nie umiem Ci pomoc bez samochodu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez markmas » 18 cze 2010, 23:30

Mogę Ci jedynie napisać, że zbiorniki delikatnie różnią między gaźnikowcami i wtryskami. Inne też są przewody. Nie mam natomiast zielonego pojęcia czy różnią się miedzy sedanem i hatchbackiem. Gdybam sobie, że może pompa wisi za wysoko?
Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez mażdzica » 18 cze 2010, 23:33

zadzwonie i podjade jak spale troche pb żeby pokazać to przerywanie..

pzdr i dzieki za pomoc
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez mażdzica » 18 cze 2010, 23:37

markmas napisał(a):Mogę Ci jedynie napisać, że zbiorniki delikatnie różnią między gaźnikowcami i wtryskami. Inne też są przewody. Nie mam natomiast zielonego pojęcia czy różnią się miedzy sedanem i hatchbackiem. Gdybam sobie, że może pompa wisi za wysoko?
Pozdrawiam



mechanik zaklina sie że inaczej sie nie da zamontować....
problem wystąpił po zmianie zbiornika..

ktoś musi świeżym okiem spojrzeć na to....
w sumie to nie przeszkadza w jeżdzie tylko musze częściej dolewki robić:)
ale lubie jak wszystko gra na 100%

A w mażdzie są nowe przewody hamulcowe,zrobione progi,itp its rok ma jeszcze pojeżdzić:)
Ostatnio edytowano 19 cze 2010, 15:27 przez mażdzica, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez markmas » 18 cze 2010, 23:48

No bo się nie da :) Ale jak masz zbiornik od gaźnika to być może jest tam inne przetłoczenie gdzie nie dochodzi pompa – w gaźnikowcach pompa jest w komorze silnika, a w baku jest tylko opornik z pływakiem – Może dlatego jest głębiej umieszczony? Aż taki dobry w bakach do 323 to nie jestem :)

A to że lubisz samochód sprawny to chyba normalne jest :)

edit:

Zwróć uwagę na miejsca montowania pompy (wtrysk) i pływaka (gaźnik) w baku 323. Własnie tych kilku cm Tobie (wg mnie) brakuje.

http://delta.markmas.net/mazda/bak_323.jpg

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez mażdzica » 19 cze 2010, 15:32

markmas napisał(a):No bo się nie da :) Ale jak masz zbiornik od gaźnika to być może jest tam inne przetłoczenie gdzie nie dochodzi pompa – w gaźnikowcach pompa jest w komorze silnika, a w baku jest tylko opornik z pływakiem – Może dlatego jest głębiej umieszczony? Aż taki dobry w bakach do 323 to nie jestem :)

A to że lubisz samochód sprawny to chyba normalne jest :)

edit:

Zwróć uwagę na miejsca montowania pompy (wtrysk) i pływaka (gaźnik) w baku 323. Własnie tych kilku cm Tobie (wg mnie) brakuje.

http://delta.markmas.net/mazda/bak_323.jpg

Pozdrawiam


Wielkie dzięki .
To co piszesz to jedyne logicze wytłumaczenie....
Dziś pojeżdziłem cały dzień ok 150 km na benzynie i nic ale jest jeszcze ponad połowe baku...
Zamawiam w takim razie używke zbiornik i przy najbliższej okazji go zmienie...

Zbiornik kupiłem na allegro podając że do mazdy 323 16 V bg
czy gażnikowa miała takie samo oznaczenie? chyba bez 16v?
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez markmas » 19 cze 2010, 15:48

Gaźnikowce też są (nie napiszę że były :P ) i mają oznaczenie 16V. Rozpoznasz tylko otwierając maskę.
Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez mażdzica » 19 cze 2010, 16:34

markmas napisał(a):Gaźnikowce też są (nie napiszę że były :P ) i mają oznaczenie 16V. Rozpoznasz tylko otwierając maskę.
Pozdrawiam


Zamówiłem zbiornik do 1.6 16 v to chyba na wtrysku??
Ale to będzie to bo na fotce widać że pompa paliwa wystaje ze zbiornika:)
W gażnikowych pisałeś że pompa przy silniku.

To kupiłem:
http://www.allegro.pl/item1059942545_ma ... _inne.html
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez markmas » 19 cze 2010, 19:51

Szczerze. Nie mam pojęcia. To co wystaje w baku to są dwie rurki. Może być do nich podłączona pompa bądź nie. Gaźnikowce też jakoś muszą pobierać sobie paliwo :P Gdybam – wygląda mi to na gaźnik – tylko jedna złączka do podłączenia wskaźnika poziomu paliwa. Przy wtrysku powinno być chyba jeszcze zasilanie pompy i dodatkowo wskaźnik rezerwy.
Jak będziesz ewentualnie kupował jeszcze jeden bak to napisz do sprzedawcy. Myślę, że będzie wiedział co rozbierał? :)

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez mażdzica » 26 cze 2010, 14:56

Więc sprawa wygląda tak ,że zamówiłem zły bak ten teraz .Juz oddałem.
Ten ,który mam zamontowany ma tą "wanienke" więc jest chyba ok.
Dzisiaj był zdjęty przemyty i problem jest dalej....
Gdy tylko poziom spada do ok 1/2 baku pompa zaczyna chcałasować ,zaciągać i zaczyna sie przerywanie....
Przy pełnym i do połowy nie ma tego....

Czy jest możliwe aby zbiorniku do wersji wtryskowej miały różne budowy np tych wanienek w zbiorniku???
Nie mam już pomysłu.....
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez mysse » 26 cze 2010, 16:04

zmieniłem więce pompe na inną używke i problem został tyle że przy troche mniejszym poziomie benzyny

w tej sytuacji, po zabawie ze zbiornikami problemu szukalbym juz w pompce. sitko dookola ssaka moze byc zasyfione od dolu, przemyj w benzynie ekstrakcyjnej delikatnie.

wskazuje tez na to jak mowisz;
1/2 baku pompa zaczyna chcałasować ,zaciągać i zaczyna sie przerywanie


pompy w zbiorniku nie powinno byc wogole slychac.

Czy jest możliwe aby zbiorniku do wersji wtryskowej miały różne budowy np tych wanienek w zbiorniku???
Nie mam już pomysłu..


srodek zbiornika, przy wtryskach w obu modelach nie powinien sie konstrukcyjnie zbytnio roznic i z tego wzgledu roznic podczas jazdy nie powinno byc. roznica moze byc najwyzej wysokosc zbiornika (pompka nie siega dna – siatka ze ssakiem powinna na calej dlugosci przylegac do dna zbiornika), dlugosc albo wypuklosci spowodowane dlugoscia auta
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez mażdzica » 26 cze 2010, 16:33

Pompa odpada.
Najpierw była używka ,teraz nowa pompa zamiennik ,sitko przemyte i przedmuchane ,zresztą sprawdzane było dzisiaj przy 3-4 l i tryskała pod siedzeniem.

Przy pełnym baku jej nie słychać.
Dopiero jak jest w baku mniej niż połowa.Tak jakby zasysała powietrze...
Albo ten bak jest felerny i za wolno zasysa do tej "wanienki" w zbiorniku.
Bo np na biegu jałowym jest ok , a jak przygazuje to przerywa czyli pompa nie może zassać porcji benzyny jaką potrzebuje..

Szukam zamiennika zbiornika innej szansy nie widze....

Może tak jak tu:
http://www.allegro.pl/item1090945822_32 ... _1994.html

Z zewnątrz to samo.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez mysse » 26 cze 2010, 18:50

ta wanienka w zbiorniku jest po to zeby nie bylo takich cudow. przy przechylach auta powinno w niej zostac paliwo, wiec jak tak masz to nie zostaje. nie wiem jak ci pomoc, na odleglosc ciezko. zdejmij kanape, wykrec pompke (przy stanie polowy baku) i niech ktos ci pobuja autem na boki, zobaczysz przeplyw paliwa w zbiorniku. jak ucieka z wanienki to jest zle, jak nie ucieka to upewnij sie ze pompka przylega do dna zbiornika ssakiem. profilaktycznie wymienilbym tez filtr paliwa bo koszt nieduzy – ale mowie tak tez dlatego ze w kazdej bg jaka mialem (4) wymiana byla potrzebna dawala duzo jesli chodzi o paliwo – wiec to moze nie miec zupelnie wplywu. wanienka powinna miec tylko jedna mala rurke od strony tylu auta o srednicy okolo 0,5 cm przy samym dnie zbiornika.

jesli chodzi o pompke to mialem ten sam problem co twoj, identyczny wrecz ;) od polowy zbiornika przy zakretach odcinalo. kiedys z koniecznosci musialem wyjezdzic paliwo do 0 przy takich warunkach i po ponownym zalaniu problem sie skonczyl. chociaz tak czy siak pol roku pozniej pompka padla
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez tekknoraver » 26 cze 2010, 21:22

viewtopic.php?t=21052

:) powinno pomóc
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez mażdzica » 27 cze 2010, 00:48

Kurcze wygląda na ten problem ,ale szczerze to nic nie zrozumiałem......

Mógłby ktoś wytłumaczyć.
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 18:53
Posty: 144 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Passat 1.9 TDI FL 2005

Postprzez podmuch » 27 cze 2010, 14:49

ja ci powiem tak
kumpel mial 323 bg 1.6 8v i nie było opcji jak poziom paliwa był już koło rezerwy to przy (nie pamietam teraz czy lewy czy prawy ) zakręt i przerywało bo brakowało paliwa.
zresztą u siebie też tak mam że jak już rezerwa sie zapala a ja depa na zakrecię i odcinka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 12:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez tekknoraver » 29 cze 2010, 10:49

Ściągnij prawe tylne koło,zajrzyj pod plastikową osłonę,o te rury tam idące chodzi. Ja osobiście w Maździe tam tylko zajrzałem bo nie gasiło jej to lepiej było nie ruszać :P Tam pod tą osłona są właśnie te trzy rurki i możliwe że masz którąś zniszczoną albo zapchaną :)

Podmuch:

Bo na rezerwie jak depniesz to pompka paliwa nie dostaje dlatego ci odcina :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323