Mazda 323 BG 93r. 1.3 16V niskie obroty

Postprzez FrankieWolf » 28 maja 2010, 23:19

WItam, jakis czas temu wymienilem sprzegło, na tamtym juz zuzytym sprzegle obroty mi swirowaly, spadaly i podnosily sie... teraz po wymianie sprzegla spadaja na 500obr/min tak sie trzymaja i madziulka sie trzesie, od czasu do czasu magda trzyma wlasciwie obroty czyli w granicach 800 – 1000 obr/min ale wystarczy ze tylko wylacze silnik i wlacze i znow jest to samo... ma ktos pomysl co to moze byc... planuje zajrzec do silniczka krokowego... moze to byc wina np komputera albo zawalonej przepustnicy?! dzieki i pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 gru 2009, 22:38
Posty: 7
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 1993r.

Postprzez kleik87 » 1 cze 2010, 19:28

moze lapie ci gdzies lewe powietrze?
sproboj podniesc sobie wolne obroty, taka srubka jest obok tej komory "injection"
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez markmas » 1 cze 2010, 21:00

kleik napisał(a):moze lapie ci gdzies lewe powietrze?
sproboj podniesc sobie wolne obroty, taka srubka jest obok tej komory "injection"


TAK – niech pokręci śrubkami jakie wpadną mu pod śrubokręt :) Za chwilę będą posty – namieszałem z ustawieniami, pali jak głupi i nie ma mocy – help :P

FrankieWolf
Czynności jakie możesz wykonać celem polepszenia pracy:
0. Zacznij od sprawdzenia błędów komputera
1. Sprawdź przepustnicę i cały (czy szczelny) dolot włącznie z filtrem.
2. Chłodnicę – poziom płynu, zapowietrzenie, "masełko"
3. Następnie sprawdź świece, przewody, kopułkę, sondę lambda
4. Poziom i jakość oleju – nie na język tylko naocznie :)
5. Zresetuj komputer i obserwuj zachowanie madzi :)

Nie kręć żadnymi śrubkami bo to przyniesie wiecej strat jak korzyści (to nie silnik na gaźniku). Jeśli już będziesz musiał przestawić obroty to tylko w trybie serwisowym – jak? użyj szukajki :P

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez MichalS80 » 25 maja 2011, 00:56

Jak wyreguluje wolne obroty ta śrubą na przepustnicy to po jakimś czasie i tak wracają na ustawienie: 0k.800-850 i 700-750 gdy pracuje wentylator chłodnicy. Czy nie są to za niskie obroty dla silnika 1.6 8V? Czy normalne jest lekkie drżenie drążka biegów na luzie?
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2009, 12:30
Posty: 83
Auto: Mazda 323 1.6 GLX sedan '89

Postprzez lukaszbroda » 25 maja 2011, 07:47

bo to musisz regulowac w trybie serwisowym,bylo o tym juz napisane bo inaczej komp i tak powroci do starych ustawien
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez kołodziej » 25 maja 2011, 10:20

Ja mogę Ci opowiedzieć mój przypadek. Mianowicie moja 323f falowała obrotami na gazie bardzo na benzynce mniej. Usterkę znalazłem w dolocie powietrza, była tam (gdzieś w połowie) taka gumka, gumowa opaseczka, którą mi zrzuciło jak kiedyś gaz strzelił. Nawet nie musiałem jej wymieniać, poprawiłem, wskoczyła na swoje miejsce i jest git. A jak była nie na swojej pozycji to jak zassał więcej tego 'lewego' powietrza to po prostu gasnął.
Jadą chłopaki w Japońcach – ich nikt nie dogoni! ...bo kręcą do końca :D
Początkujący
 
Od: 21 sty 2011, 21:52
Posty: 15
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MAZDA 323F GT 1.8 DOHC +LPG '91r

Postprzez lewy323s » 7 wrz 2011, 21:30

Mam problem z nieregularnymi obrotami silnika 1.6 8v na wtrysku. Wymieniana była przepustnica, 3(!) silniczki krokowe, podmieniany aparat zapłonowy, nowe kable, świece i kopułka, podmieniana sonda lamba, obie sondy sprawdzane miernikiem- wskazania prawidłowe. Kody błędów: po podłączeniu testera od razu i w kółko miga jeden długi sygnał i pięć krótkich...?
Problem jest taki:
Odpalanie zimnego silnika: wkręca się na 2-2,1 tys. obr i po chwili schodzi na 1700- wg mnie ma za duże obroty, regulacja nic nie daje, bo na ciepłym będą za małe.
Podczas rozgrzewania: schodzą do 800 gdy wskazówka trochę się podniesie, 1000 obr przy 90 stopniach, gdy włączy się wentylator chłodnicy spadają na 600-700 , podobnie gdy włączę wentylator kabiny, ogrzewanie szyby. Gdy wyłączę światła wskakują na 1200
Podczas rozruchu ciepłego silnika: wchodzą na 1500, powoli spadają, a gdy włącze swiatła spadają nagle na 600 aż sie silnik trzęsie. Po przegazówce w miare sie normują. ogólnie cyrk, proszę o poradę. Z tego co wiem powinien zawsze na rozgrzanym trzymac ok. 850, sprawdzałem oporność tych silniczków krokowych- sprawne, dlatego wykluczam ich awarie.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez DJL_EŁK » 22 lis 2011, 20:27

Witam posiadam Mazde 323F 1.8 16V DOHC i wydaje mi się że coś jest nie tak z silnikiem, ponieważ gdy silnik jest zimny mazda chodzi na 2000 obr./min. (wiadomo ssanie się włącza), a gdy się zagrzeje spada na 900 obr./min. (czasami nawet zgaśnie) gdy depne na chwile to obroty zatrzymują się na 1500 obr./min. a później falują raz 2000 raz 900 raz 1500 obr./min. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Z góry dzięki za odp. i Pozdro :)
MAZDA 323F BG 1.8 16V GT DOHC
------------------------------------------------------
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 23:05
Posty: 43
Skąd: EłK
Auto: 323F BG 1.8 16V GT DOHC (128KM)

Postprzez Speed » 22 lis 2011, 20:35

W dziale warsztatowy bardziej Ci pomogą

Polecam najpierw przeczytasz FAQ działu gdzie na pewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie oraz zastosuj się do regulaminu.
viewtopic.php?f=118&t=106451&view=unread#unread <czytaj>
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez pawcio1017 » 27 lis 2011, 15:50

DJL_EŁK napisał(a):Witam posiadam Mazde 323F 1.8 16V DOHC i wydaje mi się że coś jest nie tak z silnikiem, ponieważ gdy silnik jest zimny mazda chodzi na 2000 obr./min. (wiadomo ssanie się włącza), a gdy się zagrzeje spada na 900 obr./min. (czasami nawet zgaśnie) gdy depne na chwile to obroty zatrzymują się na 1500 obr./min. a później falują raz 2000 raz 900 raz 1500 obr./min. Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Z góry dzięki za odp. i Pozdro :)


DJL-EŁK przypomnij mi przed spotem, żebym zabrał diode, zworke i spis kodów to Ci na spocie zdiagnozujemy madzie, zobaczymy co tam ECU powie, może czujnik jakiś masz uwalony poprostu <oczko>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez DJL_EŁK » 27 lis 2011, 21:52

Ok dzięki :)
MAZDA 323F BG 1.8 16V GT DOHC
------------------------------------------------------
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2011, 23:05
Posty: 43
Skąd: EłK
Auto: 323F BG 1.8 16V GT DOHC (128KM)

Postprzez lasic100 » 27 lis 2014, 18:05

Witam,

Chciałem lekko podnieść obroty biegu jałowego, gdy silnik jest ciepły, ponieważ teraz są w ranicy 500-600 i troszkę telepie, a chciałbym osiągnąć jakieś 750 (bo wtedy jest spoko).
Czy w tym celu na rozgrzanym silniku mam przejść w tryb serwisowy i następnie kręcić śrubą na przepustnicy aż do uzyskania odpowiednich obrotów? Czy może jest jakiś inny/lepszy sposób ?

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez sebek-71 » 28 lis 2014, 11:26

Musisz to zrobić w trybie serwisowym, ale najpierw zresetuj kompa zdejmując minus z aku i naciskając hamulec przez ok.30sekund. Żeby komputer potem nie ustawił z powrotem tych niskich obrotów :)
Ja bym dał tak ok 850 obr?min...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez lasic100 » 28 lis 2014, 19:24

Dzięki za info. Zabieram się do tego jak tylko wyzdrowieję :) Obroty postaram się ustawić jakoś na 800 (+-50) tak, żeby nie telepało po prostu (chyba, że dla reguły powinno być więcej po prostu?)
Tak w ramach pewności; obroty na ciepłym reguluje się śrubą zaznaczoną na obrazku?

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez sebek-71 » 29 lis 2014, 11:45

Dokładnie tą śrubką na dobrze rozgrzanym silniku.Ustaw najlepiej tak 850 bo potem jak światła włączysz, ogrzewanie, nawiew to minimalnie spadną...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez patryk240 » 29 lis 2014, 13:06

Najpierw trzeba wprowadzić komputer w tryb serwisowy poprzez zworkę na GND i TEN jeśli tego nie zrobisz po pewnym czasie obroty wrócą do poprzedniego stanu bo komputer sobie sam przestawi masz link jak się odczytuje kody błędów odrazu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=620
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez sebek-71 » 29 lis 2014, 19:21

patryk240 napisał(a):Najpierw trzeba wprowadzić komputer w tryb serwisowy poprzez zworkę na GND i TEN jeśli tego nie zrobisz po pewnym czasie obroty wrócą do poprzedniego stanu bo komputer sobie sam przestawi masz link jak się odczytuje kody błędów odrazu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=620

Spójrz dokładnie co wczoraj napisałem kolego :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez patryk240 » 29 lis 2014, 22:08

sebek-71 napisał(a):
patryk240 napisał(a):Najpierw trzeba wprowadzić komputer w tryb serwisowy poprzez zworkę na GND i TEN jeśli tego nie zrobisz po pewnym czasie obroty wrócą do poprzedniego stanu bo komputer sobie sam przestawi masz link jak się odczytuje kody błędów odrazu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=620

Spójrz dokładnie co wczoraj napisałem kolego :D

Mój błąd nie do czytałem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323