Duże Spalanie

Postprzez KrissVanK » 25 mar 2012, 13:03

Mam madzie 323f z 1990 silnik 1,8.Wcześniej spalanie w mieście wahało mi się między 10 a 11 litrów na 100 km a teraz jak zatankuje i czty jadę 50km/h czy 150 km/h to spalanie wynosi mi jakieś 19-21l na 100 km mam do was takie pytanie co się dzieje ?? Znajomi mówią mi że mogę mieć przetarty przewód paliwowy pod podwoziem gdy otarłem kilka razy o glebę
KrissVanK
 

Postprzez mulas » 1 gru 2012, 03:19

Witam

Jestem nowy na forum, niedawno kupiłem Mazdę 323 BG 1.3 16V, rocznik 1993. Biorąc pod uwagę cenę, jaką zapłaciłem, auto uważam za świetny zakup.
Martwi mnie jedna rzecz, proszę Was o radę. Czy spalanie w mieście (50% korki, 50% trasa podmiejska) na poziomie 10l/100km jest normalne? Staram się jeździć oszczędnie, rzadko kiedy pozwalam sobie przekraczać 4 tys obrotów, a łyka i tak około dychy... Do tej pory miałem do czynienia z mocniejszymi, większymi autami, spodziewałem się po silniku 1300 i masie auta poniżej tony niższego spalania. Wiem, że jest zima, ale mimo wszystko czy to nie za dużo?
Kombinuję już, żeby sprawdzić sondę lambda i w związku z tym mam pytanie, gdzie dokładnie się znajduje w tym modelu i czy jej wymiana jest kłopotliwa?

Z góry dzięki za odpowiedzi,
mulas
mulas
 

Postprzez tekkenfan » 1 gru 2012, 09:31

jakie odległości trzaskasz?
Sprawdź kody błędów może coś Ci wypluje ciekawego, ale też bym stawiał na sonde, która powinna się znajdować w kolektorze wydechowym
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez cobiiv » 1 gru 2012, 15:03

za dużo jak na 1.3, więc szukaj.
Sonde lambda możesz sprawdzić podpinając woltomierz do wtyczki. W dziale bg był dokładny opis.
Wymiana sondy czasem może być problematyczny, gdyż się zapieka w kolektorze i trzeba grzać. Ale jak sam być rady nie dał, to mechanik nie powinien dużo wziąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez mulas » 1 gru 2012, 15:24

Codziennie do pracy 15km w jedną stronę, więc nie są to jakieś króciutkie dystanse. Po 5km jazdy się dogrzewa, a pali jak smok i tak...
mulas
 

Postprzez lewy323s » 2 gru 2012, 21:00

No sporo, sporo. Sprawdź kody błędów diodą (jest to opisane na forum). Ja jak miałem zepsutą sondę to mi wyskakiwał błąd nr 15. Wymieniłem, ale błąd zniknął dopiero po kilku resetowaniach komputera. Spalanie spadło.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez sebek-71 » 3 gru 2012, 11:06

Myślę, że ok.9 do 10l w mieście teraz, na krótkich dystansach to jest normalne.Jeszcze jeśli ktoś ma ciężką nogę, to nawet ponad dyszkę osiągnie.No, ale w cyklu mieszanym powinno wyjść mniej.Tak, że też obstawiałbym sondę u kolegi...
Ja tankując za 50zeta przejeżdżam średnio ok.90km po mieście(odcinki po 3km).W trasie do 120km-spalanie rzędu 5,7l <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez adriano2747 » 3 gru 2012, 14:52

moja 1.6 w trasie też paliła jakoś 6.5l a w mieście 9l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez mulas » 4 gru 2012, 00:29

tankując za 50zeta przejeżdżam średnio ok.90km po mieście(odcinki po 3km)


O tym mogę pomarzyć, mimo lekkiej nogi i odcinków po 10-15km...

A jak się resetuje komp? Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi <spoko>
mulas
 

Postprzez lasic100 » 4 gru 2012, 12:58

Witam,

Jeśli pozwolicie to dołączę się do tematu bo mam podobny problem. Tzn o ile w jeździe mieszanej/trasie spalanie jest w porządku (9-10.5l gazu w zależności od stylu jazdy) to w mieście jest już znacznie gorzej. Wiadomo światła, częste ruszanie itp ale auta nie piłuję, zdecydowana większość przełożeń kończy się na 3tys obrotów a spalanie wychodzi ok 14 litrów. (może trochę mniej czasami). Więc wychodzi, że spala więcej niż 626 2l kombi w gazie którą ma mama.

Jakieś sugestie ? :)

Pozdrawiam serdecznie
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez sebek-71 » 4 gru 2012, 13:05

Tak samo po pierwsze sprawdź błędy(w tym test sondy lambda).Jak to zrobić macie w tym linku:
viewtopic.php?f=117&t=124881
Dopiero potem będziemy myśleć, co dalej... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez adriano2747 » 4 gru 2012, 18:52

przed odczytaniem nie odłączać akumulatora :) Ja nie wiem któryś już temat i czasem proszę o sprawdzenie błędów i ludzie się wycofują jakby nie wiadomo jaka filozofia to była :) już sobie z tym odpuściłem :) jest komp w aucie i warto by z niego skorzystać żeby nie wywalać kasy w błoto :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez lasic100 » 4 gru 2012, 20:27

Ok pewnie, postaram się sprawdzić błędy na dniach to dam znać co wymigało. Jak na razie jest pewne,że sonda lambda jest w porządku (sprawdzane dzisiaj na kontrolnej regulacji gazu na analizatorze spalin).

Pozdrawiam

\
Zabrałem się za sprawdzenie błędów. No i chyba nie ma błędów, bo po przekręceniu stacyjki dioda zapala się na 3 sek. i potem nie ma żadnych sygnałów. To samo na zapalonym silniku. Czy to oznacza brak zapamiętanych błędów czy coś źle zrobiłem ?
Ostatnio edytowano 18 gru 2012, 16:51 przez lasic100, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez gudan » 16 gru 2012, 19:15

Witam mam pytanie, jestem posiadaczem od niedawna mazdy 323 GTX 1.8 turbo 4x4. Jadąc w trasie spokojnie ok 90km/h i spalił mi 15l paliwa i moim zdaniem trochę za dużo.

Może wiecie jaka jest przyczyna

– czy to normalne.

pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 16 gru 2012, 18:32
Posty: 15
Auto: Mazda 323 BG GTX

Postprzez Grzyby » 17 gru 2012, 00:13

Nie, to nie jest normalne.
Po szczegóły udaj się proszę do właściwego działu – ten nie jest chyba zbyt trafnie dobrany, jak sądzisz?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wojtek » 17 gru 2012, 00:16

Grzyby napisał(a):udaj się proszę do właściwego działu – ten nie jest chyba zbyt trafnie dobrany, jak sądzisz?

przeniose ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lasic100 » 18 gru 2012, 16:50

Zabrałem się za sprawdzenie błędów. No i chyba nie ma błędów, bo po przekręceniu stacyjki dioda zapala się na 3 sek. i potem nie ma żadnych sygnałów. To samo na zapalonym silniku. Czy to oznacza brak zapamiętanych błędów czy coś źle zrobiłem ?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez adriano2747 » 18 gru 2012, 17:50

jeśli odłączyłeś akumulator i nie przejechałeś min. 100km to błędy zostały skasowane. jeśli nie odłaczałes aku to znaczy że nie błędów w komputerze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez lasic100 » 18 gru 2012, 23:37

akumulator odłączałem ale przejechałem kilkaset km. Najwyżej wymigam jeszcze raz kiedy indziej i jak coś wyjdzie to dam znać ale nie sądzę. Gdzie w takim razie można jeszcze szukać przyczyny ? Sonda lambda OK
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2010, 22:17
Posty: 341 (1/0)
Auto: Mazda 626GW 2001r. 2.0 FS + LPG red. Alaska, Hana2000 czerwona, LPGTech

Postprzez sebek-71 » 18 gru 2012, 23:57

Czasami trzeba przejechać 500 i więcej kilometrów, żeby ponownie błąd wywaliło.Skąd wiesz, że sonda ok?
To, że nie pokazało błędu jeszcze o niczym nie świadczy.Sprawdź działanie sondy na oscyloskopie, wtedy będziesz miał 100% pewność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323