Duże Spalanie

Postprzez lukaszbroda » 24 kwi 2010, 23:19

mam taki problem.wymienilem silnik z niska kompresja na silnik z uszkodzonego auta o przebiegu 100 tys km tego samego typu,ktory jest wg mechanika igła.powodem wymiany bylo duze spalanie tamtego miedzy innymi.ale niestety w tym ten problem sie powtarza.a silnik wymienialem z calym osprzetem.moje podejrzenie kieruje na nieszczelny bak gdyz zauwazylem w nim brak podcisnienia ale jak sie zatrzymuje to paliwa nie czuc choc jak kupilem to zalalem do pelna i tylko wtedy przez chwile gdzies cieklo.bo calej wiazki kabli wymieniac mi sie nie chce.czy moze cos dac wymiana samego ECU?juz sam nie wiem co moze byc.albo jakies fatum wisi nad moją madzią.pomóżcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez piwo » 25 kwi 2010, 08:32

co za auto co za silnik.duze spalanie to ile 20 litrow, 25 litrow na 100km przejechane?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez ROMAN-R87 » 25 kwi 2010, 08:35

Auto: mazda 323 bg 1.3 16v, jak w 8 po miescie sie zmiesci to nie masz co wydziwiac
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez lukaszbroda » 25 kwi 2010, 09:57

duzo czyli 15 w miescie.ale po zachowaniu silnika nie ma żadnych oznak ogromnego spalania.czy to mozliwe ze paliwo w czasie jazdy przy bujaniu sie gdzies leje?czy moze ecu winne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez piwo » 25 kwi 2010, 10:00

ale co w ecu moze sie dziac?jesli ci nie rpzerywa silnik pracuje rowno to eecu jest ok.z drugiej strony jest opcja ze ecu amsz nie od tego samochodu co trzeba.wtedy moze sie dziac pare rzeczy.np jesli twoje ecu nie obsluguje sondy lambda.ale to raczej malo prawdopodobne.sprawdales kody bledow silnika?
http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
viewtopic.php?t=11514
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez lukaszbroda » 25 kwi 2010, 12:37

ale silnik w poprzednim aucie mial spalanie w normie a wentualne bledy wykasowane zostaly przy zmianie motoru.brak katalizatora chyba tu nie ma nic do rzeczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez piwo » 25 kwi 2010, 12:45

sprawdzxiles bledy?jakie sie pojawily?czy brak bledow?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez lukaszbroda » 25 kwi 2010, 13:12

bledow jeszcze nie sprawdzalem ale jutro bede doglebnie sprawdzal powod nieszczelnosci ukladu paliwowego a szczegolnie przyczyne braku syczenia przy odkrecaniu korka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez piwo » 25 kwi 2010, 13:19

sprawdz beldy.wtedy moemy dalej rozmawiac.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4733 (217/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Radek89 » 1 maja 2010, 09:59

Witam , dawno mnie nie było ...

Słuchajcie , mam problem z madzią ... Spalanie to nie wiem dokładnie ale w trasie przy oszczędzaniu mi weźmie 8 litrów około .... Ale oprócz tego czasem łapie takiego muła , szcezgólnie jak czasem jest zimna jeszcze to jakoś nie ma mocy i słabo się kręci , czuje nawet czasami że jak cisnę gaz to idzie raz minimalnie lepiej a raz minimalnie gorzej , prędkość max. to teraz 160 km/h i to nie ważne czy 4-bieg czy 5-ka , po prostu nie zakręce jej wyżej i obrotomierz stoi ... Myślę że silnik jeszcez zdrów , bo oleju mi nie pije w sumie , kable są wymieniane nie tak dawno ,

Czy jest jakaś powtarzająca się często usterka w tych modelach którą trzeba sprawdzac w pierwszej kolejności ???

Ja zastanawiam się nad : pompą paliwa , wtryskami ( jak sprawdzić wtryski ) , i może aparatem zapłonowym ( palec ,kopułka )

Jakie macie pomysły ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Nabial » 1 maja 2010, 10:12

Tu masz opis jak sprawdzić wtryski
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 16:12
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BG 1,8 16V 1993r

Postprzez Radek89 » 1 maja 2010, 12:13

Dobra , to się bardzo przyda ;] dzieki . A co z pompą paliwa ?? Da się jakoś ocenić jej stan na oko ?? Aha , i objawy takie jka napisałem to może być palec w kopułce rozdzielacza ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Radek89 » 1 maja 2010, 14:34

Na mojej pompie jest oznaczenie B3E7 – nie powinno być B6 ????? No i jak podpiełem ją na sucho to silnicezk chodzi przy odpalaniu ale jak przykładam palca do rurki to za bardzo tam cisnienia nie czuje ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez mysse » 1 maja 2010, 19:12

co do sprawdzania pompki to nie rob tego na sucho bo zatrzesz.

polecam podpiecie osobnych przewodow, albo przezroczystych wezykow z castoramy i wyprowadzenie ich do wiadra obok auta, wtedy zakrec i zobacz czy podaje paliwo. jesli nie to wymiana tego gowna jest niedroga (uzywka 50 zl) i szybka (20 minut)

wymien odrazu z filtrem paliwa
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez Radek89 » 1 maja 2010, 19:44

pompa jednak odpada ;/ założyłem ją spowrotem , i puściłem wtryskiwacze na test to dała takie ciśnienie że jednego wywaliło ... więc pompa odpada , wtryski też , zdemontowałem palec i kopułkę i na moje oko styki w kopułce są styrane , ale wkleiłem foto tu na forum i mi piszą że kopułka wygląda na ok ... pozostaje mi wywalić kata wymienić palec i kopułkę i zobaczymy ... Myślę też nad przepływką bo wyskoczył mi błąd ale kiedyś ją odpinałem na pracującym silniku , więc skasowałem błędy i zobaczymy ...

Chyba dwatematy pod spodem jest mój temat z tym foto kopułki , może ktoś rzucić na to okiem ?? Było tamtroszkę śniedzi i na stykach i na palcu , ale nie było jakiegoś mega syfu ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez DupczykOsw » 18 cze 2010, 23:02

Witam.
Moj problem polaga na ogromnym spalaniu !
w cyklu miejskim mazda pali mi 10-12 l na 100km przy eko jezdzie.
Mam mazde 323 BG 1.3 benz bez LPG
byly nierowne obroty, zmienilem sonde, jest troszke lepiej.
I jeszcze jedno:
Co to jest takie pokretlo zaraz na koncu pod maska za wtryskami... Wydaje mi sie ze od podcisnienia czy cos... idzie tam kilka wezykow...

Prosze o pomoc !!
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 09:47
Posty: 10

Postprzez markmas » 18 cze 2010, 23:10

Zacznij kolego od wymigania sobie błędów komputera. Zwykła dioda 12V. Opis błędów oraz sposób wtykania diody znajdziesz używając szukajki :) Prawdopodobnie zmieniając nie zrestartowałeś go celem wywalenia błędu sondy (pod warunkiem, że rzeczywiście ona była przyczyna). Możesz to teraz zrobić i przegonić się trochę celem ponownego jego ustawienia :) Komputer restartujesz odpinając minusową klemę i naciskając hamulec na 30 sekund. Dzisiaj już chyba trzeci raz odpowiadam na to samo... :P

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez DupczykOsw » 18 cze 2010, 23:27

ok, dzieki wielkie !
A czy moze byc wieksze spalanie od pompy paliwa? bo zmienialem bak i jest z 1.6 16v a ja mam 1.3 8v
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 09:47
Posty: 10

Postprzez markmas » 18 cze 2010, 23:34

Oj – tutaj to nie mam bladego pojęcia – nigdy tak nie eksperymentowałem :) Teoretycznie nie powinno być dużej różnicy – spalanie 1.6 i 1.3 jest mniej więcej takie samo.
Niech się wypowiedzą mądrzejsi :)
Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez DupczykOsw » 18 cze 2010, 23:51

dzieki kolego za wypowiedz ;)
Teraz niech mi jeszcze inni doradza i bedzie calkie git :)
jutro format i zobaczymy co sie bedzie dzialo. ;P
Pozdrawiam i czekam na dalesze podpowiedzi :)

I zastanawia mnie jeszcze to jedno pokretlo... co to jest... od podcisnienie podawania paliwa? od regulacji podawania paliwa? od czego ? To jest zaraz za wtryskami... idzie kilka wezykow od tego... i na ile ma byc to ustawione??? pomoze ktos ? ? ?
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2010, 09:47
Posty: 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323