Czy to objawy kończącej sie pompy paliwa?

Postprzez Mikula » 10 sty 2010, 23:34

Witam! Szukałem podobnych watków ale zazwyczaj wszyscy maja problemy z jazda na gazie.
Problem Mojej madzi polega na tym ze na gazie chodzi super!, ładnie równo przyspiesza!Redukcja-gaz i idzie jak ogień, na benzynie niestety nieda sie tak zrobić bo bym wybił głową szybe:) Problem pojawia sie podczas jazdy na benzynie tzn. auto odpala na benzynie po 5 obrotach wału:)gdy ja przegazowywuje na biegu jałowym to ładnie sie kręc bez zadławień i szarpnieći! a gdy sie rozpedzam to czuc jakby ją momentami coś hamowało i zaraz normalnie zaczyna rozpędzac sie od dolnych obrotów. Dzieje sie tak niezależnie od biegu (fakt ze na niskich biegach jest to bardziej odczuwalne i bardziej jest odczuwalne gdy dodaje gazu gwałtownie-jesli delikatnie przyspieszam to tak nieczuć) mało tego najgorsze jest podczas zmiany biegu tzn puszczenie gazu wysprzeglenie, zmiana biegu, puszczenie sprzegła i dodaniu gazu wtedu to ma przez moment dziure(szarpniecie jakby paliwa przez moment nie dostawał)
Po odpaleniu i odłączaniu po kolei kabli od wtryskow wyraznie przestaje on podawan paliwo i silnik siada czyli wtryski pracuja(słychac zecykaja)
Jest to zjawisko nieregularne. Gdy auto jest na ssaniu po odpaleniu to do momentu gdy sie nagrzeje to ten objaw jest jakby niewyczuwalny. Dodam ze wymieniłem kable WN NGK , świece NGK(ze zmiejszona przerwa na elektrodachspecjalnie do gazu) filtr powietrza, filtr benzyny. Dolewałem do benzyny juz ten środek STP do czyszczenia wtrysków-bez wiekszego rezultatu. Sprawdzałem kody błedów i tam czysto:) Doradzcie coś!
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez Redoo » 10 sty 2010, 23:38

Albo przepływa albo pompa
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Mikula » 10 sty 2010, 23:45

A czy przepływaka nie dawała by takiego efektu rowniez na gazie?
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez madejek86 » 10 sty 2010, 23:45

Może sprawdż szczelność dolotu ,gdzieś może łapać lewe powietrze ,kopułka palec,chodż na gazie też by raczej szarpało,ale sprawdzić możesz nic nie zaszkodzi.Pozdr
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez Mikula » 10 sty 2010, 23:52

dolot jest szczelny sprawdzalem dokladnie:) nie mialem nigdy strzału, nowe kable WN,swiece,filtry
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez Daro_GST » 11 sty 2010, 09:39

jeżeli przepływka jest cały czas otwarta to na gazie będzie chodził malina, ale na benzynie już nie bo zły skład mieszanki będzie dostawał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez B4r7 » 11 sty 2010, 16:17

Witam was ja mam identyczny problem z tym, że ja niemam gazu ale zupełnie inaczej u mnie to wygląda gdy mam benzyny ponad rezerwe moge jeździć do odcięcia, a gdy wskazówka zbliża sie pod E to normalnie masakra przy 2tys potrafi mi zapłon odciąć i chodzi na wolnych obrotach nawet jak mam gaz przy samej podłodze... ja podejrzewam przepływke aparat zapłonowy pompe, sonde lambda albo wtryski... przydał by sie jakiś fachowiec z okolicy...
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez staś » 13 sty 2010, 21:28

B4r7 u Ciebie problem na 90% tkwi w układzie odpowietrzenia precyzyjnego zbiornika paliwa jest rozszczelniony a raczej zjadła go rdza lub kturyś z zaworów padł a można to sprawdzić odkręcając korek wlewu jak przy otwarciu słychać zasysane do środka powietrze to wszystko gra jak nie to układ się rozszczelnił a jeśli wszystko ok to zawiez pompe do sprawdzenia jakie daje ciśnienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 16:07
Posty: 180
Skąd: kielce
Auto: 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez zbychu28 » 13 sty 2010, 22:30

Jesli pompa mam z gwarancja-60 zl
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 22:23
Posty: 26
Skąd: nowa ruda
Auto: mazda 323f 1.6 16v 92r

Postprzez PAWEL MENDREK » 13 sty 2010, 23:35

Witam u mnie od tygodnia jest to samo co u kolegi wyzej Jak zatankuje powyzej rezerwy to jest git a jak zaczyna sie swiecic rezerwa to niema jazdy wszyscy muwią zebym wyciągnoł pąpe paliwa bo to jej przyczyna Dodaje ze niemam gazu Pozdrawiam
POSIADAM SAMOCHÓD MAZDA 323F 1.6 16V 1992
Początkujący
 
Od: 7 lip 2006, 09:47
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ

Postprzez Lukano » 14 sty 2010, 12:31

PAWEL MENDREK dolej czegoś do benzyny. Może woda się zebrała i tak może być.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez PAWEL MENDREK » 14 sty 2010, 14:24

to u mnie to stało sie nagle jak jechałem na rezerwie do cpnu ale miałem dopiero początek rezerwy i nagle tak jak by brakowało paliwa Zalałem połowe baku i było ok a terz znowu jak mam mało t szarpie Kumpel z pracy tez to miał to ponoc czyscił pąpe paliwa i pote było ok A gdzie sie znajduje pąpa? pod siedzeniem z tyłu? Dzieki dobrze wiedziec ze masz :) pozdrawiam
POSIADAM SAMOCHÓD MAZDA 323F 1.6 16V 1992
Początkujący
 
Od: 7 lip 2006, 09:47
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ

Postprzez Lukano » 14 sty 2010, 16:07

Pompa jest zatopiona w zbiorniku. Podnieś tylną kanapę i zobaczysz taka okrągłą zaślepkę.
Pod nią jest pompa paliwa.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez PAWEL MENDREK » 15 sty 2010, 00:03

dzieki sliczne Pozdrawiam :)
POSIADAM SAMOCHÓD MAZDA 323F 1.6 16V 1992
Początkujący
 
Od: 7 lip 2006, 09:47
Posty: 12
Skąd: OLKUSZ

Postprzez Mikula » 18 sty 2010, 09:19

Kupiłem nówke pompe na allegro nie byla az tak droga i jak tylko przyjdzie to ja podmienie i zobacze jaki bedzie efekt, czy coś pomogło:)– jesli nie bedzie poprawy to założe z powrotem starą a ta poprostu odsprzedam. Przynajmniej to jedno bede miał wykluczone. Pytałem sie u mechaniora za ile by sprawdził cośnienie obecnej popmy to krzyknął sobie 50zł a nowa pompa z przesyłką 100zł:)
Dam znac o efektach
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez alien_pila » 18 sty 2010, 12:59

PAWEL MENDREK wyjmij pompę paliwa i wyczyść sitko. Problem powinien zniknąć.
Pozdrawiam.
Fiat 126p, Renault Clio I, Ford Escort Mk IV, Renault 19, Mazda 323F BG, Ford Mondeo MK II, Mazda 323F BG.

Auto Folie – Przyciemnianie szyb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2007, 00:08
Posty: 453
Skąd: Piła
Auto: V40

Postprzez B4r7 » 19 sty 2010, 14:00

Ale które sitko? te co jest osobne poza pompą czy w pompie też jest jakieś sitko?
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez Mikula » 20 sty 2010, 09:26

Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez B4r7 » 21 sty 2010, 10:15

ja chyba mam coś z elektryką:/ wczoraj tak mi przymulił na obrotach i wszystkie wskazówki poszły w dól a auto na wolnych obrotach chodziło
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez mitoRIDER » 28 sty 2010, 16:53

Witam. Mam identyczny problem. Dodam że nie mam gazu. Ponadto poprzedni właściciel był tak inteligentny, że do silnika 1,8 wsadził przepływomierz od 1,6. Czy to będzie tego wina?
Początkujący
 
Od: 28 sty 2010, 16:50
Posty: 6
Skąd: Zamość
Auto: 323f BG 1,8 DOHC 1991r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323