Jak długo na ssaniu

Postprzez mad_man » 2 cze 2005, 09:21

Witam, jak w temacie mam takie male zapytanie odnosnie ssania w swoim autku.
No i tak moje pytanioe w takim wypadk – skoro mam gaznik to wyglada to inaczje. Czyli jak? Po dopaleniu autka z rana wskakuje mi na 1500 obrotow (okolo). Po jakiejs minucie spadaja do 800. Jesli brac pod wlos slowa @zeratul to u mnie obroty tak samo powinny nie przkeroczyc 1000 a tak nie jest. Wobec tego czy ktos moglbym mnie oswiecic bo nie bardzo to rozumiem. Moze jakies info czy to jest dobrze czy zle, czy mozna cos z tym zrobic?
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Mav » 2 cze 2005, 21:30

jak po minucie spada bez zadnych niespodzianek do 800 to sie nie martw i jezdzij dalej.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez mad_man » 2 cze 2005, 22:47

znaczy minute no moze wiecej, samo nie spadnie musze przegazowke delikatna zrobic i mala poprawka wskakuje na 2000rpm
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Maro323 » 3 cze 2005, 00:02

Nie rozumiem niepokoju. Zachowanie silnika jest normalne. Zawsze jak jest zimny, ustawia automatycznie wyższe obroty. Po uzyskaniu odpowiedniej temperatury schodzi do normalnych, wolnych obrotow t.j. ok 800 -900. Sorry mad_man ale to są podstawowe wiadomości na temat motoryzacji. Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2005, 17:06
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F 1,8 : XII 1997

Postprzez mad_man » 3 cze 2005, 00:23

no spox, tylko pytam bo tak wlasnie z tego jednego postu dziwnie wywnioskowalem i mnie troche zdziwlo ze wskakuje na 2000rpm ze sobie tak dawkuje... i ze sama nie zejdzie tylko przegazowke trzeba zrobic, bo inaczej to z 7-8 minut trza by czekac
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Maro323 » 3 cze 2005, 00:35

Jak gazujesz to silnik szybciej uzyskuje wyższą temperaturę /ale tego nie lubi/
jak masz ochotę dłuzej cieszyć sie swoja Madzią to po rannym odpaleniu daj jej pochodzic ze dwie minuty i potem ruszaj.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2005, 17:06
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: MAZDA 323F 1,8 : XII 1997

Postprzez mad_man » 3 cze 2005, 00:43

tak tez robie, ok w sumie to wszystko EOT i thx for info.
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez coolart » 10 cze 2005, 00:10

u mnie max 1500rpm i po przejechaniu 800m shodzi do 1000rpm a potem to juz kwestia 500m i juz jest przy normie
Teraz: Mazda 3 1.6 109KM
Poprzednia: Hania Civic Aerodeck 1.5 114KM
Kiedys: Madzia 323F BG 1.6 88KM

Japonki są najlepsze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2004, 01:55
Posty: 70
Skąd: T.G. / Braunfels
Auto: Mazda 3 1.6 2005r.

Postprzez Marcin26 » 10 cze 2005, 07:53

Witam
Maro323 napisal
Maro323 napisał(a):daj jej pochodzic ze dwie minuty i potem ruszaj.

Temat odpalania i ruszania byl juz gdzies poruszany.
Po odpaleniu ruszamy, a nie czekamy. Wyjatek: Zima – wtedy czekamy nie dluzej niz pol minuty.
Nie bede rozwijal tutaj tego tematu bo to nie ten watek. Powiem tylko ze takie sa zalecenia Mazdy w kazdej ksiazce obslugi.
Pozdrawiam MarcinR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2004, 20:18
Posty: 30
Auto: mazda 6 cd top 2.0 100kW

Postprzez jacks » 3 paź 2006, 22:02

U mnie takze za dlugo trzyma na ssaniu. W Lato, po odpaleniu silnika, bylo 2000 rpm i musialem przejechac minimum 5 km zeby spadlo ponizej 1000 rpm. Gdy jechalem noca do domu, to ogrzewanie zaczelo sprawnie dzialac po przejachaniu okolo 3-4 km. Takze podejrzewacie termostat? Jak mozna sprawdzic czy jest dobry ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez jacks » 7 mar 2007, 19:22

Witam panowie!
Czytalem wnikliwie forum i nie znalazlem rozwiazania na temat wysokich obrotow

Moje objawy to:
obroty po uruchomieniu w okolicach 2000, bez wzgledu czy w zimie czy teraz, gdy jest +10 stopi.
Poza tym spadaja bardzo dlugo, bo zwykle po kilkunastu minutach. Gdy spadna to tych nominalncyh 800 obrotow,to w niedlugim czasie rosna do ~1100 i tak sie utrzymuja, przy okazji troche faluja. Zostal wymieniony czujnik temperatury silnika, sprawdzalem tez przepustnice,ale byla czysta,wiec jej nie wyjmowalem. Takie objawy zaczely sie u mnie w zime 2005, gdy byly duze mrozy i zalalo mi swiece. Po ich wymianie zaczely sie powyzsze objawy oraz auto jakby o jakies 2 sekundy dluzej kreci zanim sie uruchomi przy zimnych silniku

Jakies pomysly ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Gość » 8 mar 2007, 19:51

Moja 323 BG po wymianie termostatu, dość szybko się nagrzewa i na ssaniu zimą jechałem może z 5 minut!
Gość
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323