niska temperatura chłodnicy podczas dłuższej jazdy

Postprzez maniek5511 » 3 sty 2009, 20:10

Witam mam pytanie czy utrzymująca się przez cały czas niska temperatura płynu chłodniczego jest normalna?? dodam, że latem było wszystko ok , temperatura utrzymywała się na połowie.
To jest normalna sytuacja zimą czy tak nie powinno być?????
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...

moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 22:52
Posty: 80
Skąd: Grzywna
Auto: mazda 323f 1.6 16V

Postprzez Bladyy78 » 3 sty 2009, 20:12

To nie jest normalne możne termostat Ci wysiadła mi w ziemie grzeje się tak jak w lecie i nawet uruchamia mi się od czasu do czasu wentylator.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2007, 00:33
Posty: 119 (0/1)
Skąd: Bielsko
Auto: M-323F

Postprzez BratCukierka » 3 sty 2009, 20:15

Dokładnie jak mówi Bladyy78
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez konrad278 » 3 sty 2009, 20:21

no ok ale zimą wentyl??to chyba ostro gazówka albo non toper w korku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez BratCukierka » 3 sty 2009, 20:23

a może czujnik temp.?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez maniek5511 » 3 sty 2009, 20:39

ale przed zmianą płynu było wszystko ok tak samo by się zepsuło ?? a czujnik temperatury jakby siadł to jak to teraz sprawdzić??
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...

moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 22:52
Posty: 80
Skąd: Grzywna
Auto: mazda 323f 1.6 16V

Postprzez konrad278 » 3 sty 2009, 20:45

jak sprawdzisz błedy to wywali
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez BratCukierka » 3 sty 2009, 20:51

a jaki płyn zalałes?

mogłeś sprawdzić przyrządem do mierzenia skuteczności starego płynu i wymiana byłaby z głowy :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez maniek5511 » 3 sty 2009, 21:13

sprawdzałem było do -17C to trochę bałem się zimy , zmieniłem na borygo do aluminium, teraz mam -30C jakie błędy?? jak to sprawdzić??
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...

moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 22:52
Posty: 80
Skąd: Grzywna
Auto: mazda 323f 1.6 16V

Postprzez jacki15 » 3 sty 2009, 21:29

to jest termostat, tez tak mialem u siebie, silnik sie rozgrzal i podczas jazdy sie studzil praktycznie do zera wedlug wskaznika, a po wymianie wszysto sie ustabilizowalo :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 22:40
Posty: 87
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V

Postprzez bartekdw » 3 sty 2009, 21:33

odpal zimne auto i rozgrzewaj na postoju, jak rury od chłodnicy i sama chłodnica będą stopniowo robić się ciepłe to termostat do wymiany (non stop otwarty). Termostat powinien otworzyć się dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy, powyżej tej temp otwiera się wypuszczając gorącą ciecz a drugą rurą z chłodnicy wpuszcza ciecz schłodzoną obniżając w ten sposób temperaturę silnika, i tak w kółko. W czasie postoju, jazdy w korku proces ten trwa aż płyn w chłodnicy wymieni się z zimnego na gorący i następuje schładzania wentylatorem (nie należy się dziwić pracą wentylatora w zimie), w czasie jazdy powietrze chłodzi płyn w chłodnicy, silnik pobiera sobie schłodzony płyn gdy tego potrzebuje (silnik nagrzewa się powyżej temp otwarcia termostatu) wentylator ma małe szanse na włączenie gdyż jest wystarczające chłodzenie.
Miałem tak samo jak Ty, jeśli poczekałem chwilę aż się zagrzał (w lecie :P) to zdołał nagrzać się do temp pracy (7km jazdy), jak wyjechałem od razu wskazówka ledwo co się podniosła --> wniosek, uszkodzony termostat, płyn krąży od początku przez chłodnicę, powietrze cały czas intensywnie chłodzi płyn --> silnik nie ma szans się zagrzać.
się rozpisałem <glupek2>

p.s. w razie błędów proszę mnie poprawić
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Gompka » 3 sty 2009, 22:01

Co do czujnik to niekoniecznie błędy wywali – u mnie przy padniętym nie wykazywało nic...
Też obstawiam termostat
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 09:40
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16V DOHC 92r

Postprzez maniek5511 » 3 sty 2009, 22:56

dzięki za pomoc, jutro go sprawdzę ;)
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...

moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 22:52
Posty: 80
Skąd: Grzywna
Auto: mazda 323f 1.6 16V

Postprzez maniek5511 » 4 sty 2009, 14:00

i sprawdziłem mieliście racje to termostat pewnie, bo chłodnica po zapaleniu robi się powoli ciepła, a wskazówka powoli idzie do góry i tak kawałek za tymi dolnymi kreskami staje.
Patrzyłem na allegro to taki termostat to wydatek koło 40zł to nie problem.
a jazda z tak uszkodzonym termostatem mocno szkodzi silnikowi?? bo narazie nie będę miał czasu się ze to zabrać
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...

moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 22:52
Posty: 80
Skąd: Grzywna
Auto: mazda 323f 1.6 16V

Postprzez bartekdw » 4 sty 2009, 15:16

silnik niedogrzany, zwiększone spalanie paliwa bo silnik cały czas chodzi na "ssaniu", więcej minusów nie przychodzi mi do głowy ;)
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez Miatek74 » 4 sty 2009, 16:24

Witaj,dodatkowo masz zimniej w srodku,to nastepny ninus ale mozesz na szybkiego kawalek tektury wstawic przed chodnice ale wtedy patrz by calej nie zakryc i lukaj na wskaznik temeratury.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 19:02
Posty: 7
Skąd: Siedlce
Auto: mazda 323F 1993 BG 1,6 16v

Postprzez Miatek74 » 4 sty 2009, 16:25

Witaj,dodatkowo masz zimniej w srodku,to nastepny ninus ale mozesz na szybkiego kawalek tektury wstawic przed chodnice ale wtedy patrz by calej nie zakryc i lukaj na wskaznik temeratury.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 19:02
Posty: 7
Skąd: Siedlce
Auto: mazda 323F 1993 BG 1,6 16v

Postprzez Miatek74 » 4 sty 2009, 16:25

Witaj,dodatkowo masz zimniej w srodku,to nastepny ninus ale mozesz na szybkiego kawalek tektury wstawic przed chodnice ale wtedy patrz by calej nie zakryc i lukaj na wskaznik temeratury.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 19:02
Posty: 7
Skąd: Siedlce
Auto: mazda 323F 1993 BG 1,6 16v

Postprzez maniek5511 » 4 sty 2009, 17:10

a silnikowi nic sie nie dzieje jak chodzi w niższej temperaturze ??
...:: Pal gumę nie sprzęgło ::...

moja ..BG F.. >>http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59893&highlight=maniek5511
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 22:52
Posty: 80
Skąd: Grzywna
Auto: mazda 323f 1.6 16V

Postprzez jacki15 » 4 sty 2009, 17:33

maniek5511 napisał(a):a silnikowi nic sie nie dzieje jak chodzi w niższej temperaturze

wiecej pali :], gdyz chodzi caly czas na ssaniu, silnikowi nic sie raczej nie dzieje :]
Miatek74 wystarczy raz napisac post <killer>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 22:40
Posty: 87
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323