czujnik temperatury silnika

Postprzez Mazdaxxx » 9 gru 2010, 01:35

czujnik temperatury nie jest powiazany z twoim problemem... Twój problem z impulsem na wtryski tkwi najprawdopodobniej w aparacie zapłonowym to on podaje impuls iskrowy i impuls na wtryski jeżeli takowy wychodzi w strone komputera i nie wraca spowrotem na wtryski szukaj winy w wiazce sprawdz ja po kolei czy nie przetarta gdzies czy nie masuje jesli nie to komputer jest walniety... jezeli natomiast nei wychodzi impuls z aparaty na kompa to niech meches szuka tam... poza tym spotkalem sie raz z uwalonym kompem w bg jest to dosc toporne użadzenie i cieżko jest je popsuć i samo raczej sie nie psuje.. jezeli sie okaze ze jest uszkodzony tzn ze cos go uszkodziło najprawdopodobniej cos w aparacie.. bład mechesa przy robieniu z modułem.. wiec radze sprawdzic aparat od poczatku do konca czy nie ma zwarcia jakiegoś czy wszystko tam jest ok a dopiero potem kombinowac z kompem bo nie widzi mi się to :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 11:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez kamilg86 » 9 gru 2010, 01:54

Aha ok. Jutro lece do mech i pytam sie zgodnie z instrukcjami. Wlasnie ten mech wahal sie ze moze to byc komp lub aparat zaplonowy. Podlozyl nawet 2 komp ale to nic nie dalo wiec stwierdzil ze jest popsuty i zebym znalazl uzywke sprawna. A jak sprawdzic czy ten aparat podaje impuls? wczesniej mech podobno podal paliwo "na tloki??" pomijajac wtryski i auto odpalilo ale zaraz zgaslo. Dzieki za zainteresowanie sie tematem. Jestem bardzo wdzieczny
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 12:18
Posty: 5

Postprzez Mazdaxxx » 9 gru 2010, 02:04

heh no skoro jest iskra czyli czujniki halla i modół pracuja co idzie za tym auto odpaliło jak dostało tylko benzyny... niech rozbierze aparat czy nie urwal jednego z kabelków wychodzacych z niego zmieniajac modół .. jeden z nich odpowaiada za impuls niestety koloru teraz nie pamietam.. jezeli nie radzi sobie z tym a ma dostep do innego aparatu zapłonowego to niech zmieni zapewne auto zapali od "strzała"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 11:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Piotr Wozniak » 9 gru 2010, 03:07

Po pierwsze odczytaj bledy ze zlacza diagnostycznego. Jak to zrobic bylo opisane sto razy. Opcja "szukaj"...

pzdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 16:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez kamilg86 » 9 gru 2010, 15:23

Wszystko jasne i sprawdzone. Impuls dociera do komputera ale juz z komputera na wtryski nie idzie. Aparat zaplonowy, cewka, wszystkie kable wporzadku. Najprawdopodobnie komputer zostal uszkodzony gdy padla mi cewka wraz z modulem w aparacie ale to juz sprawne. Teraz szukac tego komputera dzialajacego ehhh. Moze ktos posiada taki komputer SPRAWNY!!z gwarancja rozruchowa (do mazdy 323 1.3 BG 1989r 8v) poczatkowe nr B383... i nr z boku UB383D. Dziekuje forumowiczom za pomoc. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 12:18
Posty: 5

Postprzez Mazdaxxx » 9 gru 2010, 20:17

kiedyś tam rozebrałem na części 323 bg 1.3 8v 67KM napewno nie sprzedawałem kompa wiec moze gdzies jest jutro Ci poszukam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 11:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez kamilg86 » 13 gru 2010, 14:31

Witam. Podlozylem z mechanikiem pod mazde komputer (niestety nie wiedzielismy czy dobry uzyczyl nam go znajomy z auto szrota) i szukam dalej. A mam pytanie czy moge miec cos uszkodzone co psuje mi komputer?? ot cus przyszlo mi do glowy heh prosze o odp pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 gru 2010, 12:18
Posty: 5

Postprzez wnenker » 16 gru 2010, 23:21

witam :)
mam problem z moja madzia ponieważ gdy było ciepło to często gotowało(raz nawet musiałem dolać 1.5 L płynu jak przyjechałem do domu) teraz już nie gotuje ale często temp jest wysoka lecz po chwili spada, moim zdaniem teraz jest tak jak powinno być w lecie, wiatrak co chwile się załącza... nie wiem jaka możne być tego przyczyna? płyn chłodniczy jest i nawet niedawno był wymieniany ale to nic nie dało... kompletnie nie wiem co to może być :( :( może ktoś z was zna przyczynę?

nagrzewnica niedawno była płukana trochę ja przeczyściło ale w aucie nie wieje tak ciepłem jak np. w vw mojego taty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2010, 18:34
Posty: 40
Skąd: Krzyszkowice / Myślenice
Auto: Mazda "Madzia" 323f 1.8 16v SOHC+LPG 1991r

Postprzez farciarz » 17 gru 2010, 00:34

Zacina Ci się ( lub wogóle nie działa ) termostat
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 20:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez wnenker » 17 gru 2010, 17:12

no to z tym nie ma problemu bo u kolegi w takiej samej madzi wymieniałem wczoraj wiec to jest 30 min roboty;] wiec narazie się tym przejmował nie będę bo przynajmniej szybko się zagrzeje silnik i jest ciepło w samochodzie :D przed wiosną się to zrobi;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2010, 18:34
Posty: 40
Skąd: Krzyszkowice / Myślenice
Auto: Mazda "Madzia" 323f 1.8 16v SOHC+LPG 1991r

Postprzez farciarz » 17 gru 2010, 23:57

A ja bym się raczej przejmował, bo łatwo możesz przegżać silnik. Kolejna rzecz, to właściwe odpowietrzenie układu chłodzenia się kłania :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 20:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez wnenker » 18 gru 2010, 23:40

odpowietrzony jest na 100% bo robił to mechanik a nie Pan Henio w stodole pomiędzy sianem a słomą :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2010, 18:34
Posty: 40
Skąd: Krzyszkowice / Myślenice
Auto: Mazda "Madzia" 323f 1.8 16v SOHC+LPG 1991r

Postprzez Piotr Wozniak » 20 gru 2010, 20:28

wnenker napisał(a):witam :)
mam problem z moja madzia ponieważ gdy było ciepło to często gotowało(raz nawet musiałem dolać 1.5 L płynu jak przyjechałem do domu) teraz już nie gotuje ale (...)


taaa, w sumie jak sie "czesto gotowal" to juz go gotuj dalej spokojnie... A w wolnych chwilach szukaj nowego silnika od razu.
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 16:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez wnenker » 20 gru 2010, 22:45

Piotr Wozniak napisał(a):
wnenker napisał(a):witam :)
mam problem z moja madzia ponieważ gdy było ciepło to często gotowało(raz nawet musiałem dolać 1.5 L płynu jak przyjechałem do domu) teraz już nie gotuje ale (...)


taaa, w sumie jak sie "czesto gotowal" to juz go gotuj dalej spokojnie... A w wolnych chwilach szukaj nowego silnika od razu.



tzw gotowała często to oznacza ze miała zbyt dużą temperaturę i trzeba było się zatrzymać żeby ostygła i jazda dalej a tylko raz tak poważnie gotowała że musiałem dolać 1.5L "wody" a tak to jeszcze nigdy nie dolewałem... a "nowy" silnik to nie jest dobre rozwiązani bo można trafić na gorszy niż się ma.... jak narazie to oleju nie czuć w spalinach;] więc jeszcze trochę posłuży;] troszkę cieknie przy uszczelce pod deklem ale to kwestia wymiany uszczelki;] tylko mnie niepokoi to co się z dzieje :( a chce to zrobić bo jakoś przywiązałem się do swojej "Kochanej Madzi" :D HELP!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2010, 18:34
Posty: 40
Skąd: Krzyszkowice / Myślenice
Auto: Mazda "Madzia" 323f 1.8 16v SOHC+LPG 1991r

Postprzez kleik87 » 30 mar 2011, 07:44

Witam

może ktoś mi podać numer katalogowy czujnika temperatury płynu w kolektorze ssącym, ten zielony :]
dla Mazdy 323 BG 1.3 16V 91r B3, kupiłem podobny ale niemal cały czas na ssaniu mi mazda działa.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 20:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez Piotr Wozniak » 30 mar 2011, 12:08

czesc,
Zielony czujnik temp silnika to byl u mnie symbol K63016 z katalogu JC.
Nie wiem czy to ten sam do 1.3, ale pasuje do co najmniej 2 innych silnikow benzynowych z 323 BG, wiec jest spora szansa. Zobacz czy nie masz innych bledow z OBD poza "09" jesli wymieniles czujnik i nie ma poprawy. Zobacz tez czy nie masz rozpietej jakiejs kostki, przetartego przewodu do tego czujnika.

pzdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 16:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez kleik87 » 30 mar 2011, 17:01

wywaliło bład numer 9 czyli ten czujnik oraz numer 15 jak dobrze rozumiem sonda lambda

dzieki za ten numer katalogowy

pozdrawiam :D
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 20:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez arrek » 5 maja 2011, 18:25

a poradzi ktoś jak wymienić ten czujnik temp. płynu chłodzącego w kolektorze między 1, a 2 wtryskiem?
Nie mam pojęcia jak to zrobić. Tam nie ma jak się do niego dostać żadnym kluczem.
arrek
 

Postprzez przemo12345 » 5 maja 2011, 19:18

wykręć całą listwę z wtryskami i dostęp będziesz miał.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 18:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez arrek » 5 maja 2011, 22:48

dzięki, jutro się za to zabiorę mam nadzieję że pójdzie gładko :)
arrek
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323