czujnik temperatury silnika

Postprzez adriano2747 » 16 cze 2012, 13:08

Własnie obstawiam go bo aparat podmieniałem na sprawny 100% i było to samo. Poza tym jak jest chłodno na dworze to auto ma kopa a jak jest gorąco to ludzie jakbym jechał czołgiem .... no i na luzie też im goręcej tym obroty niższe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez farciarz » 16 cze 2012, 13:28

Może jednak zamiast wymieniać czujnik poproś któregoś z kolegów o możliwość podmianki. A ja bym obstawiał raczej opcję wyczyszczenia przepustnicy lub wymianę krokowca przez które to wariowanie obrotów było wałkowane na tym forum tysiące razy. :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez adriano2747 » 16 cze 2012, 13:51

ale nie rozumiem jak to może być krokowiec czy przepustnica jak jest zimno to co sama się czyści że auto ciągnie jak złe i trzyma 800obr/min ? Tylko zima się skończyła to zaczęło się to. W chłodniejsze dni jest lepiej w ciepłe gorzej. Nic 30 zł pupy nie urywa itd. na allego nie idzie ni cholery znaleść. Muszę znaleść czas na sklepy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez farciarz » 16 cze 2012, 15:25

Auto jak zimne działa na ssaniu, więc komputer sterując dawką paliwowo-powietrzną podaje ich tyle ile potrzeba wg odczytu z czujnika temperatury. I to się zgadza.
Ale .....
Zawalona przepustnica czy zacinający się silniczek krokowy powoduje właśnie takie objawy jakie występują u Ciebie.
Odpowiedz sobie kolego sam lub poczytaj wątek o czyszczeniu przepustnicy, krokowca i ustawienia TPS-u. Znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje i rozwiązanie bolączki Twojej madzi. :)

A może po prostu zwyczajna regulacja się kłania :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez lewy323s » 16 cze 2012, 18:26

Taa, regulacja... Weź dobrze ustaw TPS w BG. Graniczy to chyba z cudem. Bynajmniej ja na dwóch przepustnicach nie potrafiłem.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez adriano2747 » 16 cze 2012, 19:39

W takim razie nic nie robię nie opłaca się na 2 mieś. Muszę poczekać na fundusze na madzię 1.8 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez farciarz » 16 cze 2012, 22:43

lewy323s napisał(a):Taa, regulacja... Weź dobrze ustaw TPS w BG. Graniczy to chyba z cudem. Bynajmniej ja na dwóch przepustnicach nie potrafiłem.


A czy ja cokolwiek napisałem, że ma to zrobić sam ? Napisałem wyłącznie na co warto najpierw zwrócić uwagę i czym ewentualnie się zająć. To że Tobie się nie udało to nie znaczy że nie jest to jakąś trudnością. Wystarczy mieć miernik i postąpić w trakcie ustawiania zgodnie z instrukcją. No ale ja mam BA ... i być może się mylę. <nauka>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez adriano2747 » 16 cze 2012, 22:52

No kolego akurat w BG to jest tak trudne jak mecz Polski z Czechami :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez tekkenfan » 16 cze 2012, 23:24

Bez przesady, Czechem nie jestem a TPSa ustawić mi się udało :P To nie jest technologia kosmiczna żeby zwykły człek se nie poradził ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez adriano2747 » 17 cze 2012, 00:15

Bedę sie bawić też w takie rzeczy jak kupie wymarzonego i zadbanego gt-ka :D nie umiem się doczekać sierpnia <jupi> Koniec off topu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez dziadowy » 28 mar 2013, 11:16

Odświeżam temat z takim zapytaniem: Dołączem zdjęcie któregoś z użytkowników ( dzięki ) otóż zaznaczony kółkiem czujnik to bodajże czujnik temperatury płynów ? W każdym razie mialem go niedokręcony ( okolo 7mm był gwint widoczny) i tam było duzo oleju starego, także dopiero po wyczyszczeniu zauważyłem gwint na wierzchu. Śmiało moge to dokręcić? Z tego mogłbyć wyciek? Pozdrawiam
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez tyla » 28 mar 2013, 14:51

jesli byl on niedokrecony to byl wyciek jedynie plynu chlodniczego
smialo go dokrec i obserwuj czy nie ma wycieku
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez dziadowy » 28 mar 2013, 19:32

Dzięki za odpowiedź :) Pozdro!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2012, 19:57
Posty: 238
Skąd: Olsztyn i okolice
Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998

Postprzez 56HGT65 » 26 cze 2014, 19:46

WITAM mam pytanko nie działa mi wskażnik temperatury na liczniku a czujnik został wymieniony czego to może być wina ??
Początkujący
 
Od: 29 gru 2013, 21:09
Posty: 1
Auto: Mazda 323Bg GT 1.8 DOHC

Postprzez tekkenfan » 26 cze 2014, 20:14

Wymieniłeś właściwy czujnik?, Czujnik jest na pewno sprawny?
Jak tak to albo wskaźnik sam w sobie albo gdzieś jest przerwany przewód.

Pierwsze słyszę o modelu 323 C IV BG GT, to jakaś nowość na rynku :D?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez AdrianFe » 16 cze 2016, 21:51

Witam.
Jestem posiadaczem Mazdy 323f BA 1.5 1997.
Problem wygląda następująco podczas postoju silnik nagrzewa się w prost ekspresowo i utrzymuje temperaturę. Podczas jazdy juz tak kolorowo nie jest. Temperatura wzrasta i dochodzi prawie do maxa. Wąż górny od chłodnicy pod rozdzielaczem puchnie. Dodatkowo ubywa płynu. A gdy silnik się nagrzeje to w zbiorniku wyrównawczym jest dużo płynu a jak ostygnie to tak jak by brakowało.


http://www.fotosik.pl/zdjecie/a74d438a9a236701
AdrianFe
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323