czujnik temperatury silnika
Własnie obstawiam go bo aparat podmieniałem na sprawny 100% i było to samo. Poza tym jak jest chłodno na dworze to auto ma kopa a jak jest gorąco to ludzie jakbym jechał czołgiem .... no i na luzie też im goręcej tym obroty niższe
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Może jednak zamiast wymieniać czujnik poproś któregoś z kolegów o możliwość podmianki. A ja bym obstawiał raczej opcję wyczyszczenia przepustnicy lub wymianę krokowca przez które to wariowanie obrotów było wałkowane na tym forum tysiące razy.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
ale nie rozumiem jak to może być krokowiec czy przepustnica jak jest zimno to co sama się czyści że auto ciągnie jak złe i trzyma 800obr/min ? Tylko zima się skończyła to zaczęło się to. W chłodniejsze dni jest lepiej w ciepłe gorzej. Nic 30 zł pupy nie urywa itd. na allego nie idzie ni cholery znaleść. Muszę znaleść czas na sklepy
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Auto jak zimne działa na ssaniu, więc komputer sterując dawką paliwowo-powietrzną podaje ich tyle ile potrzeba wg odczytu z czujnika temperatury. I to się zgadza.
Ale .....
Zawalona przepustnica czy zacinający się silniczek krokowy powoduje właśnie takie objawy jakie występują u Ciebie.
Odpowiedz sobie kolego sam lub poczytaj wątek o czyszczeniu przepustnicy, krokowca i ustawienia TPS-u. Znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje i rozwiązanie bolączki Twojej madzi.
A może po prostu zwyczajna regulacja się kłania
Ale .....
Zawalona przepustnica czy zacinający się silniczek krokowy powoduje właśnie takie objawy jakie występują u Ciebie.
Odpowiedz sobie kolego sam lub poczytaj wątek o czyszczeniu przepustnicy, krokowca i ustawienia TPS-u. Znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje i rozwiązanie bolączki Twojej madzi.
A może po prostu zwyczajna regulacja się kłania
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
W takim razie nic nie robię nie opłaca się na 2 mieś. Muszę poczekać na fundusze na madzię 1.8
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
lewy323s napisał(a):Taa, regulacja... Weź dobrze ustaw TPS w BG. Graniczy to chyba z cudem. Bynajmniej ja na dwóch przepustnicach nie potrafiłem.
A czy ja cokolwiek napisałem, że ma to zrobić sam ? Napisałem wyłącznie na co warto najpierw zwrócić uwagę i czym ewentualnie się zająć. To że Tobie się nie udało to nie znaczy że nie jest to jakąś trudnością. Wystarczy mieć miernik i postąpić w trakcie ustawiania zgodnie z instrukcją. No ale ja mam BA ... i być może się mylę.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
No kolego akurat w BG to jest tak trudne jak mecz Polski z Czechami
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Bez przesady, Czechem nie jestem a TPSa ustawić mi się udało To nie jest technologia kosmiczna żeby zwykły człek se nie poradził
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Bedę sie bawić też w takie rzeczy jak kupie wymarzonego i zadbanego gt-ka nie umiem się doczekać sierpnia Koniec off topu
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Odświeżam temat z takim zapytaniem: Dołączem zdjęcie któregoś z użytkowników ( dzięki ) otóż zaznaczony kółkiem czujnik to bodajże czujnik temperatury płynów ? W każdym razie mialem go niedokręcony ( okolo 7mm był gwint widoczny) i tam było duzo oleju starego, także dopiero po wyczyszczeniu zauważyłem gwint na wierzchu. Śmiało moge to dokręcić? Z tego mogłbyć wyciek? Pozdrawiam
- Od: 29 lis 2012, 19:57
- Posty: 238
- Skąd: Olsztyn i okolice
- Auto: Mazda 323c BA / 1,3 / 1995
Honda Civic EJ9/ 1.4 / 1998
Wymieniłeś właściwy czujnik?, Czujnik jest na pewno sprawny?
Jak tak to albo wskaźnik sam w sobie albo gdzieś jest przerwany przewód.
Pierwsze słyszę o modelu 323 C IV BG GT, to jakaś nowość na rynku ?
Jak tak to albo wskaźnik sam w sobie albo gdzieś jest przerwany przewód.
Pierwsze słyszę o modelu 323 C IV BG GT, to jakaś nowość na rynku ?
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Witam.
Jestem posiadaczem Mazdy 323f BA 1.5 1997.
Problem wygląda następująco podczas postoju silnik nagrzewa się w prost ekspresowo i utrzymuje temperaturę. Podczas jazdy juz tak kolorowo nie jest. Temperatura wzrasta i dochodzi prawie do maxa. Wąż górny od chłodnicy pod rozdzielaczem puchnie. Dodatkowo ubywa płynu. A gdy silnik się nagrzeje to w zbiorniku wyrównawczym jest dużo płynu a jak ostygnie to tak jak by brakowało.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a74d438a9a236701
Jestem posiadaczem Mazdy 323f BA 1.5 1997.
Problem wygląda następująco podczas postoju silnik nagrzewa się w prost ekspresowo i utrzymuje temperaturę. Podczas jazdy juz tak kolorowo nie jest. Temperatura wzrasta i dochodzi prawie do maxa. Wąż górny od chłodnicy pod rozdzielaczem puchnie. Dodatkowo ubywa płynu. A gdy silnik się nagrzeje to w zbiorniku wyrównawczym jest dużo płynu a jak ostygnie to tak jak by brakowało.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a74d438a9a236701
-
AdrianFe
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość