Czy silnik jest bezkolizyjny???

Postprzez kwl » 2 lis 2007, 00:49

Witam!
Czy może ktoś się orientuje czy wyżej wymieniony silnik jest bezkolizyjny?
Chce wymienić rozrząd, ale przygotowania do zimy pochłaniają mi dużo kaski, toteż chciałbym się wstrzymać z wymianą jeszcze jeden miesiąc, a nie wiem czy zbyt dużo nie ryzykuję :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2007, 17:16
Posty: 54
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1992 r.

Postprzez Mazdaxxx » 2 lis 2007, 01:44

nie jest bezkolizyjny ale w SOHC ciezko urwac pasek musiałby być naprawde zryty a Ty musialbyś ostro nim jeździc zrywanie ,gwałtowne redukcje na nizsze biegi...
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez ravi » 2 lis 2007, 10:57

Bzdura, wg katalogu gatesa, Jaksy oraz wielu innych fachowcow, silnik 1.6 B6 jest BEZKOLIZYJNY.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez walker_1 » 2 lis 2007, 11:13

Podepnę się pod temat, czy silnik 1.8 V6 w MX3 jest również bezkolizyjny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2007, 18:24
Posty: 163
Skąd: Lubin/Wrocław
Auto: Mx-3 K8-t

Postprzez ravi » 2 lis 2007, 11:40

Gdzieś czytałem, że też bezkolizyjny... Polecam przeszukiwarke forum – było na pewno.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez GofNet » 2 lis 2007, 17:34

KL również jest bezkolizyjny a więc i najprawdopodobniej KF oraz K8.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Sokool » 2 lis 2007, 18:30

Było kilka razy. Jaksa twierdzi że wszystkie benzyny są bezkolizyjne, inni piszą że jednak silnik kolizyjny.
Najlepiej wymienić rozrząd na czas i mieć spokój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez ravi » 2 lis 2007, 19:03

1.3 benzyna ponoć jest bankowo kolizyjny
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez kwl » 2 lis 2007, 21:25

No na bank wymienie, ale nie w tym miesiącu, bo niestety hajsu za mało. Poza tym szukam jakiegoś normalnego, czytaj w miare rozsądnego cenowo mechanika. Jeden zaproponował mi wymiane za 600 plus koszt paska, a drugi bagatela 1100, ale za to już z kompletem części. Dobre nie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2007, 17:16
Posty: 54
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1992 r.

Postprzez Sokool » 2 lis 2007, 22:14

kwl napisał(a):Jeden zaproponował mi wymiane za 600 plus koszt paska

Pamiętaj żeby wymienić całość, tj pasek + napinacz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Siw-y » 2 lis 2007, 22:22

Sokool napisał(a):
kwl napisał(a):Jeden zaproponował mi wymiane za 600 plus koszt paska

Pamiętaj żeby wymienić całość, tj pasek + napinacz.


a rolki i pompe ??
ewentualnie simeringi
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Sokool » 2 lis 2007, 23:41

Siw-y napisał(a):a rolki i pompe
ewentualnie simeringi

Zależy jaki silnik. W B6 pompa jest napędzana z paska klinowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Siw-y » 2 lis 2007, 23:42

nie wiedziałem :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez bocian » 3 lis 2007, 00:17

kwl napisał(a): Poza tym szukam jakiegoś normalnego, czytaj w miare rozsądnego cenowo mechanika. Jeden zaproponował mi wymiane za 600 plus koszt paska, a drugi bagatela 1100, ale za to już z kompletem części. Dobre nie :)

Co za ceny po prostu złodziejstwo .RMF FM ze swoim konkursem 1000 na godzinę niech się schowa – mechanicy mają więcej . A co do bezkolizyjności w książce "regulacje i naprawa "jest napisane że po zerwaniu paska zębatego następuje całkowite uszkodzenie silnika (strona 28)
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 17:00
Posty: 87
Skąd: Bartoszyce
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2002

Postprzez kwl » 3 lis 2007, 01:33

Pisząc komplet miałem na myśli pasek i rolke. Przynajmniej w sklepie z częściami do którego dzwoniłem po to, powiedzieli, że to wchodzi w skład kompletu potrzebnego do wymiany rozrządu :) Nie znam się na tym powiem szczerze, więc nie wiem. Co do cen u mechaników, to naprawde kosmos. Gość który przywiózł mi mazde od Hansa myśle, że w komplecie z blachą zrobi taniej.Zobaczymy.
A wracając do rozrządu, głównej myśli tego posta, to właściwie powiedzcie mi co mam kupić, żeby rzeczywiście wykonać tę naprawę jak należy. O pasku i rolce już wiem:
ceny jakie wynegocjowałem: pasek – 70 PLN Mitsuboshi (tak sie ponoć nazywa)
rolka – 50 PLN GMB (czy coś w tym stylu), koreańskie zamienniki troche tańsze, ale po tym co przeczytałem na forum od razu je skreślilem. Razem daje to 120 pelenów. Mam coś jeszcze do tego dokupić?
Pozdrówki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2007, 17:16
Posty: 54
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BG 1.6 16V 1992 r.

Postprzez Yard » 3 lis 2007, 02:37

pasek rozrządu Mitsuboshi E33020 56,00 zł
pasek klinowy Dayco 13A0900C 15,20
napinacz GMB E43020 56,00 zł
Jeśli mokro z tej strony to można przy okazji zmienić uszczelnienia.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Czolgista » 3 lis 2007, 02:51

kwl napisał(a):No na bank wymienie, ale nie w tym miesiącu, bo niestety hajsu za mało. Poza tym szukam jakiegoś normalnego, czytaj w miare rozsądnego cenowo mechanika. Jeden zaproponował mi wymiane za 600 plus koszt paska, a drugi bagatela 1100, ale za to już z kompletem części. Dobre nie usmiech

<wow>
albo jacyś złodzieje albo się wystraszyli "mazdy" (bo nie wiedzą co to...)

Ja w swoim B3 zmieniałem rozrząd i zapłaciłem za części:
kwl napisał(a): pasek – 70 PLN Mitsuboshi (tak sie ponoć nazywa)
rolka – 50 PLN GMB (czy coś w tym stylu

czyli 120zł (właśnie dokładnie takie kupiłem w +– tej cenie) + 70 za robociznę w normalnym (czyt. nie u pana Henia w garażu) warsztacie...
<center>I am the 6th son of the 6th son of the 6th son I am the borged again son of war
Technology's child, daughter of rebellion, son of a bitch blossom of a whore
I am a god-killing virus, destruction with 8 arms, monster with seven severed heads
I am the son of mars, cleansed with infected blood, vile disease walking on 2 legs

The devil made me do it</center>

<center>Moja "Twarzowa Książka"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2006, 00:04
Posty: 336
Skąd: Konin / Worcester
Auto: Mondeo 1.8 Zetec '99

Postprzez Mazdaxxx » 3 lis 2007, 03:34

piszecie że b6 bezkolizyjny hmm tak owszem wdł książki ale każdy komu sie urwie pasek w b6 zmieni zdanie i przestanie czytac tyle ksiazek i zacznie miec na uwadze wlasne doswiadczenie
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez GofNet » 3 lis 2007, 09:43

     Panowie... To, że jest bezkolizyjny nie oznacza, że po zerwaniu paska nie przysporzy problemów. Zwłaszcza, gdy stanie się to na autostradzie (jednej z trzech w całej Polsce ;)) lub gdzieś na zapyziałem wiosce, gdzie machanikiem jest każdy we własnej stodole.
     Podczas zmiany rozrządu możecie sami sprawdzić i upewnić się, czy jest bezkolizyjny, czy nie.
     A w książce musieli taki tekst napisać. Inaczej każdy wykorzystywałby to i jeździł aż do zerwania paska. Bez sensu...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Hannibal » 3 lis 2007, 10:54

Moim zdaniem B6 i B3 są bezkolizyjne.

Łatwo to sprawdzić przy wymianie rozrządu. Po ściągnięciu paska wystarczy ustawić któryś z tłoków maksymalnie w górze (patrząc przez gniazdo świecy), i teraz można obracać wałkiem rozrządu do woli. Zawory nie spotykają się z tłokami.
Kiedyś sprawdzałem jak głęboko opadnie zawór po ściągnięciu sprężyny zaworu (przy wymianie uszczelniaczy – bez ściągania głowicy). Miałem wrażenie że mi cały wpadnie w prowadnicę – czyli schodzi głęboko do maksymalnie uniesionego tłoka, znacznie głębiej niż jest go w stanie popchnąć popychacz. :)

Zerwanie paska może oczywiście przysporzyć kłopotów – takich o jakich GofNet pisze. :]

A teraz konkrety: moim zdaniem miesiąc zwłoki nie powinien wiązać się z ryzykiem zerwania paska, chyba że już ma się ponad 100 tysięcy wykulane na nim. Jeżeli tak to już sie z wymianą spóźniłeś i to sporo – przecież pasek w korku pracuje a kilometry NIE lecą. Ja wymieniałem po 75 tysiącach.
Za pasek + napinacz dałem 100zł (Mitsuboshi – 50zł + napinacz GMB 50zł).
Sama wymiana rozrządu jest tak prosta w maździe, że trzeba się postarać żeby coś spieprzyć. 2 rolki + napinacz ze sprężynką. Znaczniki wielkie i czytelne jak stodoła. Nie ma żadnego problemu ;)

Ceny usług mechaników mnie przerażają. Sam zrobiłem to w 2 i pół godziny. Za pierwszym razem<jupi>
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323