Czy silnik jest bezkolizyjny???

Postprzez sebek-71 » 14 lut 2012, 23:36

Tak mówicie o bezkolizyjności silników, ale pamiętajcie, co by nie lekceważyć wymiany rozrządu!!!
Bezkolizyjne są, ale tak naprawdę na wolnych obrotach, a jeśli strzeli pasek przy wyprzedzaniu???...
Kolega tak miał w 323 bg 1,6 16V i...niestety silnik do wymiany :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez szmudi323bg » 15 lut 2012, 01:00

Bardziej jestem ciekaw niż pytam z oszukanej oszczędności. Ponieważ kupilem madzie do swapu właśnie z silnikiem 1.8 dohc. I poprzedniemu właścicielowi trzasną pasek przy redukcji. Ale nic sie nie stało bo silnik dalej u mnie dobrze chodzi albo miał szczęście :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez lewy323s » 15 lut 2012, 14:15

Jak silnik jest całkowicie bezkolizyjny tzn. zawory nie mają możliwości dotknięcia tłoków to uszkodzenie nie powinno nastąpić nawet przy dużej prędkości obrotowej.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez Mazdaxxx » 17 lut 2012, 15:23

wszystkie benzyniaki w BG są bezkolizyjne w BA i BJ też przynajmniej jeśli chodzi o jednostki 4 cylindrowe i niezależnie od prędkości obrotowej przy której nastepuje zerwanie lub przeskoczenie paska rozrządu kolizja zawór->tłok nie następuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323