Zbyt niskie obroty na biegu jalowym po rozgrzaniu silnika i obciazeniu

Postprzez Mikula » 13 wrz 2007, 21:26

Witam!
Gdy autko rozgrzeje sie na fula a mam wlaczone swiatelka to na biegu jalowym sa bardzo niskie obroty ok 700obr( po odpaleniu zimnego jest ok 1600obr ) jesli dodatkowo podczas jazdy wrzuce luz i zaczne hamowac to jeszcze bardziej potrafia spasc. Jest to bardzo nie przyjemne jesli stoi sie na swiatlach auto wowczas strasznie drga i sie trzesie jak minibus :(
Mechanik juz kilka razy podciagnal mi obroty srobka na przepustnicy(od regulacji wolnych obrotow) co dziwne nie robil tego w zadnym trybie serwisowym jak tu u niektorych czytalem i na chwilke jest ok lecz po przejechaniu kilku tys km problem ponownie wraca tak jakby komputer z powrotem sobie to niwelowal
Mial ktos podobna przypadlosc? jak zwiekszyc te obroty na biegu jalowym?
Blagam o pomoc co nalezy przeczyscic, wyczyscic, przedmuchac i gdzie szukac przyczyny
Dzieki
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez Adam74p » 13 wrz 2007, 21:48

Mam podobny problem. Może należy przeczyścić silniczek krokowy
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 gru 2005, 23:48
Posty: 16
Skąd: Chełm
Auto: BG1,6AT/ 323 BJ DiTD 00r.

Postprzez basstek1 » 3 maja 2008, 23:48

witam. podpinam sie do tematu.
u mnie zwłaszcza przy nagrzanym silniku, kiedy troche sie go "przygazuje" a nastepnie pusci pedał gazu, obroty spadają do okolo 200 a nastepnie powoli rosną,kiedy znów dodam gazu sytuacja sie powtarza... zauwazyłem przebicia na kablach zapłonowych. czy tutaj jest problem? zastanawiam sie czego szukac.....
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez czintos » 4 maja 2008, 12:52

Mikula, nie trzeba przechodzić w tryb serwisowy, aby ustawic obroty. A sprawdzałeś, czy komp pokazuje jakieś błędy?

Adam74p u Mikuli nie ma silniczka krokowego.

Macie gaz?
U mojego szwagra tylko, że w Eskorcie pogogła dopiero wymian uszczelki pod glowica.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 11:40
Posty: 66
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94

Postprzez basstek1 » 4 maja 2008, 13:19

jesli chodzi o mnie nie mam gazu...
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez czintos » 5 maja 2008, 00:34

basstek1 skoro masz przebicia, na kablach to wymień je i zobacz co dalej powinno pomóc, sorki jakos wczesniej mi te przebicia uciekły :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 11:40
Posty: 66
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94

Postprzez basstek1 » 5 maja 2008, 06:40

jasny gwint, niskie odbroty narazie znikneły :| kable + swiece dzis jednak wymienie... zobacze co to da...
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez basstek1 » 6 maja 2008, 06:59

wymieniłem kable + swiece.na trasie 40 km testowałem.co ciekawe w 1 strone obroty po nagrzaniu silnika wariowały bez zmian.w drodze powrotnej sie "naprawiło" bylo ok z obrotami.... zastanawiam sie nad przepustnicą i ewentualnie silnikiem krokowym.uszczelka pod głowicą była zmieniana niecały rok temu, przy planowaniu... na co stawiacie? zamierzam jechac dzis do mechanika i trzeba mu cos powiedzieć.... może ma ktoś jakis pomysł?
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez maniekps2 » 7 maja 2008, 07:29

Ja mam to samo, jak się nagrzeje to trzęsie się silnik... Mechanik regulował obroty ale to dobre było tylko na chwile?! Wymieniłem świece, czyszczona przepustnica,wymieniona uszczelka kolektora i dalej to nie to :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2008, 12:37
Posty: 21
Skąd: ZRĘCIN
Auto: MAZDA 323f BJ 1,5 16V. 2000rok

Postprzez basstek1 » 7 maja 2008, 10:06

a silniczek krokowy? jego podobno tez trzeba wyczyscic.co ciakwe czasem podczas jazdy obroty sie normują tzn nie spdaja na biegu jałowym praktycznie do zera.......
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez maniekps2 » 7 maja 2008, 13:09

W tym silniku to się inaczej nazywa, ale było już czyszczone to ustrojstwo...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2008, 12:37
Posty: 21
Skąd: ZRĘCIN
Auto: MAZDA 323f BJ 1,5 16V. 2000rok

Postprzez basstek1 » 8 maja 2008, 06:49

wie ktos może jak dostac sie do tego silniczka krokowego w BG? probowałem ale jest kiepsko, chyba na 1 srubie sie trzyma,której nie ma jak ruszyć :| ... u mnie komp nie pokazuje zadnych błędów... jeszcze pozostaje mi czujnik temp...jak myslicie moze tez to miec jakis wplyw?
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez Adasbb » 8 maja 2008, 08:22

U mnie jest tak, żeby dobrze wyczyścić silniczek krokowy trzeba wykręcić przepustnice (4 śruby) i wykręcić silniczek krokowy (3 śrubki krzyżakowe) i tyle :)

Nie wiem jak to jest rozwiązane u Ciebie, w moim przypadku jest to max. godzinka roboty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez basstek1 » 8 maja 2008, 12:57

w takim razie pozostaje mi demontaż.... robił ktos to juz w 323 BG? na co trzeba uwazac przy tej demolce? :D
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Postprzez Mikula » 8 maja 2008, 23:07

U mnie w BG jest silniczek krokowy i co prawda nie czyscilem go jeszcze ani
przepustnicy.Ostatnio pokusilem sie na regulacje tych wolnych obrotów ta sruba na przepustnicy i efekt jest taki gdy krecilem ja lekko to prawie nic sie nie zmienilo, dopiero wkrecilem ja prawie calkiem gaszac silnik poczym wykrecilam ja maxymalnie i ustawilem do powiedzmy tych 900 obr i jak narazie zrobilem 1000km i chodzi ok czasami spadaja ponizej tak do 700 obr ale po chwili podnosza si z powrotem do 900 i lekko faluja. Tak to zostawiam .
To chyba standartowa przypadłośc maz z tego co widze wolne obroty w tym aucie to magia:)
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:41
Posty: 58
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG

Postprzez coolgostek » 9 maja 2008, 14:03

U mnie w 323f 1.6 16v 93r cały czas po rozgrzaniu trzyma 600 obr i pięknie równo cyka.. nic nie trzęsie.. 1300 jak zimna-
Było tak i jest od zakupu-- tj. prawie rok.
Mazda sprzedana...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 11:06
Posty: 83
Skąd: Grójec
Auto: Mitsubishi Eclipse GS

Postprzez czintos » 10 maja 2008, 10:35

Z tego co sie orientuje to w silniku B6 nie ma silniczka krokowego tylko przepływomierz powietrza.

coolgostek – lepiej jak nie cyka tylko cicho, równo chodzi :) hehe, bo jak cyka to popychacze hydrauliczne do wymiany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 11:40
Posty: 66
Skąd: Olkusz
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94

Postprzez Adasbb » 10 maja 2008, 10:45

czintos ja mam w MX-3 silnik B6 1,6 16V na pełnym wtrysku i silniczek krokowy u mnie występuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:13
Posty: 293 (0/1)
Skąd: Cisownica
Auto: Aktualnie Seat Leon 1M 1.6 16V Stella granatowy (Kiedyś Renault Megane 1.4 16V Czerwony, Madzia 323C 1.5 wer. Kanadyjska, Mazda MX-3 1.6 SOHC również rdzawo-niebieska, Ford Fiesta MK-4 1.3i Niebieski)

Postprzez coolgostek » 10 maja 2008, 16:11

czintos napisał(a):Z tego co sie orientuje to w silniku B6 nie ma silniczka krokowego tylko przepływomierz powietrza

-- to jest warte hahaha hehe
Mazda sprzedana...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 11:06
Posty: 83
Skąd: Grójec
Auto: Mitsubishi Eclipse GS

Postprzez basstek1 » 10 maja 2008, 18:28

Mikula napisał(a):U mnie w BG jest silniczek krokowy i co prawda nie czyscilem go jeszcze ani
przepustnicy.Ostatnio pokusilem sie na regulacje tych wolnych obrotów ta sruba na przepustnicy i efekt jest taki gdy krecilem ja lekko to prawie nic sie nie zmienilo, dopiero wkrecilem ja prawie calkiem gaszac silnik poczym wykrecilam ja maxymalnie i ustawilem do powiedzmy tych 900 obr i jak narazie zrobilem 1000km i chodzi ok czasami spadaja ponizej tak do 700 obr ale po chwili podnosza si z powrotem do 900 i lekko faluja. Tak to zostawiam .
To chyba standartowa przypadłośc maz z tego co widze wolne obroty w tym aucie to magia:)


zastanawiam sie czy jest sens regulacji tą sruba, u mnie jest tak, że czasami obroty sa w normie a innym razem jest spadek do prawie zera (na biegu jałowym) a poźniej wolny wzrost do standardu... aha wiecie moze dlaczego kiedy przy 4000 obrotów zauwazyłem na obrotomierzu skoki obrotów o jedną podziałke?działo sie to gdy jechałem na autostradzie okolo 140km/h...
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________

Jal khaless zhah waela.....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2007, 00:32
Posty: 260 (3/0)
Skąd: krakoof
Auto: Mazda 3 BK (sedan) 1.6 2005 LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323