Zbyt niskie obroty na biegu jalowym po rozgrzaniu silnika i obciazeniu
Witam!
Gdy autko rozgrzeje sie na fula a mam wlaczone swiatelka to na biegu jalowym sa bardzo niskie obroty ok 700obr( po odpaleniu zimnego jest ok 1600obr ) jesli dodatkowo podczas jazdy wrzuce luz i zaczne hamowac to jeszcze bardziej potrafia spasc. Jest to bardzo nie przyjemne jesli stoi sie na swiatlach auto wowczas strasznie drga i sie trzesie jak minibus
Mechanik juz kilka razy podciagnal mi obroty srobka na przepustnicy(od regulacji wolnych obrotow) co dziwne nie robil tego w zadnym trybie serwisowym jak tu u niektorych czytalem i na chwilke jest ok lecz po przejechaniu kilku tys km problem ponownie wraca tak jakby komputer z powrotem sobie to niwelowal
Mial ktos podobna przypadlosc? jak zwiekszyc te obroty na biegu jalowym?
Blagam o pomoc co nalezy przeczyscic, wyczyscic, przedmuchac i gdzie szukac przyczyny
Dzieki
Gdy autko rozgrzeje sie na fula a mam wlaczone swiatelka to na biegu jalowym sa bardzo niskie obroty ok 700obr( po odpaleniu zimnego jest ok 1600obr ) jesli dodatkowo podczas jazdy wrzuce luz i zaczne hamowac to jeszcze bardziej potrafia spasc. Jest to bardzo nie przyjemne jesli stoi sie na swiatlach auto wowczas strasznie drga i sie trzesie jak minibus
Mechanik juz kilka razy podciagnal mi obroty srobka na przepustnicy(od regulacji wolnych obrotow) co dziwne nie robil tego w zadnym trybie serwisowym jak tu u niektorych czytalem i na chwilke jest ok lecz po przejechaniu kilku tys km problem ponownie wraca tak jakby komputer z powrotem sobie to niwelowal
Mial ktos podobna przypadlosc? jak zwiekszyc te obroty na biegu jalowym?
Blagam o pomoc co nalezy przeczyscic, wyczyscic, przedmuchac i gdzie szukac przyczyny
Dzieki
- Od: 19 gru 2006, 09:41
- Posty: 58
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG
witam. podpinam sie do tematu.
u mnie zwłaszcza przy nagrzanym silniku, kiedy troche sie go "przygazuje" a nastepnie pusci pedał gazu, obroty spadają do okolo 200 a nastepnie powoli rosną,kiedy znów dodam gazu sytuacja sie powtarza... zauwazyłem przebicia na kablach zapłonowych. czy tutaj jest problem? zastanawiam sie czego szukac.....
u mnie zwłaszcza przy nagrzanym silniku, kiedy troche sie go "przygazuje" a nastepnie pusci pedał gazu, obroty spadają do okolo 200 a nastepnie powoli rosną,kiedy znów dodam gazu sytuacja sie powtarza... zauwazyłem przebicia na kablach zapłonowych. czy tutaj jest problem? zastanawiam sie czego szukac.....
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________
Jal khaless zhah waela.....
basstek1
____________________________________
Jal khaless zhah waela.....
Mikula, nie trzeba przechodzić w tryb serwisowy, aby ustawic obroty. A sprawdzałeś, czy komp pokazuje jakieś błędy?
Adam74p u Mikuli nie ma silniczka krokowego.
Macie gaz?
U mojego szwagra tylko, że w Eskorcie pogogła dopiero wymian uszczelki pod glowica.
Adam74p u Mikuli nie ma silniczka krokowego.
Macie gaz?
U mojego szwagra tylko, że w Eskorcie pogogła dopiero wymian uszczelki pod glowica.
- Od: 8 maja 2006, 11:40
- Posty: 66
- Skąd: Olkusz
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94
wymieniłem kable + swiece.na trasie 40 km testowałem.co ciekawe w 1 strone obroty po nagrzaniu silnika wariowały bez zmian.w drodze powrotnej sie "naprawiło" bylo ok z obrotami.... zastanawiam sie nad przepustnicą i ewentualnie silnikiem krokowym.uszczelka pod głowicą była zmieniana niecały rok temu, przy planowaniu... na co stawiacie? zamierzam jechac dzis do mechanika i trzeba mu cos powiedzieć.... może ma ktoś jakis pomysł?
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________
Jal khaless zhah waela.....
basstek1
____________________________________
Jal khaless zhah waela.....
Ja mam to samo, jak się nagrzeje to trzęsie się silnik... Mechanik regulował obroty ale to dobre było tylko na chwile?! Wymieniłem świece, czyszczona przepustnica,wymieniona uszczelka kolektora i dalej to nie to
- Od: 27 mar 2008, 12:37
- Posty: 21
- Skąd: ZRĘCIN
- Auto: MAZDA 323f BJ 1,5 16V. 2000rok
a silniczek krokowy? jego podobno tez trzeba wyczyscic.co ciakwe czasem podczas jazdy obroty sie normują tzn nie spdaja na biegu jałowym praktycznie do zera.......
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________
Jal khaless zhah waela.....
basstek1
____________________________________
Jal khaless zhah waela.....
wie ktos może jak dostac sie do tego silniczka krokowego w BG? probowałem ale jest kiepsko, chyba na 1 srubie sie trzyma,której nie ma jak ruszyć ... u mnie komp nie pokazuje zadnych błędów... jeszcze pozostaje mi czujnik temp...jak myslicie moze tez to miec jakis wplyw?
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________
Jal khaless zhah waela.....
basstek1
____________________________________
Jal khaless zhah waela.....
U mnie jest tak, żeby dobrze wyczyścić silniczek krokowy trzeba wykręcić przepustnice (4 śruby) i wykręcić silniczek krokowy (3 śrubki krzyżakowe) i tyle
Nie wiem jak to jest rozwiązane u Ciebie, w moim przypadku jest to max. godzinka roboty
Nie wiem jak to jest rozwiązane u Ciebie, w moim przypadku jest to max. godzinka roboty
U mnie w BG jest silniczek krokowy i co prawda nie czyscilem go jeszcze ani
przepustnicy.Ostatnio pokusilem sie na regulacje tych wolnych obrotów ta sruba na przepustnicy i efekt jest taki gdy krecilem ja lekko to prawie nic sie nie zmienilo, dopiero wkrecilem ja prawie calkiem gaszac silnik poczym wykrecilam ja maxymalnie i ustawilem do powiedzmy tych 900 obr i jak narazie zrobilem 1000km i chodzi ok czasami spadaja ponizej tak do 700 obr ale po chwili podnosza si z powrotem do 900 i lekko faluja. Tak to zostawiam .
To chyba standartowa przypadłośc maz z tego co widze wolne obroty w tym aucie to magia:)
przepustnicy.Ostatnio pokusilem sie na regulacje tych wolnych obrotów ta sruba na przepustnicy i efekt jest taki gdy krecilem ja lekko to prawie nic sie nie zmienilo, dopiero wkrecilem ja prawie calkiem gaszac silnik poczym wykrecilam ja maxymalnie i ustawilem do powiedzmy tych 900 obr i jak narazie zrobilem 1000km i chodzi ok czasami spadaja ponizej tak do 700 obr ale po chwili podnosza si z powrotem do 900 i lekko faluja. Tak to zostawiam .
To chyba standartowa przypadłośc maz z tego co widze wolne obroty w tym aucie to magia:)
- Od: 19 gru 2006, 09:41
- Posty: 58
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V 94r. BG
U mnie w 323f 1.6 16v 93r cały czas po rozgrzaniu trzyma 600 obr i pięknie równo cyka.. nic nie trzęsie.. 1300 jak zimna-
Było tak i jest od zakupu-- tj. prawie rok.
Było tak i jest od zakupu-- tj. prawie rok.
Mazda sprzedana...
- Od: 4 mar 2008, 11:06
- Posty: 83
- Skąd: Grójec
- Auto: Mitsubishi Eclipse GS
Z tego co sie orientuje to w silniku B6 nie ma silniczka krokowego tylko przepływomierz powietrza.
coolgostek – lepiej jak nie cyka tylko cicho, równo chodzi hehe, bo jak cyka to popychacze hydrauliczne do wymiany.
coolgostek – lepiej jak nie cyka tylko cicho, równo chodzi hehe, bo jak cyka to popychacze hydrauliczne do wymiany.
- Od: 8 maja 2006, 11:40
- Posty: 66
- Skąd: Olkusz
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V '94
czintos ja mam w MX-3 silnik B6 1,6 16V na pełnym wtrysku i silniczek krokowy u mnie występuje.
czintos napisał(a):Z tego co sie orientuje to w silniku B6 nie ma silniczka krokowego tylko przepływomierz powietrza
-- to jest warte hehe
Mazda sprzedana...
- Od: 4 mar 2008, 11:06
- Posty: 83
- Skąd: Grójec
- Auto: Mitsubishi Eclipse GS
Mikula napisał(a):U mnie w BG jest silniczek krokowy i co prawda nie czyscilem go jeszcze ani
przepustnicy.Ostatnio pokusilem sie na regulacje tych wolnych obrotów ta sruba na przepustnicy i efekt jest taki gdy krecilem ja lekko to prawie nic sie nie zmienilo, dopiero wkrecilem ja prawie calkiem gaszac silnik poczym wykrecilam ja maxymalnie i ustawilem do powiedzmy tych 900 obr i jak narazie zrobilem 1000km i chodzi ok czasami spadaja ponizej tak do 700 obr ale po chwili podnosza si z powrotem do 900 i lekko faluja. Tak to zostawiam .
To chyba standartowa przypadłośc maz z tego co widze wolne obroty w tym aucie to magia:)
zastanawiam sie czy jest sens regulacji tą sruba, u mnie jest tak, że czasami obroty sa w normie a innym razem jest spadek do prawie zera (na biegu jałowym) a poźniej wolny wzrost do standardu... aha wiecie moze dlaczego kiedy przy 4000 obrotów zauwazyłem na obrotomierzu skoki obrotów o jedną podziałke?działo sie to gdy jechałem na autostradzie okolo 140km/h...
Pozdrawiam
basstek1
____________________________________
Jal khaless zhah waela.....
basstek1
____________________________________
Jal khaless zhah waela.....
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości