silnik bierze olej,wymieniac czy naprawiac jakie koszty

Postprzez nakielskias » 14 sie 2007, 13:13

mazde posiadam od nie dawna silnik suchy,ale bierze olej okolo 1 litr na 200-300 km, od czego by trzeba zaczac i jakie beda tego koszty i czy silnik np 1300 by pasowal do mojej mazdy albo jakis inny z gory dzieki z apomoc
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2006, 23:03
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323f ,1992 rok,1800 ccm

Postprzez brii » 14 sie 2007, 13:18

B3 do Xedosa6??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Orin » 15 sie 2007, 21:17

No właśnie też tak mi to trochę nie pasuje :|
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez art3city » 16 sie 2007, 00:28

nakielskias napisał(a):mazde posiadam od nie dawna silnik suchy,ale bierze olej okolo 1 litr na 200-300 km, od czego by trzeba zaczac i jakie beda tego koszty i czy silnik np 1300 by pasowal do mojej mazdy albo jakis inny z gory dzieki z apomoc


Powiem tak mam 323F BA z tym samym silnikiem i miałem to samo. Przez bardzo długi czas, praktycznie do samego końca byłem skłonny remontować silnik.. Jednak po rozbiórce i przekalkulowaniu kosztów okazało się że to nie ma najmniejszego sensu. w końcu zacząłem szukać nowego serca do mazdy nie powiem aby było to łatwe. Ceny tych silników wahają się od 1800-3000zł. Mi udało się wyrwać taki za 1200 w dobrym stanie (podobno) od kolegi o nicku: "sopel" z tego forum. Szczerze odradzam remont takiego silnika to trochę jak grzebanie w gów...e. Zrobisz jak będziesz uważał.

http://moto.allegro.pl/item224264970_si ... _98r_.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2006, 12:09
Posty: 61

Postprzez nakielskias » 16 sie 2007, 16:10

xedos to moja stara mazda,teraz jest 323f ale to jest ta z rozkladanymi swiatlami to ten link co wyslal art3city to jest v6 to chyba nie bedzie pasowal co?
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2006, 23:03
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323f ,1992 rok,1800 ccm

Postprzez Orin » 16 sie 2007, 17:53

Ten silnik na 100% nie będzie pasować. W remont osobiście bym się nie bawił, tylko poszukał na Allegro handlarza silników. Często dają tacy gwarancję na kilka miesięcy. Silniki są przywożone z za granicy i najczęściej mają udokumentowany przebieg i pochodzenie.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Bartek1986 » 16 sie 2007, 18:42

nakielskias napisał(a):1 litr na 200-300 km


:| może ktoś rozbierał silnik i zapomniał pierścieni włożyć <lol>
5l oleju na 100 km to jakby powiedzieć troche dużo..
Te silniki drogie nie są, ale zawsze możesz kupić w takim samym stanie jak masz :(
Moim zdaniem rozbierz ten silnik i zobacz czy się jeszcze do czegoś nadaje.. Jak by tak było to pierścienie, uszczelniacze, wszystkie uszczelki i bedziesz smigał dalej :)

hmmm jak on pali tyle oleju to jak wygląda odpalanie po nocy i jazda?? widać coś za tobą oprócz chmury dymu ?
Może nie zauważyłeś a gdzieś się wylewa ten olej. Bo nie wyobrażam sobie żeby aż tyle go palił..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez art3city » 16 sie 2007, 19:58

Sory za zamieszanie pomyliłem samochody :)

Bartek1986 napisał(a):Te silniki drogie nie są, ale zawsze możesz kupić w takim samym stanie jak masz smutny
Moim zdaniem rozbierz ten silnik i zobacz czy się jeszcze do czegoś nadaje.. Jak by tak było to pierścienie, uszczelniacze, wszystkie uszczelki i bedziesz smigał dalej usmiech


To niegłupi pomysł :)
Oczywiście ja najpierw mój rozebrałem i sprawdziłem czy coś z niego będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2006, 12:09
Posty: 61

Postprzez nakielskias » 17 sie 2007, 07:02

ale mam rozebrac i co sprawdzic? tylko odkrecic glowice?? a mam pytanie czy jak bym wstawil silnik 1600 to bym skrzynie i reszte rzeczy tez musial wymieniac??a odpalanie wyglada normalnie troche dymi na zimnym silniku i nic wiecej,a plamy nie widzialem nigdzie
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2006, 23:03
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323f ,1992 rok,1800 ccm

Postprzez nakielskias » 17 sie 2007, 14:55

i czy silnik 1300 pasowalby?
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2006, 23:03
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323f ,1992 rok,1800 ccm

Postprzez Orin » 17 sie 2007, 16:41

Jeśli masz silnik 1,8 z jednym wałkiem (SOHC – srebrna pokrywa zaworów) to skrzynia i reszta będzie ok. Do wymiany przepływomierz (od 1,3 bo w 1,6 ma bodajże ten sam symbol) oraz komputer. Jeśli masz 1,8 DOHC (czarna pokrywa zaworów) to dochodzi jeszcze przerobienie sprzęgła.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez nakielskias » 18 sie 2007, 09:36

mam 1800 ccm ze srebna kapa czyli bez problemu moge wstawic silnik 1300??
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2006, 23:03
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323f ,1992 rok,1800 ccm

Postprzez Orin » 18 sie 2007, 10:11

Tak jak pisałem wyżej. Poszukaj zresztą w tym dziale słowa "swap". Jest tam kilka opisów tyle że w drugą stronę: 1,3 –>1,8
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez madejek86 » 18 sty 2009, 17:13

Witam mam problem z moją madzią 3 tyg temu na bagnecie nie było oleju nawet przed min wlałem litr było nieco ponad max.Dzisiaj sprawdzam a tam ledwie przed min :O.Co może by tego przyczyną wcześniej myślałem że uciekał przez pokrywę zaworów ale została wymieniona ze 2 tyg a oleju i tak ubywa i to aż tyle.Przez ten czas przejechałem zaledwie ok 300km ,jeżdzę nim tylko mieście(praca,zakupy).Na rozgrzanym silniku wyjmuje bagnet nic nie dymi ,na korku od płyny chłodniczego i korka od oleju nie ma żadnej mazi,płynu też nie ubywa.Rano jak jest zimny coś klekocze zawór czy szklanka.Co może by przyczyną?
Ostatnio edytowano 18 sty 2009, 17:28 przez madejek86, łącznie edytowano 2 razy
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez madejek86 » 18 sty 2009, 17:23

przeglądałem posty i nic nie znalazłem
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez qbass » 18 sty 2009, 17:53

Ok, łączę z podobnym.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323