Podłączenie (kolejność) kabli WN

Postprzez chalif » 3 sie 2004, 14:37

pomocy ,bo siępogubiłem :(
w jakiej kolejności – który kabel w które wejście rozdzielacza włożyć ??
na kopółce mam przy jednym z wejść "1"... <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 18:04
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG

Postprzez Paweł » 3 sie 2004, 14:46

Pierwszy cylinder masz przy rozrzadzie (z lewej strony, patrzac na silnik od przodu samochodu :D). Palec rozdzielacza kreci sie przeciwnie do wskazowek zegara. Kolejnosc zaplonu jest: 1-3-4-2. Idac wiec od wyjscia oznaczonego "1", przeciwnie do ruchu wskazowek zegara, podlaczasz kolejno cylindry: 1, 3, 4 i 2.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez chalif » 3 sie 2004, 14:54

o – wielkie dzięki :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2004, 18:04
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG

Postprzez odoxey » 5 gru 2009, 14:59

Mam wielką prośbę... ponieważ wymieniając przewody WN nie wiedziałem, że kolejność ich połączenia ma znaczenie, zrobiłem to "na pałę" no i teraz madzia sie dławi.
No więc czy mógłby ktoś mi napisać z ktorego wyjścia z aparatu do której świecy powinien iść kabel?
Konkretnie chodzi o 323f BG 1.8 sohc 91'

>< doklejka
Początkujący
 
Od: 4 gru 2009, 18:17
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BG 1.8 SOHC

Postprzez madejek86 » 5 gru 2009, 15:34

Stojąc przed maską (przodem) 1 świeca podłączasz do 1 wejścia aparatu (pierwszy na górze z lewej otwór) 2 na górze obok pierwszego ,niżej z lewej masz 3 i 4 to ten na dole po prawej.I podlączasz po kolei 1śweice obok masz drugą do drugiego wejścia itd.Chyba zkumasz lepiej wstawię fotki :)
Ps.Popraw temat zanim mod się dopatrzy

Obrazek

Obrazek
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2009, 23:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez odoxey » 5 gru 2009, 16:25

Dzięki wielkie :D :)
Początkujący
 
Od: 4 gru 2009, 18:17
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BG 1.8 SOHC

Postprzez farciarz » 5 gru 2009, 19:22

odoxey...popraw temat !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 20:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez mike22 » 25 lis 2011, 17:24

W mojej Mazdzie 323 f 97r BG
jest taki układ może komuś to pomoże pozdrawiam i miłej zabawy :D


Obrazek
mike22
 

Postprzez farciarz » 25 lis 2011, 18:40

Jak masz rocznik 97 to masz BA a nie BG :P . Co do układu kabli w BA to jest to już na forum
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 20:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Asharon » 3 lut 2015, 15:09

Witam
Też mam problem, prawdopodobnie z tymi kablami. Mianowicie, ojciec ostatnio coś w nich sprawdzał (nie mam zielonego pojęcia po kiego), odłączył je, a ja musiałem szybko gdzieś wyjechać, po kilka razach gdy nie chciał odpalić, zadzwoniłem do niego i dowiedziałem się o co chodzi. Potem był problem bo zapomniał jak je podłączyć, ale w końcu metodą prób i błędów silnik zaskoczył.
Problem pojawił się gdy auto zaczęło się dusić (rwać przy większym dodawaniu gazy), z tego co zaobserwowałem, to auto śmiga na zimnym silniku, dopiero po około 1 km, gdy silnik zaczyna się nagrzewać, zaczynają się problemy. Przy lekkim dodawaniu gazu jest ok, ale gdy dam mocniej auto szarpie. Dzieje się to na każdym biegu, niezależnie od tego czy benzyna czy gaz.
Sądzę iż są to przewody WN, gdyż wcześniej wszystko śmigało ok
Mazda 323F, 1.5 z 97
Dodam iż sprawdzałem dwa razy podłączenie kabli, tak jak na rysunku wstawionym powyżej, przez Mike22
Moje pytanko, czy możliwym jest, by układ przewodów był inny, niż na tym rysunku ? Czy możliwym jest, by podczas odłączonych przewodów, bądź niewłaściwym, coś zrypać, przepalić przewody, albo coś innego?
Jakieś pomysły co może być nie tak i jak to rozwiązać ?
Początkujący
 
Od: 18 maja 2013, 15:23
Posty: 8 (1/0)
Auto: Mazda 323F 1.5 16V
1997 r.

Postprzez farciarz » 5 lut 2015, 00:16

Wymienić kable, bo nie kontaktują pewnie ze świecami prawidłowo. Często po ściąganiu kabelków potem może wystąpić problem na fajkach. :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 20:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323