Szarpanie przy przyspieszaniu

Postprzez gazdus » 7 kwi 2004, 00:56

A po wymianie przez jakiśczas miałeś spokój ???
Bo ja miałem coś podobnego po wymienie palca na jakiś włoski bo japoński JC w 323 F (BA) jakoś nie pasował mimo, że był katalogowym odpowiednikiem, no i pojeździłem jakiś czas no a po 1000 km coś zaczeło tak dziwnie szarpać na 3 kiegu 2000 obrotów mocniej wciskam na gaz a tu przez moment "żabka" ale tylko na rozgrzanym silniku nia zimnym ok. no i okazało się, że to europejskie .... dostaje jakiegoś dziwniego przebicia na rozgrzanym silniku a odczuwalne tylko było na niskich obrotach !!!
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2004, 23:37
Posty: 11

Postprzez krzynio » 7 kwi 2004, 18:11

gazdus napisał(a):A po wymianie przez jakiśczas miałeś spokój ???
Bo ja miałem coś podobnego po wymienie palca na jakiś włoski bo japoński JC w 323 F (BA) jakoś nie pasował mimo, że był katalogowym odpowiednikiem, no i pojeździłem jakiś czas no a po 1000 km coś zaczeło tak dziwnie szarpać na 3 kiegu 2000 obrotów mocniej wciskam na gaz a tu przez moment "żabka" ale tylko na rozgrzanym silniku nia zimnym ok. no i okazało się, że to europejskie .... dostaje jakiegoś dziwniego przebicia na rozgrzanym silniku a odczuwalne tylko było na niskich obrotach !!!


Dokładnie tak jak piszesz ale co z tym zrobic bo ja też kupiłem z JC i nic nie pomogło ale czy jak kupie z ASO to cos to da ????????
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez gazdus » 7 kwi 2004, 18:51

Z tego co wiem w ASO palec to 250 zł.
Mi kumpel za Odrą wykopał na szrocie może w Polszy też można wykopać. A może na chwilę podmienić z innej ??
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2004, 23:37
Posty: 11

Postprzez misiolot » 8 kwi 2004, 22:32

u mnie też szarpała krztusiła się jarała 18l na sto wizyta ul.szpacza 13,(warszawa to nie ci od gazu) 260 pln i spokój wymiana świec czyszczenie i regulacja gaznika i jak ręką odjął :)
P.S podaje zainteresowanym dokładne namiary na warsztat ASO MagneitMarelli W-WA ul.Szpacza 13 tel.812 13 88 Dariusz Perzanowski
Nie mogę a w zasadzie ..dlaczego nie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2004, 23:11
Posty: 375
Skąd: grochów
Auto: Chrysler Voyager 3.3 LE jajko

Postprzez Damich » 18 paź 2004, 00:27

A moze wystarczy zmienic filtry.. u mnie pomoglo
Mazda czy Toyota?? Oto Jest pytanie
Początkujący
 
Od: 17 paź 2004, 23:48
Posty: 11
Skąd: Pabianice
Auto: Mazda 323BG 1,3 16V sedan

Postprzez jarek_323C » 21 paź 2004, 10:35

Właśnie się borykam z podobnym problemem jak ^.
U mnie przerywa któryś z cylindrów. Wymiana świec nie pomogła. Dziś będe miał zmienioną kopółkę i palec (kabli niestety orginalnych nie ma i muszę 2 tygodnie czekać).
Jak szarpanie minie to napisze co pomogło.
Jarek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 13:25
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323C BA

Postprzez jarek_323C » 21 paź 2004, 10:59

Dostałem i kable <jupi>
Co myślicie na temat części firmy Nipparts?
Ostatnio edytowano 12 lis 2004, 10:00 przez jarek_323C, łącznie edytowano 1 raz
Jarek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 13:25
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323C BA

Postprzez meriodak » 21 paź 2004, 11:29

[quote="jimi"]szczegolnie przy zimnym silniku, przy ruszaniu jest lekkie "pyrkanie" i czasami nawet gasnie.
Czy ktos powie od czego to?[/quote]

Jak jesteś z Olsztyna to ci mogę dać namiary na zajeb....ego mechanika, gość chyba duszę diabłu sprzedał jak mi wyregulował żuka to brał 11/100 w trasie i 13/100 po mieście (norma 18l). FACHOWIEC PIERWSZA KLASA spojrzy na świece i powie ci ile masz na nich do przejechania. Klient do najtańszych nie należy i trzeba się wcześniej umawiać ale wież mi że warto, posłucha i będzie znać bolączki twego silniczka.

Pozdrawiam
Kto nie smaruje ten nie jedzie. Bez dwuznaczności
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2004, 05:03
Posty: 8
Skąd: Olsztynek
Auto: Mazda 323 C 1324cm; r.1996

Postprzez jarek_323C » 21 paź 2004, 13:38

Ok. Sprawa rozwiązana. Silnik przestał szarpać i chodzi prawidłowo.
Wymieniłem:
– świece
– kable WN
– kopułkę

I problem znikł. Powinienem jeszcze wymienić palec rozdzielacza lecz nie mogłem go dostać. Tzn był niby do mojego silnika ale pod spodem miał w innym kształcie nacięcie.
Jarek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 13:25
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323C BA

Postprzez wroclover » 2 lis 2004, 17:24

ja też tak miałem i przestało...bo wymieniłem kable wysokiego napięcia (do świec i do cewki) i świece. bardziej przyczyną były kable, bo świece wymieniałem jeszcze wcześniej i pomogło tylko na kilkaset kilometrów. widocznie po ówczesnej wymianie kable zostały dociśnięte na moment. a teraz kupiłem kable za 130 zł i jest [tiiit] :P
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2004, 11:49
Posty: 44
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-5 NC 2.0 2008

Postprzez krzynio » 4 lis 2004, 10:18

Witam troszke mineło od ostatniej wizyty, ale niestety z szarpanem sobie nie poradziłem nawet po wymianie wszystkich "górnych" uszczelek z ASO (choć troche jest lepiej ) ale nie znacznie, no a teraz robie jeszcze inny eksperymen składam cały aparat zapłonowy na starej kopułce i palcu przerywacza oczywiście wyczyszczonych, no i kablach orginalnych zapożyczonych od P. PATRYKA ;) no i wtedy sprawdze czy to ta przyczyna.
Bo do jasnej ciasnej już nic wiecej nie może być, NO TO CO????????
Ale czekamy jak to przetestuje !
POZDRAWIAM
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Krasnal » 5 lis 2004, 01:26

daj znać o wynikach ;)
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez luki » 5 lis 2004, 15:22

Z tego co opisałeś, również prawdopodobną przyczyną chociaż bardzo rzadko spotykaną jest uszkodzenie modułu wzmocnienia w aparacie zapłonowym,dzieje się tak po przegrzaniu w/w układu


Z kolegą nie zgodzę się co do tego że jest to rzadka przypadłość. W madziach jest to częsty problem co potwierdza się też w ASO. Aha, jeśli to moduł to po podłączeniu do kompa nie wykaże żadnych błędów.

Dość długo woziłem się z decyzją co zrobić z tym szarpaniem (wymieniałem też kable i nic) w końcu odżałowałem kaskę i pojechałem do Piaseczna do warsztatu p. Grabowskiego. Finansowo się prawie zrujnowałem ale zregenerowali mi aparat zapłonowy (tzn. wymienili moduł bo poprzedni pracował wadliwie i cierpiała cewka) i problem się nie powtórzył.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2004, 21:38
Posty: 27
Skąd: Wawka
Auto: 323P BA '99 1.3

Postprzez XDawidX » 8 lis 2004, 00:12

W moim przypadku wystarczyła regulacja zapłonu. Na początku szarpała tak, że zastanawiałem się czy z niej nie wypadnę. A teraz da się jeździć :)
Początkujący
 
Od: 5 lis 2004, 01:32
Posty: 22
Skąd: Wrocław/Rzeszów
Auto: 323F BA Z5 1,5i 1995r

Postprzez krzynio » 8 lis 2004, 09:07

luki napisał(a):
Z tego co opisałeś, również prawdopodobną przyczyną chociaż bardzo rzadko spotykaną jest uszkodzenie modułu wzmocnienia w aparacie zapłonowym,dzieje się tak po przegrzaniu w/w układu


Z kolegą nie zgodzę się co do tego że jest to rzadka przypadłość. W madziach jest to częsty problem co potwierdza się też w ASO. Aha, jeśli to moduł to po podłączeniu do kompa nie wykaże żadnych błędów.

Dość długo woziłem się z decyzją co zrobić z tym szarpaniem (wymieniałem też kable i nic) w końcu odżałowałem kaskę i pojechałem do Piaseczna do warsztatu p. Grabowskiego. Finansowo się prawie zrujnowałem ale zregenerowali mi aparat zapłonowy (tzn. wymienili moduł bo poprzedni pracował wadliwie i cierpiała cewka) i problem się nie powtórzył.


Niestety zmieniałem cały aparat od Patryka (a wiem że u niego takiej sytuacji nie było ) i nic też było szarpanie ale może troszke mniej,
Ale jeszcze nie zdąrzyłem zmienić tych kabli bo nie mam obecnie na to czasu ale mam nadzieje że to bedzie przyczyna SZARPANIA
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez krzynio » 13 gru 2004, 17:11

<jupi> <jupi> <jupi> udało sie nareszcie po ok 2 latach kosztownych poszukiwań i kombinacji, rozwiązałem przyczynę szrpania mojej mazdeczki, (WIELKIE PODZIEKOWANIA DLA GRZEŚKA "NEWBIE" tak naprawde to on powiedział co może być przyczyna szarpania) a był to niewinnie wygladajacy TPS "czujnik położenia przepusytnicy", wymieniłem go na drugi (oczywiście tu podziekowania dla P. PATRYKA za udąstępnienie czujnika TPSu) Teraz mazdeczka lata aż miło nie szrpie i jest OK.

Jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomoc !!!!!!!!!!!!!!!
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez bartekkk » 19 gru 2005, 02:25

Mam podobny problem, szarpie, a właściwie trochę mu mocy brakuje w zakresie 3-4tys. obrotów. Obstawial jakieś problemy z przepustnicą, co robić??
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 13:38
Posty: 56
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA 2.0V6

Postprzez iiyama » 19 gru 2005, 18:38

też tak miałem z tym szarpaniem

Popsikałem preparatem ala wd40 pod pedał gazu na sprężyne, i wpewien sposób prawie przestałp szarpać


2.0 v6 323f
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez bartekkk » 20 gru 2005, 02:02

Właściwie to źle się wyraziłem, nie szarpie, tylko trochę mniej wciska w fotel. Jazda dalej jest płynna, ale to nie to samo co przy 7tys. obr, hehe. Poza tym to chyba trochę za dużo pali, bo ostatnio przy emeryckiej jeździe 14l/100km po mieście
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 13:38
Posty: 56
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F BA 2.0V6

Postprzez marek » 20 gru 2005, 02:43

bartekkk napisał(a):Jazda dalej jest płynna, ale to nie to samo co przy 7tys. obr, hehe. Poza tym to chyba trochę za dużo pali, bo ostatnio przy emeryckiej jeździe 14l/100km po mieście


Sonda lambda?

Zczytaj błedy z kompa najpierw i dalej można rozwiązywać problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323