Awarie oświetlenia i zegarów

Postprzez -=SauroS=- » 12 lip 2004, 00:14

1)
Nie działa mi wskazówka paliwa tak jak powinna. Jak naleję sporo benzyny to owszem skacze do góry. Niestety wskazuje poziom paliwa, jak chce ponieważ jak zaczyna ubywać paliwa to wskazówka spada do połowy, a w pewnym momencie (przy odpowiedniej ilości paliwa w baku) już wogóle spada bezwładnie do dołu. Jeżeli zatankuję za 50 złotych (ok 12l) to nawet nie drgnie. Dopiero przy zatankowaniu dwa razy większej ilości paliwa idzie w góre. Wskaźnik rezerwy działą ok! Szczerze mówiąc mam wrażenie jakby gdzieś jakiś kabelek niekontaktował i przy większym prądzie trochę działa, ale jak opór rośnie to przestaje działać ;(
Nie wiem na jakiej zasadzie działa ten wskaźnik. Doradźcie coś.

2)
Nie działa mi żarówka wstecznego (i nie dlatego że jest przepalona :) ). W moja Mazdencji (323 1,6 BG 94r) wychodzi ze skrzyni biegów jakiś czujnik z dwoma zielonymi kabelkami. Jest dosyć spory?Do czego to jest, do wstecznego? Kabelki tam są w tragicznym stanie, jeden nawet był urwany, ale jakimś cudem udało mi się go przylutować.

3)
Gałka zmiany biegów jak chce zredukować bieg z 5 na 4 to nie wraca na środkową pozycję tak jak powinna, tylko zatrzymuje się na wysokości 5 biegu. Trochę to jest niewygodne, bo muszę szukać 4-ki jak w autobusie ;) Zrobić to samo co jest napisane parę postów niżej o skrzypieniu? Nie ma w niej takiego luzu jak być powinien.

4)
Nie świeci mi się konrolka świateł. Jak włączam światła nie zapala mi się ta niebieska (albo zielona- nie pamiętam) kontrolka. Nie jest to wina przepalonej żarówki bo już sprawdzałe. Ma ktoś schemat elektryczny tej Mazdy?


Ps. Czekam na podpowiedzi bo jutro mam trochę czasu i chcę ponaprawiać te wszystkie pierdułki :)

Serdecznie pozdrawiam
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2004, 22:24
Posty: 41
Auto: Mazda 323 1,6 16V 94r.

Postprzez marek » 12 lip 2004, 01:23

Ad 4) masz na myśli kontrolkę długich świateł?. Bo kontrolki świateł krótkich nie ma! Poznaje sie po tym że przyciemnia się zegarek na desce :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Jaksa » 12 lip 2004, 09:05

Witam !

Co do 1 punktu uszkodzony jest plywak na 100%
Z sygnalizacją wstecznego myslę że to wina czujnika w skrzyni ( można to sprawdzić )
Co do lewarka zmiany biegów to dziwna sprawa ale może trzeba wszystko przesmarować ( cięgna )
W punkcie 4 to tak jak opisal Marek. Pozdrawiam!
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez emik » 12 lip 2004, 09:06

racja racja:))
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2004, 08:03
Posty: 147

Postprzez -=SauroS=- » 14 lip 2004, 22:43

Dzięki za podpowiedzi.
Ile kosztuje nowy pływak?
Chodziło mi o kontrolkę pozycyjnych, kontrolka długich działa. Jeżeli jej nie ma to nic dziwnego że mi czegoś brakowało :D
Jak sprawdzić czy to czujnik wstecznego?

Dzieki i pozdrawiam :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2004, 22:24
Posty: 41
Auto: Mazda 323 1,6 16V 94r.

Postprzez marek » 14 lip 2004, 22:48

Jak piszesz, czujnik wstecznego ma dwa kabelki. Zatem logiczne rozumowanie podpowiada że po wrzuceniu wstecznego musi się pojawić przejście przez włącznik. Zatem podłączasz omomierz i kolega wrzuca wsteczny, a ty sprawdzasz czy jest przejście.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Kruk11 » 15 lip 2004, 10:53

Ze wstecznym u mnie było tak, że kable które z czujnika wychodzą wpięte są kostką w wiązkę, więc kostką bawił się pies a w środku wszystko było zaśniedziałe.
Wystarczyło odciąć kostkę, zrobić na wsówki i zaizolować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Postprzez -=SauroS=- » 16 lip 2004, 22:15

Właśnie nie jestem pewien czy ten czujnik z dwoma kabelkamiwychodzący ze skrzyni biegów to czujnik wstecznego, czy jakiś inny. Jeżeli to ten to coś wymyślęł. Postaram się też znaleźc tą kostkę, może u mnie też zaśniedziała.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2004, 22:24
Posty: 41
Auto: Mazda 323 1,6 16V 94r.

Postprzez Kruk11 » 19 lip 2004, 10:44

Czujnik wstecznego, jeśli mnie pamięć nie myli, jest patrząc od przodu na samochód po prawej stronie skrzyni , mniej więcej po środku takiej płaskiej powierzchni. Do kostki można się dostać od góry, ale łatwiej wsówki założyć z kanału.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Postprzez MeGaM » 21 lip 2004, 21:20

co do gałki zmiany biegów to może być podobnie jak u mnie
jak zdejmiesz ten plastik z gumą co przykrywa dół gały.
to zobaczysz pewnie coś na styl gumowej "membrany" na której
wisi gała.
U mnie ta gała wpadła na dół i biegi szły opornie
ale jak założyłem spowrotem membrane(podkleiłem super Glu żeby gała nie spadła spowrotem)
to teraz jest oki.
Świat to nie ludzkość – Świat to ... MATRIX
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 maja 2004, 22:20
Posty: 12
Skąd: Obrzycko
Auto: Mazda 323 F 18.i DOHC 1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323