Dziwna sprawa... falujące obroty

Postprzez orlando » 18 lut 2007, 22:42

czy ktoś może wytłumaczyć mi co jest nie tak gdy autko jak stoi na luzie i jest na gazie to falują wolne obroty? tak od 1000 do 300 i w kółko.. Gdy tylko wcisnę sprzęgło i wrzucę jakiś bieg jak auto stoi to obroty falują coraz mniej i wszystko sie uspokaja – zostają na 700-800, gdy włożę luz – obroty falują.. Obojętnie czy sprzęgło na luzie jest wciśnięte czy nie... Dodam że działo się tak i przed wymianą sprzęgła i teraz kiedy mam nowe założone... Na benzynie obroty nie falują, jednak gdy autko chodzi na benzynie i wcisnę sprzęgło, zacznę ruszać lewarkiem zmiany biegów tj. włączam jakikolwiek bieg na luzie to obroty zaczynają skakać. Włożę bieg i poczekam chwilę – opadną i wracają do normy..
<jelen> hmm nie wiem czy to jakiś problem, denerwuje mnie to, szczególnie gdy autko na gazie jest..

Oprócz tego zauważyłem też że gdy obojętnie czy na benzynie czy na gazie jak przegazuję, to obroty opadająć zatrzymują się w zależności od nagrzania silnika na ok 1500-1000 i po jakimś czasie dopiero tak gwałtownie opadają na 800-700..

czy ktoś wie o co biega? Dziwna sprawa...

acha sonda lambda wymieniona, chyba nawet jest tak że jak wyłączę światła to to falowanie jest mniejsze.. Im więcej odbiorników prądu włączonych to chyba zakres falowania się nasila.. Dzisiaj magdalena musiała naelektryzowana być bo jak wychodziłem i dotknąłem blachy to mnie lekko "kopnęła"

kody błyskowe też sprawdzałem ze złącza diagnostycznego... Nie ma żadnbych błędów choć to też dziwne bo przedtem sondę lambda miałem strzeloną i błędów nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 17:28
Posty: 63
Skąd: Żory
Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG

Postprzez Lesiu » 19 lut 2007, 18:26

sprawdź poziom płynu w chłodnicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Orin » 19 lut 2007, 19:24

Jakby to było tylko na LPG, to byłaby to wina regulacji. Jeśli jest to na Pb i LPG to:
Lesiu napisał(a):sprawdź poziom płynu w chłodnicy?

oraz sprawdź czy nie jest brane lewe powietrze między przepustnicą a przepływomierzem. Na uwagę ew zasługuje silniczek krokowy (pod przepustnicą) oraz zawór dodatkowego powietrza, który jest otwierany gdy włączysz światła/wentylator/ogrz. szyby (znajduje się on grodzi za kolektorem ssącym, na lewo od pompy hamulcowej). Te ustrojstwa czasem potrafią się zabrudzić/zatrzeć...
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez orlando » 19 lut 2007, 20:03

płyn w chłodnicy jest ok i wszystko zachowuje się tam normalnie tak jak ma...

Zobaczę tę resztę jutro co napisałeś, jutro chyba też zmienię płyn chłodniczy..
Zobaczymy czy to coś pomoże. Instalacja była regulowana dosłownie parę dni temu, ale wiem że coś tam mnie pokłamali jakoś że niby jest ok a nie umieli sobie z czymś poradzić..

A tak btw bo nie znalazłem tego na forum:
O co chodzi w tym że jak jest mało płynu w chłodnicy to falują obroty? Jak to jest powiązane bo ja nie widzę żadnego związku.. Jakiś czujnik za to odpowiada czy co. Bo pierwszy raz się spotykam żeby ilość płynu chłodniczego miała wpływ na falowanie obrotów...??
Ostatnio edytowano 19 lut 2007, 20:05 przez orlando, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 17:28
Posty: 63
Skąd: Żory
Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG

Postprzez ravo » 19 lut 2007, 20:05

Orin napisał(a): który jest otwierany gdy włączysz światła/wentylator/ogrz. szyby (znajduje się on grodzi za kolektorem ssącym, na lewo od pompy hamulcowej).

czyli jak wlaczam dodatkowe obciazenie i obroty spadaja o okolo 150 i sie nie podnosza to jest to tego wina ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Orin » 20 lut 2007, 11:53

orlando napisał(a):O co chodzi w tym że jak jest mało płynu w chłodnicy to falują obroty? Jak to jest powiązane bo ja nie widzę żadnego związku.. Jakiś czujnik za to odpowiada czy co. Bo pierwszy raz się spotykam żeby ilość płynu chłodniczego miała wpływ na falowanie obrotów...

Nie wiem o co chodzi, jednak to fakt – miałem tak kiedyś i szukałem uszkodzenia :] Wystarczyło dolać płynu bezpośrednio do chłodnicy (tak jak byś odpowietrzał układ) i po sprawie.
ravo napisał(a):czyli jak wlaczam dodatkowe obciazenie i obroty spadaja o okolo 150 i sie nie podnosza to jest to tego wina

U mnie spadają średnio do 600 po włączeniu jednej spośrod w/w rzeczy. Ale ogólnie to najprawdopodobniej masz rację. Pytanie tylko ile w Mitsu masz elektrozaworów... Może być jeden, a może być więcej.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Michel » 20 lut 2007, 12:24

Witajcie. W moim przypadku było podobnie, obroty skakały od 800 do 500 na gazie, na bęzynie przedział był trochę wyższy. W sumie w niczym mi to nie przeszkadzało, więc nie dochodziłem dlaczego tak się dzieje. Wczoraj zostałem zmuszony wymienić prawie cały układ wydechowy (poza rurą od kolektora do kata) i ustało całe falowanie, co najdziwniejsze Madzia sprawia wrażenie jak by dostała pare kucyków w prezencie.

Może właśnie falowanie obrotów też zależy od wydechu, może kat zamulony, może tłumiki zatkane sadzą i rdzą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Postprzez Cysiek » 20 lut 2007, 12:55

U mnie nie skaczą tylko dziwny objaw jak odpale auto. Na pb jak jest ciepły i odpalam silnik tak jak by się trząsł.Obroty są jakieś 800. Przejade 10 metrów i jest dobrze :| . Występuje to tylko na postoju. Podczas jazdy na luzie przy 30-40 km mam wyższe obr 1000-1100 jak się zatrzymam 800-900. Czy gaz czy Pb bez różnicy. Na Lpg nie odpalam bo nie moge. No i ssanie troche mam za wysokie 1900 po chwili 1500. Na zimnym też te obroty podczas jazdy są inne i inne są na postoju. Płyn na maksa w chłodnicy obroty ustawiane chyba z 1000razy. Jakie powinny być obroty po włąnczeniu świateł i dmuchawy np na 2.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Orin » 20 lut 2007, 14:37

Cysiek napisał(a):Jakie powinny być obroty po włąnczeniu świateł i dmuchawy np na 2.


Powinny nieznacznie spaść ( o ok 100-200 obr/min) po sekundzie zaś wrócić do normalnego zakresu, czyli ok 850 obr/min
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez orlando » 24 lut 2007, 19:56

obroty mi już nie falują... same przestały :| tylko teraz wolne mam 500-600 a jak wcisnę podczas postoju sprzęgło i wrzucę bieg to się podwyższają na ok 900-1000rpm i tak też trzymają – wygląda to coś takiego jak w corsie, bo tam jak silnik by sie chciał udusić i zdechnąć to dodaje sobie sam gazu na wolnych obrotach hmmm

a nic nie kopałem od tak to ustało tylko teraz znowu to inaczej jakoś jest <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 17:28
Posty: 63
Skąd: Żory
Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG

Postprzez M@ster » 24 lut 2007, 22:06

No ja ostatnio tez zauważyłem falowanie obrotów.denerwuje mnie to bardzo.płyn chłodniczy ok. na pb i lpg to samo.
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez orlando » 25 lut 2007, 00:44

magdaleny to skomplikowane stworzenia są :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 17:28
Posty: 63
Skąd: Żory
Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG

Postprzez Cysiek » 25 lut 2007, 09:29

orlando napisał(a):magdaleny to skomplikowane stworzenia są

no żebyś wiedział
Jakie macie obroty w chwili jak samochód odpala rano. U mnie przy temperaturze koło – 10c mam 1900 po kilku sekundach mam 1500
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez M@ster » 25 lut 2007, 20:11

Ja mam gaźnik wiec najpierw sobie podpompuje pedalem gazu ze 3 razy i odpalam.łapie za 1 razem, jesli tak nie podpompuje to nie odpale za 1 razem. jak odpale obroty mam okolo 2000, potem lekko dodam gazu i spadaja na 1500 na zimnym silniku oczywiscie.
Pozdro, szacun, respect :P
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 17:28
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Łomża
Auto: szukam...

Postprzez Gość » 26 lut 2007, 15:51

Witam Dziś dołaczyłem do klubu i od razu natrafilem na interesujacy mnie temat. Miałem taki sam problem.obroty też mi falowały. jesli chodzi o płyn to... właśnie... dziwna sprawa z nim jest. odkad kupilem Efke to płyn byl tylko w chłodnicy, nic w zbiorniczku wyrównawczym... Poprzedni własciciel mówił zeby nic nie dolewać... zapomnialem o tym i na początku tej zimy wymieniłem mu płyn na petrygo... Zalałem go do minimalnego poziomu w zbiorniczku i wszystko było ok.... Przejechalem nim ok... 50... moze 70 km i raptem zaczął tracic moc... Nie wiedzialem co się dzieje więc się zatrzymalem i wtedy zgasł. Nie było mowy o odpaleniu.... Zajrzałem pod maskę i stwierdzilem że caly płyn mi wywaliło. od razu pomyślałem o uszczelce pod głowicą... le obejrzałem korek od oleju – suchy. raczej uszczelka odpadała... docholowałem go do domu, następnego dnia zmieniłem olej, ani kropli płynu... przeczyścilem chłodnicę i... i zalałem koncentratem wg porady znajomego który jest ciut "kumaty" w mechanice... od atamtej pory jeżdzę bez jakichkolwiek problemów. niestety nie potrafi podać przyczyny tego "wywalenia" płynu. miał ktoś podobny problem?? bo zastanawia mnie ta sprawa... No ale jakos obroty już nie falują... hmmm, hm hmmm...
Gość
 

Postprzez Orin » 26 lut 2007, 19:04

Lukash napisał(a):nie potrafi podać przyczyny tego "wywalenia" płynu. miał ktoś podobny problem?? bo zastanawia mnie ta sprawa...


Źle odpowietrzyłeś układ chłodniczy przy wymianie na petrygo i tyle. Zapewne dolałeś na zimnym silniku po korek w chłodnicy, resztę do zbiorniczka i to był powód. Twój znajomy zapewne orientował się by płynu dolewać do tylko do chłodnicy w miarę nagrzewania się silnika aż do otwarcia termostatu. Dopiero po prawidłowym odpowietrzeniu układu można sprawdzić ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym i ew dolać/spuścić różnicę.

Co do samego faktu wywalenia płynu – podejrzewam że za to jest odpowiedzialna różnica ciśnień w tym układzie przed i po otwarciu termostatu oraz rozszerzalność czynnika chłodniczego wraz ze wzrostem temperatury. Nadmiar nie miał gdzie wylecieć, to wyszedł do zbiorniczka.
Tak na marginesie to się ciesz że nie przegrzałeś/zatarłeś silnika :]
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Trivian » 11 mar 2007, 16:14

pierwsze slysze o plynie chlodniczym :| Dodam ze mi tez faluja gdy wlacze za duzo urzadzen elektrycznych :(
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 13:59
Posty: 62
Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC

Postprzez Gabrys » 12 mar 2007, 21:26

witajcie; ja dzisiaj testowałem swoją mazde ,obroty falowały do 0 tester djodowy połączyłem do FEN-B+.amostekGDN-TEN,djoda się zaświeciła poprzekrenceniu kluczyka na ON apużniej nic nie wyświetliła ,nawet gdy pracował silnik nawet 30 minut,jednak jak odłączyłem kabel od filtra powietrza to migała co2 sek bez końca,ale to było na zgaszonym silniku a silnik dalej kuleje gdzie szukać usterki syn umówił się na djagnostykę za 100 zł ale czy jest sens może jakaś podpowiedż gdyż proglem em są obrty,filtr pow wymieniony ,świece też na champin,może gniazdo dolne GDN coś pokaże proszę oszybką odpowiedż ,
Początkujący
 
Od: 12 lut 2007, 20:29
Posty: 5
Skąd: Świebodzin
Auto: mazda 323F 1,6 16V 1991

Postprzez Gość » 19 cze 2007, 11:16

Witam posiadam Mazde 323P kupiłem ja juz z takim problemem. Dzieje się tak że jak wciskam sprzęgło to silnik spada z obrotów o około 200obr/min, puszczam i wraca na 900obr/min. Dzieje sie to tylko jak się nagrzeje silnik jak jest na (ssaniu ) to takiego czegoś nie ma silnik schodzi z obrotów płynnie i nie mam zawahania tzn. nie spada na 300obr/min tylko do 1100obr/min jak jest ciepły to po przy gazowaniu obrotomierz leci na 300obr/min i wraca na 900obr/min. Sprawdzałem błędy i nic żadnych, spalanie tzn HC troszku wysokie, sonda lambda nie pracuje na wolnych obrotach bo ma 0.45V a po dodaniu troszku gazu to zaczyna pracować od 0.2V do 0.8V. wyczyściłem dolot do przepustnicy i sama przepustnice i za nią i nic to samo wymiana sondy lambda nic nie pomogła, przewody zapłonowe nowe, świece nowe, filtr nowy, silnik krokowy wyczyszczony. a zapomniał bym jest tak nie kiedy że jak dojeżdżam do skrzyżowania robie na luz i patrze a obrotomierz waha się w obrotach 1700obr/min do 2300obr/min i tak ze 30 sekund nic nie pomaga dodawanie gazu ani wciskanie sprzęgła. Na pedale sprzęgła jest wyłącznik, jest sprawny bo zwiera i rozwiera. Silnik 1,3 16V rok 98 bez LPG POMOCY POMOCY POMOCY
Gość
 

Postprzez orlando » 19 cze 2007, 17:07

a jak ty to zmierzyłeś że silnik spada do 300obr? wg skali?

zauważ, że obrotomierz w mazdzie jest inaczej wyskalowany na dole..

pierwsza kreseczka za zerem od razu oznacza 500obr/min, przyjrzyj się temu.
zeby silnik mial 300 obrotow to wskazowka obrotomierza musialaby byc chyba na 0 :)

to jest tak: 0, zaraz za tym 500, 750, 1000

edit: moze poszukaj jakichs nieszczelnosci przy dolocie... miedzy przeplywomierzem a przepustnica, uszczelka pod kolektorem ssacym, poruszaj (sprawdz czy nie sa luzne) wtryskiwaczami, wezyki z podcisnienia posprawdzaj itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 17:28
Posty: 63
Skąd: Żory
Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323