jazda na 3ech cylindrach

Postprzez Wazup » 21 gru 2006, 21:49

dzisiaj wymianilem klocki i tarcze hamulcowe w mojej Mazdzie.
Mechanik po odpaleniu auta i przejazdzce stwierdzil ze silnik pracuje na trzech cylindrach co jest oczywiscie nieprawidlowe i grozi calkowitym unieruchomieniem silnika.
Na ile jest w tym prawdy, co moze byc przyczyna tego ze pracuja tylko 3 cylindry i jak dlugo moge tak jezdzic bez wiekszych konsekwencji (jezeli tak wogole mozna)?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Postprzez BILON » 21 gru 2006, 23:03

Przyczny moga być banalne lub nie
Np. stare świece sprawdź czy nie są poupalane lub przewody czy nie maja przebicia, zapchany wtrysk paliwa, to tylko kilka z przyczyn
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2004, 13:07
Posty: 247
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX6 2,5l 1992r.

Postprzez Yard » 21 gru 2006, 23:57

Wazup napisał(a):... jak dlugo moge tak jezdzic bez wiekszych konsekwencji (jezeli tak wogole mozna)?

Długo lub krótko, a konsekwencje są zawsze. :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez xANDy » 22 gru 2006, 10:16

A czy jesteś pewny, że to prawda, że jeździ na trzech cylindrach? Moc, osiągi itp. są zdecydowanie mniejsze? Ktoś może szukać pracy ;) Ciekawe, że sam na to nie wpadłeś, że masz silnik bez jednego cylindra...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Winetou » 22 gru 2006, 10:28

tego nie da się nie zauważyć :| praca silnika na trzech cylindrach jest nierówna, silnik się "trzęsie" i osiągi są conajwyżej mizerne :| nie chce mi się wierzyć że tak jeździłeś i o tym nie wiedziałeś...
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez damian » 22 gru 2006, 12:09

mam ten sam problem. sprawdzalem swiece, przewody, kopulke aparatu zaplonowego, cisnienie w cylindrach i nic. wszystko jest ok, a mazda nadal mi nie pracuje na jeden cylinder. co to moze byc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez damian » 22 gru 2006, 12:10

dodam ze mam zamontowana ilstalacje LPG i pali na 3 cylindry na gazie i na benzynie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez sołtys » 22 gru 2006, 12:13

damiaaans

Jaki gaz sekwencja czy II gen??
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Wazup » 22 gru 2006, 13:07

co do tego ze nie zauwazylem to powiem tylko tyle, nie mam pojecia jakie osiagi powinna miec moja mazda, bo mam ja od 3 miesiecy, i od samego poczatku na luzie samochod sie trzesie, silnik ma jakies dziwne drgania. poza tym duuzo pali, 10-11l przy jezdzie do 3,5tys obrotow.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Postprzez damian » 22 gru 2006, 14:16

sołtys II generacja. ale przed chwilka znalazlem nekniecie na rurze doprowadzajacej powietrze (przy takiej cienkiej rurce wchodzacej do glowicy, jest troche jakby lepiej, ale nadal nie to samo. na benzynie tez juz troszke lepiej pali ale nadal na jeden cylinder nie pracuje. jeszcze sprawdzilem bledy i jest jeden (17), zaraz sprawdze co to jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez sołtys » 22 gru 2006, 14:25

Jeżeli II gen i nie chce chodzić zarówno na benzynie ja i na gazie to problem tkwi w układzie zapłonowym lub dolocie powietrza.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez damian » 22 gru 2006, 14:31

a moze cos z zaworami? sprawdzilem co oznacza blad 17 – Układ sprzężenia zwrotnego. nie wiem co to jest, wie ktos moze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez xANDy » 22 gru 2006, 15:42

Może jest zapchany dolot do tego jednego cylindra. Czy świeca jest "mokra" na tym niepracującym garze? Jeśli także na gazie też odmawia współpracy, to wyraźny znak braku powietrza, paliwa albo iskry (ew. totalny brak sprężania).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez damian » 22 gru 2006, 18:06

swieca jest taka sama jak reszta, nie jest mokra, wydaje mi sie ze na wyzszych obrotach pracuja wszystkie cylindry (na gazie) a na benzynie caly czas pracuje nierowno. teraz sprawdzilem caly dolot powietrza i znalazlem 2 podejrzane miejsca ktorymi moglo byc zasysane lewe powietrze, zdjalem tez kolektor ssacy i uszczelnilem silikonem. jutro jak juz wyschnie silikon sprawdze czy to cos dalo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Sokool » 22 gru 2006, 18:22

damiaaans napisał(a):jeszcze sprawdzilem bledy i jest jeden (17)

Ponoć to normalne przy LPG.
Wazup napisał(a):co do tego ze nie zauwazylem to powiem tylko tyle, nie mam pojecia jakie osiagi powinna miec moja mazda, bo mam ja od 3 miesiecy, i od samego poczatku na luzie samochod sie trzesie, silnik ma jakies dziwne drgania.

Raz mi spadł kabel WN z kopułki. Auto ledwo ruszyło na jedynce. Drgania takie że chciałem głową wybić dach. Raczej nie da się tego pomylić z normalną pracą silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Wazup » 22 gru 2006, 18:46

drgan az tak silnych nie ma, ale czuc ze na luzie silnik pracuje inaczej.
co do samej jazdy to przy spokojny, ruszaniu na jedynce jakby Mazda sie dlawila.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Postprzez damian » 28 gru 2006, 13:37

Wazup i co, zrobiles juz cos z tym jednym niepracujacym cylindrem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Wazup » 28 gru 2006, 15:32

niesttey, nie. nie ma kiedy bo w kolko robota. ale jestem dogadany ze znajomym mechanikiem, ze po sylwestrze 2 stycznia zaporwadze mu Mazde i sprawdzi co to jest. Od razu jak sie dowiem to napisze. Mam nadzieje ze to cos malo powaznego i nie naruszy zbytnio mojej kieszeni.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Postprzez PaTiS » 2 sty 2007, 11:51

U mnie jest troche inny problem...otoz od jakiegos czasu nie pali mi jeden gar,ale tylko na wolnych obrotach....na wiekszych...powyzej 2000rpm pali normalnie...mam LPG,ale problem jest taki sam dla Pb i LPG...W ASO sprawdzqali mi instalacje LPG i jest OK...
Wymienilem caly zaplon, kable WN, paluch,kopulke,swiece i nadal to samo...
Sytuacja jest o tyle dziwna,ze nie pali mi tylko na niskich obrotach,a podczas normalnej jazdy juz pali...
Czy ktos moglby mi doradzic co mam sprawdzic i czego moze to byc przyczyna?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2006, 13:37
Posty: 11
Skąd: Śląsk
Auto: 323F rok1997 1,8

Postprzez Wazup » 4 sty 2007, 17:21

damiaaans napisał(a):Wazup i co, zrobiles juz cos z tym jednym niepracujacym cylindrem?


narazie wiem tyle ze na dwoch cylindrach mam cisnienie w granicach 11 , w jednym mam 9 a w jednym mam 4.

jak odbiore sluzobwy samochod od blacharze, to wtedy wstawie Mazde do mechanika, rozbiora silnik (czy cos tam zrobia) i powiedzieli ze bedzie dzialac. robota ma portwac jakies 4 dni. a samochod planuje wstawic za tydzien w piatek
bede informowal o rozowoj wydarzen

pozdr.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2006, 16:15
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 1.6 16V '93r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323