Strona 1 z 3

silniczek krokowy

PostNapisane: 15 maja 2006, 20:29
przez marcin323kombi
Witam. mam pytanie – ponieważ wszystko wskazuje na to, że mam niesprawny silniczek krokowy (nierówne, wysokie obroty) mam pytanie – jak się do niego "dobrać"? czy jest to gdzieś opisane? Ewentualnie posłucham jakichś porad. Marcin

PostNapisane: 15 maja 2006, 21:24
przez Cysiek
U mnie też pływały obroty. Wymiana kopułki, świec i kabli WN i jest ok. Może zaczniesz od tych rzeczy.

PostNapisane: 15 maja 2006, 22:09
przez toady
Cysiek napisał(a):Może zaczniesz od tych rzeczy.

Wymiana kopułki (40pln), swiec (60pln) i kabli (80-240pln) to wydatek ~300pln, podczas gdy czyszczenie silniczka krokowego kosztuje jakies 2, moze 3 godziny pracy.
Dalej uwazasz, ze powinien zaczac od wymieniania?

marcin323kombi napisał(a):czy jest to gdzieś opisane?

Przypuszczam, ze w archiwum – pogrzeb w nim troche zanim zapytasz nastepnym razem.
Wpisz sobie zapytanie "woln* AND obrot* AND czysz*" i popatrz na wyniki.

PostNapisane: 16 maja 2006, 08:14
przez Cysiek
toady napisał(a):Dalej uwazasz, ze powinien zaczac od wymieniania?

Tak dalej uważam. Bo nie wiadomo kiedy te rzeczy były zmieniane.
toady napisał(a):Wymiana kopułki (40pln), swiec (60pln) i kabli (80-240pln) to wydatek ~300pln

Kopułka 40zł, świece NGK to 32zł, Kable WN to do 100zł kupi i też bedą dobre. To daje 180zł a nie 300zł

PostNapisane: 16 maja 2006, 12:03
przez toady
Cysiek napisał(a):świece NGK to 32zł

W modelu 8V. Juz sie na tym kiedys przejechalem i kupilem swiece do 323F BG 1.6i i sie okazaly za duze (klucz 21 a nie 16mm). Na szczescie udalo sie je wymienic za doplata.
Cysiek napisał(a):Kable WN to do 100zł kupi i też bedą dobre.

Co do kabli to sa rozne zdania – niektorzy uwazaja, ze jednak nie beda dobre, albo ze sie szybko skonczą...

Nawet koszt 180pln to duzo, jesli przyczyne mozna wyeliminowac zwyklym czyszczeniem.
Co do profilaktycznej wymiany czesci to tez zdania sa podzielone i chyba nie warto sie o to spierac. Chyba kazdy przyzna, ze czesci majace wplyw na bezpieczenstwo i trwalosc silnika (mam na mysli oleje, plyny hamulcowe itp) powinno sie wymieniac okresowo, ale juz nie slyszalem, zeby ktos okresowo wymienial sprawne np. klocki/tarcze hamulcowe TYLKO I WYLACZNIE dla zasady, poniewaz maja plyw na bezpieczenstwo. Po prostu kazdy musi zdecydowac sam – dla mnie akurat wymiana czesci sprawnej na inna sprawna nie ma sensu.

PostNapisane: 16 maja 2006, 18:17
przez tadziol
marcin323kombi napisał(a):wszystko wskazuje na to, że mam niesprawny silniczek krokowy


w mażdzie?? ale <glupek2> ze mnie przez 11lat pracy mazdach go nie zauwazyłem <lol>

PostNapisane: 16 maja 2006, 19:42
przez marcin323kombi
w mażdzie?? ale ze mnie przez 11lat pracy mazdach go nie zauwazyłem


taaaak? to może postawisz diagnozę zamiast drwić? tak mi powiedzieli gaziarze, u których byłem i skarżyłem się na wysokie obroty, a niestety nie mam takiego "doświadczenia" jak Ty i dlatego rozpocząłem ten temat. bez obrazy.

PostNapisane: 16 maja 2006, 21:27
przez tadziol
a spróbuj na początek zdławić troszkę obroty śrubą regulacyjną przy przepustnicy,ale nie tą od połozenia krańcowego,tylko by-pass

PostNapisane: 16 maja 2006, 22:52
przez toady
tadziol napisał(a):rzez 11lat pracy mazdach go nie zauwazyłem

Widocznie slabo szukales i malo robiles.

tadziol napisał(a):nie tą od połozenia krańcowego,tylko by-pass

Bez komentarza.
Jezeli kolejne Twoje porady maja byc w podosbym stylu to ja juz dziekuje.

marcin323kombi, nie ruszaj zadnej sruby zanim nie wlaczysz trybu serwisowego – regulowanie czegokolwiek powinno byc prowadzone w trybie serwisoym

PostNapisane: 17 maja 2006, 07:34
przez marcin323kombi
witam nie mam pojęcia co to jest "tryb serwisowy" moja mazda to model z lat 80tych i nie podejrzewam, że ma jakieś wyjście pod komputer, czy wmontowany komputer – jeśli o to chodzi??

PostNapisane: 17 maja 2006, 16:03
przez GofNet
marcin323kombi napisał(a):moja mazda to model z lat 80tych
Posiadany przez Ciebie model jest z lat 90'tych. Najpewniej posiadasz silnik 16v, które były produkowane od 1992r.
marcin323kombi napisał(a):nie podejrzewam, że ma jakieś wyjście pod komputer
Chodzi o to,że pracą silnika zarządza komputer pokładowy. Jeżeli chcesz zakodować mu nowe parametry, to powinieneś przełączyć go w stan serwisowy, wprowadzić modyfikacje i powrócić do poprzedniego trybu (opis procedury na znajdziesz FORUM).
tadziol napisał(a):mazdach go nie zauwazyłem
A jednak jest. Znajdziesz go przy przepustnicy!
dex-ter napisał(a):Zdejmujesz wszystkie przewody, które dochodzą do tego ustrojstwa z przepustnicą – mam tu na myśli zarówno to od powietrza, jak i od paliwa.Następnie odczepiasz linkę od gazu i odkręcasz cztery śruby i masz już wszystko w ręku. Od dołu masz silnik krokowy przykręcony na gwiazdkę – tak mi się zdaje – zdejmujesz i czyścisz. Możesz mu ewentualnie zapodać 12V na sucho i zobaczysz, jak Ci chodzi silniczek – ja tak sprawdzałem.Przy montażu zwróć uwagę, żeby założyć nową uszczelkę miedzy tą całą obudową przepustnicy, a resztą dolotu – mi tam lewe powietrze łapał i obroty przez to falowały.
<czytaj> Fotorelacja "Czyszczenie przepustnicy" – na problemy z wolnymi obrotami

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 17 maja 2006, 16:33
przez marcin323kombi
niestety (albo stety sam nie wiem) mam silnik 8 zaworowy...

PostNapisane: 17 maja 2006, 17:45
przez tadziol
toady napisał(a):Widocznie slabo szukales i malo robiles.



GofNet napisał(a):A jednak jest. Znajdziesz go przy przepustnicy!


wobec tego wyjasnijcie mi panowie zasadę działania "silnika krokowego" zasilanego dwoma przewodami...czekam na powazne wypociny
nooo....chyba,że nazwiecie wasze ustrojstwo przy przepustnicy IAC VALVE,to wtedy nie mam uwag <lol>

PostNapisane: 17 maja 2006, 22:11
przez toady
marcin323kombi napisał(a):moja mazda to model z lat 80tych

Sory, nic o tym nie mowiles, a Twoja sygnaturka jak i opis tematu wmowi wyraznie: 323 1.6 8v 1993
Jak masz wtrsyk –> masz komputer. Jak masz gaznik to komputera niet.
Jak masz komputer –> masz w przedziale silnika gniazdo serwisowe a w nim styki TEN (TestEnable) i GND (Ground). Trzeba je zewrzec (obroty sie zmienia lekko) i masz tryb serwisowy. Komputer powinien wiedziec, ze ktos przy nim grzebie, zeby nie zinterpretowal blednie naglej zmiany obrotow.

tadziol napisał(a):wyjasnijcie mi panowie zasadę działania "silnika krokowego" zasilanego dwoma przewodami

Czepiasz sie.
Z elektrotechnicznego punktu widzenia nie jest to "silnik" a elektrozawor – to dla purystow jezykowych, ale mechanikow, warsztatowcow i uzytkownikow serdecznie wali jak ta czesc dziala w teorii – liczy sie efekt uzyskiwany w pratyce.
Tak jak bendiks, albo na przyklad maglownica, ktora zreszta do maglowania nie sluzy.

PostNapisane: 18 maja 2006, 11:31
przez marcin323kombi
TAK mam autko z 1993 roku – tak stoi w papierach, a silnik ośmiosaworowy – też tak stoi w papierach i przecież co jakiś czas spodlądam na niego osobiście, tudzież jacyś specjaliści. może to jakiś ewenement ale mam silnik 8v.

PostNapisane: 18 maja 2006, 14:50
przez GofNet
marcin323kombi napisał(a):TAK mam autko z 1993 roku – tak stoi w papierach, a silnik ośmiosaworowy
Jak na deklu zaworowym nie masz napisane "16 valve", to masz 8v. Choć dziwne to jest, to do dziś żyłem w przekonaniu, iż od 1992 roku Mazda produkowała wyłącznie jednostki 16v w Mazdach 323. Może to składak? Któż to wie...

Myślę, że toady napisał wystarczająco dużo informacji. Toteż odpuszczę sobie własne dygresje.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Jak masz silnik taki, jak mój (ten poniżej), to masz 8v i wtrysk (Injection):

Obrazek

PostNapisane: 18 maja 2006, 16:11
przez tadziol
toady napisał(a):to dla purystow jezykowych,



toady napisał(a):styki TEN (TestEnable)


a może raczej Test Engine?....

toady napisał(a):ale mechanikow, warsztatowcow i uzytkownikow serdecznie wali jak ta czesc dziala w teorii


mnie to jakoś nie "wali",bo nie rozumiejąc zasady działania czegoś,raczej trudno to naprawiać czy diagnozować,a tak się składa,że pracując w ASO MAZDA musiałem odbyc parę szkoleń,reszty nauczyć sie samemu....tak więc sorry,ale teorię znam i efekty uzyskiwane w praktyce.


toady napisał(a):Jezeli kolejne Twoje porady maja byc w podosbym stylu to ja juz dziekuje.


pozdrawiam

PostNapisane: 18 maja 2006, 17:24
przez GofNet
Dla rozładowania drobnego napięcia podsumuję wątek:
tadziol napisał(a):Najlepsza kobieta, to taka jak niemowlę... co do ręki, to do buzi... :)
Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 18 maja 2006, 19:51
przez tadziol
<peace> oraz <piwo>

PostNapisane: 20 maja 2006, 15:31
przez Łukasz
Obrazek

toady napisał(a): czyszczenie silniczka krokowego kosztuje jakies 2, moze 3 godziny pracy.

-niestety tego nawet nie rozbierzesz i to nie jest silniczek krokowy bo z tego co wiem mazda go nie stosowała.Jest to urządzenie przez znawców nazywane"automatyczne ssanie" albo"elektrozawór wolnych obrotów".