Witam wszystkich,
Jestem posiadaczem Mazdy 323 BG 1.6 z 93 roku, zastanawiam się nad SWAP gdyż ostatnio robiłem badaniana hamowni i trochę koni niestety uciekło, a bawię się w amatorski sport.
Czy polecacie silniki z jakiś konkretnych modeli aut, które najlepiej by pasowały do Mazdy? Zaznaczam, że szukam silników w pojemności do max 1.6, ale z większą mocą (idealnie min. 100 KM).
Pozdrawiam
Mazda 323 BG – SWAP ?
Strona 1 z 1
B6 DOHC z Xedosa 6 albo Mx-5. Podejdzie, jest sporo gratów i rozpracowany temat. Zostaw sobie skrzynię bo jest fajna krótka.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Przejrzałem te silniki i znalazłem takie: Xedos 1598 cm rok 1993-94 113 km i rok 1994-98 107 km oraz MX 5 rok 89-93 114 km.
Czy one gabarytowo pasują do BG ? Bo na allegro można znaleźć takie używanie zwłaszcza z Xedosów, ewentualnie z innych aut coś polecacie?
Czy one gabarytowo pasują do BG ? Bo na allegro można znaleźć takie używanie zwłaszcza z Xedosów, ewentualnie z innych aut coś polecacie?
- Od: 16 mar 2018, 11:12
- Posty: 3
- Auto: Mazda 323 BG
Gabarytowo to jest ten sam blok co masz, ale z inną głowicą i kolektorami. Wydaje mi się że mocowania silnika powinny być p&p.
Zdajesz sobie sprawę że swap wiąże się z zmianą komputera, wiązki i masy pierdół? Najlepiej mieć całego dawcę.
Zdajesz sobie sprawę że swap wiąże się z zmianą komputera, wiązki i masy pierdół? Najlepiej mieć całego dawcę.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Ja ostatnio zapakowałem do BG 1.8 DOHC (BP05) z BA w miejsce 1.6 SOHC. W kwestii mocowań pasuje plug&play musisz tylko kupić silnik z łapą od strony pasażera (poduszka od 1.6 pasuje, potrzebujesz samo mocowanie które jest na silniku). W kwestii elektryki jest trochę zabawy ale da się ogarnąć dosyć szybko.
W zasadzie każdy rzędowy silnik mazdy włożysz bez większych przeróbek mocowań.
Jeśli chcesz się zmieścić w 1.6 to tak jak Płomień pisał B6 DOHC będzie chyba najlepszym wyborem.
Możesz też poszukać B6-ZE (128 KM) które podobno było montowane w BG ale osobiście nigdy nie widziałem ani nie spotkałem kogoś kto go widział ten silnik.
W zasadzie każdy rzędowy silnik mazdy włożysz bez większych przeróbek mocowań.
Jeśli chcesz się zmieścić w 1.6 to tak jak Płomień pisał B6 DOHC będzie chyba najlepszym wyborem.
Możesz też poszukać B6-ZE (128 KM) które podobno było montowane w BG ale osobiście nigdy nie widziałem ani nie spotkałem kogoś kto go widział ten silnik.
- Od: 15 gru 2017, 14:06
- Posty: 149 (0/1)
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM
Szanowne i Szanowni – kłaniam się
Dobyłem łopaty i odkopuję wątek, żeby nie produkować nowego.
Posiadam mazdę 323 BG 4x4 z silnikiem 1,8 DOHC, który zaniemógł. Samochodu używam do bardzo amatorskiego rajdowania po szutrach) (ale nie na ścierniskach i innych wiejsko-leśnych motodromach tylko na szutrowym torze) W związku z powyższym proszę o Wasze opinie co w obecnej sytuacji na rynku najsensowniej byłoby zrobić
a) swap – na co o podobnej mocy (dobrze by było żeby tę moc mieć na kołach przy średnich obrotach). Co pasuje zamiennie, co warto kupić?
b) poszukiwania ori silnika – gdzie je prowadzić najlepiej?
c) remont (w sumie tego komentować nie trzeba), choć z uwagi na to ze samochód był modyfikowany – ostre wałki, stosowny program itd – raczej z myślą o asfaltach to z remontem trzeba liczyć też jakieś mody
będę wdzięczny za każdą radę popartą doświadczeniem/rzetelną wiedzą
pozdrawiam
Jajko
Dobyłem łopaty i odkopuję wątek, żeby nie produkować nowego.
Posiadam mazdę 323 BG 4x4 z silnikiem 1,8 DOHC, który zaniemógł. Samochodu używam do bardzo amatorskiego rajdowania po szutrach) (ale nie na ścierniskach i innych wiejsko-leśnych motodromach tylko na szutrowym torze) W związku z powyższym proszę o Wasze opinie co w obecnej sytuacji na rynku najsensowniej byłoby zrobić
a) swap – na co o podobnej mocy (dobrze by było żeby tę moc mieć na kołach przy średnich obrotach). Co pasuje zamiennie, co warto kupić?
b) poszukiwania ori silnika – gdzie je prowadzić najlepiej?
c) remont (w sumie tego komentować nie trzeba), choć z uwagi na to ze samochód był modyfikowany – ostre wałki, stosowny program itd – raczej z myślą o asfaltach to z remontem trzeba liczyć też jakieś mody
będę wdzięczny za każdą radę popartą doświadczeniem/rzetelną wiedzą
pozdrawiam
Jajko
Najsensowniej będzie sprzedać auto. Sporo ludzi z forum pewnie kupi, pomimo zajechanego silnika.
Jeśli nie, to weź słupek BP z BA, a potem poczytaj jak zadbać o napędy. Są stosunkowo delikatne, bardzo łatwo je uszkodzić, a ciężko naprawić. Jeśli BP wyzionął ducha, to oznacza że napędy też za chwilę się skończą, i okaże się że władujesz kase w silnik, a napęd padnie.
Jeśli nie, to weź słupek BP z BA, a potem poczytaj jak zadbać o napędy. Są stosunkowo delikatne, bardzo łatwo je uszkodzić, a ciężko naprawić. Jeśli BP wyzionął ducha, to oznacza że napędy też za chwilę się skończą, i okaże się że władujesz kase w silnik, a napęd padnie.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Sprzedaż raczej nie wchodzi w grę. Autko ma sporą historię sportową, jest fajnie przygotowane i moje
Dzięki za kierunek poszukiwań.
sądzę że mazda szybko wróci do formy
EDIT
16-05 samochód jeździ. Prócz słupka z BA potrzebny był też alternator – nie pasował stary
Dzięki za kierunek poszukiwań.
sądzę że mazda szybko wróci do formy
EDIT
16-05 samochód jeździ. Prócz słupka z BA potrzebny był też alternator – nie pasował stary
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości