Strona 1 z 1

1.6 16v +LPG – zawyżone obroty, problem z opalaniem

PostNapisane: 26 gru 2016, 01:14
przez Krzysiek93
Na początek witam wszystkich forumowiczów, autko mam od 1msc i z góry przepraszam za powielanie wątków aczkolwiek każdy wątek wskazywał co innego :/

Mój problem dotyczy pracy silnika i opalania go.
Problem jest taki że rozgrzany silnik potrafi trzymać obroty 1.5 k a nawet 1.8 k ale nie faluje. Co jest dziwne raz ma objawy a raz normalnie wskazuje ok 750 obr. Objawy pojawiają się na benzynie jak i lpg.
Dodatkowo na benzynie zagrzany silnik dławi poszarpie ale pójdzie dalej po czasie, na lpg bez problemów. Co do odpalania problem występuje tylko przy odpalaniu na ciepłym i tylko w momencie gdy był zgaszony przy objawach 1.5k obrotów. Nie ma szans na odpalenie, kręci dobrze ale czuć że zalewa więc muszę odczekać. Gdy wskazanie obrotów jest prawidłowe zgaszenie i ponowne uruchomienie nie sprawia problemów.

Mazda była u mechanika, diagnozy komputerowej nie umieli wykonać... zostało wykonane czyszczenie przepustnicy jak i przepływomierza po czym oddali mi auto stwierdzając że działa. Faktycznie jak ręką odjął wszystko znikło, jeździł jak należy, nawet na benzynie zrobiłem z 200km i chodził jak trzeba, obroty spadały na 1000 po czym na 750 obr czy to bena czy lpg. Minęły 3 dni problem wrócił ale jak wspomniałem nie jest to zawsze.
Podjechałem do mechanika gdzie był i stwierdził ze albo przepustnica albo przepływomierz będzie do wymiany skoro działało jak należy po czyszczeniu.

Czy jest mi ktoś wstanie pomóc? Nie chciałbym nic w ciemno kupić. Jeśli będę zmuszony to czy podzespoły muszą być z 1.6 konkretnie czy z 1.8 16v też by pasowały?
Pozdrawiam

Re: 1.6 16v +LPG – zawyżone obroty, problem z opalaniem

PostNapisane: 26 gru 2016, 09:04
przez hak64
"Nie chciałbym nic w ciemno kupić." Zrób diagnostykę, albo zmień mechanika na takiego, który to zrobi. Masz problem z dawkowaniem paliwa i być może także z czujnikiem połozenia wału. Nie ma sensu kupować części w ciemno. Dawkowaniem paliwa steruje kilka czujników (temperatura, sonda lambda, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy) i usterka choć jednego z nich może powodować zakłócenia w pracy silnika.

Re: 1.6 16v +LPG – zawyżone obroty, problem z opalaniem

PostNapisane: 29 gru 2016, 01:31
przez Krzysiek93
Mądrzejsza osoba odkryłanże wina leży w zacinającym się silniczku krokowym, pytanie czyścić jakoś specjalnie, szukać używanego czy będzie nowy dostępny?

PostNapisane: 29 gru 2016, 11:32
przez iparts
Dokładnie tak jak kolega hak64 napisał – zrób diagnostykę to dowiesz się wszystkiego co może być przyczyną. Najprawdopodobniej będzie to czujnik położenia wałka i jeżeli na 100% on okaże się wadliwy, to najlepiej kupić zupełnie nowy.

Re: 1.6 16v +LPG – zawyżone obroty, problem z opalaniem

PostNapisane: 2 sty 2017, 12:11
przez borki
W tych silnikach występuje czujnik położenia wału? w którym miejscu? :P

PostNapisane: 2 sty 2017, 12:25
przez sebek-71
W aparacie zapłonowym jeśli się nie mylę...w module aparatu jest...

Re: 1.6 16v +LPG – zawyżone obroty, problem z opalaniem

PostNapisane: 5 sty 2017, 14:08
przez Krzysiek93
Silnik krokowy jest tym problemem, zawiesza się, wypięcie wtyczki i ponowne podpięcie ustawia go poprawnie i problem znika ;)
Tak więc ktoś mi powie czy musi być z silkina 1.6 16v czy w innych występowało to samo? 1.3 albo 1.8 bo przepustnice są podobne?

PostNapisane: 6 sty 2017, 12:42
przez sebek-71
1,3 i 1,6 powinny być takie same

Re: 1.6 16v +LPG – zawyżone obroty, problem z opalaniem

PostNapisane: 6 sty 2017, 17:10
przez Krzysiek93
Chyba że ktoś wie gdzie można dostać nowy silniczek :/
W Rybniku w Inter Cars i Elite (dawny Italpatrs) nie mają :(
Z używanymi róznie bywa...

Re: 1.6 16v +LPG – zawyżone obroty, problem z opalaniem

PostNapisane: 6 sty 2017, 18:15
przez borki
nówka najprędzej w ASO Mazda..

PostNapisane: 6 sty 2017, 21:46
przez sebek-71
cena nowego powali Cię z nóg...

Re: 1.6 16v +LPG – zawyżone obroty, problem z opalaniem

PostNapisane: 6 sty 2017, 21:51
przez Krzysiek93
Zapewne kilka set złotych... a ze złomu można za grosze mieć ;p
Jakieś mądre i efektowne czyszczenie silniczka?

PostNapisane: 6 sty 2017, 23:44
przez sebek-71
Też jest fotorelacja z czyszczenia poszukaj...