1.6 16v +LPG – zawyżone obroty, problem z opalaniem
Napisane: 26 gru 2016, 01:14
Na początek witam wszystkich forumowiczów, autko mam od 1msc i z góry przepraszam za powielanie wątków aczkolwiek każdy wątek wskazywał co innego :/
Mój problem dotyczy pracy silnika i opalania go.
Problem jest taki że rozgrzany silnik potrafi trzymać obroty 1.5 k a nawet 1.8 k ale nie faluje. Co jest dziwne raz ma objawy a raz normalnie wskazuje ok 750 obr. Objawy pojawiają się na benzynie jak i lpg.
Dodatkowo na benzynie zagrzany silnik dławi poszarpie ale pójdzie dalej po czasie, na lpg bez problemów. Co do odpalania problem występuje tylko przy odpalaniu na ciepłym i tylko w momencie gdy był zgaszony przy objawach 1.5k obrotów. Nie ma szans na odpalenie, kręci dobrze ale czuć że zalewa więc muszę odczekać. Gdy wskazanie obrotów jest prawidłowe zgaszenie i ponowne uruchomienie nie sprawia problemów.
Mazda była u mechanika, diagnozy komputerowej nie umieli wykonać... zostało wykonane czyszczenie przepustnicy jak i przepływomierza po czym oddali mi auto stwierdzając że działa. Faktycznie jak ręką odjął wszystko znikło, jeździł jak należy, nawet na benzynie zrobiłem z 200km i chodził jak trzeba, obroty spadały na 1000 po czym na 750 obr czy to bena czy lpg. Minęły 3 dni problem wrócił ale jak wspomniałem nie jest to zawsze.
Podjechałem do mechanika gdzie był i stwierdził ze albo przepustnica albo przepływomierz będzie do wymiany skoro działało jak należy po czyszczeniu.
Czy jest mi ktoś wstanie pomóc? Nie chciałbym nic w ciemno kupić. Jeśli będę zmuszony to czy podzespoły muszą być z 1.6 konkretnie czy z 1.8 16v też by pasowały?
Pozdrawiam
Mój problem dotyczy pracy silnika i opalania go.
Problem jest taki że rozgrzany silnik potrafi trzymać obroty 1.5 k a nawet 1.8 k ale nie faluje. Co jest dziwne raz ma objawy a raz normalnie wskazuje ok 750 obr. Objawy pojawiają się na benzynie jak i lpg.
Dodatkowo na benzynie zagrzany silnik dławi poszarpie ale pójdzie dalej po czasie, na lpg bez problemów. Co do odpalania problem występuje tylko przy odpalaniu na ciepłym i tylko w momencie gdy był zgaszony przy objawach 1.5k obrotów. Nie ma szans na odpalenie, kręci dobrze ale czuć że zalewa więc muszę odczekać. Gdy wskazanie obrotów jest prawidłowe zgaszenie i ponowne uruchomienie nie sprawia problemów.
Mazda była u mechanika, diagnozy komputerowej nie umieli wykonać... zostało wykonane czyszczenie przepustnicy jak i przepływomierza po czym oddali mi auto stwierdzając że działa. Faktycznie jak ręką odjął wszystko znikło, jeździł jak należy, nawet na benzynie zrobiłem z 200km i chodził jak trzeba, obroty spadały na 1000 po czym na 750 obr czy to bena czy lpg. Minęły 3 dni problem wrócił ale jak wspomniałem nie jest to zawsze.
Podjechałem do mechanika gdzie był i stwierdził ze albo przepustnica albo przepływomierz będzie do wymiany skoro działało jak należy po czyszczeniu.
Czy jest mi ktoś wstanie pomóc? Nie chciałbym nic w ciemno kupić. Jeśli będę zmuszony to czy podzespoły muszą być z 1.6 konkretnie czy z 1.8 16v też by pasowały?
Pozdrawiam