1.6 16v +LPG – zawyżone obroty, problem z opalaniem

Postprzez Krzysiek93 » 26 gru 2016, 01:14

Na początek witam wszystkich forumowiczów, autko mam od 1msc i z góry przepraszam za powielanie wątków aczkolwiek każdy wątek wskazywał co innego :/

Mój problem dotyczy pracy silnika i opalania go.
Problem jest taki że rozgrzany silnik potrafi trzymać obroty 1.5 k a nawet 1.8 k ale nie faluje. Co jest dziwne raz ma objawy a raz normalnie wskazuje ok 750 obr. Objawy pojawiają się na benzynie jak i lpg.
Dodatkowo na benzynie zagrzany silnik dławi poszarpie ale pójdzie dalej po czasie, na lpg bez problemów. Co do odpalania problem występuje tylko przy odpalaniu na ciepłym i tylko w momencie gdy był zgaszony przy objawach 1.5k obrotów. Nie ma szans na odpalenie, kręci dobrze ale czuć że zalewa więc muszę odczekać. Gdy wskazanie obrotów jest prawidłowe zgaszenie i ponowne uruchomienie nie sprawia problemów.

Mazda była u mechanika, diagnozy komputerowej nie umieli wykonać... zostało wykonane czyszczenie przepustnicy jak i przepływomierza po czym oddali mi auto stwierdzając że działa. Faktycznie jak ręką odjął wszystko znikło, jeździł jak należy, nawet na benzynie zrobiłem z 200km i chodził jak trzeba, obroty spadały na 1000 po czym na 750 obr czy to bena czy lpg. Minęły 3 dni problem wrócił ale jak wspomniałem nie jest to zawsze.
Podjechałem do mechanika gdzie był i stwierdził ze albo przepustnica albo przepływomierz będzie do wymiany skoro działało jak należy po czyszczeniu.

Czy jest mi ktoś wstanie pomóc? Nie chciałbym nic w ciemno kupić. Jeśli będę zmuszony to czy podzespoły muszą być z 1.6 konkretnie czy z 1.8 16v też by pasowały?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 gru 2016, 00:52
Posty: 14
Auto: Mazda 323 BG 91r
1.6 16v sohc –> 1.8 16v dohc

Postprzez hak64 » 26 gru 2016, 09:04

"Nie chciałbym nic w ciemno kupić." Zrób diagnostykę, albo zmień mechanika na takiego, który to zrobi. Masz problem z dawkowaniem paliwa i być może także z czujnikiem połozenia wału. Nie ma sensu kupować części w ciemno. Dawkowaniem paliwa steruje kilka czujników (temperatura, sonda lambda, przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy) i usterka choć jednego z nich może powodować zakłócenia w pracy silnika.
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2015, 10:08
Posty: 448 (2/23)
Auto: Mercedes 300SE

Postprzez Krzysiek93 » 29 gru 2016, 01:31

Mądrzejsza osoba odkryłanże wina leży w zacinającym się silniczku krokowym, pytanie czyścić jakoś specjalnie, szukać używanego czy będzie nowy dostępny?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 gru 2016, 00:52
Posty: 14
Auto: Mazda 323 BG 91r
1.6 16v sohc –> 1.8 16v dohc

Postprzez iparts » 29 gru 2016, 11:32

Dokładnie tak jak kolega hak64 napisał – zrób diagnostykę to dowiesz się wszystkiego co może być przyczyną. Najprawdopodobniej będzie to czujnik położenia wałka i jeżeli na 100% on okaże się wadliwy, to najlepiej kupić zupełnie nowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez borki » 2 sty 2017, 12:11

W tych silnikach występuje czujnik położenia wału? w którym miejscu? :P
Początkujący
 
Od: 22 lis 2016, 23:32
Posty: 7
Auto: 323F BG 92 1,6 16V PB + LPG

Postprzez sebek-71 » 2 sty 2017, 12:25

W aparacie zapłonowym jeśli się nie mylę...w module aparatu jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Krzysiek93 » 5 sty 2017, 14:08

Silnik krokowy jest tym problemem, zawiesza się, wypięcie wtyczki i ponowne podpięcie ustawia go poprawnie i problem znika ;)
Tak więc ktoś mi powie czy musi być z silkina 1.6 16v czy w innych występowało to samo? 1.3 albo 1.8 bo przepustnice są podobne?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 gru 2016, 00:52
Posty: 14
Auto: Mazda 323 BG 91r
1.6 16v sohc –> 1.8 16v dohc

Postprzez sebek-71 » 6 sty 2017, 12:42

1,3 i 1,6 powinny być takie same
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Krzysiek93 » 6 sty 2017, 17:10

Chyba że ktoś wie gdzie można dostać nowy silniczek :/
W Rybniku w Inter Cars i Elite (dawny Italpatrs) nie mają :(
Z używanymi róznie bywa...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 gru 2016, 00:52
Posty: 14
Auto: Mazda 323 BG 91r
1.6 16v sohc –> 1.8 16v dohc

Postprzez borki » 6 sty 2017, 18:15

nówka najprędzej w ASO Mazda..
Początkujący
 
Od: 22 lis 2016, 23:32
Posty: 7
Auto: 323F BG 92 1,6 16V PB + LPG

Postprzez sebek-71 » 6 sty 2017, 21:46

cena nowego powali Cię z nóg...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Krzysiek93 » 6 sty 2017, 21:51

Zapewne kilka set złotych... a ze złomu można za grosze mieć ;p
Jakieś mądre i efektowne czyszczenie silniczka?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 gru 2016, 00:52
Posty: 14
Auto: Mazda 323 BG 91r
1.6 16v sohc –> 1.8 16v dohc

Postprzez sebek-71 » 6 sty 2017, 23:44

Też jest fotorelacja z czyszczenia poszukaj...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323