Problem z wtryskiami 2,3,4,

Postprzez borki » 22 lis 2016, 23:58

Witam,

Mam problem z moją Madzią, mianowicie podawana jest tak duża ilość benzyny przez wtryski 2,3,4 że świece są dosłownie całe mokre, powyższe cylindry nie działają, a benzyna aż tryska na zewnątrz przez szczelinę na łączeniu tłumika drgań..
Silnik chodzi, ale chyba tylko na pierwszym cylindrze..

Mam instalację LPG, pierwsze podejrzenie – sterownik LPG (podobna sytuacja już była, wtedy pomogła zmiana sterownika) ale ten jest sprawdzony i jest dobry.
Wtryski podają benzynę nawet gdy pracuje na LPG.
Natomiast, gdy rozłączę pompkę paliwa żeby benzyna nie była pompowana do wtrysków i uruchamiam silnik na LPG w trybie awaryjnym wtedy jest ok, pracuje jak należy i jest w stanie jechać.


Jutro będę sprawdzał kody błędów..
Dodam jeszcze, że zawsze gdy było zimno przy odpalaniu na PB kilka razy gasła, do momentu ustabilizowania się obrotów, a dzisiaj przy temperaturze około 2 stopni, na awaryjnym trybie LPG i rozłączonej pompce PB, odpaliła bez żadnych problemów i za pierwszym razem..

Może ktoś ma jakiś pomysł, lub miał taką awarię? Bardzo proszę o pomoc..
Początkujący
 
Od: 22 lis 2016, 23:32
Posty: 7
Auto: 323F BG 92 1,6 16V PB + LPG

Postprzez sebek-71 » 25 lis 2016, 15:01

Odczytaj błędy jeśli potrafisz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez iparts » 30 lis 2016, 11:15

Jak masz możliwość to podepnij auto pod komputer diagnostyczny i sprawdź jakie błędy się pojawiły.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez borki » 15 gru 2016, 14:19

Może komuś się to przyda, więc opiszę co było przyczyną.
Okazało się, że padł sterownik silnika zalewany płynem z nagrzewnicy.. to on był winny niezamkniętych wtrysków. Dodatkowo podczas sprawdzania przez mechaników silnika, wyciągnięte zostały kable z czujnika temperatury na kolektorze dolotowym i przez to podawana była duża dawka paliwa.

Jak to sprawdziłem? Nie odczytywałem kodów :P Zasięgnąłem rady dobrego eletromechanika :)

Wykręciłem listwę wtryskiwaczy, zmostkowałem wtyki GND i FP w kostce diagnostycznej i włączyłem stacyjkę, w ten sposób sprawdziłem wtryskiwacze. Były ok. Naprawiłem wtyczkę od czujnika, podłączyłem sprawny sterownik i działa ! :) Po tej naprawie dotychczasowe problemy z odpalaniem, wolnymi obrotami i poszarpywaniem przy 2 tys przestały występować, silnik odpala od razu, nie dławi się na początku i nie gaśnie za chwilę :)

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 22 lis 2016, 23:32
Posty: 7
Auto: 323F BG 92 1,6 16V PB + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323