mazda 323bg 1,3ccm 16v nie pali na dwa cylindry

Postprzez faflak » 10 paź 2015, 21:34

Witam
Problemy zaczęły się od lekkiego wycieku płynu chłodniczego zauważonego w środę ( spawany ok 3lat temu górny króciec chłodnicy lekko sączy)
po odkręceniu korka zauważyłem piane (nie majonez) nie było dużego ubytku płynu silnik był zimny
następnego dnia dolałem już ok 1litra (nie było ani olieju w płynie ani odwrotnie)
madzia paliła normalnie temperatura ciśnienie i reszta parametrów ok aż do dzisiejszego przedpołudnia...
dziś jadąc do roboty wyprzedzałem jakiegoś nowego fiata i gość złośliwie przyspieszał zredukowałem do trójki o pogoniłem madzie tak dość zdrowo po odpuszczeniu gazu i ponownym dodaniu silnik zaczął wydawać niepokojące dźwięki jak by coś stukało powyżej 2tyś obr. dojechałem na parking zgasiłem, odpalił łatwo ale nadal klekotał
minęło parę godzin odpalił ale dopiero po zabawie z pedałem gazu jak zgasiłem to już nie odpalił. Dopiero po wyczyszczeniu świec
Jakoś dojechałem do domu pierwsze co przyszło mi do głowy – sypło coś na klawiaturze
– rozebrałem wszystko OK
– rozkręciłem całą klawe żeby krzywki obejrzeć – Ok
– rozrząd pasek napinacz na miejscu znaki – OK
– świece iskrzą ale i tak sprawdziłem na innych – Ok
– kopułka palec – OK
zajrzałem do przepływki bo kiedyś był problem z czujnikiem powietrza zasysanego i moim oczom ukazał sie odlutowany pin przy wtyczce poprawiłem to ale nie wiem czy przepływka jest ok
nie migałem błędów bo założyłem z góry, że to coś mechanicznego

teraz tak sie zastanawiam: skoro brak piany/majonezu w korku chłodnicy wlewu oleju w misce tez jest ok nie przybywa "oleju" to czy aby na pewno padła uszczelka pod głowica? czy moze to aparat lub przepływka, auto ciężko zapala i chodzi tylko na dwa gary te od akumulatora (prawa strona)
Czy to moze być własnie objaw uszczelki ?
jutro wymigam kompa a jak nic nie wykaże to zdejmować głowice? raczej uszkodzenia panewek można wykluczyć
czy stawiacie na aparat zapłonowy/przepływke?


[EDIT]
błędy:
-15
-17
-8
Czyli przepływka siedzi :(
Możliwe ze prze nia nie chodzi na dwa gary? czy do tego jeszcze uszczelka?

[EDIT]
zresetowałem błędy, odpaliłem madzie – dalej na dwa gary, ale po ponownym podpięciu diody zero migania... brak mi pomysłów :( Zostaje uszczelka pod głowica, ale czy wtedy nie paliła by na dwa cylindry?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 12:14
Posty: 269 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Postprzez Boris86 » 14 paź 2015, 00:09

Zdarza się że uszczelka puści między dwoma sąsiednimi cylindrami. Wtedy może być taki efekt ze przepompowuje cześciowo ciśnienie z jednego z drugi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez faflak » 14 paź 2015, 10:12

@ Boris86 dokładnie trafiłeś w samo sedno :) uszczelka przepalona miedzy cylindrami
-Głowica już splanowana (ponoć o 1,5mm) ale na tych okrągłych "wskaźnikach" mocno tego nie widać
-uszczelka zakupiona "erliga" w bardzo dobrej cenie :)
-uszczelniacze zaworowe niestety nie dotarły (składam tak jak jest, później się będę męczył)
porobię parę fotek i dam w "naszych mazdach"
Załączniki
DSC_3561.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 12:14
Posty: 269 (56/2)
Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323