Jaki olej po wymianie pierścieni?

Postprzez sołtys » 10 lut 2006, 14:04

mógłbyś spokojnie tym zalać. Możesz zalać wszystkim co jest w tej samej klasie jakości co ten minerał na którym jeżdzisz.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez hazell » 10 lut 2006, 14:19

Nie rozumiem czegoś...
Mój olej to chyba API SL,CF i dokłdnie to samo czytam na innych olejach syntetycznych i półsyntetycznych... Przecież nie wleję mu syntetyka...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez sołtys » 10 lut 2006, 14:41

Jest jeszcze gęstość która przy syntetyku jest mniejsza i przy zużytych uszczelnieniach może powodować wycieki, ale półsyntetyka w klasie SG SJ, SL nie bał bym sie na twoim miejscu zalać.
Jesteś pewny że ten minerał jest w klasie SL??
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez sołtys » 10 lut 2006, 14:42

sorki poszło 2 razy
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez hazell » 10 lut 2006, 14:45

Na 90%
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez sołtys » 10 lut 2006, 14:51

ja bym zalał półsyntetyka ale niech się gremium wypowie, bo ja mam dosyć radykalne poglądy <lol> niemniej oparte na doświadczeniach ze swoimi autami. A tym orlenem o którym pisałem to już na bank.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Ruski » 16 sie 2012, 21:35

Odkopuję temat, spójrzcie na datę ostatniego posta <lol> Pytanie jak w tytule. Chciałbym zalać syntetyk, producent zaleca 5W-30, wlać taki czy może lepiej 5W-40? Co do marki to mam dobre doświadczenia z Valvoline i zaleję SynPower, jest 5W-30 jak i 5W-40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2010, 21:32
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1998r.

Postprzez Lantis 89 » 16 sie 2012, 22:51

Nie ma różnicy jaki zalejesz ;)
Różnica jest tak ze 5W40 ma lepsze właściwości smarowne w wyższych temperaturach. 5W30 doskonale spisz ruchu miejskim i teoretycznie zmniejsza zużycie paliwa ;)
Lantis 89
 

Postprzez Ruski » 16 sie 2012, 23:25

No właśnie, niby 40 jest lepszy w wyższych temperaturach ale producent zaleca 30, na pewno nie ma różnicy? Ktoś z Was jeździ na 5W-30?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2010, 21:32
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1998r.

Postprzez Lantis 89 » 16 sie 2012, 23:37

A co ma wiek silnika do oleju.
Możesz nawet wlać 10w60 jak lubisz katować,żadnych negatywnych skutków taka zmiana oleju nie powoduje...

Nie słuchaj bajek o jakimś rozszczelnienie silnika itp. Mówia to ludzie którzy cały czas leją Mineralny i nawet w rekach bańki z syntetykiem nie mieli :P
Lantis 89
 

Postprzez Ruski » 17 sie 2012, 00:04

Oki, ale ja chcę po prostu po wymianie pierścieni i uszczelniaczy wlać dobry olej, wiem że nic się nie stanie bo już kiedyś wlewałem syntetyk ale wróciłem do półsyntetyka 10w40 bo brał tyle samo co syntetyka, wolę niech pali tańszy olej, zobaczymy czy przestanie po wymianie pierścieni i zrobieniu głowicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2010, 21:32
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1998r.

Postprzez Przemek323c » 17 sie 2012, 10:05

Po wymianie pierscieni to i tak bedziesz musial zaraz wymienic kiedy silnik sie dotrze wiec moze byc jakis tanszy 10w40. A potem dopiero 5w30. Sam jezdze na 5w30 i problemow zadnych mimo ze wczesniej caly czas bylo lane 10w40.
Przemek323c
 

Postprzez HOGUM » 17 sie 2012, 10:21

Po wymianie pierścieni zalej jakis tani, najlepiej GM nie ważne jaki5W czy 10W bo zaraz po 3000 km go zmienisz.A tu zalał bym 5W-30.W zasadzie Mazda zaleca 5W-30 o klasie minimum SG ale to stara klasa i teraz oleje są z wyższa klasą. Ja po wymianie pierścieni 1,5 roku temu zmieniłem na 10W-40 i teraz z powodu braku kasy też wymieniłem na 10W-40 ale na 100 %następna wymiana będzie na 5W-30.
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez Ruski » 17 sie 2012, 10:39

No dobra, to w takim razie po pierwszym zalaniu półsyntetykiem 10W-40 zmienię na pełny syntetyk 5W-30, dzięki za porady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2010, 21:32
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1998r.

Postprzez szczepan87 » 26 sie 2012, 14:01

Witam. Ja w zeszłym roku miałem robiony remont silnika. Został zalany mineralnym. Bo chyba właśnie jestem tym typem co nasłuchał się różnych rzeczy o olejach tzn że syntetyki będą wyciekać itp. Ale czytając widzę że większość z was leje pół lub pełen syntetyk. Czyli wszystko jest ok nie macie jakiś problemów z samą pracą silnika no i czy więcej trzeba dolewać? Chcę zalać teraz czymś lepszym. Napiszcie też co polecacie.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2012, 21:48
Posty: 21
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323F BA 1.8 rok produkcji 1997

Postprzez Lantis 89 » 26 sie 2012, 14:05

Wszystko zalezy ile chcesz kasy na wymianę przeznaczyć :)
Lantis 89
 

Postprzez szczepan87 » 26 sie 2012, 19:05

No nie stać mnie raczej żeby za mocno zaszaleć:) Ile będę musiał mniej więcej wydać na średniej klasy olej i jaką markę żeby też nie powstawały jakieś problemy. Dodam że po remoncie i zalaniu mineralnym dolałem ok 0,2l na 10tys km.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2012, 21:48
Posty: 21
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323F BA 1.8 rok produkcji 1997

Postprzez flywin » 26 sie 2012, 19:44

zrób płukankę Valvoline EngineFlush i zalej Valvoline 5W40 MaxLife
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Lantis 89 » 26 sie 2012, 23:52

flywin napisał(a):zrób płukankę Valvoline EngineFlush i zalej Valvoline 5W40 MaxLife

<spoko>
Lantis 89
 

Postprzez szczepan87 » 27 sie 2012, 16:46

no na allegro widzę 16zł za czyściwo o 120zł olej. Czyli rozsądna cena.
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2012, 21:48
Posty: 21
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323F BA 1.8 rok produkcji 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323