Jaki olej po wymianie pierścieni?
Jest jeszcze gęstość która przy syntetyku jest mniejsza i przy zużytych uszczelnieniach może powodować wycieki, ale półsyntetyka w klasie SG SJ, SL nie bał bym sie na twoim miejscu zalać.
Jesteś pewny że ten minerał jest w klasie SL??
Jesteś pewny że ten minerał jest w klasie SL??
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Odkopuję temat, spójrzcie na datę ostatniego posta Pytanie jak w tytule. Chciałbym zalać syntetyk, producent zaleca 5W-30, wlać taki czy może lepiej 5W-40? Co do marki to mam dobre doświadczenia z Valvoline i zaleję SynPower, jest 5W-30 jak i 5W-40.
Nie ma różnicy jaki zalejesz
Różnica jest tak ze 5W40 ma lepsze właściwości smarowne w wyższych temperaturach. 5W30 doskonale spisz ruchu miejskim i teoretycznie zmniejsza zużycie paliwa
Różnica jest tak ze 5W40 ma lepsze właściwości smarowne w wyższych temperaturach. 5W30 doskonale spisz ruchu miejskim i teoretycznie zmniejsza zużycie paliwa
-
Lantis 89
A co ma wiek silnika do oleju.
Możesz nawet wlać 10w60 jak lubisz katować,żadnych negatywnych skutków taka zmiana oleju nie powoduje...
Nie słuchaj bajek o jakimś rozszczelnienie silnika itp. Mówia to ludzie którzy cały czas leją Mineralny i nawet w rekach bańki z syntetykiem nie mieli
Możesz nawet wlać 10w60 jak lubisz katować,żadnych negatywnych skutków taka zmiana oleju nie powoduje...
Nie słuchaj bajek o jakimś rozszczelnienie silnika itp. Mówia to ludzie którzy cały czas leją Mineralny i nawet w rekach bańki z syntetykiem nie mieli
-
Lantis 89
Oki, ale ja chcę po prostu po wymianie pierścieni i uszczelniaczy wlać dobry olej, wiem że nic się nie stanie bo już kiedyś wlewałem syntetyk ale wróciłem do półsyntetyka 10w40 bo brał tyle samo co syntetyka, wolę niech pali tańszy olej, zobaczymy czy przestanie po wymianie pierścieni i zrobieniu głowicy.
Po wymianie pierscieni to i tak bedziesz musial zaraz wymienic kiedy silnik sie dotrze wiec moze byc jakis tanszy 10w40. A potem dopiero 5w30. Sam jezdze na 5w30 i problemow zadnych mimo ze wczesniej caly czas bylo lane 10w40.
-
Przemek323c
Po wymianie pierścieni zalej jakis tani, najlepiej GM nie ważne jaki5W czy 10W bo zaraz po 3000 km go zmienisz.A tu zalał bym 5W-30.W zasadzie Mazda zaleca 5W-30 o klasie minimum SG ale to stara klasa i teraz oleje są z wyższa klasą. Ja po wymianie pierścieni 1,5 roku temu zmieniłem na 10W-40 i teraz z powodu braku kasy też wymieniłem na 10W-40 ale na 100 %następna wymiana będzie na 5W-30.
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Witam. Ja w zeszłym roku miałem robiony remont silnika. Został zalany mineralnym. Bo chyba właśnie jestem tym typem co nasłuchał się różnych rzeczy o olejach tzn że syntetyki będą wyciekać itp. Ale czytając widzę że większość z was leje pół lub pełen syntetyk. Czyli wszystko jest ok nie macie jakiś problemów z samą pracą silnika no i czy więcej trzeba dolewać? Chcę zalać teraz czymś lepszym. Napiszcie też co polecacie.
- Od: 6 kwi 2012, 21:48
- Posty: 21
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 rok produkcji 1997
No nie stać mnie raczej żeby za mocno zaszaleć:) Ile będę musiał mniej więcej wydać na średniej klasy olej i jaką markę żeby też nie powstawały jakieś problemy. Dodam że po remoncie i zalaniu mineralnym dolałem ok 0,2l na 10tys km.
- Od: 6 kwi 2012, 21:48
- Posty: 21
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 rok produkcji 1997
no na allegro widzę 16zł za czyściwo o 120zł olej. Czyli rozsądna cena.
- Od: 6 kwi 2012, 21:48
- Posty: 21
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 323F BA 1.8 rok produkcji 1997
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości