Dławi się na ciepłym Bg 1.6 16v

Postprzez Eddy93 » 1 sie 2015, 15:53

Witam :)
Od samego początku uborykam się z silnikiem w mojej Bagiecie, a mianowicie na zimnym wszystko pieknie chodzi, ładnie zapala (na zimnym jak i ciepłym), nie szarpie, ładnie przyspiesza i w OGLE wszystko gra. Jednak gdy się nagrzeje to juz nie jest tak pięknie gdy gwałtownie dodam gazu silnik się zlawi i zachowuje jakby nie był w stanie przepalic tego co dostaje (czynność ta się nie pojawia przy powolnym dodawaniu gazu). Natomiast powyżej 3-3,5tys obr\min ładne się wkreca :)

Wymienione\naprawione podzespoły ;
Wyczyszczona przepustnica
Nowy czujnik temp (ten od kompa)
Nową kopolka, palec, przewody WN + świece
Przepływomierz dobry
Wyczyszczona pompa paliwa
Nowe filtry


Błędy nic nie pokazują :(
Z Góry dzięki za pomoc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez Speed66 » 2 sie 2015, 10:30

u mnie tak jest jak jest mało paliwa,a jak więcej to nic nie zajęczy :D
Początkujący
 
Od: 29 cze 2015, 21:08
Posty: 8
Auto: 323f BG 1.6 16V 1991r

Postprzez Eddy93 » 3 sie 2015, 08:30

Nie no u mnie zawsze ponad rezerwę wiec to chyba nie to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez Nejkomesh » 19 sie 2015, 16:53

Witam, niedawno kupiłem właśnie mazdę 323f bg i mam bardzo podobny problem. U mnie szarpie/dławi się do 2200obr/min. Powyżej tych obrotów bajka. Jest to trochę denerwujące, gdyż jadąc na wolnych obrotach chcę trochę przyśpieszyć zaczyna szarpać. Na zimnym silniku to nie występuje. Po zalaniu większej ilości paliwa też to samo. Co może być nie tak? Błędów brak. Pomożecie???

Edit:
Ustawienie odpowiedniej przerwy na świecach i poprawienie kabli zapłonowych pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2015, 16:24
Posty: 42
Skąd: Zamość
Auto: Mx5 NA 93'

Postprzez Eddy93 » 22 paź 2015, 07:51

Sprawdzałem wszystko i nic nie pomaga :( tylko delikatnie się poprawiło po założeniu orginalnego filtra powietrza
Teraz natomiast męczę się z problemem braku mocy przy pełnym gazie w podłodze. jak by nie dawał sobie rady z przepaleniem bądź dostawał za słabą mieszankę, a na sprawdzaniu błędów nic nie wyskakuje a następujące rzeczy zostały sprawdzone;
-Przepustnica i TPS- idealnie ustawione
-Przepływka na innej BG działa idealnie
– Aparat zapłonowy rozebrany przeczyszczony i również działa prawidłowo
– kable nie przepuszczają i są praktycznie nowe
– świece to samo i nie ma na nich żadnych osadów
– wczoraj sprawdzona kompresja, Wynik = 13-12.5-12.5-12.5 bara
– pompa paliwa wyczyszczona i sprawdzona
– w baku żadnego syfu nie widać

Na sondę lambda też bym raczej nie stawiał bo nie pali masakrycznie dużo max 10l w mieście i 7/8l na trasie.
jedyne co zauważyłem to delikatnie przepuszczający jeden uszczelniacz na wtrysku
A no i bierze jakoś 0.3l oleju na 1000km przy miejskiej agresywnej jeździe chodź to chyba nie zły wynik i nie ma nic wspólnego chyba z brakiem mocy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Postprzez sebek-71 » 22 paź 2015, 11:23

Może masz kata zapchanego? O ile w ogóle go posiadasz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Eddy93 » 22 paź 2015, 15:59

A no właśnie nie posiadam kata :P a wydech jest w całości nowy nie licząc kolektora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2013, 23:13
Posty: 44
Skąd: Poznań, Wilda
Auto: Mazda 323f BG 1.616v B6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323