323F BG przegrzewanie podczes jazdy
Witam.
Niedawno kupiłem piękną "maźdzę" i po kilku dniach od kupna wykryłem mały problem, mianowicie podczas jazdy trasą przy prędkości 110 – 120 km/h powoli zaczął grzać się silnik aż wskazówka temperatury doszła na samą górę i bez przystanku się nie obyło. Stąd moje pytanie: czym może być spowodowane przegrzewanie się silnika? Podkreślę, że gdy jeżdżę po mieście normalnym tempem nic takiego się nie dzieje. Dodam, że wadę termostatu i pompy wody można wykluczyć gdyż niedawno wszystko było sprawdzane.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Niedawno kupiłem piękną "maźdzę" i po kilku dniach od kupna wykryłem mały problem, mianowicie podczas jazdy trasą przy prędkości 110 – 120 km/h powoli zaczął grzać się silnik aż wskazówka temperatury doszła na samą górę i bez przystanku się nie obyło. Stąd moje pytanie: czym może być spowodowane przegrzewanie się silnika? Podkreślę, że gdy jeżdżę po mieście normalnym tempem nic takiego się nie dzieje. Dodam, że wadę termostatu i pompy wody można wykluczyć gdyż niedawno wszystko było sprawdzane.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
- Od: 27 maja 2012, 14:24
- Posty: 24
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v
Jeśli wszystko sprawdzałeś z mechanicznych aspektów itp. to odpowietrz układ chłodzenia co za tym idzie uzupełnij płyn – może to tylko taka duperela
- Od: 6 cze 2008, 20:30
- Posty: 233
- Skąd: Zabrze
- Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r
Zapomniałem dodać właśnie. W samochodzie nie mam LPG. Mam włany płyn chłodniczy.
Odnośnie odpowietrzenia układu to nie za bardzo wiem jak to się robi bo nie siedzę w mechanice. Jakby ktoś mógł mi powiedzieć jak to się robi to będę bardzo wdzięczny
Odnośnie odpowietrzenia układu to nie za bardzo wiem jak to się robi bo nie siedzę w mechanice. Jakby ktoś mógł mi powiedzieć jak to się robi to będę bardzo wdzięczny
- Od: 27 maja 2012, 14:24
- Posty: 24
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v
odkręcasz korek chłodnicy, sprawdzasz poziom, odpalasz auto (z odkręconym korkiem) i czekasz aż się termostat otworzy jednocześnie pilnujący żeby Ci płynu nie ubyło bo jeżeli układ jest faktycznie zapowietrzony to będzie trzeba coś tam dolać.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Dzięki wielkie
Teraz patrząc w przód, jeżeli odpowietrzę cały układ i nadal będzie bez zmian?
Może być też takie prawdopodobieństwo, że układ chłodzenia jest gdzieś przytkany?
Jeśli by tak było to co mam zrobić z tym fantem?
Teraz patrząc w przód, jeżeli odpowietrzę cały układ i nadal będzie bez zmian?
Może być też takie prawdopodobieństwo, że układ chłodzenia jest gdzieś przytkany?
Jeśli by tak było to co mam zrobić z tym fantem?
- Od: 27 maja 2012, 14:24
- Posty: 24
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v
wdowiii napisał(a):Może być też takie prawdopodobieństwo, że układ chłodzenia jest gdzieś przytkany?
Jakoś nie mogę sobie takiej sytuacji wyobrazić, bo niby od czego?
Odpowietrz i jak dalej się będzie grzał to będziemy dumać
wdowiii napisał(a):Dodam, że wadę termostatu i pompy wody można wykluczyć gdyż niedawno wszystko było sprawdzane.
tak z ciekawości w jaki sposób sprawdzałeś pompę wody? Wymieniłeś ją na jakąś dobrą czy tani zamiennik, bo może przy zbyt dużym obciążeniu nie wyrabia?
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
W tym sęk, że akurat brat to sprawdzał, mówił, że przewód (który jest u góry chłodnicy) po jego delikatnym uciśnięciu i wciśnięciu gazu, rozszerza się i to dość mocno, więc jakiś tam obieg wody jest. Więc wydaje mi się, że pompa jest sprawna
Najlepsze jest to, że przez 1 dzień jeździłem całkowicie bez termostatu nawet o tym nie wiedząc, dopiero gdy dojrzałem go w kieszonce fotela z miejsca zobaczyłem czy mam termostat (przed tym sprawdziłem czy jest sprawny).
Najlepsze jest to, że przez 1 dzień jeździłem całkowicie bez termostatu nawet o tym nie wiedząc, dopiero gdy dojrzałem go w kieszonce fotela z miejsca zobaczyłem czy mam termostat (przed tym sprawdziłem czy jest sprawny).
- Od: 27 maja 2012, 14:24
- Posty: 24
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v
Witam ooo widzicie temat odpowiedni i sie podlanczam pod niego:)
Otoz Moja madzia ma podobny objaw lecz dopiero gdy grzeje nia 160kmh + teraz wrocilem z A1 i na odcinku okolo 5km max 7km jechalem madzia 180kmh 200kmh w tych granicach I niestety silnik tez sie za wysoko grzeje.
Pompa wody nowa plynu wystarczajaco bo sprawdzalem przed trasa;]
Podejrzewam termostat ze sie nie otwiera juz do konca xD ale hmmmm ze tak powiem nie sprawdzalem jeszcze bo nie jezdze czesto tak szybko Autko jezdzi na LPG;p hmmm
Dziwne xD
Otoz Moja madzia ma podobny objaw lecz dopiero gdy grzeje nia 160kmh + teraz wrocilem z A1 i na odcinku okolo 5km max 7km jechalem madzia 180kmh 200kmh w tych granicach I niestety silnik tez sie za wysoko grzeje.
Pompa wody nowa plynu wystarczajaco bo sprawdzalem przed trasa;]
Podejrzewam termostat ze sie nie otwiera juz do konca xD ale hmmmm ze tak powiem nie sprawdzalem jeszcze bo nie jezdze czesto tak szybko Autko jezdzi na LPG;p hmmm
Dziwne xD
- Od: 12 kwi 2012, 17:15
- Posty: 100
- Skąd: Chorzów (Śląsk)
- Auto: Mazda 323f 1.8 GT 1991r
wdowiii napisał(a):po jego delikatnym uciśnięciu i wciśnięciu gazu, rozszerza się i to dość mocno, więc jakiś tam obieg wody jest
no bez jaj, może i faktycznie obieg jest ale to nie znaczy że gdy silnik jest pod dużym obciążeniem to pompa da radę. Test który zrobiłeś pokazuje tylko że wraz z obrotami pompa faktycznie pompuje więcej ale czy to wystarczy? Nie wiem nie znam się
Co masz w układzie chłodzenia wodę czy jakieś płyny?
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Wiedziałem, że to rozbawi Niedawno miałem płyn chłodniczy, teraz od chyba 2 dni mam wodę... Właśnie na płynie się grzeje na wodzie nie sprawdzałem... Zastanawiam się nad czyszczeniem chłodnicy, tylko co i jak? I czy w ogóle coś to da.
Miejmy nadzieję, że to nie pompa wody, bo to się wiąże ze sporym wydatkiem
Miejmy nadzieję, że to nie pompa wody, bo to się wiąże ze sporym wydatkiem
- Od: 27 maja 2012, 14:24
- Posty: 24
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v
no wiesz ja tam mechanikiem nie jestem ale czasami jak czytam jakie ludzie mają patenty na sprawdzanie elementów to naprawdę trochę bawią. Ja nie twierdze że Twój sposób jest zły bo może zaraz wpadnie jakiś fachura i powie że taki test jest miarodajny ale ja w taki sposób bym tego nie sprawdzał
Jeżeli faktycznie masz jakiś syf to powinno pomóc, gdzieś kiedyś chyba widziałem jakieś środki do czyszczenia układów chłodzenia tak więc trzeba poszukać.
W jakim stanie masz chłodnicę? CHodzi mi o lamelki nie są jakieś poniszczone bo może to jest problemem?
wdowiii napisał(a):Zastanawiam się nad czyszczeniem chłodnicy, tylko co i jak? I czy w ogóle coś to da.
Jeżeli faktycznie masz jakiś syf to powinno pomóc, gdzieś kiedyś chyba widziałem jakieś środki do czyszczenia układów chłodzenia tak więc trzeba poszukać.
W jakim stanie masz chłodnicę? CHodzi mi o lamelki nie są jakieś poniszczone bo może to jest problemem?
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Powiem tak, chłodnicy nie wyciągałem jeszcze ale raczej będę musiał to zrobić. A zobaczyć bez jej wyjęcia mi będzie ciężko gdyż z przodu chłodnicę wody przysłania mi ta od klimy... Z tym czyszczeniem chłodnicy podobno chłodnicę można odkręcić i zalać ją wodą z octem po czym zostawić na nockę... Takie małe spekulacje Najlepsze jest to, że bylem u kilku mechaników i żaden, podkreślam ŻADEN nie wiedział co jest przyczyną takiego stanu rzeczy
Dodam jeszcze, że po założeniu termostatu "maździa" nagrzewa się szybciej do temperatury pracy, szybciej się chłodzi lecz i tak się grzeje... Wolniej, ale i tak się grzeje...
Dodam jeszcze, że po założeniu termostatu "maździa" nagrzewa się szybciej do temperatury pracy, szybciej się chłodzi lecz i tak się grzeje... Wolniej, ale i tak się grzeje...
- Od: 27 maja 2012, 14:24
- Posty: 24
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v
To że się szybciej nagrzewa to prawidłowe bo masz mniejszy obieg.
Hmmm a może problem jest właśnie w chłodnicy która straciła swoją wydajność a dodatkowo jest przysłonięta chłodnicą klimy (w jakim stopniu ta ostania zasłania wodną?)
Wiem że to nie powinno mieć wpływu ale jeżeli masz pozapychane kanaliki w chłodnicy i do tego część jej płaszczyzny jest zakryta chłodnicą klimy to ta nie nadąża z chłodzeniem. Sam już nie wiem
Hmmm a może problem jest właśnie w chłodnicy która straciła swoją wydajność a dodatkowo jest przysłonięta chłodnicą klimy (w jakim stopniu ta ostania zasłania wodną?)
Wiem że to nie powinno mieć wpływu ale jeżeli masz pozapychane kanaliki w chłodnicy i do tego część jej płaszczyzny jest zakryta chłodnicą klimy to ta nie nadąża z chłodzeniem. Sam już nie wiem
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Na pierwszy rzut oka wydaje się jakby to była po prostu jedna chłodnica. Lecz po głębszym dojrzeniu widać odstęp między jedną a drugą (jakieś 2 – 3 cm). Patrzyłem na allegro właśnie te środki do czyszczenia wkładu chłodzenia nie jest wcale drogie (6 zł ale najlepsza jest cena przesyłki – 15 zł) zobaczę ile będzie kosztować w normalnym sklepie. Może jednak warto zaryzykować
- Od: 27 maja 2012, 14:24
- Posty: 24
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v
Może być tak jak pisze tekkenfan. Przez tyle lat mógł odłożyć się jakiś szlam w układzie i pozapychać kanaliki. Może spróbuj tego:
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... odnic.html
Oprócz chłodnicy układ też warto przepłukać.
http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... odnic.html
Oprócz chłodnicy układ też warto przepłukać.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości