Silnik krokowy – Jak go wyciągnąć do czyszczenia?

Postprzez martinez » 23 sie 2005, 15:43

Witam!
Już kiedyś poruszałem temat silnika krokowego – pytalłm, czy go wyczyścić. Już wiem, że podobno najlepszy do tego jest plyn do czyszczenia hamulców (dla zainteresowanych).
Mam jednak pytanie: Jak wymontowć krokowca, aby go mieć w ręku? On jest przykręcony do przepustnicy od dołu, a ja boję się odkręcać całą przepustnicę, aby nic nie popsuć! Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tej materii??
Wszelkie sugestie mile widziane !!
Pozdrawiam i czekam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez dex-ter » 24 sie 2005, 12:06

Zdejmujesz wszystkie przewody, które dochodzą do tego ustrojstwa z przepustnicą – mam tu na myśli zarówno to od powietrza, jak i od paliwa.Następnie odczepiasz linkę od gazu i odkręcasz cztery śruby i masz już wszystko w ręku. Od dołu masz silnik krokowy przykręcony na gwiazdkę – tak mi się zdaje – zdejmujesz i czyścisz. Możesz mu ewentualnie zapodać 12V na sucho i zobaczysz, jak Ci chodzi silniczek – ja tak sprawdzałem.Przy montażu zwróć uwagę, żeby założyć nową uszczelkę miedzy tą całą obudową przepustnicy, a resztą dolotu – mi tam lewe powietrze łapał i obroty przez to falowały.To chyba tyle...

Powodzenia.

PS. Jak o czymś zapomniałem, to niech mie ktoś poprawi.
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 12:25
Posty: 26
Skąd: Kanie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG

Postprzez martinez » 24 sie 2005, 12:20

Dzięki. Wydaje się jasne, to znaczy, że ściąganie całej przepustnicy niczym nie grozi ??!! Powiedz mi jeszcze, czy uszczelkę – o której wsponiałeś – idzie kupić, czy trzeba sobie dorabiać ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez dex-ter » 24 sie 2005, 12:33

Mogę się wypowiedzieć tylko odnośnie benzyny, że niczym nie grozi, bo robiłem to u siebie, ale jak wygląda sprwa z gazem, to nie wiem, bo nie mam. Uszczelkę nie wiem, czy kupisz ale myśle, że dasz radę. Ja u siebie zrobiłem trochę mało profesionalnie, bo po prostu na silokon, ale trzyma i jest OK. Ewentualnie możesz ją sam zrobić – nie widzę problemu ;).
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 12:25
Posty: 26
Skąd: Kanie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG

Postprzez martinez » 24 sie 2005, 13:49

Dzięki serdeczne. Teraz już mam jasność, co mnie czeka. To jest silnik krokowy benzynowy, więc będzie dokładnie identycznie, jak u Ciebie. Nie wiem tylko, czy efekty po czyszczeniu będą takie same. Mam nadzieję, że tak!
Jeszcze raz dzięki za podzielenie się ze mna wiedzą na ten temat!

Pozdrawiam

PS. W razie pytań będę Cie niepokoił :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez GofNet » 24 sie 2005, 17:21

dex-ter napisał(a):Mogę się wypowiedzieć tylko odnośnie benzyny, że niczym nie grozi, bo robiłem to u siebie, ale jak wygląda sprwa z gazem, to nie wiem, bo nie mam.
martinez napisał(a):To jest silnik krokowy benzynowy, więc będzie dokładnie identycznie, jak u Ciebie.
dex-ter miał na myśli fakt, iż jeśli posiadasz LPG, to omawiany mechanizm może być do gazu przystosowany, co może zmienić i/lub utrudnić całą procedurę. Taki był przynajmniej kontekst jego wypowiedzi :)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez martinez » 25 sie 2005, 10:14

GofNet dziekuje za rozjaśnienie tego, co i tak było zrozumiałe :D. Ja z kolei napisałem, że silnik krokowy spelnia dokładnie taką samą rolę przy LPG, jak i bez niego. Tzn reguluje obroty biegu jałowego z tą różnicą, że przy benzynie idzie przez niego powietrze a przy LPG gaz!
Nie to było tematem, to tak na marginesie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez dex-ter » 25 sie 2005, 10:54

GofNet własnie chodziło mi o całe podłączenie gazu – czy ma coś do tego elementu. Z tego co wiem, to nie ma.
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 12:25
Posty: 26
Skąd: Kanie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG

Postprzez GofNet » 25 sie 2005, 15:32

martinez napisał(a):To jest silnik krokowy benzynowy
Cóż, z interpretacji kontekstu tego zdania wynikałoby, że do gazu jest inny silnik krokowy. Dlatego też napisałem wcześniejszy post w celu rozwiania pewnych nieścisłości. Ale mniejsza z tym.

Właściwie nic więcej nie dodam, bo odpowiedź na pytanie w tym temacie już padła.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez martinez » 26 sie 2005, 11:33

GofNet masz rację LPG ma jeszcze jeden silnik krokowy na przewodzie do miksera! Jednak za wolne obroty odpowiada benzynowy (przy przepustnicy), przez który przy przełączeniu na LPG idzie gaz! Ja uzyskałem informacje, o które mi chodziło
Dex-ter jeszcze raz wielkie dzieki.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez dex-ter » 26 sie 2005, 11:35

Nie ma za co.

Powodzenia
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 12:25
Posty: 26
Skąd: Kanie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG

Postprzez Makaronaire » 22 paź 2010, 18:13

Witam,
zacząłem swoja walkę z obrotami silnika, odkręciłem wszystko tak jak opisane, miałem wszystko w ręce. Ostatnia gwiazdka trzymającą silniczek krokowy i .... niestety nie mogę za nic rozdzielić silniczka od przepustnicy. Czy tam jest standardowo jakieś uszczelnienie ? Nie wiem czy po prostu się wszystko zapiekło czy ktoś przede mną złączył to na jakiś silikon czy coś.

Sprawdzałem przez podanie mu 12V czy chodzi i chodzi czy wiec na tej podstawie mogę obstawiać ze silniczek jest sprawny ?

Zrobiłem jeszcze jeden test, na włączonym silniku odłączyłem 2stykowa wtyczkę od silniczka i nic to nie zmieniło silnik nadal pracował, żadnej zmiany w obrotach. Po odłączeniu drugiej wtyczki obroty jeszcze bardziej wzrosły.

Czy zatem element ten jest sprawny ?

Pozdrawiam
Makaronaire
 

Postprzez Rosomak2016 » 13 mar 2017, 11:53

Witam.

Czy znajdę gdzieś schemat budowy przepustnicy i silniczka krokowego??
Chodzi mi o opis kanałów które są w obudowie.
Początkujący
 
Od: 16 paź 2016, 20:59
Posty: 12 (2/0)
Auto: Mazda 323f BG '93
1,6 16 VALVE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323