Mazda 92 323f BG nie chce palic na benzynie

Postprzez jaro2323 » 5 kwi 2012, 00:35

Jako że jestem nowy na forum, więc najpierw wypada się przywitać?
Witam wszystkich
Od niedawna jestem posiadaczem owej mazdy. Kupiłem ją z niesprawnym układem paliwowym, nie działała benzyna. Do tej pory jeździłem na gazie w trybie awaryjnym, lecz postanowiłem że czas naprawić benzynę. Zaczynając od zera auto nie miało chęci nawet zapalić na benzynie. Dodam ze po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłonu pompa paliwowa włączała się, ale nie gasła. Wymieniłem, więc pompę, ale po drodze wyczytałem, że to może być wina przekaźnika i on tez poszedł do wymiany. Po wymianie jednak nic nie uległo zmianie. Przyszła kolej na przepływomierz jak się okazało stary był pogięty i zblokowany w pozycji maksymalnego przelotu, przez co pompa jak się później okazało cały czas pracowała gdyż miała błędne odczyty. Po wymianie przepływki pompa ucichła na dobre. Wyczytałem ze pompa przed zapłonem powinna przez ok 3 sekundy pochodzić, aby dobić ciśnienie na wtrysk, u mnie niestety tak się nie dzieje. Dopiero, kiedy uchylę lekko klapkę w przepływomierzu załącza się pompa. To jest właśnie 1 problem, którego nie umiem rozwiązać
Czemu nie działa pompa?
Teraz dalej. Mimo wszystko działałem dalej i próbowałem znaleźć rozwiązanie nie palenia na benzynie. Po drodze wymieniłem tez listwę wtrysków wyjętą prosta z działające na benzynie mazdy. Po kilku próbach odpalenia, które nie poskutkowały zauważyłem, że do samej listwy paliwo dochodzi, ale już dalej nie. Tak jakby coś blokowało możliwość rozpylenie paliwa przez wtryskiwacze. Tu kolejne pytanie.
Czemu wtryskiwacze nie działają?
Instalacja gazowa nie jestem w stanie powiedzieć, jakiego producenta drugiej generacji z silnikiem krokowym i kontrolerem sondy lambda STAG II(resztę oznaczenia odczytam jutro). Wyczytałem też w Internecie ze to ze wtryskiwacze nie działają może być winą kontrolera sondy lambda, a także ze po odłączeniu kontrolera auto powinno zapalić na benzynie, ale gaz wtedy nie ma prawa działać (u mnie niestety gaz działa po odłączeniu kontrolera a benzyna nie) czy jest to prawdą?
Jeszcze jedne problem, który wyszedł w trakcie eksploatacji. Mazda zaczęła strasznie strzelać w przepływomierz. Objawy są takie ze, kiedy ja odpalę działą jak marzenie, ale gdy pochodzi z 10min i się rozgrzeje zaczyna jakby kuleć na jeden gar i słabo wkręcać się nie obroty, po czym strzał. Kiedy po wystrzale odstoi 20-30min działa już dalej bez zarzutu?
Czym spowodowana jest ta nierówna praca na gazie?
Podejrzewam ze to wina wilgoci, ale nie wiem gdzie. Dodam ze uszczelniłem cały układ od filtra po przepustnice, wiec raczej nie tędy. Może zapłon?
Rozpisałem się strasznie, ale chciałem jak najbardziej szczegółowo opisać mój problem. Będę wdzięczy się za każdą poradę i z góry za każdą dziękuje.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:37
Posty: 8
Auto: 1992, Mazda 323f 1,6 16v SOHC

Postprzez Mazdaxxx » 6 kwi 2012, 09:29

zaczynając od pompy to źle słyszałeś że na zapłonie powinna pompować... mazda pompuje paliwo dopiero jak kręcisz rozrusznikiem i silnik rusza przepływką zasysając powietrze dlatego biła ciśnienie jak ruszyłeś klapką w przepływomierzu . Co do wtysków to podejrzewam że problem jest w sterowniku gazowym a dokładniej w tzn emulatorze wtrysku który w maździe z wtryskowym układem zasilania musi być odpowiada on za odcięcie wtryskiwaczy w momencie jazdy na gazie... jak sie przypatrzysz to zobaczysz że zaraz za kostkami od wtryskiwaczy odchodzą po dwa kabelki dodatkowe łacznie 8 od 4 wtryskiwaczy podążając za nimi dotrzesz do emulatora gdzie bedzie pies pogrzebany... problem strzelania to może być układ zaplonowy świece ,kable ,kopółka ,palec ale także i problem z instalacją na co ja stawiam 2gie generacje na silniczku krokowym wymagają czestych regulacji i sprawnej sondy lambda co jest częstym powodem strzałów (po rozgrzaniu komputer gazowy dostaje błędne odczyty z sondy i silniczek krokowy puszcza za dużo gazu względem zasysanego powietrza i następuje strzał) co radze puki co zostaw układ zapłonowy i pompe bo to zapewne jest sprawne i jedź do gaziarza opisz problem on sobie z tym poradzi bo to moim zdaniem problem z instalacją :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez jaro2323 » 6 kwi 2012, 11:51

Dziękuje za zainteresowanie tematem. :) Problem ze strzałami chyba rozwiązany. Wczoraj wymieniłem kable i świece, przeczyściłem kopułkę i palec i jak na razie cisza. Co do pracy na benzynie? Czy kontroler sondy lambda i emulator to to samo? I czy to z odłączaniem tego kontrolera to prawda czy mit wyssany z palca?
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:37
Posty: 8
Auto: 1992, Mazda 323f 1,6 16v SOHC

Postprzez Mazdaxxx » 6 kwi 2012, 16:35

kontroler sondy a emulator to nie to samo czasem wystepują jako jedno urządzenie a czasem jak dwa osobne zależy od marki osprzętu lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez jaro2323 » 7 kwi 2012, 11:12

Podejrzewam ze u mnie z instalacja LPG będzie grubsza sprawa:/. Nigdzie nie widzę przewodów odchodzących od kostek od wtryskiwaczy, nigdzie tez nie widzę emulatora. Jest za to jedno złącze odchodzące od kontrolera sondy lambda i może w tym miejscu powinien być emulator? Link do zdjęcia http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... 06002.jpg/
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:37
Posty: 8
Auto: 1992, Mazda 323f 1,6 16v SOHC

Postprzez Mazdaxxx » 7 kwi 2012, 12:48

faktycznie stag 2L nie ma w sobie zintegrowanego emulatora wtryskiwaczy ten kontroler służy do zczytywania odczytu z sondy przez co reguluje silniczkiem krokowym oraz ma wyjscie na centralke gazu i reduktor ... zrób foto listwy wtryskowej jeszcze , kto wie co kto tam pomodził widziałem mazde bez emulatora wtrysków bez komputera na najtoporniejszym gazie 1 generacji i aby wtryski nie chodziły byla odpieta kostka od nich (obok przpustnicy) oraz wyciągnięty przekaźnik od pompy i takim sposobem jezdziło na samym gazie jak gość chciał jechac na benie wkładał przekaźnik podpinał kostke wyłanczał lpg centralka i tyle <czarodziej> tak więc jak to mówią jak tam " nasi" byli u Ciebie pod maska to kto wie co tam jest porobione ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez jaro2323 » 7 kwi 2012, 13:31

Rzeczywiście centralka gazu jest podłączona identyczną wtyczką, co ta przy kontrolerze sondy, ale, po co w takim razie jest ta przy kontrolerze? Zrobiłem kilka zdjęć listwy a także sterownika gazu= centralki i pewnej kości, która nie wiem, do czego służy. http://imageshack.us/g/842/img20120407001.jpg/
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:37
Posty: 8
Auto: 1992, Mazda 323f 1,6 16v SOHC

Postprzez Mazdaxxx » 7 kwi 2012, 16:27

ciężko jest coś powiedzieć na ten temat możliwe że ktoś zamiast użyć emulatora użył przekaźnika do odciącia wtrysków ( to na ostatnim foto) tak poza tematem masz tutaj po prawej napisane że masz silni 1.8 sohc i jeśli się nie pomyliłeś chciałem Cię uświadomić że masz 1.6 ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez jaro2323 » 7 kwi 2012, 16:54

Właśnie też mam problem z tym, jaki to silnik w dowodzie jest ze 1,8, z tyłu na klapie tez ze 1,8 dodatkowo na przepustnicy początek oznaczenia to BP, a wizualnie nie potrafię odróżnić czy to 1,6 czy 1,8. Po czym wywnioskowałeś ze to 1,8? Czyżby po pokrywie zaworów i wężyku łączącym ją z dolotem? Jeszcze jedno pytanie: jesli ten przekaźnik zostanie uszkodzony lub odłączony jakie mogą być objawy?
Ostatnio edytowano 7 kwi 2012, 17:04 przez jaro2323, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:37
Posty: 8
Auto: 1992, Mazda 323f 1,6 16v SOHC

Postprzez Mazdaxxx » 7 kwi 2012, 17:03

pokrywa zawórów 1.6 ale to małe piwo bo da się to przełożyć ale cały kolektor dolotowy i przepustnica jest z 1.6 czyli masz 1.6 bo tego już się nie da zmienić skoro masz 1.8 w dowodzie tzn że ktoś przekładał silnik a Ty płacisz wyższe ubuezpieczenie

tu masz silnik 1.8 sohc niby podobny ale inny niż to 1.6 co u ciebie pod maska ;) http://www.fotoszok.pl/show.php/969722_1.jpg.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez jaro2323 » 7 kwi 2012, 17:15

Ok już widzę różnice. Czy ten przekaźnik może być przyczyną tego ze na benzynie nie działa? Tak może offtop... orientujesz się może czy kosztowna jest procedura zmiany parametrów silnika w dowodzie?
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:37
Posty: 8
Auto: 1992, Mazda 323f 1,6 16v SOHC

Postprzez Mazdaxxx » 7 kwi 2012, 17:45

co do przekaźnika to nie wiem nie mam pojęcia bo to co pisałem to tylko jedna z możliwości jeżeli faktycznie okazało by sie że wtryski są zrobione na przekaźniku i jest on uwalony to tak może problem tkwić w tym co do zmiany parametrów w dowodzie to nie mam pojęcia jak ta procedura wygląda nigdy nie zmieniałem silnika na mniejszy zawsze na większy a wtedy na ręke było żeby w dowodzie zostało po staremu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Markiz » 8 kwi 2012, 00:04

jaro2323 jeśli przekażnik Ci nie działa to wtryski nie będą chodzić. Do przekażnika doprowadzane masz zasilanie, a pozostałe dwa kable to cięcie wtrysku. Wyjmij przekaźnik, zmostkuj te dwa kable i zobacz czy odpali na benzynie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez jaro2323 » 8 kwi 2012, 20:01

Przekaźnik wyleciał lub został wyłamany z obudowy wiec najprawdopodobniej jest uszkodzony. Pod przekaźnik podłączone mam 4 złączki. Jeden będzie +, drugi –, a pozostałe dwa to te od wtrysków? Załączam foto dla pewności może mało czytelne, ale zawsze. Do jednego styku podłączone są 2 kable niebieskie. Jeden wychodzi z wiązki od kontrolera sondy lambda i wchodzi w styk a drugi wychodzi z tego samego styku i idzie chyba w kierunku wiązki kabli prowadzące do komputera. Zgaduje ze to będzie jeden z tych, które mam mostkować. Masę tez znalazłem, bo jest podłączona do dzwonu. Jeśli będą jakieś postępy to dam znać. http://img837.imageshack.us/img837/9119 ... 408001.jpg
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:37
Posty: 8
Auto: 1992, Mazda 323f 1,6 16v SOHC

Postprzez Mazdaxxx » 9 kwi 2012, 15:37

po tym co piszesz to faktycznie ktos kto zakładał gaz poszedł po najmniejszej lini oporu i najmniejszym koszcie i emulator wtrysków zastąpił zwykłym przekaźnikiem skoro nie działa wymień go na nowy i powinno być ok tylko coś mało tych kabelków idzie Ci do tego przekaźnika powinno iść jak na moje oko 5 przewodów + i – dwa z komputera bądź listwy wtrysków które przekaźnik złancza lub rozłancza i jeden + sterujący z kontrolera sondy bądź z pod centralki wszystko jedeno odszukaj przewody z komputera zmostkuj do kupy i powinny chodzić wtryski i zapalić na benzynie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Markiz » 9 kwi 2012, 18:37

Wtrysk tniesz na 4 przewodach. Plus, masa i dwa do wtrysku. Masę już znalazłeś a plus to raczej ten podwójny ( zdjęcie jak dla mnie mało czytelne ;) ale ja już stary jestem) Plus to inaczej impuls który pojawia się na cewce gazowej.
Tutaj nie ma potrzeby 5 przewodów, bo na przekaźniku nie ma stałego plusa. Jak odpalasz to przekaźnik jest zwarty. Jak pójdzie impuls z kopma lpg to się rozłacza i wtrysk nie chodzi.
Jeśli masz miernik, to sprawdz, czy na tych dwóch pozostałych przewodach jest przejście i będziesz wiedział co i jak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez jaro2323 » 10 kwi 2012, 15:49

Drodzy Panowie wszystkie problemy rozwiązane. Mazda dzisiaj oficjalnie zaczęła chodzić na benzynie :D . Winą był zepsuty przekaźnik. Dziękuje bardzo za fachową i szybką pomoc. Jesteście wielcy.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2012, 23:37
Posty: 8
Auto: 1992, Mazda 323f 1,6 16v SOHC

Postprzez Markiz » 10 kwi 2012, 21:54

<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323