Jak wyregulować TPS mazda 323BG 1.6 16V -opis

Postprzez raulcarlos77 » 19 lut 2012, 19:15

Witam.

Czyściłem przepustnicę i wymieniłem uszczelkę.Przy okazji strzeliłem głupotą,wykręciłem TPS...nie dokładnie zaznaczając jego położenie. Nie jestem pewien czy wrócił dokładnie w to miejsce gdzie był....

Wie ktoś może jak wyregulować TPS w mazdzie 323BG 1.6 16V ?

czytałem o regulacji z miernikiem – mam inne kolory przewodów we wtyczce niż w opisie,
szczelinomierzem – nie włącza się w tym modelu wentylator przy ustawieniu – więc odpada,

Proszę o radę.Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez sebek-71 » 19 lut 2012, 23:28

Kolego, jak byś poczytał dobrze, to byś wiedział, że w serwisówce w 323 bg wiatrak się nie włącza, ale TPS-a można spokojnie ustawić i bez tego...użyj szukajki, a sam się przekonasz :P
Ja ustawiłem na szczelinomierz(bez wiatraka) no niby na oko, ale chodzi jak marzenie :P
Na wolnych obrotach idealnie, a spalanie 8-9l w mieście, 6l trasa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez patryk240 » 20 lut 2012, 11:44

sebek-71 napisał(a):Kolego, jak byś poczytał dobrze, to byś wiedział, że w serwisówce w 323 bg wiatrak się nie włącza, ale TPS-a można spokojnie ustawić i bez tego...użyj szukajki, a sam się przekonasz :P
Ja ustawiłem na szczelinomierz(bez wiatraka) no niby na oko, ale chodzi jak marzenie :P
Na wolnych obrotach idealnie, a spalanie 8-9l w mieście, 6l trasa...

Sebek ale żeś mi humor od rana poprawił tyle co ja się naczytałem o ustawianiu tps-u w końcu kupiłem przepustnice z fabrycznie nie ruszanym tps-em bo mi się wiatrak nie załączał i próbowałem go ustawiać miliony razy a tu się okazuje że w bg się wiatrak nie załącza <glupek2> ale na 99% mój tps był walnięty no i jak zmieniłem to inny samochód a wiele razy ustawiałem na oko jechałem czułem za mało mocy to przestawiałem jak za bardzo obroty falowały przestawiałem aż w końcu ukręciłem śrubki <zawstydzony> No i z wymiany gdzie przepustnicta z TPS-em kosztowała mnie chyba niecałe 50zł (bardzo brudna ale benzynka + 1h pracy i lśni) się opłaciło <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez sebek-71 » 20 lut 2012, 11:58

Hmm, wiesz jak się przesiadłem z xedosa do 323, to też miałem wrażenie, że TPS jest walnięty, bo coś mało mocy było <lol> <lol>
Ale faktycznie w 323, jak piszą, wiatrak się nie kręci(w xedosie się kręci) i bądź tu mądry...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez patryk240 » 20 lut 2012, 13:24

sebek-71 napisał(a):Hmm, wiesz jak się przesiadłem z xedosa do 323, to też miałem wrażenie, że TPS jest walnięty, bo coś mało mocy było <lol> <lol>
Ale faktycznie w 323, jak piszą, wiatrak się nie kręci(w xedosie się kręci) i bądź tu mądry...

No to różnica miałeś ładną z 2.0 do 1.3 no ja sie nie przesiadałem cały czas na mojej 323 więc czułem różnice jak coś było nie tak :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez raulcarlos77 » 20 lut 2012, 22:43

Witam.

Właśnie dobrze poczytałem i doczytałem że wiatrak się nie włącza (jak napisałem w poście).....

Dlatego zadałem pytanie jak to zrobić.....
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez raulcarlos77 » 20 lut 2012, 22:48

Czytam swój pierwszy post i faktycznie różnie go można zrozumieć...


Sebek – użyłem zanim napisałem pierwszy post szukajki i nawet u siebie nie próbowałem ustawiać na szczelinomierz,bo jak doczytałem wentylator ani drgnie.

Sprawdziłem tylko kolory kabli z kostki,różnią się od opisanych i dlatego zadałem pytanie na forum ::)

Nie jestem jednym z tych co pytają nie szukając – mam wszystkie odnośniki w zakładkach podobnych tematów od momentu zakupu mazdy :)
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez sebek-71 » 20 lut 2012, 22:55

Poczytaj tu: viewtopic.php?f=116&t=1527&hilit=regulacja+tps&start=120
A to, że masz inne kolory przewodów, to nic, nie sugeruj się tym, wepnij miernik w odpowiednie piny ;)
edit:
Nie pisz posta pod postem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez raulcarlos77 » 20 lut 2012, 23:08

Racja z postami...:) sorry

Dzięki za link – bardzo pomocny :). Jutro z tym powalczę. Pozdrawiam:)
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez sebek-71 » 20 lut 2012, 23:11

Nie ma za co :D daj jutro znać, czy się udało...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez raulcarlos77 » 20 lut 2012, 23:13

jasne że napiszę co i jak:) .Jeszcze raz dzieki za zainteresowanie tematem.Pozdr.
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez raulcarlos77 » 22 lut 2012, 17:16

I nadal nic.....

Na skrajnym c przy wypiętej wtyczce mam 12.2V
na B 0.02V
na A mam 5.01V

Na wpiętej wtyczce mam na pinie B od 0.02V przy zamkniętej przep. do 12.2V na otwartej.

chyba że coś źle kombinuję...
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez sebek-71 » 22 lut 2012, 21:44

Poczytaj jeszcze to:
http://w127.wrzuta.pl/plik/5HTrTAWSWik/ ... _procedure (zapisz sobie)
i to:
viewtopic.php?f=127&t=51534&p=1782495&hilit=napi%C4%99cie+na+tps#p1782495
Chociaż dotyczą xedosa, ale dane i pomiary takie same ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1113 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez raulcarlos77 » 22 lut 2012, 21:57

Dzięki za pomoc i zainteresowanie.
Będę dalej kombinował.
Ciekawi mnie też to, że gdy ustawiam obroty w trybie serwisu są około 900,a gdy wyciągnę zworkę to tak jakby nie zapamiętywał ustawień i opadają na 700.Po przegazowaniu około 1100 bez świateł,a z włączonymi światłami 700.Ciekawe,nie? :) .

Niepotrzebnie wykręciłem ten tps gdy wyciągałem przepustnicę... Czy te obroty mogą też być spowodowane niewłaściwym ustawieniem tps?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez lewy323s » 23 lut 2012, 22:45

Chłopie! Mam dwie przepustnice, trzy silniczki krokowe i na tym wszystkim próbowałem ustawiać TPS-y, kręcic tak i tak... i nic. Podobne objawy jak u Ciebie. Jeżdże tak dwa lata. Jedyne co wydaje mi sie teraz sensowne to dorwać jeszcze jedną przepustnicę z nieruszanym TPS.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez raulcarlos77 » 23 lut 2012, 22:56

a ja już chyba znalazłem wyjście :):):):) , tzn. instrukcję jak to zrobić w tym silniku.
Jutro ostatni raz jutro spróbuję,jeśli się uda zamieszczę opis jak to zrobić :)
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez raulcarlos77 » 24 lut 2012, 18:15

Opis regulacji tps mazda 323 1.3, 1.6 8V i 16V.

W pierwszej kolejności ustawiamy amortyzator zamykania przepustnicy.

1.Luzujemy nakrętkę kontrującą,
2.zapalamy silnik,
3.obroty na około 4000/min i puszczamy ślimak lub pedał gazu,
4.regulujemy tak,żeby dźwignia przepustnicy dotknęła drążka naciskowego przy prędkości obrotowej
3000/min.
5.dokręcamy nakrętkę kontrującą.

Regulacja wyłącznika przepustnicy ( skrzynia manualna 3 piny). Z automatyczną skrzynią zastosowany jest potencjometr przepustnicy(4 piny).

Oznaczenie pinów we wtyczce(w takim położeniu jakim jest zamontowany TPS)

Górny pin – POW
środkowy pin – E
Dolny pin – IDL

Wszystko robimy na wyłączonym zapłonie i wypiętej kostce z TPS.Pomiar robimy w samym TPS,a nie we wiązce !!!!

1.Na wyłączonym zapłonie wypinamy wtyczkę z tps,
2.podpinamy miernik ustawiony na Om lub sygnał (zwarty – rozwarty) do pinów IDL i E
3.między dźwignię zderzakową a śrubę oporową wsunąć szczelinomierz 0,4mm
4.odkręcić śrubki mocujące tps,
5.przekręcić tps o około 30stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara i powoli przekręcać aż wskazanie wyniesie 0 Om (styki zamknięte) lub gdy ustawiony jest sygnał(zwarty),
6.dokręcić tps,
7.wsunąć szczelinomierz 0.7mm – rezystancja powinna zmierzać do nieskończoności (styki otwarte – brak sygnału)
8.kilkukrotnie poruszać dźwignią przepustnicy,



Pomiar kontrolny : Rezystancja

zacisk IDL+E – włożony szczelinomierz 0.1mm – 0 Om (sygnał zwarty)
włożony szczelinomierz 1.0mm – nieskończoność (brak sygnału – rozwarty)
przepustnica całkowicie otwarta – nieskończoność (brak sygnału – rozwarty)

zacisk POW+E – włożony szczelinomierz 0.1mm – nieskończoność (brak sygnału – rozwarty)
włożony szczelinomierz 1.0mm – nieskończoność (brak sygnału – rozwarty)
przepustnica całkowicie otwarta – 0 Om (sygnał zwarty)



Mam nadzieję że komuś pomogę :)
Początkujący
 
Od: 14 lut 2012, 22:46
Posty: 19
Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok

Postprzez lewy323s » 24 lut 2012, 22:12

Ustawiałem tak, tylko z pominieciem regulacji amortyzatora. Spróbuję z amortyzatorem, ale wątpię.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323