Jak wyregulować TPS mazda 323BG 1.6 16V -opis
Strona 1 z 1
Witam.
Czyściłem przepustnicę i wymieniłem uszczelkę.Przy okazji strzeliłem głupotą,wykręciłem TPS...nie dokładnie zaznaczając jego położenie. Nie jestem pewien czy wrócił dokładnie w to miejsce gdzie był....
Wie ktoś może jak wyregulować TPS w mazdzie 323BG 1.6 16V ?
czytałem o regulacji z miernikiem – mam inne kolory przewodów we wtyczce niż w opisie,
szczelinomierzem – nie włącza się w tym modelu wentylator przy ustawieniu – więc odpada,
Proszę o radę.Pozdrawiam.
Czyściłem przepustnicę i wymieniłem uszczelkę.Przy okazji strzeliłem głupotą,wykręciłem TPS...nie dokładnie zaznaczając jego położenie. Nie jestem pewien czy wrócił dokładnie w to miejsce gdzie był....
Wie ktoś może jak wyregulować TPS w mazdzie 323BG 1.6 16V ?
czytałem o regulacji z miernikiem – mam inne kolory przewodów we wtyczce niż w opisie,
szczelinomierzem – nie włącza się w tym modelu wentylator przy ustawieniu – więc odpada,
Proszę o radę.Pozdrawiam.
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok
Kolego, jak byś poczytał dobrze, to byś wiedział, że w serwisówce w 323 bg wiatrak się nie włącza, ale TPS-a można spokojnie ustawić i bez tego...użyj szukajki, a sam się przekonasz
Ja ustawiłem na szczelinomierz(bez wiatraka) no niby na oko, ale chodzi jak marzenie
Na wolnych obrotach idealnie, a spalanie 8-9l w mieście, 6l trasa...
Ja ustawiłem na szczelinomierz(bez wiatraka) no niby na oko, ale chodzi jak marzenie
Na wolnych obrotach idealnie, a spalanie 8-9l w mieście, 6l trasa...
sebek-71 napisał(a):Kolego, jak byś poczytał dobrze, to byś wiedział, że w serwisówce w 323 bg wiatrak się nie włącza, ale TPS-a można spokojnie ustawić i bez tego...użyj szukajki, a sam się przekonasz
Ja ustawiłem na szczelinomierz(bez wiatraka) no niby na oko, ale chodzi jak marzenie
Na wolnych obrotach idealnie, a spalanie 8-9l w mieście, 6l trasa...
Sebek ale żeś mi humor od rana poprawił tyle co ja się naczytałem o ustawianiu tps-u w końcu kupiłem przepustnice z fabrycznie nie ruszanym tps-em bo mi się wiatrak nie załączał i próbowałem go ustawiać miliony razy a tu się okazuje że w bg się wiatrak nie załącza ale na 99% mój tps był walnięty no i jak zmieniłem to inny samochód a wiele razy ustawiałem na oko jechałem czułem za mało mocy to przestawiałem jak za bardzo obroty falowały przestawiałem aż w końcu ukręciłem śrubki No i z wymiany gdzie przepustnicta z TPS-em kosztowała mnie chyba niecałe 50zł (bardzo brudna ale benzynka + 1h pracy i lśni) się opłaciło
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Hmm, wiesz jak się przesiadłem z xedosa do 323, to też miałem wrażenie, że TPS jest walnięty, bo coś mało mocy było
Ale faktycznie w 323, jak piszą, wiatrak się nie kręci(w xedosie się kręci) i bądź tu mądry...
Ale faktycznie w 323, jak piszą, wiatrak się nie kręci(w xedosie się kręci) i bądź tu mądry...
sebek-71 napisał(a):Hmm, wiesz jak się przesiadłem z xedosa do 323, to też miałem wrażenie, że TPS jest walnięty, bo coś mało mocy było
Ale faktycznie w 323, jak piszą, wiatrak się nie kręci(w xedosie się kręci) i bądź tu mądry...
No to różnica miałeś ładną z 2.0 do 1.3 no ja sie nie przesiadałem cały czas na mojej 323 więc czułem różnice jak coś było nie tak
- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Witam.
Właśnie dobrze poczytałem i doczytałem że wiatrak się nie włącza (jak napisałem w poście).....
Dlatego zadałem pytanie jak to zrobić.....
Właśnie dobrze poczytałem i doczytałem że wiatrak się nie włącza (jak napisałem w poście).....
Dlatego zadałem pytanie jak to zrobić.....
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok
Czytam swój pierwszy post i faktycznie różnie go można zrozumieć...
Sebek – użyłem zanim napisałem pierwszy post szukajki i nawet u siebie nie próbowałem ustawiać na szczelinomierz,bo jak doczytałem wentylator ani drgnie.
Sprawdziłem tylko kolory kabli z kostki,różnią się od opisanych i dlatego zadałem pytanie na forum ::)
Nie jestem jednym z tych co pytają nie szukając – mam wszystkie odnośniki w zakładkach podobnych tematów od momentu zakupu mazdy
Sebek – użyłem zanim napisałem pierwszy post szukajki i nawet u siebie nie próbowałem ustawiać na szczelinomierz,bo jak doczytałem wentylator ani drgnie.
Sprawdziłem tylko kolory kabli z kostki,różnią się od opisanych i dlatego zadałem pytanie na forum ::)
Nie jestem jednym z tych co pytają nie szukając – mam wszystkie odnośniki w zakładkach podobnych tematów od momentu zakupu mazdy
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok
Poczytaj tu: viewtopic.php?f=116&t=1527&hilit=regulacja+tps&start=120
A to, że masz inne kolory przewodów, to nic, nie sugeruj się tym, wepnij miernik w odpowiednie piny
edit:
Nie pisz posta pod postem...
A to, że masz inne kolory przewodów, to nic, nie sugeruj się tym, wepnij miernik w odpowiednie piny
edit:
Nie pisz posta pod postem...
Racja z postami... sorry
Dzięki za link – bardzo pomocny . Jutro z tym powalczę. Pozdrawiam:)
Dzięki za link – bardzo pomocny . Jutro z tym powalczę. Pozdrawiam:)
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok
jasne że napiszę co i jak:) .Jeszcze raz dzieki za zainteresowanie tematem.Pozdr.
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok
I nadal nic.....
Na skrajnym c przy wypiętej wtyczce mam 12.2V
na B 0.02V
na A mam 5.01V
Na wpiętej wtyczce mam na pinie B od 0.02V przy zamkniętej przep. do 12.2V na otwartej.
chyba że coś źle kombinuję...
Na skrajnym c przy wypiętej wtyczce mam 12.2V
na B 0.02V
na A mam 5.01V
Na wpiętej wtyczce mam na pinie B od 0.02V przy zamkniętej przep. do 12.2V na otwartej.
chyba że coś źle kombinuję...
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok
Poczytaj jeszcze to:
http://w127.wrzuta.pl/plik/5HTrTAWSWik/ ... _procedure (zapisz sobie)
i to:
viewtopic.php?f=127&t=51534&p=1782495&hilit=napi%C4%99cie+na+tps#p1782495
Chociaż dotyczą xedosa, ale dane i pomiary takie same
http://w127.wrzuta.pl/plik/5HTrTAWSWik/ ... _procedure (zapisz sobie)
i to:
viewtopic.php?f=127&t=51534&p=1782495&hilit=napi%C4%99cie+na+tps#p1782495
Chociaż dotyczą xedosa, ale dane i pomiary takie same
Dzięki za pomoc i zainteresowanie.
Będę dalej kombinował.
Ciekawi mnie też to, że gdy ustawiam obroty w trybie serwisu są około 900,a gdy wyciągnę zworkę to tak jakby nie zapamiętywał ustawień i opadają na 700.Po przegazowaniu około 1100 bez świateł,a z włączonymi światłami 700.Ciekawe,nie? .
Niepotrzebnie wykręciłem ten tps gdy wyciągałem przepustnicę... Czy te obroty mogą też być spowodowane niewłaściwym ustawieniem tps?
Będę dalej kombinował.
Ciekawi mnie też to, że gdy ustawiam obroty w trybie serwisu są około 900,a gdy wyciągnę zworkę to tak jakby nie zapamiętywał ustawień i opadają na 700.Po przegazowaniu około 1100 bez świateł,a z włączonymi światłami 700.Ciekawe,nie? .
Niepotrzebnie wykręciłem ten tps gdy wyciągałem przepustnicę... Czy te obroty mogą też być spowodowane niewłaściwym ustawieniem tps?
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok
Chłopie! Mam dwie przepustnice, trzy silniczki krokowe i na tym wszystkim próbowałem ustawiać TPS-y, kręcic tak i tak... i nic. Podobne objawy jak u Ciebie. Jeżdże tak dwa lata. Jedyne co wydaje mi sie teraz sensowne to dorwać jeszcze jedną przepustnicę z nieruszanym TPS.
a ja już chyba znalazłem wyjście :):):) , tzn. instrukcję jak to zrobić w tym silniku.
Jutro ostatni raz jutro spróbuję,jeśli się uda zamieszczę opis jak to zrobić
Jutro ostatni raz jutro spróbuję,jeśli się uda zamieszczę opis jak to zrobić
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok
Opis regulacji tps mazda 323 1.3, 1.6 8V i 16V.
W pierwszej kolejności ustawiamy amortyzator zamykania przepustnicy.
1.Luzujemy nakrętkę kontrującą,
2.zapalamy silnik,
3.obroty na około 4000/min i puszczamy ślimak lub pedał gazu,
4.regulujemy tak,żeby dźwignia przepustnicy dotknęła drążka naciskowego przy prędkości obrotowej
3000/min.
5.dokręcamy nakrętkę kontrującą.
Regulacja wyłącznika przepustnicy ( skrzynia manualna 3 piny). Z automatyczną skrzynią zastosowany jest potencjometr przepustnicy(4 piny).
Oznaczenie pinów we wtyczce(w takim położeniu jakim jest zamontowany TPS)
Górny pin – POW
środkowy pin – E
Dolny pin – IDL
Wszystko robimy na wyłączonym zapłonie i wypiętej kostce z TPS.Pomiar robimy w samym TPS,a nie we wiązce !!
1.Na wyłączonym zapłonie wypinamy wtyczkę z tps,
2.podpinamy miernik ustawiony na Om lub sygnał (zwarty – rozwarty) do pinów IDL i E
3.między dźwignię zderzakową a śrubę oporową wsunąć szczelinomierz 0,4mm
4.odkręcić śrubki mocujące tps,
5.przekręcić tps o około 30stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara i powoli przekręcać aż wskazanie wyniesie 0 Om (styki zamknięte) lub gdy ustawiony jest sygnał(zwarty),
6.dokręcić tps,
7.wsunąć szczelinomierz 0.7mm – rezystancja powinna zmierzać do nieskończoności (styki otwarte – brak sygnału)
8.kilkukrotnie poruszać dźwignią przepustnicy,
Pomiar kontrolny : Rezystancja
zacisk IDL+E – włożony szczelinomierz 0.1mm – 0 Om (sygnał zwarty)
włożony szczelinomierz 1.0mm – nieskończoność (brak sygnału – rozwarty)
przepustnica całkowicie otwarta – nieskończoność (brak sygnału – rozwarty)
zacisk POW+E – włożony szczelinomierz 0.1mm – nieskończoność (brak sygnału – rozwarty)
włożony szczelinomierz 1.0mm – nieskończoność (brak sygnału – rozwarty)
przepustnica całkowicie otwarta – 0 Om (sygnał zwarty)
Mam nadzieję że komuś pomogę
W pierwszej kolejności ustawiamy amortyzator zamykania przepustnicy.
1.Luzujemy nakrętkę kontrującą,
2.zapalamy silnik,
3.obroty na około 4000/min i puszczamy ślimak lub pedał gazu,
4.regulujemy tak,żeby dźwignia przepustnicy dotknęła drążka naciskowego przy prędkości obrotowej
3000/min.
5.dokręcamy nakrętkę kontrującą.
Regulacja wyłącznika przepustnicy ( skrzynia manualna 3 piny). Z automatyczną skrzynią zastosowany jest potencjometr przepustnicy(4 piny).
Oznaczenie pinów we wtyczce(w takim położeniu jakim jest zamontowany TPS)
Górny pin – POW
środkowy pin – E
Dolny pin – IDL
Wszystko robimy na wyłączonym zapłonie i wypiętej kostce z TPS.Pomiar robimy w samym TPS,a nie we wiązce !!
1.Na wyłączonym zapłonie wypinamy wtyczkę z tps,
2.podpinamy miernik ustawiony na Om lub sygnał (zwarty – rozwarty) do pinów IDL i E
3.między dźwignię zderzakową a śrubę oporową wsunąć szczelinomierz 0,4mm
4.odkręcić śrubki mocujące tps,
5.przekręcić tps o około 30stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara i powoli przekręcać aż wskazanie wyniesie 0 Om (styki zamknięte) lub gdy ustawiony jest sygnał(zwarty),
6.dokręcić tps,
7.wsunąć szczelinomierz 0.7mm – rezystancja powinna zmierzać do nieskończoności (styki otwarte – brak sygnału)
8.kilkukrotnie poruszać dźwignią przepustnicy,
Pomiar kontrolny : Rezystancja
zacisk IDL+E – włożony szczelinomierz 0.1mm – 0 Om (sygnał zwarty)
włożony szczelinomierz 1.0mm – nieskończoność (brak sygnału – rozwarty)
przepustnica całkowicie otwarta – nieskończoność (brak sygnału – rozwarty)
zacisk POW+E – włożony szczelinomierz 0.1mm – nieskończoność (brak sygnału – rozwarty)
włożony szczelinomierz 1.0mm – nieskończoność (brak sygnału – rozwarty)
przepustnica całkowicie otwarta – 0 Om (sygnał zwarty)
Mam nadzieję że komuś pomogę
- Od: 14 lut 2012, 22:46
- Posty: 19
- Auto: 323 1.6 16V BG 1992 rok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość