Witam!
Mam problem ponieważ efka nie chce mi jeździć na benzynie.
Silnik wersja 137km.
Osprzęt z wersji 128km.
Od razu po przekładce silnika ni hu hu na benzynie.
Wszystkie wtryski sprawdzone, ciśnienie z pompy OK, brak lewego powietrza – po prostu mechanicznie wszystko jest OK! ( sprawdzane w dwóch warsztatach samochodowych ).
Kręci kręci dam gazu wejdzie na 4 tyś obr, daje gazu nie reaguje po czym gaśnie.
Kupiłem kolejny komputer BP05 i brak zmian.
Ale uwaga teraz was zaskoczę.
Podłączyłem komputer z SOHC –> BP01i jedzie ale cały czas się dławi, jeśli puszczę nogę z gazu to zgaśnie ale jak podtrzymuję to nie gaśnie.
W tym tygodniu umawiam się z elektrykiem samochodowym bo wszyscy mechanicy rozkładają rączki.
Any ideas
1.8 16V BP DOHC – problem z jazdą na benzynie
Strona 1 z 1
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Jacek176 napisał(a):Pisesz, że masz silnik wersje 137KM a osprzęt 128KM. CAŁY osprzęt? Masz sondę lambda podłączoną? Wiązka elektryczna i silniczek krokowy też jest z wersji 128?
Sonda podłączona – wyciągnięta z SOHC
Wiązka została czyli jest z wersji 128km.
Silniczek krokowy z przepustnicą jest z SOHC – przepustnica wiem, że jest ciut węższa ale krokowiec nie różni się niczym od tego z DOHC – podobno.
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Jacek176 napisał(a):No to powinno działać. A kody błędów zczytywałeś?
dawno temu zczytałem i jak zaczęło migać to nie przestawało
pamiętam, że był błąd z przepływomierza chyba i jakiś elektrozawór.
Dziś wjadę do garażu i dokładnie odczytam wszystkie błędy.
Dodam, że przepływomierz jeździł na poprzednim silniku na benzynie i nie było z nim problemów.
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
djakob napisał(a):Kręci kręci dam gazu wejdzie na 4 tyś obr, daje gazu nie reaguje po czym gaśnie.
z tego co pamiętam to miałem takie objawy i uszkodzony okazał się zawór, który jest przykręcony od spodu kolektora ssącego
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Ten zawór po kolektorem ssącym to "zawór dodatkowego powietrza" odpowiedzialny za ssanie kiedy silnik jest zimny. Jeśli coś by było z nim nie halo to, moim zdaniem, na gazie też by silnik źle chodził.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Niestety dziś nie udało mi się wjechać do garażu bo już był zajęty.
Przegoniłem efkę po czym sytuacja wygląda następująco.
Komputer BP01.
Podczas jazdy przełączyłem na benzynę, do 4tyś obrotów dławiła się a po 4tyś szła bez problemów, szybka zmiana biegu na 3, pedał w podłodze i zamiatała, dojechałem do skrzyżowania i zdechła. Odpaliła na benzynie ale nie za bardzo reaguje na pedał gazu. Przełączyłem na LPG i wróciłem do domu.
Przegoniłem efkę po czym sytuacja wygląda następująco.
Komputer BP01.
Podczas jazdy przełączyłem na benzynę, do 4tyś obrotów dławiła się a po 4tyś szła bez problemów, szybka zmiana biegu na 3, pedał w podłodze i zamiatała, dojechałem do skrzyżowania i zdechła. Odpaliła na benzynie ale nie za bardzo reaguje na pedał gazu. Przełączyłem na LPG i wróciłem do domu.
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
kiedyś po długiej jeździe na lpg (na benzynie nawet nie odpalała) i założeniu drugiego silnika już bez gazu też się muliła, tylko na wysokich obrotach dało się jechać, zatankowałem ponad pół zbiornika i jak ręką odjął, później gdy już było mało benzyny problem się powtórzył. wypłukałem zbiornik paliwa i wymieniłem rurę wlewu, bo te rurki odpowietrzające rdza zjadła i problem znikł, nawet przy małej ilości benzyny w zbiorniku.
jeśli na starym silniku nie było tego problemu na benzynie to to co napisałem jest nieaktualne.
jeśli na starym silniku nie było tego problemu na benzynie to to co napisałem jest nieaktualne.
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Na ten moment z komputerem BP01 wymigało mi 3 błędy.
08 – Przepływomierz powietrza
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
Przepływomierz podmienię na dniach z drugiej efki to zobaczymy co się stanie... ale pozostałe błędy
08 – Przepływomierz powietrza
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
Przepływomierz podmienię na dniach z drugiej efki to zobaczymy co się stanie... ale pozostałe błędy
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Tak. Wtyczka od listwy wtryskowej jest 8 pinowa.
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Update.
Dzisiaj podłączyłem komputer BP05.
Na start skasowałem w nim błędy po czym sprawdziłem czy na pewno się skasowały.
Odpaliłem na benzynie, na biegu jałowym powyżej 2tyś muszę cały czas dodawać gazu.
Jak spadnie poniżej 2tyś to już nie da się nic zrobić.
Odczytałem błędy i wymigało 08 – przepływomierz powietrza.
Dla pewności przejechałem 2km – nie pokazało więcej błędów.
Jednak na tym kompie nie da się jechać na benzynie.
Na dniach wymontuje z drugiej efki przepływkę i zobaczymy co się będzie działo.
Dzisiaj podłączyłem komputer BP05.
Na start skasowałem w nim błędy po czym sprawdziłem czy na pewno się skasowały.
Odpaliłem na benzynie, na biegu jałowym powyżej 2tyś muszę cały czas dodawać gazu.
Jak spadnie poniżej 2tyś to już nie da się nic zrobić.
Odczytałem błędy i wymigało 08 – przepływomierz powietrza.
Dla pewności przejechałem 2km – nie pokazało więcej błędów.
Jednak na tym kompie nie da się jechać na benzynie.
Na dniach wymontuje z drugiej efki przepływkę i zobaczymy co się będzie działo.
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Kolejny update.
Przepływomierz zamieniłem, oczywiście na BP05.
Na komputerze BP05 – nie reaguje na pedał gazu i obroty skaczą ale uwaga nie gaśnie.
Na komputerze BP01 – nie gaśnie, obroty nie skaczą, reaguje za każdym razem na gaz – 0 problemów.
Dodam, że mam dwa komputery BP05 i na obu to samo.
Przepływomierz zamieniłem, oczywiście na BP05.
Na komputerze BP05 – nie reaguje na pedał gazu i obroty skaczą ale uwaga nie gaśnie.
Na komputerze BP01 – nie gaśnie, obroty nie skaczą, reaguje za każdym razem na gaz – 0 problemów.
Dodam, że mam dwa komputery BP05 i na obu to samo.
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości